Belgacom internet down zone 016-60xxxx

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Down sinds 19:30, zou gans de straat zijn hier. Nog iemand anders met dit probleem?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
schneider
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Wel niet down maar hier in 03 zone wel een hogere ping (40 bij speedtest) en degradatie in snelheid
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Niet down maar wel wat snelheidsverlies gemerkt. Zal wel met het onweer te maken hebben :-(
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Hier in de blauwe stap in Herent ook geen internet meer. En er is precies ook een deel van mijn intern netwerk kapot.

Edit: Anderen in de straat hebben wel VDSL internet.
MacE501
Pro Member
Pro Member

Internet nog steeds down, gaat weer een processie van Echternach worden vrees ik. Dan ben je eens een dagje thuis... :?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacE501
Pro Member
Pro Member

Heb gelukkig nog een Mobile Vikings data kaartje liggen, opnieuw opgeladen voor 12 EUR en nu aan het tetheren via de iPhone. Belgacom vandaag natuurlijk niet bereikbaar wegens feestdag. Heb al dik spijt van mijn overstap twee maanden geleden, binnenkort smijt ik hun brol terug buiten. Misschien overweeg ik zelf terug Telenet... :?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Is de technische dienst (0800 22 800) niet open? Die werken ook op zondag, dus ik vermoed ook op een feestdag.

Kan je anders een specifiek je probleem uitleggen? Wat zie je als je naar 192.168.1.1 surft? De bliksem kan helaas ook jouw netwerkapparatuur (of de bbox2) beschadigd hebben.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Vergeet geen compensatie te vragen.
Algemene voorwaarden
p4:
Indien Belgacom de storing niet heeft gelicht vóór het einde van de werkdag volgend op die waarop ze haar werd gemeld of binnen de met de klant overeengekomen termijn, behoudens de gevallen van overmacht of die waarin de vertraging te wijten is aan de klant of aan een andere operator, heeft de klant recht op een vergoeding per kalenderdag vertraging die gelijk is aan één maand basisabonnementsgeld of, indien de klant een Belgacom-bundel heeft, aan één maand abonnementsgeld voor deze bundel, in voorkomend geval verhoogd met het bijkomende abonnementsgeld voor de Slimme Diensten.
... per kalenderdag ...
... één maand basisabonnementsgeld ...

Ik heb dat een tijdje geleden gehad: breuk aan een kabel in de straat, 10 dagen geen telefoon.
Ik had het incident pas gemeld na 6 dagen, dus ik heb 4 keer mijn pack-abonnementsgeld gecrediteerd gekregen, zonder vragen (want ik was niet op de hoogte van deze compensatie)
MacE501
Pro Member
Pro Member

080022800 is bereikbaar, maar: "Geachte klant, onze diensten zijn momenteel gesloten". Zit dus niemand. Gisterenavond reeds gebeld: zou voor gans de straat een probleem zijn, buren kunnen ook niet op internet.

192.168.1.1 geeft geen VLAN 10 verbinding. Is volgens mij geen bliksemschade hoor, de bbox2 werkt voor de rest normaal (Belgacom TV werkt wel).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Kanaalzone Gent (Regio Sint Kruis winkel) geen enkel probleem (Scarlet klant).
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Mijn sagem (bbox met mooiere behuizing) is gisteren ook door de bliksem gesneuveld. Op de webpagina kon ik nog wel, maar een VDSL vebinding maken lukte niet. Met de modem van VOiD lukt dat wel. (Thumbs up, hint hint)

Ik moest wel de sagem in een andere poort van mijn switch steken aangezien die ook de geest heeft gegeven. Daarnaast zijn ook mijn router (openWRT op PC) en netwerkprinter kapot. De poort op de switch waarmee mijn router verbonden was is ook kapot. Vreemd genoeg werken alle ethernetpoorten op de sagem nog.
MacE501
Pro Member
Pro Member

Net even m'n oude (ex-Scarlet) Sagem aan de lijn gehangen, en: TADA! Opnieuw internet, bbox2 van Belgacom zal dan toch opgesmoord zijn... is twee maanden oud, geweldig begin. Soit, morgen dan maar een telefoontje plegen met de technische dienst voor een nieuwe modem.
MacE501
Pro Member
Pro Member

Te rap victorie gekraaid: ook deze Sagem verliest constant de verbinding. Zal dus wel een Belgacom-related probleem zijn...

Lijntest zegt dit: Er zijn werken gepland aan deze lijn. Het betreft ofwel een activatie van een nieuwe dienst, ofwel een technisch onderhoud.
Contacteer onze klantendienst (0800 22 500) voor meer informatie.

Geestig: bovenvermeld nummer is de lijn voor zelfstandigen en KMO's. Beetje raar gezien ik geen van beide ben... 8)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”