2 verschillende 30/2 profielen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Beste,

Ik heb een vreemde situatie sinds al geruime tijd. Het zorgt niet echt voor problemen, maar ik vind het nogal vreemd dus misschien dat iemand de oorzaak weet.

Ik heb dus VDSL2 en via DLM op een 30/2 profiel gezet. Echter heb ik 2 verschillende 30/2 profielen.
1ste profiel:
downstream: 30192
upstream: 2048
SNR margin: 10.3dB

2de profiel:
downstream: 30176
upstream: 2048
SNR margin: 16.2dB

Iedere keer de modem herstart, kiest deze at random 1 van de 2 profielen. Zoals je kan zien zit er nogal een groot verschil in SNR margin tussen de 2 profielen voor echter maar 16kb verschil in snelheid. Dit kan misschien problemen geven in de toekomst naar verdere DLM omdat ik op profiel 2 nog wel marge heb, maar bij profiel 1 totaal geen marge meer heb. Heeft iemand enig idee hoe dit juist kan komen?

Bedankt!
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik denk niet echt iets om je zorgen om te maken maar denk best dat je even de vdsl2tool download en de resultaten hier even post.

VDSL2tool kan je downloaden op http://hierzo.net
Afbeelding
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

DIt is op het hogere SNR profiel. Als ik eens terug op het lagere zit, zal ik het ook eens hier zetten.

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  30176 kbps        2048 kbps
Modem max:             49144 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        40349 kbps         8453 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           504 m Estimated!
Training margin:       16.1 dB
Attenuation:           13.8 dB

Normaal lopen er 2 telefoonlijnen naar je huis niet? Kan het zijn dat er een signaal op beide lijnen zit en mijn modem dan maar kiest uit 1 van de 2 lijnen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

je hebt inderdaad ook nog een retourlijn maar deze heeft een grotere afstand tot rop.
zelf al zou de rechtstreekse en retour even lang zijn dan wordt die techniek van kiezen tussen de twee niet toegepast.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”