DNS problemen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ik geraak sinds gisteren moeilijk op http://www.conrad.be

Iemand anders die hier ook niet opgeraakt via Telenet?


Update: via EDPNet lijntje en Base (3G) lukt het mij wel..
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Hier wordt de site snel (binnen 1 seconde) geladen (Telenet BasicShake, Zuid Oost-Vlaanderen)
Laatst gewijzigd door MrBlueSky op 09 mei 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hier geen probleem met telenet, binnen de seconde op de site ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ondertussen werkt het ook terug..
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik geraak sinds gisteren met veel moeite op het internet. Eergisteren een nieuwe router gezet en dacht dat het daar aan kon liggen maar een twee straten verder wonende kameraad heeft er ook last van.

Nog iemand? De sites gaan heel traag open. :cry:
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hier werkt alles perfect via telenet, wel met opendns.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Wij hebben ook sinds een paar dagen problemen met internet van Telenet. Zowel draadloos als bekabeld(beide rechtstreeks op de modem van Telenet getest) zijn de snelheden énorm traag(zie speedtest hieronder). Dit doet zich ook niet altijd voor.Op een bepaald moment kon ik zelfs geen snelheidstest meer doen, toen ik vervolgens probleemoplossing deed via de kabel kreeg ik volgende fout
Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron(DNS server) reageert niet

Lijkt alsof Telenet sporadisch problemen ondervindt.

Ik heb ook al een technieker geboekt, maar ik denk dat deze weinig kan doen bij ons thuis als het probleem effectief aan de DNS server ligt..

P.S.: Ik ondervindt het probleem in de regio Hasselt, en kom nu niet af dat in Limburg alles traag is :-)
Bijlagen
Speedtest.png
(30.55 KiB) 1490 keer gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jordy1990 schreef:Ik heb ook al een technieker geboekt, maar ik denk dat deze weinig kan doen bij ons thuis als het probleem effectief aan de DNS server ligt..


Het probleem zit hem niet bij de DNS server... wel bij de fout die zorgt dat je internet zo traag is dat hij soms z'n DNS server niet kan contacteren.

Ondertussen zou ik je aanbevelen ieder uur bijvoorbeeld een snelheidstest te doen en hiervan steeds de resultaten te noteren... da's altijd handig als "bewijslast" nadien.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Dus het probleem ligt dan volgens u aan de modem zelf? Telenet heeft die vanop afstand getest en er was niks mis mee volgens hun. Gaat de technieker dan niet gewoon hetzelfde zeggen? Met als gevolg dat het probleem zogezegd bij ons zou liggen. Waardoor wij zelf moeten betalen voor de technieker en het probleem nog niet opgelost gaat zijn.. :-?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hij zegt toch niet dat het aan de modem kant is, kan evengoed in één van die kastjes zijn (paddestoelen) of in de centrale vd node.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je zit toch niet gewoon op smallband?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Patje schreef:Hij zegt toch niet dat het aan de modem kant is, kan evengoed in één van die kastjes zijn (paddestoelen) of in de centrale vd node.

Daarom ook dat ik het vroeg of het dan aan de modem lag of niet. Maar als het dan niet aan de modem ligt, gaat de technieker thuis geen probleem vinden. De vorige keer dat een technieker thuis geen fout kon vinden probeerde hij ons een verhaaltje te verkopen van: "het komt door de NAS of door windows 8 toestellen die aangesloten zijn op het netwerk" :| In zo'n uitleg heb ik geen zin meer.

Goztow schreef:Je zit toch niet gewoon op smallband?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Nee, ik heb nog minstens 50 GB voordat ik mogelijk op smallband terechtkom.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Net nog eens naar Telenet gebeld met de uitleg dat er waarschijnlijk meer aan de hand is dan problemen met de modem thuis. De medewerker heeft het meteen grondig onderzocht en er zijn blijkbaar meerdere telefoontjes binnengekomen uit de regio om problemen te melden. Maar op dit moment is er nog geen sprake van een algemene storing (heeft te maken met het aantal telefoontjes dat ze binnenkrijgen).

Ik moet vanavond nog eens terugbellen en dan wordt beslist om de technieker af te bellen of niet. Maar vermoedelijk ligt de fout dus bij Telenet zelf.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ondervind ook sporadisch hetzelfde probleem. Extreem traag of zelfs helemaal geen verbinding.
Bij momenten werkt alles dan weer normaal.
Ook regio Hasselt.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Ik zou zeggen zeker bellen! Hoe meer telefoontjes ze binnenkrijgen, hoe sneller ze inzien dat er een algemeen probleem is. En hoe sneller er een oplossing uit de bus zal komen.
Zo hebben ze mij het althans toch uitgelegd.

EDIT:Ik zie net dat je van Zolder bent,Burny, dan ben ik een dorpsgenoot van u. Alé bijna dan toch :-)
Het zal waarschijnlijk dan wel over hetzelfde probleem gaan.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem, meestal gaat het vlot maar af en toe zijn er dus die vertragingen of volledige onbereikbaarheid van sites.
Wij wonen niet direct in de buurt van Hasselt = 25 km ofzo.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Ik woon zelf ook een 20-tal kilometer buiten Hasselt, maar Landen ligt aan de andere kant van Hasselt, dan waar ik woon.
Misschien is het een apart probleem, ofwel is het een probleem dat praktisch heel Limburg treft. Ik zou je wel gewoon aanraden om eens te bellen. Ondertussen heb ik geen problemen meer opgemerkt bij mijn thuis.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Ik heb net nog eens met Telenet gebeld en het ging inderdaad om een algemene storing die Limburg grotendeels trof. Op dit moment zouden ze het aan het oplossen zijn.
Ik hoop dat hiermee ook uw (en mijn uiteraard :-) ) problemen opgelost moeten zijn..
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Sinds gisterenavond zijn er geen problemen meer geweest.
Bedankt voor de info. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”