AppleTV/iPad/iPhone niet compatibel met nieuwe modem/router
Hallo,
Ik had m'n probleem reeds in één van de topics geschreven, maar daar kwam niet meteen veel reactie of hulp bij te pas.
Ik heb volgend probleem:
Na installatie van de router/modem (CBN) bij overstap naar Fibernet40 viel de ooit zo goeie samenwerking tussen mijn iPhone/iPad en AppleTV volledig weg.
Via de app 'Remote' kan/kon de AppleTV worden aangestuurd over het draadloze netwerk.
Met mijn vorige router (Linksys WRT160n) heeft dit nooit problemen gegeven, bij de nieuwe CBN-router werkt dit langs geen kanten.
Beide toestellen blijken elkaar niet terug te vinden.
Ook de connectie ter synchronisatie tussen mijn Macbook en de Apple TV is zeeeer onstabiel, vaak wordt de AppleTV in iTunes helemaal niet weergegeven.
Is er iemand die hiervoor een verklaarbare reden heeft?
Momenteel heb ik mijn oude router opnieuw achter de Telenet-modem/router geplaatst, waardoor dit probleem via een jammerlijke omweg wordt opgelost.
Mvg,
Stijn
Ik had m'n probleem reeds in één van de topics geschreven, maar daar kwam niet meteen veel reactie of hulp bij te pas.
Ik heb volgend probleem:
Na installatie van de router/modem (CBN) bij overstap naar Fibernet40 viel de ooit zo goeie samenwerking tussen mijn iPhone/iPad en AppleTV volledig weg.
Via de app 'Remote' kan/kon de AppleTV worden aangestuurd over het draadloze netwerk.
Met mijn vorige router (Linksys WRT160n) heeft dit nooit problemen gegeven, bij de nieuwe CBN-router werkt dit langs geen kanten.
Beide toestellen blijken elkaar niet terug te vinden.
Ook de connectie ter synchronisatie tussen mijn Macbook en de Apple TV is zeeeer onstabiel, vaak wordt de AppleTV in iTunes helemaal niet weergegeven.
Momenteel heb ik mijn oude router opnieuw achter de Telenet-modem/router geplaatst, waardoor dit probleem via een jammerlijke omweg wordt opgelost.
Mvg,
Stijn
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Sorry, geen ervaring met apple...
Misschien kan je het routeren overlaten aan de HGW van telenet, en zelf een wifi AP zetten?
Misschien kan je het routeren overlaten aan de HGW van telenet, en zelf een wifi AP zetten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In jouw geval zou ik overwegen om bij de komende installatie te opteren voor de modem only?fotodro schreef:Heeft iemand hier ondertussen meer nieuws over? Mijn binneninstallatie wordt vrijdag geïnstalleerd in mijn nieuwe woning en ik wil niet opnieuw 2 routers moeten voorzien.
Dan heb je geen 2 routers?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Stel je vraag eens op www.intermactivity.be
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ja, de oorzaak is hoogstwaarschijnlijk een foute instelling of bug in de Telenet-modem/router. Telenet heeft hun modem/routers blijkbaar niet getest met courante Apple-hardware.fotodro schreef:Beide toestellen blijken elkaar niet terug te vinden.
Fabrikanten zoals Linksys en Netgear hanteren veel hogere kwaliteitsnormen en testen hun toestellen steeds op een doorgedreven wijze met de meest courante hardware.
Trek dus uw conclusies, de oplossing bestaat eruit om ofwel een modem-only te vragen bij Telenet, ofwel Belgacom/Scarlet te nemen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er valt hier helemaal niets te testen... toestellen op je eigen LAN is gewoon layer 2 switching (er komt dus zelfs geen routing aan te pas want alles blijft lokaal) !raf1 schreef:Ja, de oorzaak is hoogstwaarschijnlijk een foute instelling of bug in de Telenet-modem/router. Telenet heeft hun modem/routers blijkbaar niet getest met courante Apple-hardware.
Droevig dat je steeds TN bashing blijft doen en er nooit in lukt je antwoorden te funderen met feiten !
Zijn beide toestellen wired of wireless ?fotodro schreef:Is er iemand die hiervoor een verklaarbare reden heeft?
