We (userbase) zijn van plan van een vergelijkingsdatabase te maken van alle Belgische breedbandabbo's. (waarbij je dan zal kunnen selecteren wat je wil zien of wilt vergelijken) Later komt er dan nog ook bij of deze abbo's goed presteren of niet (aan de hand van de speedtest -> bvb gemiddelde speed laatste maand/jaar)
Een voorbeeldje:
Id Provider Naam Soort Type SubType OnderliggendNetwerk Prijs(InclBTW) SetupPrijs Down(Mbit/sec) Up(Kbit/sec) Limiet ExtraVolume IP AantalPC's Servers? AantalMailboxen GrootteMailbox Webspace(MB)
1 Edpnet Neutrino Light ADSL Thuisgebruiker Light Belgacom 24,95 € /maand 30 € 0,512 128 512 MB/maand 0,01 € / MB Dynamisch 1 Neen 1 / 2 65 MB geen
Nu, de eigenlijke vraag is of jullie hier nog rubrieken willen bij hebben? (of ik er dus met andere woorden vergeten ben )
greetz,
Nob
Vergelijkingstabel voor Belgische Providers
Aan 4 zaken denk ik nog:
- beperking op het volume dat kan bijgekocht worden in GB's
- gesloten poortnummers
- voor hoelang moet je het abonnement minimum nemen
- gebruikte backbone (Skynet, Scarlet,...). Voor VPN gebruikers kan dit van essentieel belang zijn.
- beperking op het volume dat kan bijgekocht worden in GB's
- gesloten poortnummers
- voor hoelang moet je het abonnement minimum nemen
- gebruikte backbone (Skynet, Scarlet,...). Voor VPN gebruikers kan dit van essentieel belang zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Hoe vaak gemiddeld IP gewisseld wordt, bv
mijn ervaring met telenet: zelfde IP langer dan een jaar gehad,
adsl2fit 1-4 weken
Skynet 36 uur
Bij het al boven genoemde verzoek van geblockte poorten ook of ze in- of uitgaand zijn.
Nuttige tabel!
mijn ervaring met telenet: zelfde IP langer dan een jaar gehad,
adsl2fit 1-4 weken
Skynet 36 uur
Bij het al boven genoemde verzoek van geblockte poorten ook of ze in- of uitgaand zijn.
Nuttige tabel!
-
- Premium Member
Vermeld bij scarlet even dat de traffic meter niet werkt.
Of is dit intussen veranderd ?
gamefreak het moet een vergelijkingstabel zijn en een kollom met werkende trafiekmeter zou niet echt nuttig zijn
misschien:
gemiddelde ping, packetloss
extra opties bij een abbonnement(zoals powerpack, gamerspack, musicclub(ken enkel die van skynet),...)
surplussen: vb gratis securitypack, modem, router, hosting, newsserver
grootte van de webspace, webmail
aantal toegestane emailadressen
groeten,
G33KJ"
ps: ik zou wel die rubriek dan commentvrij maken om zo offtopic en gespam te vermijden, louter informatief houden
misschien:
gemiddelde ping, packetloss
extra opties bij een abbonnement(zoals powerpack, gamerspack, musicclub(ken enkel die van skynet),...)
surplussen: vb gratis securitypack, modem, router, hosting, newsserver
grootte van de webspace, webmail
aantal toegestane emailadressen
groeten,
G33KJ"
ps: ik zou wel die rubriek dan commentvrij maken om zo offtopic en gespam te vermijden, louter informatief houden
de pispaal <<
Bij welk type (aanbod) ADSL is "Security en Antivirus software" inbegrepen.
Als voorbeeld: Bij ADSL Plus Skynet en Belgacom is dit inbegrepen, maar hoe zit dit bij andere ISP's. (vb. bij Telenet of andere ? Waar enkel een J of N kan staan)
Grtz,
Als voorbeeld: Bij ADSL Plus Skynet en Belgacom is dit inbegrepen, maar hoe zit dit bij andere ISP's. (vb. bij Telenet of andere ? Waar enkel een J of N kan staan)
Grtz,
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ok, ik zal de dbase wat aanpassen.
Een paar comments hier zijn wel moeilijk te doen, maar misschien dat die er achteraf dan nog bijkomen.
Dit zal niet op het forum komen, maar op de nieuwe site. Zo'n beetje als een soort review ofzo.
greetz,
Nob
Een paar comments hier zijn wel moeilijk te doen, maar misschien dat die er achteraf dan nog bijkomen.
Dit zal niet op het forum komen, maar op de nieuwe site. Zo'n beetje als een soort review ofzo.
greetz,
Nob
gamefreak977 schreef:Vermeld bij scarlet even dat de traffic meter niet werkt.
Kheb net een broef gehad dat vanaf augustus zal moeten bijbetaald worden als ge over de limiet gaat bij Scarlet, 1 €/gb ...