opzeggen Edpnet
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Vanaf 1 oktober wordt Belgacom start voor mij interessant.Het uploadvolume stijgt en de prijs is 24,95 Euro bij Belgacom en 35,95 voor newer & faster internet.Aangezien ik maandelijks toch maar 10 Gb gebruik van mijn volume kan er dus 11 euro bespaart worden.
Kan men Edpnet opzeggen via ticket of moet hiervoor een aangetekend schrijven gestuurd worden?
Kan men Edpnet opzeggen via ticket of moet hiervoor een aangetekend schrijven gestuurd worden?
ik ben ook van plan EDPNET te verlaten en te ruilen voor Dommel, reden is dat ik 20 euro per maand kan besparen door te kiezen voor CityLine van Dommel, heb aan Dommel gevraagd of zij dit niet voor mij kunnen doen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Hoe kan ik opzeggen - EDPnet Wiki
Voorbeeldje van een opzeg-ticket: opzegtermijn - Userbase
Ik weet niet of de nieuwe telecomwet (die maandag 1 oktober in voege treedt) een nieuwe regeling voor de opzegmaand bevat. Indien die maand opzeg nog steeds geldt, hou er dan rekening mee dat EDPnet daarmee een factuurmaand bedoelt. Dus is het best dat je opzegt net voor een nieuwe factuurmaand ingaat want indien je bijvoorbeeld opzegt in de eerste week van een factuurmaand, dan duurt het eerst drie weken vooraleer de huidige factuurmaand afloopt en de eigenlijke opzegmaand daarna kan beginnen.
Voorbeeldje van een opzeg-ticket: opzegtermijn - Userbase
Ik weet niet of de nieuwe telecomwet (die maandag 1 oktober in voege treedt) een nieuwe regeling voor de opzegmaand bevat. Indien die maand opzeg nog steeds geldt, hou er dan rekening mee dat EDPnet daarmee een factuurmaand bedoelt. Dus is het best dat je opzegt net voor een nieuwe factuurmaand ingaat want indien je bijvoorbeeld opzegt in de eerste week van een factuurmaand, dan duurt het eerst drie weken vooraleer de huidige factuurmaand afloopt en de eigenlijke opzegmaand daarna kan beginnen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
In de algemene voorwaarden staat
(Sorry, cptKangaroo was eerst)
Wanneer je dit niet aangetekend doet, zou ik wel zeker om bevestiging vragen!9.1 ... Behoudens schriftelijke opzegging door de klant/abonnee, één (1) maand voor het einde van de minimum contractduur, zal het contract automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur.
9.2 De overeenkomst kan na het verstrijken van de minimum contractduur door alle schriftelijke middelen beëindigd worden op het moment gekozen door de klant/abonnee. .
(Sorry, cptKangaroo was eerst)
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Een familielid probeert zijn edpnet abo op te zeggen, ze proberen hem echter nog tem mei te laten betalen.
Qua respect voor zijn klanten en het correct toepassing van de wetgeving is dit weer een mooie natuurlijk.
@Edpnet, het gaat over ticket 729187.
Fouten gebeuren overal, ze rechtzetten daarentegen...
Qua respect voor zijn klanten en het correct toepassing van de wetgeving is dit weer een mooie natuurlijk.
@Edpnet, het gaat over ticket 729187.
Fouten gebeuren overal, ze rechtzetten daarentegen...
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Eerder oplichting dan miscommunicatie als ik zo vrij mag zijn.
De helpdesk is goed genoeg op de hoogte maar probeert de man dingen wijs te maken die niet correct noch relevant zijn.
Dubbel incasseren lukt jullie daarentegen prima.
Hopelijk komt er toch nog een goed einde aan het verhaal.
De helpdesk is goed genoeg op de hoogte maar probeert de man dingen wijs te maken die niet correct noch relevant zijn.
Dubbel incasseren lukt jullie daarentegen prima.