-
- Deel van't meubilair
Een router/modem geeft je lokaal meer dan genoeg IP-adressen veronderstel ik (dit staat trouwens los van het aantal publieke adressen wat je krijgt - met dergelijke router/modem is dat trouwens steeds maar één).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Startpost is ondertussen 2 jaar oud.
Soit, hier geen problemen met ipad & iphones, airplay tussen die en de XBMC-box of mijn pc en de XBMC-box.
Zie gewoon dat ge die appletv een fixed IP-adres forceert buiten de DHCP-range en dat zal allemaal wel werken. Dikwijls zit het probleem bij al van die zaken doordat het ipadres wel eens durft te veranderen bij DHCP.
Soit, hier geen problemen met ipad & iphones, airplay tussen die en de XBMC-box of mijn pc en de XBMC-box.
Zie gewoon dat ge die appletv een fixed IP-adres forceert buiten de DHCP-range en dat zal allemaal wel werken. Dikwijls zit het probleem bij al van die zaken doordat het ipadres wel eens durft te veranderen bij DHCP.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Dit is een antwoord dat op niks trekt. Sorry dat ik het zo cru stel !raf1 schreef: Ja, de oorzaak is hoogstwaarschijnlijk een foute instelling of bug in de Telenet-modem/router. Telenet heeft hun modem/routers blijkbaar niet getest met courante Apple-hardware.
Fabrikanten zoals Linksys en Netgear hanteren veel hogere kwaliteitsnormen en testen hun toestellen steeds op een doorgedreven wijze met de meest courante hardware.
Trek dus uw conclusies, de oplossing bestaat eruit om ofwel een modem-only te vragen bij Telenet, ofwel Belgacom/Scarlet te nemen.
Die modems zijn even goed, en misschien zelfs beter getest dan linksys, netgear, weetikveel..
Apple heeft niets te maken met de HGW of andere modem van Telenet. Je denkt toch niet dat die modem een onderscheid gaat maken tussen Apple en niet-Apple toestellen.
Ik denk dat het eerder een algemeen probleem is, en dat de TS gewoon niets anders in huis heeft om te testen. Waarschijnlijk zou hij met andere toestellen ook problemen hebben.
Wat er precies aan de hand is, weet ik niet. Mogelijk ergens een verkeerde instelling. Ik ken de kennis van de TS uiteraard niet, maar misschien is het nuttig om iemand met meer kennis erbij te halen.
Hier werkt alleszins alles van Apple en niet-Apple prima samen, inclusief AppleTV en iPad, enz...
Post hier eens uw instellingen van uw HGW.
Zijn al uw kabels in orde?
Ja, maar in de tweede post vraagt hij opnieuw naar een oplossing. Blijkbaar is het na meer dan 2 jaar nog steeds niet opgelost. Vreemd...thamar schreef:Startpost is ondertussen 2 jaar oud.
Laatst gewijzigd door Goztow 15 mei 2013, 23:13, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: gelieve niet te dubbel posten!
Reden: gelieve niet te dubbel posten!
-
- Deel van't meubilair
Raf1 doet enkel aan Telenet bashing... dit is ondertussen al meer dan bekend.Sylvester schreef:Dit is een antwoord dat op niks trekt. Sorry dat ik het zo cru stel !
Op zich niets mis met commentaar op een provider maar dan moet je je standpunt wel kunnen motiveren.
Amai, zoveel reacties.
In de voorbije 2 jaar heb ik achter de telenet-modem een Linksys router geplaatst, die het netwerk opbouwde.
Met deze router heb ik nooit problemen gehad om de apple tv te besturen met de iphone/ipad..
Kabels vormen geen probleem. Apple tv werkt bedraad aangesloten op de linksys en iphone bestuurt die draadloos (apple tv 1st gen).
Grtz
In de voorbije 2 jaar heb ik achter de telenet-modem een Linksys router geplaatst, die het netwerk opbouwde.
Met deze router heb ik nooit problemen gehad om de apple tv te besturen met de iphone/ipad..
Kabels vormen geen probleem. Apple tv werkt bedraad aangesloten op de linksys en iphone bestuurt die draadloos (apple tv 1st gen).
