websiteje tijdelijk hosten van thuis

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Lesteir
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2010, 21:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

beste forumleden,

ik heb de afgelopen maanden een website gemaakt voor mijn eindwerk van de avondschool, normaal gezien ging mijn werkgever die hosten als ik binnenkort deze moet presenteren voor een jury maar helaas heeft mijn werkgever afgehaakt. nu had ik deze graag gehost van thuis uit wanneer ik mijn verdediging heb voor de jury. Het is website die dient voor video's te streamen.
de webserver draait in een vm, windows server 2008 met iis en drupal. Is het mogelijk deze bereikbaar te maken via internet met de bbox2? Ik heb al op belgacom e-services poort 80 laten openzetten. ik gebruik de bbox enkel voor mijn pppoe sessie, erachter staat nog linksys e3000 met ddwrt die de dhcp en wifi doet.
ik heb op beiden eens portforwarding opgezet naar mn vm server maar zonder resultaat zie ik het te makkelijk of mankeren er nog vele stappen?
enige suggesties,
Alvast bedankt
greetz
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar is het niet makkelijker om je website in een datacentrum onder te brengen?
Geen idee of het tot de mogelijkheden behoort, maar ik kan je gerust (tijdelijk en gratis) een directadmin accountje bezorgen [nog resources genoeg op enkele vps' en].

Moest je liever met Cpanel, plesk,... werken, zijn er vast en zeker nog forumleden die je dit kunnen aanbieden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je maakt het jezelf moeilijk door te kiezen voor een dubbele NAT
Ik zou de bbox enkel als modem gebruiken, en de pppoe sessie laten doen door de linksys e3000
Dan moet je alleen zorgen voor portforwarding op één router.

Of je zou tijdelijk - tijdens de demo - je server een pppoe sessie kunnen laten aanmaken? Dan staat deze direct op het internet ...

Besef wel dat jouw upload de beperkende factor zal zijn (video's streamen zal wel een redelijke bandbreedte vereisen?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

(Inkomende) poort 80 is standaard gesloten, maar je kan deze blijkbaar wel laten openen.

Anders kan je een poort uitzoeken die wel openstaat en deze gebruiken. Je kan dan je website bereiken via http://IP:POORT ... vergeet dan wel niet om in je IIS ook te luisteren op deze poort, tenzij je router port redirection ondersteunt (geen ervaring met bbox2)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Of kijk naar amazon aws, je krijgt een maand trial voor een mini server. En voor een beperkt bedrag kan je een windows server voor een paar uur laten draaien tot je presentatie gedaan is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lesteir
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2010, 21:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

doordat mn werkgever afgehaakt heeft valt er ook een deel van het project weg, plan was ook een dmz, firewall enzo te configureren op het werk, dus moet ik dit zo een beetje toch vervangen door zelf thuis wat te prullen en actie te ondernemen op de thuis router door portforwarding.

ik weet dat streaming veel bandbreedte in beslag neemt, heb de video's al serieus verkleint, ik zit op een 25/2 profiel. het zijn wat voorbeeld video's van trainsignal windows 7 deployement cursus dus deze vallen wel mee in grootte uiteindelijk.
de site http://www.canyouseeme.org/ zegt toch al dat poort 80 zichtbaar is als ik op de bbox de firewall op minimum security zet. ik zal precies wat moeten gaan spelen de routers en wss maar ene gebruiken. meer testing later, tijd voor bed :)
bedankt voor de replies al.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Gebruik liever port forwarding ipv uw firewall uit of lager te zetten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lesteir
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2010, 21:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Deze ochtend rap eens geprobeerd met portforwding maar ik krijg de melding 403 Forbidden
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Poort 80 en 443 moet je via de e-Services wel nog open zetten ook.

Los daarvan, over welke duur gaat dit? Ik heb een Windows server 2008 R2 met IIS en PHP in een DC draaien waar ik je een account op kan maken om een site te hosten...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als ik er voor kan zorgen dat je op die manier je eindwerk haalt, wil ik deze wel gratis op mijn server zetten.
Centos 6.3 met Directadmin mocht het je interesseren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lesteir
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2010, 21:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

bedankt voor de vriendelijke aanbiedingen voor te hosten.
Maar het is gelukt! :)
Geen idee wat ik gisteren fout deed maar ik heb eens een factory reset gedaan van mn bbox2. De bbox2 alles laten doen buiten de wifi, wifi nog steeds door de e3000. pppoe sessie aanmaken met de e3000 lukte niet om een onbekende reden, port forwarding opgezet op de bbox, vm webserver fixed ip gegeven buiten dhcp range gegeven en succes!
mn 2mbit upload trekt het goed, ik zit ongeveer aan een +- 200kbit per stream.
Nu nog de no-ip aan de praat krijgen en tis gebakken hoop ik :)
Bedankt voor de vele suggesties.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”