Hopelijk komt er toch nog een goed einde aan het verhaal.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Je mag je eigen mening daar over hebben... Jouw familie is op onze vraag door de verantw. van de klantendienst gebeld om de foutieve communicatie door de collega van onze klantendienst op te lossen. We doen (nog) altijd ons best om dit verhaal tot een goed einde te brengen. De verantw. ging dit nu nog even op mail bevestigen zodat uw familielid gerustgesteld is en iets op 'papier' heeft.
internet, fiber & telephony
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Dat is mooi, dan hoop ik dat ze er samen uit komen
EDIT:
En juist een berichtje van de nonkel dat het opgelost is
EDIT:
En juist een berichtje van de nonkel dat het opgelost is
Laatst gewijzigd door TiTanium 12 maa 2013, 17:19, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien uw post de laatste is)
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien uw post de laatste is)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
tja.... als het wat slecht uitkomt... kan je inderdaad nog bijna 2 maand gaan betalen voor pietsnot. Zeker als er rekening wordt gehouden met factuurdatum of factuurmaand.
Ik denk niet dat dat de bedoeling was van de nieuwe telecomwet.
Ik lees op mijn factuur :
Dat zal in ieder geval bij mij niet pakken, want dan gaat er een ombudsdienst dossiertje open. Ik ben zinnens om over te gaan naar snow. En omdat ik pas wil opzeggen als snow geinstalleerd is, heb ik zelf geen keuze in opzegdag.
Echt klantvriendelijk is dit niet. Edpnet verliest zijn pluimen.
Ik lees :
http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp
Ik denk niet dat dat de bedoeling was van de nieuwe telecomwet.
Ik lees op mijn factuur :
Als je dan opzegt de 23ste van de 5de maand. Dan gaan ze u nog laten betalen tot de 22ste van de 7de maandAbonnementskosten
Prijs (excl. BTW)
Enough internet
Periode: 22/04/2013 - 22/05/2013
Minimum contractduur loopt tot 22/03/2013. Hierna zal het contract automatisch worden verlengd voor
onbepaalde duur.
Uw opzegtermijn: één (1) maand.
€ 21,45
edpnet Telephony
Periode: 22/04/2013 - 22/05/2013
Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand.
Dat zal in ieder geval bij mij niet pakken, want dan gaat er een ombudsdienst dossiertje open. Ik ben zinnens om over te gaan naar snow. En omdat ik pas wil opzeggen als snow geinstalleerd is, heb ik zelf geen keuze in opzegdag.
Echt klantvriendelijk is dit niet. Edpnet verliest zijn pluimen.
Ik lees :
De abonnee kan dus kiezen, en niet de providerVoortaan kan de abonnee een contract schriftelijk opzeggen, per brief of langs elektronische weg (een e-mail versturen, een vakje aanvinken in een formulier op een website, een sms sturen naar een nummer dat door de operator speciaal voor opzeggingen werd ingesteld, …). Er is dus geen aangetekende brief meer nodig en er moeten ook geen rechtvaardigingsgronden meer worden aangehaald. Het contract wordt onmiddellijk geschorst op het door de abonnee gekozen moment. De operator moet zo snel mogelijk een einde maken aan de betrokken dienst, rekening houdend met de techniek, en de abonnee hiervan een schriftelijke bevestiging bezorgen.
http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp
Laatst gewijzigd door bambipower 22 maa 2013, 09:40, in totaal 1 gewijzigd.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Hier hetzelfde verhaal. Eind februari email gestuurd met ingevulde opzegbrief. Na een week geen bevestiging ontvangen. Via ticket zelfde opzegbrief nogmaals bezorgd aan edpnet. Blijkt dat mijn abonnement pas op 10 mei wordt stopgezet. Waarom kan dat niet op 10 april? Volgens mij was mijn opzeg voldoende op voorhand kenbaar gemaakt. Maar wel bizar dat edpnet geen bevestiging stuurt, zelfs niet na een week. En nog meer bizar vind ik het dat met mijn opzegbrief pas rekening wordt gehouden na aanmaak van een ticket terwijl, volgens hun website, een email voldoende zou moeten zijn om op te zeggen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
sorry Jack, mijn reply erboven even geedit gelijktijdig met uw post.
Ik hoop dat edpnet iets doet aan zijn pluimen
Ik hoop dat edpnet iets doet aan zijn pluimen
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Kan zijn dat Edpnet veel klanten verliest momenteel en dat men de klanten die wegwillen het moeilijk wil maken.
