Internet aan halve snelheid bij EDPNET
Hallo, hier in Roeselare vanaf de middag(14/05/2013) internet aan halve snelheid. Ticket gestuurd rond 13.45Tticketnr 748455 Geen reactie. Om 17u20 de live chat geprobeerd, mijnheer, het is bijna tijd om naar huis te gaan, de dag zit er op.
Zijn er nog klanten met traag EDPNET vandaag en een niet behulpzame medewerker. Heb destijds voor EDPNET gekozen omwille van Test-aankoop die het de beste provider vond. Zou dat nog steeds zo zijn?
Zijn er nog klanten met traag EDPNET vandaag en een niet behulpzame medewerker. Heb destijds voor EDPNET gekozen omwille van Test-aankoop die het de beste provider vond. Zou dat nog steeds zo zijn?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat is bij jou "halve snelheid"? Heb je een speedtest geprobeerd (www.speedtest.net bvb)?
Was de snelheid zodanig merkbaar bij alle sites, of alleen bij sommige?
Was de snelheid zodanig merkbaar bij alle sites, of alleen bij sommige?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik heb inderdaad verschillende speednet test gedaan op verschillende servers. Normaal haal ik iets van 1040 kB/sec nu maar 500. Ping is ok en ook de pingtest is ok, klasse A verbinding. Downloaden haalt maar 500 kB/sec op verschillende sites. Router reeds enkele maal herstart. De upload speed is normaal (ongeveer 75kB/sec). Er zijn hier 3 computers in huis, op alle 3 hetzelfde resultaat gemeten (terwijl de 2 andere uitstaan)
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Ge zult de pech hebben dat ge met 3 mensen op uw VLAN zit en dat één van die twee anderen tegelijk met u aant downloaden is hé, dan houdt ge maar 50% van de bandbreedte over
Maar alle gekheid op een stokje, dit ruikt naar VLAN capacity issues.
Maar alle gekheid op een stokje, dit ruikt naar VLAN capacity issues.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat voor profiel heeft je internetlijn?
1024kB/seconde = 1MB/seconde = 8Mbit/seconde...toevallig op een 9mbit repairprofiel op vdsl2?
Of heb je ADSL(2)?
1024kB/seconde = 1MB/seconde = 8Mbit/seconde...toevallig op een 9mbit repairprofiel op vdsl2?
Of heb je ADSL(2)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik zit op 12 Mbps / 740kbps en neen er zit niemand te downloaden, zo dwaas ben ik ook niet. De vertraging komt de laatste weken meer en meer voor.
De status van de router toont nu 9999 Kbps terwijl het enkele uren geleden toen alles traag ging 4444Kbps was. Het ligt duidelijk aan de lijn en niet aan een of andere verborgen downloader. Akkoord?
De status van de router toont nu 9999 Kbps terwijl het enkele uren geleden toen alles traag ging 4444Kbps was. Het ligt duidelijk aan de lijn en niet aan een of andere verborgen downloader. Akkoord?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Welke modem heb je? En gebruik je adsl of vdsl?
Staat je WiFi uit (of op zn minst al gedacht om dit wachtwoord te wijzigen)?
Staat je WiFi uit (of op zn minst al gedacht om dit wachtwoord te wijzigen)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De TS heeft blijkbaar nog een ADSL2+ abbo, dat aan een redelijk hoge snelheid synct (12 mbps).
Ik heb geen idee of de VLAN capaciteit veel uitmaakt voor ADSL2+ (volgt het ATM netwerk dezelfde weg als ethernet based ?).
Misschien heeft de ADSL2+ lijn last van overspraak (door VDSL2) op bepaalde ogenblikken, en is zijn sync niet meer stabiel.
In zo'n geval kan je beter vragen om de lijn te downgraden naar 9 mbps (lager snelheid maar grotere stabilitiet).
@lvhb. Kan je eens de modemwaarden uitlezen (vooral attenuation en SNR) ?