Grtz
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik heb met m'n rMBP, iPhone5, iPadMini en AppleTV3 nog nooit een issue gehad. Wel een Telenet Fibernet Modem Only opstelling met een Airport Express als Router.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik vermoed dus dat je nieuw materiaal van Telenet zal verkrijgen vrijdag in je nieuwe woning. Mijn inziens kan in deze nieuwe opstelling het probleem vanzelf opgelost zijn. Tevens kan het geen kwaad om dit te melden aan de installateur, met enig geluk wil/kan hij je wat verder helpen.fotodro schreef:Mijn binneninstallatie wordt vrijdag geïnstalleerd in mijn nieuwe woning en ik wil niet opnieuw 2 routers moeten voorzien.
Just enjoy life and don't whine about it.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Als je vroeger met je router geen probleem had en je bent bereid/capabel om die zelf te beheren, en je neemt de mogelijke nadelen van verminderde yelo functionaliteit naar digicorder toe erbij, kan je mss de overstap naar de modem only zetten.
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
Is het niet beter eerst de oorzaak te zoeken voor je een beslissing neemt die later misschien totaal niet relevant blijkt te zijn ?
Wat zijn precies de verminderde yelo functionaliteiten bij een modem-only?ITnetadmin schreef:Als je vroeger met je router geen probleem had en je bent bereid/capabel om die zelf te beheren, en je neemt de mogelijke nadelen van verminderde yelo functionaliteit naar digicorder toe erbij, kan je mss de overstap naar de modem only zetten.
Ik vind deze niet meteen terug.
Mvg,
Stijn
-
- Deel van't meubilair
De nieuwe media sharing (DLNA) waar je op je decoder je films, foto's en muziek van je PC kan bekijken op de Yelo interface zal niet werken.fotodro schreef:Wat zijn precies de verminderde yelo functionaliteiten bij een modem-only?
De vraag blijft echter waarom je Apple toestellen plots niet meer werken... aangezien hier niet meteen een reden voor is. De HGW werkt als een switch voor je internet netwerk en is dan ook volledig transparant.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Tis maar een gok, maar gebruik je die tweede router nog? Zo ja, hoe? Hij deelt misschien IP adressen uit in hetzelfde netwerk en twee DHCP devices geven nu eenmaal storing. (Kan zijn dat het hier al staat, heb het maar eens snel overlezen op de ipad). Daardoor kan het komen dat devices elkaar niet altijd zien. Je gebruikt de Telenet router wireless en de andere (met dubbele nat, dus via de wan-poort). Dan durven devices wel eens verbinding maken met het netwerk dat ze nog kennen van vroeger. Gevolg, de remote zit op de Telenet router, het andere toestel op de andere en ze zien elkaar dus niet.
-
- Elite Poster
Raar maar waar heb ook ik een router waar apple toestellen om de haverklap de link mee verliezen. Een paar keer per dag moet je dan de wifi af en terug aanzetten. Met andere toestellen heb ik dat niet, en met mijn ipad op andere routers ook niet. Het blijft een beetje een mysterie zonder fatsoenlijke diagnose access op die routers.
En ik heb hetzelfde fenomeen ook al voorgehad met kameraden die daarover kloegen, ook apple toestellen daar.
En ik heb hetzelfde fenomeen ook al voorgehad met kameraden die daarover kloegen, ook apple toestellen daar.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Sinds dat ik een vast kanaal gebruik op de router heb ik geen issues...
Als ik automatisch een kanaal liet kiezen verloor ik om de haverklap de verbinding met apple-devices.
Het proberen waard!
Als ik automatisch een kanaal liet kiezen verloor ik om de haverklap de verbinding met apple-devices.
Het proberen waard!