Bij mijn opzeg werd ook melding gemaakt van 1 maand opzeg ,maar na het verwijzen naar de nieuwe wet,kon ik wel een datum kiezen van mijn opzeg.
Bij mijn opzeg werd ook melding gemaakt van 1 maand opzeg ,maar na het verwijzen naar de nieuwe wet,kon ik wel een datum kiezen van mijn opzeg.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
maar misschien willen mensen wel weg, omdat ze voelen dat klantvriendelijkheid afneemt. Omdat prijzen niet meer uitblinken. Omdat er eigenlijk nog weinig voordeel is aan edpnet. Uw eigen regels gaan bepalen, die zelf ingaan tegen de wet... is er al helemaal over.
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
En waarom zou je geen keuze hebben?bambipower schreef:Ik ben zinnens om over te gaan naar snow. En omdat ik pas wil opzeggen als snow geinstalleerd is, heb ik zelf geen keuze in opzegdag.
Op de dag zelf dat Snow wordt geinstalleerd kan je EDPNet opzeggen. Dan is je opzegdag de volgende dag.
Als je géén opzegdag opgeeft, dan is de opzegperiode van één maand gebruikelijk. Echter deze maand gaat in op de dag dat je de opzeg doet, en is niet gebonden aan een of andere facturatieperiode.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ja, maar ik heb geen keuze wanneer men snow komt installeren. Dus : als dat dan de 23ste is...
Ik kan me toch ook niet verstoppen achter het feit dat het 'gebruikelijk' is om telkens ik in een supermarkt kom een fles vodka in mijn binnenzak te steken, en ze terug te zetten als ze reklameren?
En dat is dan juist klantonvriendelijk. Dat zijn ook de redenen waarom ik bij andere providers ben vertrokken : hun fouten enkel corrigeren bij die dat reklameren. Maar niet hun fouten aanpakken.
Ik ben altijd wel bereid geweest enkele euros per maand meer te betalen voor klantvriendelijkheid. Daarom zat ik ook niet bij dommel, scarlet etc... en ben ik 7 jaar edpnetklant geweest.
Als ze ooit nog kans willen mij terug te zien bij edpnet, dan kunnen ze beter hun troef 'klantvriendelijkheid' niet kwijtspelen.
gebruikelijk? Tja, omdat zij zich iets gebruikelijk maken wat niet wettelijk is, is het daarom niet verantwoordt.dan is de opzegperiode van één maand gebruikelijk
Ik kan me toch ook niet verstoppen achter het feit dat het 'gebruikelijk' is om telkens ik in een supermarkt kom een fles vodka in mijn binnenzak te steken, en ze terug te zetten als ze reklameren?
Dat klopt niet, want er staat op hun factuur : Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand.Dan is je opzegdag de volgende dag.
Zie Jack Daniel en anderen.. Ze doen dat dus blijkbaar enkel als je gaat reklameren. Maar niet uit zichzelf.Echter deze maand gaat in op de dag dat je de opzeg doet, en is niet gebonden aan een of andere facturatieperiode.
En dat is dan juist klantonvriendelijk. Dat zijn ook de redenen waarom ik bij andere providers ben vertrokken : hun fouten enkel corrigeren bij die dat reklameren. Maar niet hun fouten aanpakken.
Ik ben altijd wel bereid geweest enkele euros per maand meer te betalen voor klantvriendelijkheid. Daarom zat ik ook niet bij dommel, scarlet etc... en ben ik 7 jaar edpnetklant geweest.
Als ze ooit nog kans willen mij terug te zien bij edpnet, dan kunnen ze beter hun troef 'klantvriendelijkheid' niet kwijtspelen.
de koe zegt boe
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
De telecomwet in combinatie met de voorwaarden van edpnet, verplicht hen een opzegtermijn van 1 maand te respecteren.
De opzegtermijn staat immers ook op hun factuur.
Dus bvb de 20e opzegmail sturen om de maand daarna op de 25e het abo stop te zetten mag geen enkel probleem zijn.
Indien edpnet dit nie toelaat gaan ze mijns insziens tegen hun eigen voorwaarden in.
Desalnietemin, dit soort "fouten" publiek aanklagen doet meestal al wonderen, vermits ze dan verplicht zijn aan damage control te doen.
