Storing Tv kabel TELENET

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

Onlangs verhuisd, vorige week kwam de telenet installateur voor internet en televisie aan te sluiten.

Bij het bekijken van de bekabeling in het huis merkte de installateur al op dat de kabel verouderd is (niet geisoleerd). En dat deze best te vervangen is.

De installatie toch voortgezet en we hebben volgens de installateur normale waarden op de signaalsterkte.

Nu komt het wel voor dat we toch storing hebben. Zeker vandaag.

Is het opgelost met de goede kabel te leggen? We huren een huis, en de witte kabel zit nu in de muur vrij vast, dus niet zo maar door te trekken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

King Nothing schreef:Is het opgelost met de goede kabel te leggen?
Misschien wel, misschien niet... probeer anders eens een nieuwe dwars door je huis te leggen voor een test.
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

Welk type is die nieuwe kabel? heeft dat een specifieke naam?

Nog andere mogelijkheden tot oplossing?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

King Nothing schreef:Welk type is die nieuwe kabel? heeft dat een specifieke naam?
Telenet PE-6 kabel (staat op de mantel gedrukt)... kan je vinden in iedere deftige DHZ.
King Nothing schreef:Nog andere mogelijkheden tot oplossing?
Je modem laten plaatsen waar de coax binnen komt... maar dan moet je vanaf daar weer netwerkkabels gaan trekken.
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

Wel, de kabel komt binnen in de slaapkamer, daar hangt ook de modem.

Van daar loopt de witte kabel naar beneden, naar de living. ( raar, maar het is nu eenmaal zo). Dus een andere opstelling is niet mogelijk.

Maar om te testen heb ik wel heel wat meters nodig, hopelijk is dat geen duur geval die PE 6 kabel?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kan je eens de signaalwaardes bekijken op je decoder dan ?

PE6 kabel kost rond de 80 cent/meter.
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

Signaalsterkte bij vtm en één rond de 15%. Anderen rond de 90. Maar zo erg is het nog niet geweest als gisteren dan.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik had bij het verhuizen ook storing op de aansluiting naar de tv toe. Genoeg om een aantal analoge zenders te storen en om de digicorder een no signal te laten uitspuwen. Probleem bleek echter niet de kabel maar een slechte wand contactdoos. De technieker had nog al van problemen met dat merk/model gehoord en stak snel een nieuwe en het werkte ineens perfect. Dus check eerst daar eens als je een contactdoos gebruikt ipv directe connectie. Dat bespaart je mss wat kabeltrekwerk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

Kan je me zeggen wat een contact doos precies is?

Is dat zo een wit bakje waar tv en radio aansluiting zijn?

We hebben daar nog een tweede tv op aangesloten, enkel analoog beeld, en dat werkt perfect
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

Ik heb een losse kabel van de aansluiting naar de tv beneden gelegd, geen storing, 100% signaal.
Dus tligt aan de kabel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

King Nothing schreef:Kan je me zeggen wat een contact doos precies is? Is dat zo een wit bakje waar tv en radio aansluiting zijn?
Da's inderdaad dat wit bakje.
King Nothing schreef:We hebben daar nog een tweede tv op aangesloten, enkel analoog beeld, en dat werkt perfect
Digitale TV gebruikt andere frequenties... zoals je merkt kan het zelfs zender gebonden zijn.

Het kan dus wel degelijk het doosje zijn... trouwens een splitsing voor een tweede TV zorgt voor de helft verlies in signaal.

Heb je trouwens een versterker van TN met meerdere uitgangen... zo ja controleer dan eens of de coax is aangesloten op een +4 dB ipv. een +0 dB uitgang.
King Nothing
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
Contacteer:

Ik heb een T splitsing in het bakje gezet. De ene gaat naar tv in slaapkamer (analoog) , de andere ligt los door het huis naar beneden, naar digitale tv.

Naast die T splitsing is er nog een grijze kabel die uit dat bakje komt, daar is de koppeling gemaakt met de witte (slechte) kabel die door de muur naar beneden gaat.

Zelfs met de T splitsing heb ik 100% signaal met de losse kabel. Die kabel kan wel 15 meter zijn.

Dus moet er ergens een storing zijn met de kabel die in de muur gaat (die er al zat dus)
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”