Ik heb geen idee of de VLAN capaciteit veel uitmaakt voor ADSL2+ (volgt het ATM netwerk dezelfde weg als ethernet based ?).
Misschien heeft de ADSL2+ lijn last van overspraak (door VDSL2) op bepaalde ogenblikken, en is zijn sync niet meer stabiel.
In zo'n geval kan je beter vragen om de lijn te downgraden naar 9 mbps (lager snelheid maar grotere stabilitiet).
@lvhb. Kan je eens de modemwaarden uitlezen (vooral attenuation en SNR) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
ADSL/2+/VDSL lopen over dezelfde shared VLAN, edpnet heeft ATM uitgefaseerd, probleem zit dus idd waarschijnlijk bij een dikke downloader op dezelfde VLAN.philippe_d schreef:Ik geen idee of de VLAN capaciteit veel uitmaakt voor ADSL2+ (volgt het ATM netwerk dezelfde weg als ethernet based ?).
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik kan uiteraard fout zijn maar hij spreekt hier over "de status van de router". Dus ik vermoed dat hij de modem uitleest als hij dit post. Kan dit niet evengoed een lijn zijn die slecht aan het syncroniseren is?lvhb schreef:Ik zit op 12 Mbps / 740kbps en neen er zit niemand te downloaden, zo dwaas ben ik ook niet. De vertraging komt de laatste weken meer en meer voor.
De status van de router toont nu 9999 Kbps terwijl het enkele uren geleden toen alles traag ging 4444Kbps was. Het ligt duidelijk aan de lijn en niet aan een of andere verborgen downloader. Akkoord?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
En daarvoor dient nu eens precies een goede helpdesk voor om dit soort problemen snel en adequaat op lossen.
Het grote nadeel voor jou is natuurlijk wel dat je tegenwoordig eerst door een battalion eencellige script monkeys moet alvorens mensen met kennis van zake aan de lijn te krijgen. I guess thats the price you pay for lowcost country support.
Kan je eens laten weten in welke "status" je die snelheidsverlaging precies ziet ? Op de sync speed van je modem ?
Het grote nadeel voor jou is natuurlijk wel dat je tegenwoordig eerst door een battalion eencellige script monkeys moet alvorens mensen met kennis van zake aan de lijn te krijgen. I guess thats the price you pay for lowcost country support.
Kan je eens laten weten in welke "status" je die snelheidsverlaging precies ziet ? Op de sync speed van je modem ?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zullen het anders vragen : screenshots aub
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dag beste helpers, hier ben ik terug. Vandaag is de verbinding OK. Heb enkele screenshots gemaakt. Van EDPNET geen enkele reactie op het aangemaakte Ticket. Het was ooit anders.
- Bijlagen
-
- Modem 1.jpg
- (200.75 KiB) 12 keer gedownload
-
- Modem 2.jpg
- (98.68 KiB) 12 keer gedownload
En hier de laatste afbeelding. Wil je nog meer informatie, laat maar weten.
- Bijlagen
-
- Modem 3.jpg
- (184.65 KiB) 12 keer gedownload
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmmm ik zou zeggen wend je eens tot gebruiker "Joachim" op dit forum (forum => leden => zoeken).
Het is dus duidelijk een ADSL2+ lijn dat je hebt, dat is al zeker!
Het is dus duidelijk een ADSL2+ lijn dat je hebt, dat is al zeker!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Reactie gekregen van EDPNET. Moet regelmatig snelheidstesten doen. Zal het probleem maar kunnen tonen als het zich voor doet. Er zou eigenlijk bijna direct moeten gereageerd worden op tickets om zo iets op te lossen. Wordt vervolgd.