En daarnaast is er nog altijd de ombudsman telecommunicatie (niet die van edpnet nota bene, want dat is gewoon een edpnet werknemer), deze kan altijd zorgen voor een schikking.
Succes ermee.
De opzegtermijn staat immers ook op hun factuur.
Dus bvb de 20e opzegmail sturen om de maand daarna op de 25e het abo stop te zetten mag geen enkel probleem zijn.
Indien edpnet dit nie toelaat gaan ze mijns insziens tegen hun eigen voorwaarden in.
Desalnietemin, dit soort "fouten" publiek aanklagen doet meestal al wonderen, vermits ze dan verplicht zijn aan damage control te doen.
En daarnaast is er nog altijd de ombudsman telecommunicatie (niet die van edpnet nota bene, want dat is gewoon een edpnet werknemer), deze kan altijd zorgen voor een schikking.
Succes ermee.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hier is niets onwettelijk aan. Als de klant géén opzegdatum gegeven heeft, is de opzegtermijn één maand.bambipower schreef: Tja, omdat zij zich iets gebruikelijk maken wat niet wettelijk is, is het daarom niet verantwoordt.
Als de klant wel een opzegdatum opgeeft, dan zegt de wet dat deze opzegdatum gerespecteerd moet worden.
Dar klopt wel, want dat is de wet!bambipower schreef:Dat klopt niet, want er staat op hun factuur : Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand.Dan is je opzegdag de volgende dag.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dus EDPnet maakt facturen op met een onwettige vermelding.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Dank u eternum
inderdaad.... in principe zou ik dus eigenlijk deze factuur al moeten protesteren.
inderdaad.... in principe zou ik dus eigenlijk deze factuur al moeten protesteren.
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eigenlijk begrijp ik jou probleem niet.bambipower schreef:ja, maar ik heb geen keuze wanneer men snow komt installeren. Dus : als dat dan de 23ste is...
Ik neem aan dat je nog niet hebt opgezegd, maar dat je je nu al druk maakt over de voorwaarden die je op de factuur leest. Zoals je zelf zegt, zijn deze voorwaarden niet wettelijk, en dus van geen enkele betekenis.
Op de dag dat snow komt installeren, zeg je EDPNet op. Of dit nu voor de 23ste of na de 23ste is, maakt helemaal niets uit, zolang je maar zelf in de brief een datum geeft. Op de door jou gewenste datum eindigt het contract. What's the problem?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Dat de facturen van EDP proforma zijn en je betaald die op voorhand. Dus je betaald automatisch een "heel maand". Dus de administratie die er op ga volgen kan alvast al de "moeite" worden.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Maar waarom staat het er dan? Dat is toch mensen misleiden? Blijkbaar (zie dit topic) zijn er toch die er inlopen....Zoals je zelf zegt, zijn deze voorwaarden niet wettelijk, en dus van geen enkele betekenis.
What the problem is, weet ik nog niet.... als ik Jack Daniels en enkele anderen zie, ziet het er niet goed uit. Tenzij je gaat reklameren... (maar nu val ik in herhaling). Nu is edpnet al op de hoogte... en denk ik dat er dus voor mij een uitzondering komt. Graag had ik wel iedereen eerlijk behandeld gezien. Waarom moet er altijd zo moeilijk gedaan worden? Kan het niet gewoon vanaf de eerste keer : fairOp de dag dat snow komt installeren, zeg je EDPNet op. Of dit nu voor de 23ste of na de 23ste is, maakt helemaal niets uit, zolang je maar zelf in de brief een datum geeft. Op de door jou gewenste datum eindigt het contract. What's the problem?
Bericht van edpnet :
We hebben idd deze ochtend uw post/bezorgdheid opgevangen. We zullen u via PM op Userbase en/of via ticket per em-mail een antwoord hierop sturen. Komt in orde. Onze collega's van klantendienst zijn op de hoogte.
Je zou het ook kunnen interpreteren dat door die factuur te betalen, dat je akkoord gaat met die maand opzegDat de facturen van EDP proforma zijn en je betaald die op voorhand. Dus je betaald automatisch een "heel maand". Dus de administratie die er op ga volgen kan alvast al de "moeite" worden.
