PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Goeiemorgen allemaal (ook zo mooi wit daar?)

Weet er iemand van jullie of Belgacom een statuspagina heeft met een overzicht van hun diensten of moet ik het hier zoeken?

Ik krijg hier maar geen verbinding en steeds de volgende foutmelding te zien in de logs van mijn FB:

Code: Selecteer alles

24.02.13	10:05:40	PPPoE error: Timeout.
24.02.13	10:05:27	PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch 
DSL signaal is ok:

Code: Selecteer alles

DSL	ready, 30,2 Mbit/s 2,0 Mbit/
Heb de FB al gereset, power off, ... maar blijft hetzelfde.
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Hier had ik ook even connectieproblemen maar die hebben zich ondertussen opgelost.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Toen we 's avonds thuiskwamen was het idd opgelost.
Heb hier eigenlijk 'nooit' dergelijke problemen en vond het wel vreemd want wist niet of het probleem hier lag of ergens bij Belgacom.
Daarom dat ik ook op zoek was naar een statuspagina.

Alleszins bedankt.
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik heb vandaag al de hele dag last van exact dezelfde foutmeldingen. De FB7390 slaagt er niet in om een PPPoE-verbinding op te bouwen. DSL-Sync lukt steeds perfect, maar bij PPPoE loopt het fout. Ik heb al vanalles geprobeerd: factory reset, labor firmware erop en er terug af (nu OS 5.50).

Van miserie dan maar de Bbox2 na 2 jaar rust eens bovengehaald. Het ding heeft eerst een halfuur staan herstarten wegens achterstallige updates, maar uiteindelijk kreeg ik daar wel een PPPoE-verbinding. Dan heb ik de WAN PPPoE in de Bbox2 uitgezet en de FB7390 erachter gehangen zodat die enkel nog de PPPoE moet opbouwen en de DSL-Sync van de Bbox2 afneemt. Nog steeds dezelfde foutmeldingen. :-(

Ik heb een PC rechtstreeks op de Bbox2 gehangen, en deze slaagt er WEL in om vanuit Windows 7 zelf een PPPoE-verbinding op te bouwen. Er is dus iets vreemd met de FB7390 aan de hand ook al heb ik niks gewijzigd en draai ik al bijna 5 maand firmware 5.50.

Iemand een idee?
Afbeelding
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Hier net het zelfde fenomeen met een FB 7570 die ik al meer dan een jaar gebruik. Met BBOX2 gaat het wel !
Bij Belgacom weten ze van niets (zeggen ze).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
bombus
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2013, 17:00

Can I ask you the firmwrae 5.51 is not perfect , I had a lot of problems (the ports are "killed"
this is my own expererience

Good Luck
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik weet niet of het probleem zichzelf heeft opgelost, maar deze morgen heb ik de FB7390 direct onder handen genomen met de Recovery-procedure. Er stond al heel lang een melding in het dashboard "unsupported configuration", wat voorkomt indien je via telnet wijzigingen doorvoert, een beta-firmware draait, of een config file upload via de webinterface. Een gewone factory reset hielp niet om deze melding weg te krijgen, vandaar de Recovery. Nu is die melding weg, en heb ik terug rechtstreeks internet via de FB7390. Bbox2 zit terug in de doos. :-)
Afbeelding
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Hier ook zoiets. Deze morgen, zondag, weer een poging gedaan met mijn Fritzbox. Het blijkt terug te werken. Niets aan gewijzigd.
Bbox opnieuw uit dienst. Eigenaardig. Vooral dat het op een zaterdag was. Dan veranderen ze toch niets bij Belgacom ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

MarkDM schreef:Hier ook zoiets. Deze morgen, zondag, weer een poging gedaan met mijn Fritzbox. Het blijkt terug te werken. Niets aan gewijzigd.
Bbox opnieuw uit dienst. Eigenaardig. Vooral dat het op een zaterdag was. Dan veranderen ze toch niets bij Belgacom ?
Ik zou zeggen, juist wél in een weekend, is toch logisch ?
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”