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Op zich niet geheel onlogisch daar jouw modem synchroniseert met de DSLAM van Belgacom en niet die van edpnet, dus in dat opzicht heeft edpnet geen methode om logfiles bij te houden van de synchro speed van jouw lijn/modem. Het enige dat zij kunnen doen is een lijntest uitvoeren via een Belgacom tool, maar ik denk dat dat teveel manueel werk is om regelmatig zelf te doen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik hoop dat ze erbij gezegd hebben dat je die speedtest moet doen met een PC die rechtsreeks (LAN kabel) verbonden is met je modem. Ook als ze dit niet specifiek hebben gevraagd, neem ik aan dat je beseft dat dit de enige manier is voor een correcte speedtest.lvhb schreef:Reactie gekregen van EDPNET. Moet regelmatig snelheidstesten doen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik heb het uitgetest met wlan en de netwerkkabel. In beide gevallen haal ik nu alles goed werkt 1080 kB/s wat zeer goed is voor een 12 Megabits lijn. Het is wachten tot het weer traag gaat en dan moet EDPNET vlug reageren als zij het probleem willen onderzoeken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Als je wilt dat ze snel reageren moet je bellen.
Wees al blij dat je teminste tickets kan sturen, zie ik bij de andere providers niet... En mocht dat er al zijn, reactie binnen het jaar
Wees al blij dat je teminste tickets kan sturen, zie ik bij de andere providers niet... En mocht dat er al zijn, reactie binnen het jaar
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ofwel - als je twitter hebt - via twitter : twitter.com/edpnet
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Idd, als het 'brandt' dan gaat Twitter soms nog het vlugst. We pikken het op en kunnen op die manier escaleren naar helpdesk en het ook verder opvolgen. Met een PM kan je dan altijd je ticketnr of klantenr doorgeven.
internet, fiber & telephony
Zondagavond viel de snelheid plots weer terug. Geen downloader op de lijn. ook via de netwerkabel dezelfde snelheid.
- Bijlagen
-
- Modem 1.jpg
- (232.37 KiB) 11 keer gedownload
-
- speedtest 1.jpg
- (99.23 KiB) 11 keer gedownload
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met jouw laatste screenshot is het nu wel duidelijk geworden dat jouw probleem niet te maken heeft met een "dikke downloader op dezelfde VLAN", maar met een zeer onstabiele ADSL2+ sync.
Jouw modem synct soms op 12 mbps, dan eens op 9.99 mbps, en nu op 4.6 mpbs.
Jouw modem synct soms op 12 mbps, dan eens op 9.99 mbps, en nu op 4.6 mpbs.
- Ik zou eerst eens proberen met een andere modem.
- Ook eens je binnen bekabeling checken. Hoewel binnen bekabeling bij ADSL2+ minder kritisch is dan bij VDSL2, kan daar ook een oorzaak zijn. Probeer eens je modem aan te sluiten op het punt waar Belgacom binnenkomt, en alle andere aftakkingen los te koppelen.
- Indien probleem blijft, terug contact nemen met EDPNet. Die moeten een ticket aanmaken bij Belgacom, en de lijn laten controleren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Het klopt volledig dat je snelheid verminderd.
Van wat ik zie kom je gewoon op een lager profiel te staan, wat de lagere snelheid verklaart.
Dit kan veel oorzaken hebben, in ieder geval hoe slechter de kwaliteit van de kabel hoe slechter je snelheid. Het makkelijkste wat je daaraan kan doen is je bekabeling controleren of je modem aansluiten op het punt waar de kabel je woning binnenkomt.
Edit: Philippe was me voor
Van wat ik zie kom je gewoon op een lager profiel te staan, wat de lagere snelheid verklaart.
Dit kan veel oorzaken hebben, in ieder geval hoe slechter de kwaliteit van de kabel hoe slechter je snelheid. Het makkelijkste wat je daaraan kan doen is je bekabeling controleren of je modem aansluiten op het punt waar de kabel je woning binnenkomt.