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jij scheef in een vorige post:bambipower schreef:Maar waarom staat het er dan? Dat is toch mensen misleiden? Blijkbaar (zie dit topic) zijn er toch die er inlopen....
- Als je dan opzegt de 23ste van de 5de maand. Dan gaan ze u nog laten betalen tot de 22ste van de 7de maand
Op jouw factuur staat: opzegtermijn één maand.
Dat is correct, want heel veel mensen (meer dan je denkt) geven géén datum op, en dan wordt de opzegtermijn zoals contractuel vastgelegd: namelijk één maand.
Als je wel een datum geeft, dan gaat de opzeg in zoals wettelijk bepaald: namelijk op de door jouw gekozen datum.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Er staat toch duidelijk :
En dat is dus niet correct. Er is geen vooropzeg nodig van één (1) maand.Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ok... ondertussen een antwoord... waarbij er natuurlijk in disclaimer staat dat de inhoud vertrouwelijk is, en niet mag gepubliceerd worden.
Ik kan u dus natuurlijk meegeven, dat het over een belachelijk antwoord gaat.
Topic closed.... edpnet geklasseerd.
We zullen dit antwoord dan ook doorsturen naar bevoegde instanties.
Ik kan u dus natuurlijk meegeven, dat het over een belachelijk antwoord gaat.
Topic closed.... edpnet geklasseerd.
We zullen dit antwoord dan ook doorsturen naar bevoegde instanties.
de koe zegt boe
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Een echte disclaimer, een uitsluiting van aansprakelijkheid dus, is alleen geldig als dat vooraf zo afgesproken is. Hetzelfde geldt voor vertrouwelijkheid van een e-mail. Briefgeheim voor e-mail bestaat niet. Wie een mededeling per e-mail dan ook vertrouwelijk wil laten zijn, moet dat afspreken met de ontvanger.
Meestal wordt dit soort onzin gebruikt door mensen met een gebrek aan juridische bagage
Mogen we dus concluderen dat ze de opzeg van 1 maand niet wensen te respecten ? Zoiets kan natuurlijk WEL juridische gevolgen hebben
Meestal wordt dit soort onzin gebruikt door mensen met een gebrek aan juridische bagage
Mogen we dus concluderen dat ze de opzeg van 1 maand niet wensen te respecten ? Zoiets kan natuurlijk WEL juridische gevolgen hebben
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Ik wist niet dat de providers verplicht op openbare fora moesten reageren overalriji schreef:Waarom reageert EDPnet hier niet?
The eternal and true pessimist
EDPnet: neen bedankt...
Ik kwam van ADSL4shit bij EDP terecht...
Circa 6/7 jaar geleden was ik genoodzaakt wegens de kritieke gezondheidstoestand van mijn moeder (alzheimer) mijn EDP-kontrakt (vanuit mijn nieuwe woonplaats) op te zeggen. Dit gebeurde begin februari van dat jaar. Na enkele maanden ontving mijn vader van EDP een rekening voor de maand februari. Vermits ik reeds voor die maand betaald had, nam ik kontakt op met EDP: zij gingen het probleem "oplossen". Enkele maanden later kreeg mijn vader (83 jaar) "een rekening voor de maand maart", welke hij weigerde te betalen, vermits het een overeenkomst betrof tussen mij en EDP-net... Twee jaren gingen voorbij en we dachten dat de ellende voorbij was, maar neen hoor: mijn vader mocht naar de vredesgerecht in Sint-Niklaas komen... Ik vertegenwoordigde mijn vader op de rechtbank: de advokate welke EDP vertegenwoordigde kon geen enkel document van EDP voorleggen. Ik had het 'kontrakt' bij en nog enkele andere dokumenten... Na enkele jaren van vredegerecht enz... kregen we eind 2012 een bericht van het gerecht dat "Op de terechtzitting van woensdag 05 december 2012... (werd) de zaak met rolnummer xxxxxx .... inzake EDPNET NV. .... tegen (mijn vader) ... bij toepassing van artikel 730§2 ... weggelaten van de algemene rol....
******HOUD ALLE DOCUMENTATIE BIJ VOOR HET GEVAL DAT ER IETS SCHEEFGAAT*****
Ik kwam van ADSL4shit bij EDP terecht...
