tvv sbox8080 in spanje

Alles over TV en Internet via satelliet
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

En voor degene met een FTA installatie , TVV basis pakket staat al 3 dagen open , zodat dit gratis te ontvangen is , wederom problemen met update's enz , dus free to vieuw ;) . Dit geld ook voor Canaal digitaal en telesat .
Afbeelding
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

maxpower schreef:bvn komt nog door dus ik vermoed dat hun huidige lnb op die 19graden astra gericht is waarmee ze dan de vlaamse zenders terug kunnen ontvangen enkel niet in hd , ik hoop dat dit nog even zo blijft of ik moet daar het dak op
Juist, BVN zit op Astra 19,2 (zie plaats 14 op de TVV-zenderlijst). Als je toekomstgericht wilt denken heb je een paar opties:
  • Je blijft voorlopig van de schotel af. Deze blijft dus met de huidige Single-LNB gericht op Astra 19,2
  • Je richt de schotel opnieuw uit met de Single-LNB, maar deze keer op Astra 23,5 zodat je in HD kunt kijken. Je maakt dan wel eerst een afweging welke positie er belangrijker is. Kijk eens in de zenderlijst, en indien de zenders op Astra 23,5 voldoen, en je geen nood hebt aan Astra 19,2, dan is dit een optie.
  • Je plaatst zo'n Duo-LNB (of gelijkwaardig) zodat je Astra 19,2 én Astra 23,5 tegelijk kan ontvangen. Dit is de meest toekomstgerichte optie, maar vereist de vervanging van de LNB en het opnieuw uitrichten van de schotel.
Ik vrees dat je vroeg of laat dus toch het dak op moet. :-(

Ik zou sowieso die S-box 8080 al vervangen door een TV met DVB-S2 tuner en CI-slot. Persoonlijk vind ik dit de betere optie omdat een nieuwe HD-ontvanger kopen en die via Scart op een oude TV aansluiten eigenlijk zonde is. Je boet sowieso in aan kwaliteit via Scart en aan HD heb je ook niks.
r2504 schreef:In het beste geval kan je met één kop meerdere zenders simultaan ontvangen... maar da's geen garantie.
Leg uit...
r2504 schreef:Dan wil ik wel eens weten hoe jij met één kop simultaan twee zenders gaat ontvangen die H en V zitten.
r2504 schreef:Waarom denk je dat er een verschil is tussen een gewone LNB, een twin LNB en een quad LNB... moest je met "één LNB" meerdere zenders tegenlijk kunnen ontvangen zou dit onderscheid er namelijk niet moeten zijn.
De grap is dat er al een hele tijd een industriestandaard is ontwikkeld die het mogelijk maakt om meerdere ontvangers aan te sluiten op 1 enkele LNB-uitgang (dus 1 coax die van buiten naar binnen komt). In de volksmond heet dit Unicable en je kan het hier uitgebreid nalezen: http://www.bombeeck.nl/view/371.pdf
Op de allerlaatste pagina staat trouwens een prachtig schema waar je het verschil ziet tussen een Quattro, Quad en Unicable LNB.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Dit is vergelijkbaar met een disecq uncomited installatie met quadro lnbs , dus per disecq 1 kabel per appartement zoals je in nederland veel ziet op appartementen , maar dit gaat dan tot 20 of meer gebruikers . niks nieuws dus , de zogenaamde GSO ( gemeenschappelijke satelliet ontvangst ) installaties , niks nieuws dus . Wordt al in vele landengebruikt .Vergeet dan wel even niet te zeggen dat ze quadro's ipv quad lnb's gebruiken , dus V en H ,hoog en lage frequentie's doorgeven .Komen slechts van 4 kabels binnen ( uncommited switch buiten ) van quadro's bedienen 24 appartementen . Dit dus 4 lnb , 24 ontvanger instalatie .

Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Een LNB bestaat uit een feedhorn (de antenne) en een onderdeel dat de downconversie doet (eigenlijk de LNC). Hoeveel LNC's erin een kop zitten zal bepalen hoeveel satellieten of polarisaties je simultaan kan ontvangen (en staat dus los van de kwaliteit, wat de vraag was voor we hierdoor volledig offtopic geraakten).

En om nog eens te antwoorden waarom je in het beste geval met één LNC meerdere zenders kan ontvangen... in een transponder zitten meerdere zenders, je receiver moet dus eigenlijk niet echt "afstemmen" op de zender maar "plukt" deze uit de transponder welke hij in z'n geheel binnen krijgt. Dit gegeven maakt het mogelijk dat je simultaan meerdere zenders kan ontvangen/opnemen binnen één transponder.

