Telenet introduceert CI+ (was: Test-Aankoop start petitie)

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

niets is perfect uiteraard! Niettemin is het niet-hebben van één of andere (grotendeels waardeloze) vlaamse zender niet echt een gemis voor mij...
Laatst gewijzigd door wied 04 apr 2013, 11:45, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:niet echt een gemis voor mij...
Daarom dat dergelijke uitspraken (gebruik Firefiox, gebruik een iPhone, gebruik Mac OS, ...) ook zinloos zijn.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

MClaeys schreef:
tripkip schreef:Je vergeet het ergste bij CI+
- Provider kan doorspoelen van opnames (reclame) blokkeren
Want dat kunnen ze vooral niet bij de huidige digicorders...
Trouwens als opnames en pauzeren niet in de functionaliteit zit die Telenet toelaat kan je sowieso al niet doorspoelen.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
"Kunnen" wel, maar hiervoor zouden ze toch een heel nieuw systeem voor nodig hebben dat voor elke zender een duidelijke afscherming verkregen wordt tussen programma en reclame. Iets wat ik anno 2013 wel al laaaaang had verwacht. Als dit er zou komen heb je ook geen problemen meer met opnames en is "15 min ervoor" tot "15 min erna" ook niet meer nodig.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Die scheiding zal er wel al zijn bij de distributeurs, ik verwacht dat het maar een kwestie is van een firmware-update en je kan reclame niet meer doorspoelen. Maar dan schieten ze in hun eigen voet als ze dat doen (maar het zal wel komen). Dat je 15 minuten te vroeg en 15 minuten te lang moet opnemen is puur in hun eigen belang, dit is niet omdat het technisch niet mogelijk is om de opname te starten op de second dat het programma start. Het zou me sterk verbazen moest dat het geval zijn :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Natuurlijk is dat technisch geen probleem.
Op mijn Dreambox heb ik zelfs een VPS plugin voor de Duitse openbare zenders, dus het is perfect mogelijk om ook digitaal perfect op te nemen zonder reclames, maar het is duidelijk dat de commerciële zenders dit niet willen.
Ze hopen dat je altijd wel eventjes wat reclame slikt daardoor.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Wat ik verwonderlijk vind is dat met digitale TV niet automatisch een signaal gestuurd word (of iets dergelijk) bij het begin of einde van een programma.
Zodoende heb je geen 5min voor aanvangen 15min na einde meer nodig. Met de videorecorder was er showview.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Abusimbal schreef:Wat ik verwonderlijk vind
Op zich is er niets verwonderlijk aan... zoals MClaes en boulder al aangeven is het technisch perfect mogelijk, maar het invoeren ervan zal gebeuren als het centen opbrengt (wanneer zenders en adverteerders het dus gaan vragen)... niet wanneer de klant het graag zou hebben om z'n gebruiksgemak wat te verhogen (dat brengt niets op).
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Dat bedoelde ik laatst met dat de grote (Telenet en Belgacom) niet naar hun klanten luisteren.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het is niet de schuld van Telenet of Belgacom in dit geval.
Het zijn de commerciële zenders die absoluut willen dat jij die reclame niet doorspoelt.
Toen er analoog VPS gebruikt werd, waren het ook de openbare omroepen die voorstander van dit systeem waren.
Zij kregen hun inkomsten immers van een dotatie, van belastinggeld dus.
Ondertusse heeft de VRT ook heel wat sponsoring en reclame voor eigen producten tussen de programma's.
Ik denk niet dat ze zelf echt zo'n systeem gaan willen voorstellen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Maar wat wil je dan? 50€ per maand gaan betalen voor enkel televisie? Inkomsten worden door reclame gemaakt. Als de commerciële zenders deze gaan laten slippen, zullen ze ook de advertentieprijs moeten laten dalen en dus de consument dit verschil laten bijpassen... Logisch toch?
Ik ben ook tegen al die reclame maar je zal er moeten mee leven. 10 jaar geleden was het al erger in den US of A dus dat duurt altijd een decennium eer dat het hier ook is, wel... We zijn nood niet zo erg dus enkel maar positief.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:Inkomsten worden door reclame gemaakt. Als de commerciële zenders deze gaan laten slippen, zullen ze ook de advertentieprijs moeten laten dalen en dus de consument dit verschil laten bijpassen... Logisch toch?
Het probleem is dat er ondertussen zoveel zenders zijn (die dezelfde eenheidsworst produceren) dat het totale reclame budget verdeeld wordt met als gevolg dat de inkomsten hiervan gaan dalen. Zenders gaan daarom meer en meer reclame uitzenden zodat de kijker hier de pest aan krijgt.

