geen verbinding (Leuven)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
BosJosmans
Starter
Starter

Hey,

Vanop telefoon, dus bondig typen - heb sinds vanochtend gn verbinding meer. Modem synct, maar krijgt gn IP. Niks te vinden op statuspagina of hier.

Voor 10 € gebeld, meisje suggereerde modem reset (had ik al 5 keer gedaan), en logingegevens opnieuw invullen (ofschoon daar niks aan veranderd was), prob uiteraard niet verholpen.

Iemand anders in Leuven last van, of iemand advies buiten wachten? Heb aangegeven me te laten terugbellen, maar gn idee hoe lang dat kan duren..

Gegroet,
Tom
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb ze even voor jou wakker geschud via twitter met een link naar hier. We'll see :-)
Op http://issues.edpnet.be/ staat er alvast niks!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Net even nagevraagd bij helpdesk. Geen issues in die regio gekend. Toch geen andere meldingen. Heb je een ticketnr, dan geven we het hier nog even door dat je probleem nog niet opgelost is, en dat ze je zeker opbellen.
internet, fiber & telephony
BosJosmans
Starter
Starter

@krisken: merci voor wakker schudden!

@EDPnet: ticketnr. 747988. In all fairness, moest terugbellen, maar het klonk nt alsof ze me meer kon zeggen dan "reset".. Zekerheidshalve nog eens gedaan, maar nop..

Allebei thx voor snelle respons!

Tom
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Contacteer:

Doorgegeven aan collega waar je met gesproken hebt. Hebben doorgegeven dat herconfig niets oplevert en dat probleem ergens anders moet zitten. Ze zal jou proberen opbellen.
BosJosmans
Starter
Starter

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze conversatie, maar goed -

Net opgebeld, modem live moeten resetten, username op EDPNET ipv edpnet.be ingegeven, verandert niks: modem synct, geen IP. Ik hoopte dat er nog 2nd level support was, maar kennelijk niet.

Moet nu modem elders testen. :| Apparaat was nochtans nieuw en draaide maanden probleemloos. Tegen dat ik er ergens mee kan gaan proberen.. Internetloze dagen in het verschiet.

Toch bedankt,
Tom
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

je vdsl2 (pppoe) gebruikersnaam is gebruikersnaam@EDPNET, inderdaad niet [email protected] (zoals een e-mailadres).
Kijk eens op my.edpnet.be en daar je abonnement beheren.

Je ziet daar bij "Details xDSL connectie" onder "Connectie informatie" je login en wachtwoord.
Bij mij is de login een combinatie bvb van mijn familienaam en mijn postcode met nog wat achter. Dit neem je, en daar zet je @EDPNET achter.

Telefonie = EDPnet + OVH
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Contacteer:

Het is vervelend, maar zelfs al had je de modem bij edpnet aangekocht, dan nog was een vervangtoestel misschien pas morgen op uw adres. Dus als je kan ASAP jouw modem even elders testen. Jouw lijn ziet er ok uit...
BosJosmans
Starter
Starter

krisken: login was idd my mistake (werkte tevoren nochtans :/).

EDPnet: hmja.. Lijkt me gwn vreemd dat die modem zomaar ineens de helft van zijn werk niet meer doet. En dat de helpdesk niet kan zien wat zich na het syncen (niet) afspeelt..

Soit, de rest van het verhaal voeg ik best aan het ticket toe, vermoed ik.

Bedankt nogmaals,
Tom
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Tom,

Waar woon je ergens? Anders wil ik wel eens kijken (als t in de buurt is).

Telefonie = EDPnet + OVH
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Een paar weken terug net hetzelfde gehad maar ik heb niet gebeld, wel via chat met Remko dezelfde lijst afgelopen (via data op tablet). Ze hebben toen "de lijn gereset" en alles werkte weer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
BosJosmans
Starter
Starter

krisken: Eh, niet zeker wat je wil kijken - ik woon in Leuven, ver van Merelbeke? :) Als je echt een locatie wou: uiteinde Kapucijnenvoer.

on4bam: welke "dezelfde" lijst bedoel je? Gewoon de modem resets? Geen idee of "de lijn gereset" misschien meer dan dat betekent via de helpdesk..

Gegroet,
Tom
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Aangezien je sync hebt maar geen PPPoE vermoed ik dat je eens zou moeten kijken in de logs.
Juist ja van Leuven *kuch, vergeten*, beetje te ver van mij :)

Telefonie = EDPnet + OVH
BosJosmans
Starter
Starter

Ehmja, mijn domme BBox (een hoogstandje wat intuïtieve interfaces betreft) heeft nergens deftige logs die niet met zijn eigen DHCP te maken hebben. Bij de network interfaces is de status voor WAN PPPoE afwisselend "disconnected" en "reconnecting".

In elk geval, ik heb iemand gevonden om vanavond eens te gaan testen. Ik hoop bijna dat het mijn modem is, want als die ginder wél werkt zou ik niet weten hoe het verder moet. :)
BosJosmans
Starter
Starter

Eh, fixed. :| Lijnstatus ging SHOWTIME → TRAINING → DISCONNECTED, en nu alles in orde.. Als ik dat aan user EDPnet te danken heb: bedankt!

Tom
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

BosJosmans schreef:on4bam: welke "dezelfde" lijst bedoel je? Gewoon de modem resets? Geen idee of "de lijn gereset" misschien meer dan dat betekent via de helpdesk..
Hetzelfde script om de oorzaak van de onderbreking te kennen... Ik was voorbereid en had al wat dingen zelf getest (BBox staat in bridge).
Bbox op eerste punt.. check
Sync Check
reset Bbox en luisteren of hij 'klikt" (schakelen ADSL<>VDSL)
Lijnwaarden nagekeken.
enz.
Ze stonden er op dat ik mijn modem elders ging testen maar voor ik dat kon gaan doen werkte alles weer.

Ik kreeg vooral de indruk dat ze een fysieke interventie ten allen prijze willen vermijden (te hoge kosten wss) en dus zo veel mogelijk op de klant willen afschuiven. Had men de "reset" direct gedaan had ik een uurtje zonder internet gezeten, nu was het een uur op 3-4. Ik moet wel zeggen dat ik een uur aan de chat gezeten heb terwijl alles gecheckt werd. Ik heb bij de chat gesprekken ook altijd dezelfde aan de lijn (slechts 1 persoon op de chat of heten ze allemaal Remko :angel: )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”