Het unicable gegeven staat hier trouwens volledig los van... het is gewoon een techniek om op één coax simultaan meerdere outputs van dergelijke LNC's te plaatsen (zonder meerdere LNC's heeft unicable dan ook geen zin).
dopke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Het aantal koppen heeft niets te maken met de kwaliteit maar enkel met hoeveel zenders je simultaan kan bekijken of decoders dat je kan aansluiten.
Nochthans zei je eerst wat anders he :wink: .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

dopke schreef:Nochthans zei je eerst wat anders he :wink: .
Dat statement was inderdaad niet 100% correct... het gedeelte dat het niets met de kwaliteit te maken had was alvast juist :wink:
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Een LNB bestaat uit een feedhorn ...
Dat is eindelijk een constructief antwoord. Kan je dat in het vervolg niet direct zo formuleren? A.d.h.v. uw eerdere antwoorden en het ontwijken van de TS zijn vraag over het nut van een Duo-LNB krijgt een ander nogal snel de perceptie dat je niet mee bent in het moderne satellietverhaal. De Unicable review is trouwens in 2005 geschreven, dus als jij uit de lucht valt bij Quattro, Quad en Unicable, dan vraag ik mij af of jij überhaupt nog met satelliet hebt gewerkt in de laatste 5 jaar?

Deze zaken zijn zo gangbaar geworden voor iedereen in de sector zoals VLAN's dat zijn bij netwerkswitches. Ja, zonder VLAN's e.d. kan je op een netwerkswitch inderdaad ook maar 1 logisch netwerk draaien omdat de technologie er volledig van los staat. :roll:
Je zal dan ook weinig setups tegenkomen waar iemand nog 1 LNC per LNB gebruikt.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
dopke schreef:Nochthans zei je eerst wat anders he :wink: .
Dat statement was inderdaad niet 100% correct... het gedeelte dat het niets met de kwaliteit te maken had was alvast juist :wink:
Dat bedoelde ik dus ook ;) . Hoe dan ook , TVV zaait zelf ook veel verwarring met hun duo lnb's , voor 2 positie's . Aan topic starter , opletten , die zijn er voor voor verschillende maten , 64 en 78 cm , gewoon dat je de juiste neemt :wink: .

Ook zij TVV basic zenders , alle nederlandse basic incl HD basic zenders , telesat op dit moment FTA op de sat op dit moment , dus kijken maar :') .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kenw00t schreef:Dat is eindelijk een constructief antwoord. Kan je dat in het vervolg niet direct zo formuleren?
Buiten die eerste post waar ik per ongeluk "kop" ipv. "LNC" gebruik denk ik niet dat ik er ergens naast zat.
Kenw00t schreef:A.d.h.v. uw eerdere antwoorden en het ontwijken van de TS zijn vraag over het nut van een Duo-LNB
In die eerste post stond nochtans duidelijk dat het aantal koppen/LNC's los staat van de kwaliteit. Verder heb ik enkel getracht duidelijk te maken dat je per transponder een LNC nodig hebt om hun zenders simultaan te kunnen bekijken of op te nemen... en misschien was dat niet altijd perfect verwoord (mea culpa).
Kenw00t schreef:dus als jij uit de lucht valt bij Quattro, Quad en Unicable, dan vraag ik mij af of jij überhaupt nog met satelliet hebt gewerkt in de laatste 5 jaar?
Waar lees jij dat ik uit de lucht kom gevallen als het over quad en unicable gaat ? Ik werk trouwens niet met omroep satelliet, maar als radio amateur wel met andere soorten en DATV. Ik denk dat ik de technische concepten dan ook meer dan voldoende begrijp (ja, ik heb kop geschreven ipv. LNC).
Kenw00t schreef:Ja, zonder VLAN's e.d. kan je op een netwerkswitch inderdaad ook maar 1 logisch netwerk draaien omdat de technologie er volledig van los staat. :roll:
Je kan zoveel logische netwerken draaien zonder VLAN's als je wil... maar dan kunnen we weer gaan discussieren over wat een "logisch netwerk" is.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Op punt 2 zit je er ook weer een beetje naast . Er bestaan quatro lb's , die moet je 4 coaxen geven , die geven dan hoog , laag , verticaal en horizontaal apart door , desnoods aan 50 gebruikers mits de juiste switchen ( zoals foto hierboven) . En dan maakt de frequentie niks meer uit . Dus quad of quatro , een groot verschil :) .
Afbeelding
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Waar lees jij dat ik uit de lucht kom gevallen als het over quad en unicable gaat ? Ik werk trouwens niet met omroep satelliet, maar als radio amateur wel met andere soorten en DATV. Ik denk dat ik de technische concepten dan ook meer dan voldoende begrijp (ja, ik heb kop geschreven ipv. LNC).
Ik kreeg gewoon die indruk als ik je berichten las, anders zou je wel uitgelegd hebben waarom die Duo LNB eventueel nodig is.
Verkeerde perceptie dus. :-) Het is misschien een goed idee om uw amateurervaringen te delen (in nieuw onderwerp)?

En het VLAN voorbeeld was misschien niet het best gekozen, maar je snapt heus wel wat ik bedoel. Virtualisatie brengt altijd meer mogelijkheden met minder hardware.
maxpower
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

laat hierbij even weten dat we voor de standaard tvv hd ontvanger zijn gegaan , reden is de 100 euro korting via de telefoon , waarschijnlijk is die sab titan stukken beter maar zo een koopje is nu eenmaal niet te kloppen

een kennis van mijn ouders ginds met een klein sat handeltje gaat de duo lnb en grotere schotel uit de verpakking voor hen placeren , half uurtje werk zegt ie

dus thx iedereen voor de hulp en tips , greetz
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”