-
- Elite Poster
Efe ter aanvulling: mijn persoonlijke toestellen zijn allemaal fixed channel. En nee, er was geen interferentie want dat probleem doet zich voor op vakantie en daar is het de enige router die ik kan opvangen met een snelle inssider scan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Als het telkens met Apple toestellen voorkomt wil dit toch zeggen dat zij ergens de standaarden niet volgen of onderdelen van minderwaardige kwaliteit gebruiken. Hier thuis geen last, wel enkel een iPad 2, iPod en Hackintosh. Wel met wisselende channel.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb van een Telenet medewerker vernomen dat het probleem over compatibiliteit van Apple devices op de Telenet HGW zich vroeger inderdaad heeft voorgedaan, maar is intussen al sinds lange tijd opgelost.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Mijn installateur was op de hoogte omtrent het probleem mbt werking apple tv en iphone bediening.
Hij had nog modem only mee en ben aldus zeer tevreden dat ik zonder veel zagen die versie gekregen heb.
Apple tv is momenteel nog niet aangesloten, maar ik veronderstel dat dit zeker en vast zal werken!
grtz
Hij had nog modem only mee en ben aldus zeer tevreden dat ik zonder veel zagen die versie gekregen heb.
Apple tv is momenteel nog niet aangesloten, maar ik veronderstel dat dit zeker en vast zal werken!
grtz
- Sylvester
- Elite Poster
Wat is dan eigenlijk dat probleem. Ik ken toch genoeg mensen die zonder problemen werken met iPhone, iPad, AppleTV, op de HGW, inclusief mezelf.
Zonder problemen.
Zonder problemen.
-
- Elite Poster
En dat is net het probleem. Dit soort issues, door meerdere mensen ervaren, allen op verschillende hardware aan routerkant, duidt op een issue met apple materiaal dat we tot nog toe niet goed kunnen diagnoseren. Wss een proprietary handling issue, maar begin maar ns een diagnose te stellen wanneer een van de devices (de apple hardware) in essentie een black box is, en de andere ofwel ook, ofwel toch moeilijk te diagnoseren vanwege slechte software on device daarvoor.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Als mensen nu al eens zouden melden met welk model van router ze problemen hebben, met welk toestel van Apple,... Dat zou alvast wat duidelijkheid kunnen scheppen dan een zoveelste foutieve zwart-wit indruk (en bijkomende nutteloze en eindeloze discussies) dat al bestaat tussen de modem only en de HGW/router van Telenet. Laat staan dat we nood hebben aan een zoveelste apple/non-apple discussie.
Het is duidelijk dat niet iedereen er last van heeft. Hoe komt het dan? Er zijn verschillende modellen van HGW's en Apple hardware. Laat ons beginnen om daar even naar te kijken.
First off:
CH6643E
Problemen: nee.
Apple toestellen aangesloten (of aangesloten geweest door bezoekers hier) (zowel 5GHz als 2.4Ghz als bedraad):
iPhone 5, 4S, 4, 3
iPad 2gen, iPad mini (tijdelijk ter configuratie voor ouder familielid)
MBPro (3 verschillende generaties) en iMac (geen idee welk model)
MacMini (mediacenter)
En een hele hoop non-apple devices, VOIP, VPN, NAS,....
Het is duidelijk dat niet iedereen er last van heeft. Hoe komt het dan? Er zijn verschillende modellen van HGW's en Apple hardware. Laat ons beginnen om daar even naar te kijken.
First off:
CH6643E
Problemen: nee.
Apple toestellen aangesloten (of aangesloten geweest door bezoekers hier) (zowel 5GHz als 2.4Ghz als bedraad):
iPhone 5, 4S, 4, 3
iPad 2gen, iPad mini (tijdelijk ter configuratie voor ouder familielid)
MBPro (3 verschillende generaties) en iMac (geen idee welk model)
MacMini (mediacenter)
En een hele hoop non-apple devices, VOIP, VPN, NAS,....
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Mijn situatie:
Motorola SBV6120E
Gateway: Apple Airport Express 2nd gen.
Switch: Cisco SG100-16
(De Digicorder en de Airport Express zijn via een Cisco SF 100D-08 op de Telenet modem aangesloten)
2,4Ghz en 5Ghz WIFI netwerken hebben een verschillende SSID. De apparaten die 5GHz ondersteunen verbinden daarmee.
Weet al niet meer vanbuiten welk kanaal ik gekozen heb.