Misschien moeten de zenders eens beseffen dat ze met teveel zijn en dat het niet leefbaar is... ipv. de kijker te willen uitmelken door hem voor hun eigen overaanbod te laten opdraaien. De kijker lust hun pap niet meer en spoelt door...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik begrijp dat volledig maar... Jij begrijpt ook dat je als hoofd van een zender liever meer reclame uitzendt, dan je zender op te doeken e!
Dus die evolutie zal nog lang duren denk ik... :(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bij Vier hebben ze nochtans al ondervonden dat het geen goed idee is en de kijker gewoon gaat lopen (niet toevallig ook de zender die het doorspoelen wil verbieden).

Zolang je geen uniek product hebt kan je je dat absoluut niet permitteren (al tracht men dit dus op te lossen door de kijker te beperken in z'n mogelijkheden).
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

de beste en eenvoudigste oplossing is imo gewoon voortspoelen-functie blokkeren. Weinig kosten aan en geen truukendoos die moet opengegooid worden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Aangezien noch de distributeur noch de zender de zwarte piet ervoor wil, kijken ze naar de staat pm er een regelgeving voor te maken?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

pina schreef:de beste en eenvoudigste oplossing is imo gewoon voortspoelen-functie blokkeren. Weinig kosten aan en geen truukendoos die moet opengegooid worden.
Als je een functie gaat wegnemen die 1) een verkoopsargument is en 2) iedere ouderwetse videorecorder wel perfect kan dan mag je op klantenverlies rekenen, en dat willen ze uiteraard niet :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het verkoopsargument is dat je eenvoudig kan opnemen... niet dat je kan doorspoelen.

Trouwens nog even wachten en velen weten al niet meer wat een videorecorder was :lol:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Klopt blijkbaar, doorspoelen zit er niet bij, enkel terugspoelen en pauzeren. Bij Belgacom idem.
Telenet.PNG
Telenet
(79.15 KiB) 317 keer gedownload
Maar elke gezonde mens zou toch wel verwachten dat dit er ook bij zit ;)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Zit er ook bij natuurlijk. Want als je terugspoelt of pauzeert kan je niet meer zappen zolang je niet live aant kijken bent. En dan is de stop knop genoeg om de reclame te skippen :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Telenet heeft concrete plannen om digitale televisie aan te bieden die de digibox overbodig maakt. 'Tv met een kaartje', zal het nieuwe systeem heten. Dat weet De Tijd.

Digitale kijkers werken nu via een settopbox die digitale, versleutelde tv-signalen decodeert: de 'digibox' van Telenet en 'bbox' van Belgacom. De nieuwste hd-tv's met een internetaansluiting, zogenaamde 'smart tv's' hebben zo'n decoder ingebouwd. Die kan dan perfect de functies van de klassieke decoders overnemen.

Smartcard

Om die ingebouwde decoder te kunnen gebruiken, heeft de klant wel nog een 'Telenet-smartcard' nodig, waarop zijn gegevens staan. De functionaliteiten zijn identiek aan die van de digibox: toegang tot alle zenders en de programmagids. Programma's opnemen zoals met de 'digicorder' gaat uiteraard niet zonder harde schijf.

Wie elders in huis een tweede toestel gebruikt, kan dat binnenkort dus ook digitaal, zonder een extra decoder te moeten aanschaffen. Tv-zenders uitten nog kritiek op de grote winsten die Telenet zou maken door decoders te verhuren. Toch kiest Telenet nu voor een systeem zonder decoder.
Bron: HBVL

[Mod Edit] samengevoegd met bestaande post over CI+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Oud nieuws... hiervoor spreekt men al maanden... http://tweakers.net/nieuws/87352/telene ... ieden.html
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Nu is de kogel blijkbaar door de kerk...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Interessant om te weten dat de bbox de decoder is :)
Digitale kijkers werken nu via een settopbox die digitale, versleutelde tv-signalen decodeert: de 'digibox' van Telenet en 'bbox' van Belgacom.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Eens benieuwd wat die bedoeling gaat kosten... En of het ook bruikbaar gaat zijn in een eigen settopbox, waardoor je wel kan opnemen/spoelen.

