Trage internet met galaxy s3

Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ligt het aan mijn toestel of aan de operator (Telenet) ik weet het niet, als ik de berichten lees ben ik geneigd te geloven dat het door de operator komt, maar mijn s3 gaat echt wel traag. Een test met speedtest zowel op E 3g H H+ leveren voor de download cijfers op van 0,02 tot max 0,8 Mbps. heropgestarten helpt niets. Toestel is dus onbruikbaar indien er geen wifi voorhanden is, of je moet enorm veel geduld hebben alvorens er iets binnenkomt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Heb je dit probleem op verschillende locaties of enkel bij je thuis/werk ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ken je niemand met een Base of Proximuskaartje dat je eens kan testen in je toestel?
Telenet = Mobistar netwerk

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Heb hier (kessel-lo, Leuven) juist eens getest met een mobistar H+ verbinding. Ping 282 ms , Download 86 kbit/s, Upload 163 kbit/s

Echt belachelijk traag (Galaxy Note 2), nog trager als gewoonlijk.

Zeker nu dat mobistar met onnozele datavolumes zit te smijten verwacht ik niet direct verbetering, hun netwerk kan dat niet aan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door billeman 10 mei 2013, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik heb hetzelfde met BASE, maar heb ook al gemerkt dat het heel locatie gebonden is. Het is in mijn geval niet omdat ik op H+ met volledig bereik verbonden ben, dat dit zich ook vertaalt in goede snelheden. Volgens mij hangt het af van verschillende factoren zoals:
  • de uplink van de antenne waarop je verbonden bent.
  • de bezetting van die antenne door het aantal gebruikers.
Ik heb meestal betere resultaten in de grotere steden terwijl je zou verwachten dat daar meer gebruikers zijn denk ik dat de providers daar gewoon meer capaciteit voorzien.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Jurgen7002 schreef:Heb je dit probleem op verschillende locaties of enkel bij je thuis/werk ?
op sommige plaatsen gaat het sneller, waar ik woon (tienen centrum) heb ik H+ maar toch nog nooit boven de 0,9 Mbps uitgekomen, terwijl als ik in Maaseik ben dan gaat het veel beter
vorige week was ik in ancienne belgique, ook daar H(+) maar tergend traag.
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Dat strookt met mijn ervaring met het Mobistar netwerk. Heb goed jaar geleden een testkaartje aangeschaft bij Colruyt Mobile. Herinner me dat ik ook dergelijk trage snelheden constateerde op 3G en dat met een Mobistar antenne op het dak van mijn appartementsgebouw! Hopelijk doen ze er snel iets aan bij Mobistar.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Jurgen7002 schreef:... dat met een Mobistar antenne op het dak van mijn appartementsgebouw!
Onder een GSM-antenne heb je geen ontvangst (van die antenne). In een appartementsgebouw met een antennes heb je vaak mindere ontvangst omdat je enkel signalen van verdere masten ontvangt.

Desalniettemin, heb ik ook enkel mindere ervaringen met het Mobistar (3G-)netwerk. Qua spraak en sms geen klachten.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

fryelectro schreef:Ik heb hetzelfde met BASE, maar heb ook al gemerkt dat het heel locatie gebonden is. Het is in mijn geval niet omdat ik op H+ met volledig bereik verbonden ben, dat dit zich ook vertaalt in goede snelheden. Volgens mij hangt het af van verschillende factoren zoals:
  • de uplink van de antenne waarop je verbonden bent.
  • de bezetting van die antenne door het aantal gebruikers.
Ik heb meestal betere resultaten in de grotere steden terwijl je zou verwachten dat daar meer gebruikers zijn denk ik dat de providers daar gewoon meer capaciteit voorzien.
Ik kan in elk geval (eveneens op een Galaxy S3) niet klagen over de snelheden over 3G:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Sinds vanmorgen bij mobile vikings, ziet er een stuk beter uit :banana:

Afbeelding

Heb de laatste dagen zeer regelmatig nog mobistar data getest, bijna altijd erbarmenlijk traag.
Wat vooral opvalt bij mobistar is het wild fluctueren van de snelheid (op die graph die je ziet bij de speedtest), soms komt er gedurende seconden niks binnen. Ook valt op dat de upload altijd zéér laag is, wat volgens mij ook de download als resultaat omlaag trekt.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Afbeelding

MV bij mij thuis, blijkbaar 3G+ nu. Benieuwd wat 4G voor mij gaat geven wanneer ik bij Proximus ben
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”