DHCP lease staat op 356 dagen. Synology NAS heeft als enige een vast IP Adres, niet via DHCP
Apparaten:
- iPhone 5
- iPad Mini
- Macbook Pro 15" (mid 2012) (altijd wireless, nooit via kabel)
- Apple TV 3rd gen (via kabel)
En verder:
- iPhone 3GS, 4, 4S
- iPod touch 3rd & 4th gen.
- iPad 1, 2 en 3
Ander niet Apple materiaal:
- Boxee Box (kabel)
- Xbox360 (kabel)
- Playstation 3 (kabel)
- Synology DS1512+
En vroeger ook nog:
- verschillende HP laptops (probooks, elite books)
- Zelfbouw PC met Asus P6T moederbord
- verschillende smartphones van de meest uiteenlopende merken/OSsen...
Nooit immer ever ooit een probleem op geen enkel apparaat.
Motorola SBV6120E
Gateway: Apple Airport Express 2nd gen.
Switch: Cisco SG100-16
(De Digicorder en de Airport Express zijn via een Cisco SF 100D-08 op de Telenet modem aangesloten)
2,4Ghz en 5Ghz WIFI netwerken hebben een verschillende SSID. De apparaten die 5GHz ondersteunen verbinden daarmee.
Weet al niet meer vanbuiten welk kanaal ik gekozen heb.
DHCP lease staat op 356 dagen. Synology NAS heeft als enige een vast IP Adres, niet via DHCP
Apparaten:
- iPhone 5
- iPad Mini
- Macbook Pro 15" (mid 2012) (altijd wireless, nooit via kabel)
- Apple TV 3rd gen (via kabel)
En verder:
- iPhone 3GS, 4, 4S
- iPod touch 3rd & 4th gen.
- iPad 1, 2 en 3
Ander niet Apple materiaal:
- Boxee Box (kabel)
- Xbox360 (kabel)
- Playstation 3 (kabel)
- Synology DS1512+
En vroeger ook nog:
- verschillende HP laptops (probooks, elite books)
- Zelfbouw PC met Asus P6T moederbord
- verschillende smartphones van de meest uiteenlopende merken/OSsen...
Nooit immer ever ooit een probleem op geen enkel apparaat.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Sylvester
- Elite Poster
hier ook :
CH6643E, tevens router actief
Problemen: nee. Nooit problemen gehad
iPhone 5, 4s
iPad 3de gen,
MBPro (2 verschillende generaties)
MacMini (mediacenter+server) voorlaatste versie (laatste versie met superdrive) via UTP
AppleTV 2 (via utp)
MacMini oudere (via utp)
airports express en extreme met harddisk, geschakeld als bridge, roaming
Diverse niet-apple toestellen, laptops , GSM's, playstation 3 en 2, Wii , enz...
Digicorders
CH6643E, tevens router actief
Problemen: nee. Nooit problemen gehad
iPhone 5, 4s
iPad 3de gen,
MBPro (2 verschillende generaties)
MacMini (mediacenter+server) voorlaatste versie (laatste versie met superdrive) via UTP
AppleTV 2 (via utp)
MacMini oudere (via utp)
airports express en extreme met harddisk, geschakeld als bridge, roaming
Diverse niet-apple toestellen, laptops , GSM's, playstation 3 en 2, Wii , enz...
Digicorders
-
- Elite Poster
Mij issue is met zowel een ipad2 als een iphone 3gs.
Het netwerk waarmee de situatie zich voordoet is een wbr-6002 levelone router die in dubbel nat staat (kweet het, dat doet al alarmpjes afgaan) met een franse sfr "neufbox" adsl routercombi.
Die levelone is mijne "hotel router" die gepreconfigged staat in al mijn toestellen.
Het netwerk waarmee de situatie zich voordoet is een wbr-6002 levelone router die in dubbel nat staat (kweet het, dat doet al alarmpjes afgaan) met een franse sfr "neufbox" adsl routercombi.
Die levelone is mijne "hotel router" die gepreconfigged staat in al mijn toestellen.
-
- Elite Poster
Awel, die franse neufbox routercombi (een beetje de franse tegenhanger van een bbox)
Daar werkt hij btw wel op.
Het is op de levelone dat ik issues heb.
Daar werkt hij btw wel op.
Het is op de levelone dat ik issues heb.