Edit: Philippe was me voor
Hoe is het mogelijk dat mijn interne bekabeling de ene dag prima snelheden toelaat, vgl speedtest een klasse-A verbinding tegen 1080kB/sec om dan plots te degraderen naar 540 terwijl speedtest toont dat ik nog steeds een klasse A verbinding heb. Met de bekabeling kan er dus helemaal niets mis zijn. Eigenaardig genoeg komen deze tragere verbindingen sinds enkele weken steeds voor in een weekend, verlengd weekend of verlofdag. Vgl mij is de oorzaak bij EDPNET of Belgacom te zoeken. Maar ja breng dat eens aan het verstand van een provider dat de oorzaak misschien wel bij hem ligt. Weekend Kabel ziekte?????
Jaren geleden ook al eens zo'n probleem gehad. Na veel vijven en zessen dat het aan mijn bekabeling lag bleek de oorzaak uiteindelijk te liggen in de Belgacom centrale waar een switch wat geoxideerd was. Als er iemand een middel kent om er voor te zorgen dat een technieker dat kan controleren, proficiat. Via twitter slaag ik er niet in, ken het programma niet goed.
Altijd maar de gebruiker die de schuldige is voor zijn eigen problemen, ik ben het beu. Ondertussen nog steeds op 540kB met een klasse A ping test.
Jaren geleden ook al eens zo'n probleem gehad. Na veel vijven en zessen dat het aan mijn bekabeling lag bleek de oorzaak uiteindelijk te liggen in de Belgacom centrale waar een switch wat geoxideerd was. Als er iemand een middel kent om er voor te zorgen dat een technieker dat kan controleren, proficiat. Via twitter slaag ik er niet in, ken het programma niet goed.
Altijd maar de gebruiker die de schuldige is voor zijn eigen problemen, ik ben het beu. Ondertussen nog steeds op 540kB met een klasse A ping test.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Dat is een verkeerde redenering he, draai hem eens om
Het kan ook buiten liggen, maar in het merendeel van de gevallen zitten zo'n dingen bij u binnen.
Daarom is het best dat je probeert aan de inkomende kabel van Belgacom indien mogelijk. Als je daar dezelfde problemen hebt kan je de ISP nog altijd bellen en vragen dat ze een interventie plannen.
Indien je dit niet wil/kan proberen dan kan je altijd een technieker vragen maar moet je ook beseffen dat dit betalend zal zijn indien deze een probleem binnen constateert.
Kan perfect aan uw binnenbekabeling liggen, ergens oxidatie, slecht contact/filter, slechte modem, etc.Hoe is het mogelijk dat de bekabeling buiten de ene dag prima snelheden toelaat, vgl speedtest een klasse-A verbinding tegen 1080kB/sec om dan plots te degraderen naar 540 terwijl speedtest toont dat ik nog steeds een klasse A verbinding heb. Met de buitenbekabeling kan er dus helemaal niets mis zijn.
Het kan ook buiten liggen, maar in het merendeel van de gevallen zitten zo'n dingen bij u binnen.
Daarom is het best dat je probeert aan de inkomende kabel van Belgacom indien mogelijk. Als je daar dezelfde problemen hebt kan je de ISP nog altijd bellen en vragen dat ze een interventie plannen.
Indien je dit niet wil/kan proberen dan kan je altijd een technieker vragen maar moet je ook beseffen dat dit betalend zal zijn indien deze een probleem binnen constateert.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp jouw ongelooofeleijke arrogantie nietlvhb schreef:Altijd maar de gebruiker die de schuldige is voor zijn eigen problemen, ik ben het beu. Ondertussen nog steeds op 540kB met een klasse A ping test.
Je komt hier op het Forum hulp zoeken, maar je aanvaardt onze tips niet. Dan kan je beter geen hulp vragen, of zie ik het verkeerd? Niemand geeft jouw de "schuld", wij willen zelfs "jouw schuld" uitsluiten !!!
Om uit te sluiten dat het "jouw schuld" is vragen we gewoon:
- 1) om eens te proberen met een andere modem.
2) om jouw binnenbekabeling te controleren.