Wat een benaming weeral: : "TV met een kaartje"
Daar in Mechelen zijn ze gigantisch origineel aan het spelen op marketing! :roll:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Interessant om te weten dat Smart Tv's zo'n decoder ingebouwd hebben :-)
De nieuwste hd-tv's met een internetaansluiting, zogenaamde 'smart tv's' hebben zo'n decoder ingebouwd
Dit artikel staat vol van onzin, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

svenska schreef:Eens benieuwd wat die bedoeling gaat kosten...
Vermoedelijk enkele euro's minder dan een Digibox zodat het eigenlijk niet echt de moeite is... je dacht toch niet dat Telenet dit een interessant aanbod ging maken ?
svenska schreef:En of het ook bruikbaar gaat zijn in een eigen settopbox, waardoor je wel kan opnemen/spoelen.

Nee, absoluut niet... het zal enkel werken op gecertificeerde TV's (dus als je pech hebt zal het zelfs niet werken op je TV ondanks je een CI+ slot hebt).
philippe_d schreef:Dit artikel staat vol van onzin, toch?
HBVL... van Limburg :lol:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

svenska schreef:Wat een benaming weeral: : "TV met een kaartje"
Daar in Mechelen zijn ze gigantisch origineel aan het spelen op marketing! :roll:
Inderdaad.. Hun voip aanbod werd ook al Triiing gedoopt :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ah ja..."Triiing" is nog altijd beter dan "doedeledie doedeledoe" :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Nog nieuws hieromtrent?
Wanneer komt dit nu?
Ga je nu je eigen htpc kunnen gebruiken (xbmc) om tv te kijken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skank schreef:Ga je nu je eigen htpc kunnen gebruiken (xbmc) om tv te kijken
Zoals al meermaals is geschreven... nee, het zal enkel werken op een beperkt aantal "gecertificieerde" TV's met CI+ slot.
Jack3770
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Is het niet zo dat het ook wel kan werken op niet gecertificeerde toestellen, maar dat telenet dan niet de perfecte werking garandeert en geen ondersteuning geeft?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat ik lees op Nederlandse forums interpreteer ik nochtans niet zo... tenzij ik het niet goed begrijp.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik zou zeggen: afwachten tot het zover is. Bij Telenet for Business staat er al een hele tijd een pagina online over CI+. Ook daar staat die waarschuwing over gecertificeerde toestellen, maar het is natuurlijk voor interpretatie vatbaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

En er is een document met een zenderlijst voor CI+: http://media.tn-media.be/pdf/tsd3/multi ... NL_v03.pdf
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

mm toch nog afwachten
Ik vraag me af of er geen concurrentie zou komen op de kabel, die wel DTV aanbieden waar je met je eigen htpc kan werken
Toch een gat in de markt? Ik denk dat er toch wel erg veel animo hiervoor is
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef: Zoals al meermaals is geschreven... nee, het zal enkel werken op een beperkt aantal "gecertificieerde" TV's met CI+ slot.
Dat heb jij zelf inderdaad al meermaals geschreven, maar waar haal je die info?
Op de brochure die je op de Telenet site kan vinden (zie links in 2 vorige posts), staat volgende opmerking:
Om van tv te genieten met een CI+ module Pro moeten uw toestellen geschikt zijn voor CI+.
U kunt de lijst met alle geschikte tv-toestellen raadplegen via http://www.telenet.be/tvforbusiness
Ze spreken dus nergens van gecertificieerde TV's, maar van TV's die geschikt zijn voor CI+

Trouwens, als ik het goed begrijp zal CI+ alleen beschikbaar zijn voor businessklanten met meer dan 5 TV's (hotels, zorginstellingen ...). Dus niet voor de particuliere markt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Dat zal er eerder wel mee te zien hebben dat de pagina voor Business al online staat en die voor particulieren nog niet. Anders zou het nogal eens een scheet in een fles zijn (alhoewel, ze zouden niet durven :lol: ).
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Dat heb jij zelf inderdaad al meermaals geschreven, maar waar haal je die info?
Dit stond in de eerdere persberichten en ook op deze pagina van Telenet zelf;
Belangrijk!
Uw tv-toestellen moeten geschikt en gecertificeerd zijn voor DTV CI+.
We zullen moeten afwachten tot het effectief beschikbaar komt wat de juiste interpretatie is.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

skank schreef:mm toch nog afwachten
Ik vraag me af of er geen concurrentie zou komen op de kabel, die wel DTV aanbieden waar je met je eigen htpc kan werken
Toch een gat in de markt? Ik denk dat er toch wel erg veel animo hiervoor is
zeker en vooral dankzij de vele addons die er te krijgen zijn zoals xbmchub.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skank schreef:Ik vraag me af of er geen concurrentie zou komen op de kabel, die wel DTV aanbieden waar je met je eigen htpc kan werken
Het referentie aanbod voor de openstelling van de kabel zegt dat de concurrentie dezelfde decoders moet gebruiken... vergeet het dus maar.
Gesloten

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”