Circa 6/7 jaar geleden was ik genoodzaakt wegens de kritieke gezondheidstoestand van mijn moeder (alzheimer) mijn EDP-kontrakt (vanuit mijn nieuwe woonplaats) op te zeggen. Dit gebeurde begin februari van dat jaar. Na enkele maanden ontving mijn vader van EDP een rekening voor de maand februari. Vermits ik reeds voor die maand betaald had, nam ik kontakt op met EDP: zij gingen het probleem "oplossen". Enkele maanden later kreeg mijn vader (83 jaar) "een rekening voor de maand maart", welke hij weigerde te betalen, vermits het een overeenkomst betrof tussen mij en EDP-net... Twee jaren gingen voorbij en we dachten dat de ellende voorbij was, maar neen hoor: mijn vader mocht naar de vredesgerecht in Sint-Niklaas komen... Ik vertegenwoordigde mijn vader op de rechtbank: de advokate welke EDP vertegenwoordigde kon geen enkel document van EDP voorleggen. Ik had het 'kontrakt' bij en nog enkele andere dokumenten... Na enkele jaren van vredegerecht enz... kregen we eind 2012 een bericht van het gerecht dat "Op de terechtzitting van woensdag 05 december 2012... (werd) de zaak met rolnummer xxxxxx .... inzake EDPNET NV. .... tegen (mijn vader) ... bij toepassing van artikel 730§2 ... weggelaten van de algemene rol....
******HOUD ALLE DOCUMENTATIE BIJ VOOR HET GEVAL DAT ER IETS SCHEEFGAAT*****
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Vandaag stuur ik edpnet mijn opzeg met onmiddelijke ingang. Dus : vanaf vandaag....
Blijkbaar voelen ze zich boven de nieuwe telecomwet... en ik ontvang :
Blijkbaar voelen ze zich boven de nieuwe telecomwet... en ik ontvang :
Omdat ik ondertussen al mijn beklag heb gedaan bij minister vandelanotte... ga ik nu met dit document verder tot bij hem. We zien wel weer wat er van komt.... Extra facturen betaal ik natuurlijk NIETBeste klant
Naar aanleiding van uw schrijven bevestigen wij de stopzetting van uw abonnement vanaf 22/05/2013.
Wij verwijzen u graag naar artikels 7.6 en 9 van onze algemene internetvoorwaarden:
http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... oorwaarden.
Mogen wij vragen, volgens de hierboven vermelde voorwaarden, de reeds opgemaakte facturen te vereffenen op rekeningnummer: IBAN: BE16293043642274 of BIC: GEBABEBB.
Opgelet, voor abonnementen waarbij verbruik wordt aangerekend kan u na de opzegging van uw abonnement nog een verbruiksfactuur ontvangen. Edpnet tracht deze afrekening zo snel mogelijk op te maken.
Indien u edpnet mailboxen had, dan zijn deze de komende 6 maanden nog beschikbaar.
Heeft u vragen of opmerkingen, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren op het nummer 03 265 67 00 of via email: [email protected].
Geachte,
Hartelijk bedankt voor uw mail, de inhoud ervan heeft mijn beste aandacht weerhouden.
Wij kunnen bevestigen dat u, op basis van de telecomwet, het recht heeft om de datum van de beëindiging van uw contract zelf te kiezen. Uw operator mag die keuze niet verwerpen of verlaten op grond van de opzegtermijn vermeld in algemene voorwaarden, enkel op grond van bewezen technische onmogelijkheid om het contract te beëindigen op de door u gewenste datum.
Let op: indien u geen keuze maakt voor een specifieke beëindigingsdatum blijven de algemene voorwaarden van kracht.
Met vriendelijke groeten,
Hilde Van Nieuwenhuyzen
Secretariaat Economie, Consumenten en Noordzee
Wim Van Poucke, Adjunct-Directeur
Beleidscel Johan VANDE LANOTTE, Vice-Eerste Minister en Minister van Economie, Consumenten en Noordzee
Kunstlaan 7
B- 1210 Brussel
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
omdat ze heel snel zijn met facturen sturen, EN, ze vragen in vorig schrijven, om de reeds gemaakte facturen te betalen... zouden ze me graag laten betalen tot 22/6:
25€ adsl enough + 10€ telefoonlijn = 35€ /31 dagen in mei X 14 dagen die ik al reeds te veel betaald had = 15,8€
15,8€ - 2,22€ telefoongesprekken die ik nog moet betalen = een terugbetaling van 13,58€
ondertussen heb ik nog een nieuwe factuur ontvangen, natuurlijk ook tot 22/6. Mijn antwoord :Belangrijk: u kan het credit-bedrag met uw eerstvolgende factuur verrekenen.