Kan je eens exact uitleggen hoe je binnen bekabeling eruit ziet?
Vanaf de Belgacom intro tot je modem, alle aftakkingen, telefoon toestellen, splitters ...
Op de ogenblikken dat het wel goed gaat, krijg je 1080kB/sec (wat jij voor een 12mbps lijn "goed" noemt).lvhb schreef:Hoe is het mogelijk dat mijn interne bekabeling de ene dag prima snelheden toelaat, vgl speedtest een klasse-A verbinding tegen 1080kB/sec om dan plots te degraderen naar 540 terwijl speedtest toont dat ik nog steeds een klasse A verbinding heb.
Als je modem op 12 mbps zou syncen, dan moet je - rekening houdend met de overhead - zelfs 1275kB/sec kunnen halen !!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mijn beste, modem aangesloten waar belgacom uit de muur komt, idem zelfde probleem. Alles gedaan wat gevraagd is en ZOPAS OM 15.16 GING ALLES PLOTS WEER ZOALS HET MOET, FULL SPEED, net na mijn boze reactie. In de minuten daarvoor viel de verbinding 5 keer uit.
Er moet zich niemand aangevallen voelen maar ik ken iemand die op het call center van belgacom gewerkt heeft en die krijgen letterlijk als opdracht om de klant af te schepen met verhaaltjes over binnenbekabeling, kapotte modems enz...
Als ze bij de provider hun werk doen zoals het hoort zou userbase niet eens moeten bestaan.
Allez, vrede aan allen, het werkt weer prima, wordt vervolg....
Er moet zich niemand aangevallen voelen maar ik ken iemand die op het call center van belgacom gewerkt heeft en die krijgen letterlijk als opdracht om de klant af te schepen met verhaaltjes over binnenbekabeling, kapotte modems enz...
Als ze bij de provider hun werk doen zoals het hoort zou userbase niet eens moeten bestaan.
Allez, vrede aan allen, het werkt weer prima, wordt vervolg....
Mijn bekabeling: Op de fiche waar belgacom binnen komt zit een splitter met een draad naar de telefoon en een andere rechtstreeks naar de router. de afstand is ca. 10 meter en daarom is het een draad van zwaardere kwaliteit dan de gewone witte (velleman TCF). Bij de router zit er opnieuw een splitter en dat is het. Een simpele bekabeling die al jaren meestal heel goed werkt.
- Converted
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Heb er hier ook last van. Eerst van 70/6 op vdsl2 naar 30/6 gezet.
En ik surf aan bijna niets meer...
http://www.speedtest.net/iphone/547972228.png
[ Post made via mobile device ]
En ik surf aan bijna niets meer...
http://www.speedtest.net/iphone/547972228.png
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
Als je wil pm me je lijn nummer dan kijk ik wel even of je lijn in orde is laat ik het je asap weten
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Het grote nadeel van een regeringsgefundeerde telco die zo lang mogelijk munt wilt slaan uit een dode technologie. Ondertussen hebben de meeste mensen en telco's de boodschap al wel begrepen dat koper een dood product is. Men probeert veel te veel te doen over een medium dat er ten eerste oud is, ten tweede er niet voor gemaakt is, en ten derde ten dode is opgeschreven. Het is onderhevig aan corrosie, gevoelig aan externe storingen en crosstalk, en zeer beperkt in lengte.
Bovendien kost het onzettend veel moeite om snelheden boven de 100mbit te verkrijgen op koper verbindngen, waar dit voor fiber en tevens coax een fluitje van een cent is.
