Pincode
Het toestel geeft de pincode weer op de televisie. Deze pincode moet je dan toevoegen op: https://mijn.weepee.tv
Vanaf je uw 6 cijfers hebt ingegeven reageert het toestel onmiddellijk en kan je tv kijken. Dit toestel vind u dan ook terug bij 'uw toestellen'. Installatie voltooid, TV kijken:
Startlogo +/- 40 Seconden:
Weebox geladen:
Zender kiezen en dan "OK" klikken:
Ik heb gisteren tv gekeken via weebox, het beeld is vrij goed voor een stream, zelfs op mijn 42" TV,. Het zappen tussen de kanalen gaat vlot, en de 15 gekozen kanalen staan netjes achter elkaar zoals jij het op de site hebt gezet. Echter durft het beeld soms blijven hangen voor enkele seconden tot zelfs een minuut, 1x heb ik effectief het kanaal moeten verzetten en terugzetten om verder te kijken (2x voorgevallen op de hele avond, waarvan 1x effectief de post moeten verzetten). Dit is natuurlijk een irritant gegeven en zal hopelijk een "kinderziekte" zijn. Al blijf je afhankelijk van uw internetlijn natuurlijk.
De afstandbediening:
Deze afstandbediening is niet groot en heeft niet te veel knoppen. Deze is simpel en toch functioneel. Alles gebeurt via het scherm zelf. Deze afstandbediening heeft de volgende functies:
- Power on/off ~ Mute ~ Home
- Richtingtoetsen met "OK" in het midden.
- Return ~ play/pauze ~ BACK
- Gele knop ~ STOP ~ Groene knop
- Verder/terugspoelen (werken niet)
- Blauwe en rode knop
WeepeeTV ~ Snelheidstest ~ instellingen ~ Updater
WeepeeTV: Gewoon terug TV
Speedcheck:
De naam zegt het zelf al, de vertraging tussen router en weebox wordt als eerste gemeten, vervolgens wordt de snelheidstest uitgevoerd.
Settings:
Alle instellingen die er zijn in de weebox aan de hand van illustraties:
Updater: Kan je geforceerd nakijken of er updates voor handen zijn.
Uitzicht + aansluitingen weebox
Bovenaanzicht:
Voorzijde:
Zijkant met usbpoorten:
Achterkant met 1 HDMI, 1 optische uitgang, lan (100Mbps), voeding:
Verbruik:
In werking: +/- 9 Watt
Standby: 0.1Watt
Bevindingen:
De weebox is een goed apparaat, overal waar een ethernet aansluiting en een tv is kan je deze zonder moeilijkheden aansluiten. De opstarttijd is wel 40 seconden (zowel koude start, als start vanuit standby), maar het zappen zelf gebeurt op een second. Het toestel heeft een verbruik rond de 9W en in standby is het verbruik 0.1W.
Er zit geen harde schijf in verwerkt dus opnemen is niet mogelijk, er is wel de mogelijkheid om een flashdrive aan te sluiten tot 32GB (maar zal ook niet werken volgens mij). De reden dat er geen harde schijf in zit, is een overeenkomst tussen weepee en de zenders, het toestel mag niet in staat zijn om programma's op te nemen. Pauzeren gaat dan weer perfect, echter verder en terugspoelen gaat niet.
Ik heb vernomen dat de onderhandelingen met vier en vijf aan de gang zijn (bron: technieker). Hopelijk komt er NGC ook nog op termijn bij. Doordat vier en vijf niet in het zenderpakket zitten, is het product voor een best groot publiek geen waardige vervanger voor kabel of iptv. De dag dat de vlaamse zenders compleet te kiezen zijn bij weepeeTV, dan zou dit best een succesformule kunnen worden!
Vandaag (09/05/13) staat de weebox al van deze morgen op. De kinderen (7 en 5) hadden best snel gevonden hoe ze ketnet moesten opzetten, dus het gebruik van de weebox is bij deze dus echt kinderspel! Vandaag heeft deze nog geen freeze gehad en speelt al de hele dag zeer goed.
De beeldkwaliteit is naar mijn smaak best goed voor geen HD te zijn. Stuk beter dan een stream via de pc. Ik kan niet nameten of de stream van de weebox ook 1Mbps is. Hier zou ik meer duidelijkheid kunnen krijgen van Chris. Ikzelf zou de weebox durven aanschaffen. De prijs van aankoop zou een doorslaggevend beslissing kunnen geven. Hoeveel deze zou bedragen kan alleen weepee ons meedelen.
Enkele extra zaken die me net meegedeeld zijn:
- Gele knop: De gele knop op de afstandsbediening is voor het beeldformaat. Zal niet op elk scherm duidelijk verschil geven.
- Known Bug: Als je de tv uitzet blijft de stream wel verdergaan, dus moet je altijd eerst naar het scherm met de vier icoontjes gaan (home knop). Dan is de stream zeker gestopt.
- Zappen met de pijltjes up en down werkt ook
- Bij een lange freeze eens op "OK" duwen.
M12 high performance OTT STB
[list][*] Fast Broadcom BCM7231 multi media processor
[*] High-speed 2D and 3D GUI and browser
[*] 512MB Ram, 1 GB Flash, add on Flash of up to 32GB
[*] HDMI 1.4 -> 1080p
[*] S/P DIF digital audio
[*] 2 x USB (1flash, 1 WIFI (optioneel)[/list]
OTT Support media:
[list][*] HTTP progressieve download van de webserver
[*] Adaptive HLS Streaming (zoals QuickTime, iPad en iPhone)
[*] Adaptive Microsoft Smooth streaming (zoals Windows, Silverlight en Xbox)
[*] Motorola BitBand streaming
[*] Adaptive MPEG Dash (in ontwikkeling)
[*] Adaptive DivX Plus Streaming[/list]
Mogelijke DRM en BEVEILIGING:
[list][*] Microsoft DRM10 voor HTTP progressieve download
[*] Microsoft PlayReady voor vlotte streaming
[*] Secure HLS streaming
[*] SecureMedia voor BitBand streaming
[*] Verimatrix (in ontwikkeling)
[*] DivX DRM voor DivX Plus Streaming (Nog niet gecertificeerd)[/list]