Creditnota voor factuur 2013049597.
Tegoed op
Abonnementskosten
Prijs (excl. BTW)
Enough internet
( Sxxxxx
2100 Antwerpen CID:101073006253)
Periode:
22/05/2013
- 22/06/2013
€ 21,45
edpnet Telephony
(033249985)
Periode:
22/05/2013
- 22/06/2013
€ 8,26
Totaal
Bedrag (excl. BTW)
€ 29,71
BTW-bedrag
(21,00%)
€ 6,24
Totaalbedrag (incl. BTW)
€ 35,95
BTW terug te storten aan de Staat in de mate waarin ze oorspronkelijk in aftrek werd gebracht
edit : blijkbaar was laatste een creditnota (had ik niet opgemerkt ), waardoor ze me nog altijd laten betalen tot 22/5 wat nog altijd 14dagen te lang is. Waardoor mijn bezwaar nog altijd telt.Beste Edpnet,
Natuurlijk teken ik bezwaar in tegen deze nieuwe factuur. Ik vraag duidelijk om een stopzetting met onmiddellijke ingang. Dus vanaf vandaag... omdat ik ook wist dat jullie de nieuwe telecomwet naast zich neer leggen, heb ik al reeds verdere stappen ondernomen.
Zoals u ook in de nieuwe factuur kan zien, reken je nog een internetperiode aan tot 22/6/2013 en ik zeg op onmiddellijk of 8/5/2013
Het komt er dus op neer, dat ik in feite nog van jullie een teruggave verwacht voor mijn al reeds te lang betaalde periode.
Het mag dan ook duidelijk zijn, dat ik geen verdere betalingen meer zal doen.
Met vriendelijke groet,
25€ adsl enough + 10€ telefoonlijn = 35€ /31 dagen in mei X 14 dagen die ik al reeds te veel betaald had = 15,8€
15,8€ - 2,22€ telefoongesprekken die ik nog moet betalen = een terugbetaling van 13,58€
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ondertussen nog geticket met iemand van de klantendienst. Vanaf het warm wordt, krijg je natuurlijk de nodige disclaimers dat niets van die info mag 'verder verspreid' worden... ofzoiets toch.
Ze blijven er wel op staan, dat ik niet onmiddellijk mijn contract mag stopzetten... en ik blijf er op staan, dat ik dat wel mag.
Heb ondertussen ook nog verder geconverseerd via het vandelanotte kantoor. En waarschijnlijk zal het ook uitdraaien dat ik via de ombudsdienst verder moet...
Dat ze zo moeilijk doen had ik al op voorhand door. Dat was ook waar ik naar verwees, toen ik zegde dat "ze hun pluimen verloren zijn". Ze zijn niet meer de edpnet waar ik eerst klant bij geworden ben, en daardoor wou ik ook weg. Er zullen nog enkele mensen volgen die ik ooit heb aangesloten op edpnet. Zonde... maar ze zijn de meerprijs niet meer waard.
Ik wacht nu weer op een antwoord via dat ticket systeem. Betalen doe ik zo en zo niet meer.
Ze blijven er wel op staan, dat ik niet onmiddellijk mijn contract mag stopzetten... en ik blijf er op staan, dat ik dat wel mag.
Heb ondertussen ook nog verder geconverseerd via het vandelanotte kantoor. En waarschijnlijk zal het ook uitdraaien dat ik via de ombudsdienst verder moet...
Dat ze zo moeilijk doen had ik al op voorhand door. Dat was ook waar ik naar verwees, toen ik zegde dat "ze hun pluimen verloren zijn". Ze zijn niet meer de edpnet waar ik eerst klant bij geworden ben, en daardoor wou ik ook weg. Er zullen nog enkele mensen volgen die ik ooit heb aangesloten op edpnet. Zonde... maar ze zijn de meerprijs niet meer waard.
