Tweede Belgacom decoder verliest verbinging

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
[email protected]
Starter
Starter

Beste,

ik heb al meer dan een maand het volgende probleem...

Setup : Belgacom bbox2, 2 decoders (ene het recentere model, andere model ervoor). Decoder netwerk en computer netwerk is gescheiden (split, default setup). Nu verliest die tweede zowat iedere avond zijn verbinding. Ik heb me al de pleuris gezocht naar de oorzaak, tot zover zonder enige root cause.
Op het moment dat het probleem optreedt, kan ik zonder enige problemen tv gaan zien op de eerste decoder. Dus ik dacht, er scheelt iets aan de decoder.

Test 1: decoder aan/uit met power knopje : geen oplossing
Test 2 : utp bekabeling vervangen door netwerk over power : geen oplossing
Test 3 : powercycle bbox2 en daarna decoder : wel oplossing
Test 4 : nieuwe decoder : geen oplossing

Dus probleem lijkt zijn oorzaak ergens in de bbox2 te hebben. Ik heb nu de twee poorten eens omgewisseld op de bbox2, in de hoop dat het probleem mee verschuift... Nada.

Daarenboven heb ik tijdens de afgelopen maand wel meerdere 'vreemde' zaken gezien. Op een gegeven avond toen decoder2 weer eens niet werkte, start ik decoder1 ter controle. Rara, op dat moment kreeg ik weer signaal op decoder2. Zet ik decoder1 terug uit, verlies ik terug signaal op decoder2.
Eergisteren was ik ook mijn computernetwerk kwijt, toen decoder2 het eens niet deed (was de eerste keer ik dit merkte, is niet altijd zo want mijn vrouw is een hevige Stevie gebruiker m.a.w. als dit altijd zo was zou ik dit al gehoord hebben).

Iemand gelijkenissen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

mss toch eens een factory reset doen van de modem
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Toen je de decoder hebt vervangen, heb je toen de power adapter ook mee vervangen? Die kan nl. Ook voor veel problemen zorgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster

inderdaad bij V3 decoders valt dat af en toe toch eens voor dat de adapter spanning te laag is
[email protected]
Starter
Starter

Hmmm, is inderdaad nog de originele adapter. Gisteravond eens vervangen. Ben benieuwd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

anders toch eens factory reset proberen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”