De snelheidsperikelen kunnen aan veel factoren te wijten zijn, corrosie op binnen bekabeling, corrosie op de koper naar centrale, een slechte poort in de ROP of LEX, een VLAN capaciteits issues van de provider, een buur met SDSL die stoort op jouw lijn, en zware downloader als buurman die de VLAN capaciteit opgebruikt, een kapotte modem, etc etc
Als je geen testmodem hebt, moet de ISP die maar opsturen, niet iedereen kan zomaar eventjes modems gaan testen bij vreemden, of de mogelijkheid geven om kosteloos te gaan testen bij één van hun partners. Vroeger heeft edpnet altijd gestoefd met hun grote partnernetwerk, ik vind hiervan totaal niets terug op hun site, maar je kan eens naar het adres van een partner bij jou in de buurt vragen. Hun partners moeten vast en zeker modems hebben of toch minstens jouw modem kunnen testen.
Belgacom shops zijn namelijk ook op iedere hoek van de straat te vinden, dus zo een probleem mag dat niet zijn, lijkt me.
Bovendien kost het onzettend veel moeite om snelheden boven de 100mbit te verkrijgen op koper verbindngen, waar dit voor fiber en tevens coax een fluitje van een cent is.
De snelheidsperikelen kunnen aan veel factoren te wijten zijn, corrosie op binnen bekabeling, corrosie op de koper naar centrale, een slechte poort in de ROP of LEX, een VLAN capaciteits issues van de provider, een buur met SDSL die stoort op jouw lijn, en zware downloader als buurman die de VLAN capaciteit opgebruikt, een kapotte modem, etc etc
Als je geen testmodem hebt, moet de ISP die maar opsturen, niet iedereen kan zomaar eventjes modems gaan testen bij vreemden, of de mogelijkheid geven om kosteloos te gaan testen bij één van hun partners. Vroeger heeft edpnet altijd gestoefd met hun grote partnernetwerk, ik vind hiervan totaal niets terug op hun site, maar je kan eens naar het adres van een partner bij jou in de buurt vragen. Hun partners moeten vast en zeker modems hebben of toch minstens jouw modem kunnen testen.
Belgacom shops zijn namelijk ook op iedere hoek van de straat te vinden, dus zo een probleem mag dat niet zijn, lijkt me.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien moeten we deze discussie afsplitsen (titel: "Toekomst van koper"), want dat is redelijk off-topic .skills schreef: Ondertussen hebben de meeste mensen en telco's de boodschap al wel begrepen dat koper een dood product is. Men probeert veel te veel te doen over een medium dat er ten eerste oud is, ten tweede er niet voor gemaakt is, en ten derde ten dode is opgeschreven.
Ik denk dat iedereen het er over eens is, dat fiber de toekomst is.
Maar de vraag is waar je in deze tijd van economisch recessie het geld gaat vinden om een volledig FTTH netwerk te gaan aanleggen. Daarvoor zijn vele miljarden nodig, en er is nu al geld tekort. Ik denk dat er nu andere priorititen zijn om ons geld te besteden dan aan fiber. Maar dat is een politieke discussie.
Ook vragen als: wie gaat investeren in zo'n FTTH netwerk, en hoe gaan we de concurrentie garanderen ...
Volgens mij is Belgacom zéér goed bezig
- Zoals Goz al zei: voordeel van koper: het ligt er overal.
- De nieuwe technolgiën (DSM, channel bounding) zullen ervoor zorgen dat een zeer groot deel van de bevolking kan bereikt worden met relatief grote snelheden, en dat het leven van koper met nog enkele 10-tallen jaar zal verlengd worden. Ik zou dus niet stellen dat koper dood is...
- Met de uitrol van de boostboxen zal Belgacom ervoor zorgen dat de meerderheid van de klanten op <400m van de ROP zitten, zodat de meesten van de nieuwe snelheden zullen kunnen genieten.
- Het geld dat nodig is voor deze FTTC uitrol is maar een factie van wat een FTTH uitrol zou kosten, en is een perfecte tussenoplossing voor de komende jaren.
- last but not least: ik ben met je eens dat koper de strijd voor snelheid nooit zal winnen t.o.v coax, maar dank zij de toekomstige VDSL2 technolgiën blijft koper een zeer competitief alternatief voor de kabel. Zonder koper zaten we nu met een volledig Telenet monopolie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.