Ik wacht nu weer op een antwoord via dat ticket systeem. Betalen doe ik zo en zo niet meer.
Beste ...,
De wet zegt nochtans duidelijk dat wij - als klant - zelf de opzegdatum kunnen bepalen en dat wil dus zeggen dat jullie het niet zijn die de opzegdatum bepalen. Ik heb dus mijn opzegdatum gegeven op 8/5/2013 en niet zoals jullie graag zouden bepalen op 22/5/2013. Dat het technisch mogelijk is om mijn lijn op te zeggen, is ook vanzelfsprekend, want de technieker van mijn nieuwe provider heeft de lijn zelf afgesloten op 26/4/2013. Ik ben dus zo en zo niet meer aangesloten op hetzelfde koperpaar, maar zit nu op een ander.
Dat klanten hun eigen opzegperiode mogen bepalen, kan ik begrijpen, dat het voor jullie moeilijk is om dan een duidelijke afrekening te maken. Maar moeilijk gaat ook. Ik heb het met een rekenmachine gedaan en kom op een terugbetaling van 13,58€ van jullie uit. Ik reken dan natuurlijk tot de datum dat ik zelf mag kiezen. Natuurlijk sta ik voor kleine correcties hier open, maar blijf er bij dat ik maar klant blijf tot 8/5/2013 en ook maar tot dan hoef te betalen.
Indien wij hier niet uit geraken, zal ik mij genoodzaakt voelen een dossier te openen via de ombudsdienst. Ik hoop dus op enige correctheid van jullie uit, zodat al deze rompslomp voor beide partijen kan vermeden worden.
Met vriendelijke groet,
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
sorry voor de dubbelpost. Edpnet verstopt zich achter technische problemen, waar ik niet mee akkoord ben. Het is niet omdat zij afspraken maken met hun leverancier per lopende maand, dat het technisch niet mogelijk is om mij onmiddellijk af te sluiten. Mijn antwoord naar edpnet :
Ik hou jullie verder up to dateBeste,
Ik snap nog altijd niet goed, waarom het technisch onmogelijk is om mij onmiddellijk te schrappen. Momenteel gebruik ik geen capaciteit meer van het netwerk + is de radius connectie niet meer actief. Dat jullie een afspraak hebben met jullie afnemer is een administratief probleem, jullie probleem en niet het mijne. Het lijkt me dan ook beter dat ik gewoon een dossier opendoe bij de ombudsdienst, zodanig alles duidelijk uitgeklaard kan worden. Indien zij mij daar gelijk geven zal ik mijn tegoed van jullie terugvorderen via de legale weg. Om het niet ingewikkelder te maken, dan dat het al is, zal ik de 2.69€ storten op jullie rekening. Zo zullen wij ook effen staan, indien de ombudsdienst mij toch geen gelijk zou geven.
Met vriendelijke groet,
Chantal Kandu Bambi
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dan heb je nog een geluk dat €dpn€t geen halfjaarlijkse afspraken maakt met hun leveranciers en aandeelhouders.
Mijn inziens is de nieuwe telecomwet erg duidelijk zoals jezelf, terecht, al ten overvloede hebt geargumenteerd!
Het lijkt wel of het begrip ondernemersrisico bij €dpn€t ietwat vreemd in de oren klinkt ...
Mijn inziens is de nieuwe telecomwet erg duidelijk zoals jezelf, terecht, al ten overvloede hebt geargumenteerd!
Het lijkt wel of het begrip ondernemersrisico bij €dpn€t ietwat vreemd in de oren klinkt ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Mijn klachten zijn ingediend bij de ombudsdienst. Uiteindelijk zijn het er 2 geworden
- de verkeerde vermeldingen op de factuur : Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand.
- de niet op mijn gewenste datum afsluiten van het contract
we zien wel weer verder...
edit : ondertussen bericht gekregen van de ombudsman dat mijn klachten ontvankelijk zijn.
- de verkeerde vermeldingen op de factuur : Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand.
- de niet op mijn gewenste datum afsluiten van het contract
we zien wel weer verder...
edit : ondertussen bericht gekregen van de ombudsman dat mijn klachten ontvankelijk zijn.
de koe zegt boe