er is in windows xp een code (ik dacht een alt+xxx reeks) waar je aan een bestand "geen" filename kan geven, het wordt dan zichtbaar als een spatie
ik vind deze niet meer op google, daarmee vraag ik hier of iemand deze soms kent?
map zonder bestandsnaam
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
ALT-255 is ongetwijfeld wat je zoekt
Dit is trouwens niet enkel in Windows XP. In de (goeie?) ouwe DOS-tijd kon je hier al leuke dingen mee doen, en t.e.m. Windows 95 kon deze folder niet verwijderd of geopend worden vanuit Windows zelf... Dit was een simpele maar efficiënte beveiliging .
Dit is trouwens niet enkel in Windows XP. In de (goeie?) ouwe DOS-tijd kon je hier al leuke dingen mee doen, en t.e.m. Windows 95 kon deze folder niet verwijderd of geopend worden vanuit Windows zelf... Dit was een simpele maar efficiënte beveiliging .
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
khsw schreef:ALT-255 is ongetwijfeld wat je zoekt
Ahh, de goeie ouwe ASCII-codes...
Een beetje off-topic, maar zo typ ik een backslash nog altijd als ALT-92 (het is een gewoonte als een ander)
If you can't beat them, confuse them.
- flamenca
- Pro Member
- Contacteer:
Iemand die een ¿ (Alt+0191) of ¡(Alt+0161) wil typen (zoals ik nodig heb voor Spaans) moet ook zijn toevlucht zoeken tot die ASCII code hoor, dus ze is nog niet afgeschreven!
flamenca
flamenca