TV streamen in het buitenland

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
f0xbe
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Beste Userbase

Ik studeer momenteel in Denemarken en zoek een manier om live tv te kijken. Ik heb toegang tot TV Overal van Belgacom en heb nu ook een WeePee TV account aangemaakt om te proberen.

TV Overal vereist een Belgacom of FON verbinding, WeePee heeft een geolock op de VRT zenders (en VMMa komt ook). Met WeePeeTV kan ik dus alles ontvangen behalve VRT zenders momenteel.

Om dit op te lossen heb ik een VPN accountje aangemaakt bij een provider die servers in België zou hebben, alleen blijkt dit niet doorheen de geolock te komen van WeePee TV, en is ook al niet gehost op het Belgacom netwerk.

Ik vroeg me af of er nog iemand ideeën heeft. Of kan er iemand mij misschien voorzien van een VPN verbinding of SSH tunnel naar België, en liefst dan nog Belgacom?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

f0xbe schreef:Om dit op te lossen heb ik een VPN accountje aangemaakt bij een provider die servers in België zou hebben, alleen blijkt dit niet doorheen de geolock te komen van WeePee TV
Via Whatsmyip.org kan je altijd eens kijken welk IP-adres je krijgt.
f0xbe schreef:Ik vroeg me af of er nog iemand ideeën heeft. Of kan er iemand mij misschien voorzien van een VPN verbinding of SSH tunnel naar België, en liefst dan nog Belgacom?
Kan je geen VPN server bij je ouders plaatsen of zo ?
f0xbe
Member
Member

f0xbe schreef:Via Whatsmyip.org kan je altijd eens kijken welk IP-adres je krijgt.
Met mijn huidige VPN provider zit ik volgens Whatsmyip.org in Ninove, en volgens ipaddress.com in Nederland.

ipaddress.com: http://i.flrvt.be/18fvB4L
Whatsmyip.org: http://i.flrvt.be/18votOY

WeePeeTV gebruikt blijkbaar dezelfde geolocation database als ipaddress.com, dus blokkeert me.

f0xbe schreef:Kan je geen VPN server bij je ouders plaatsen of zo ?
Ghoh ja technisch gezien wel, maar ik ga pas binnen een maand nog eens over huis.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Maar je hebt twee verschillende IP-adressen... vermoedelijk gaat je WeePeeTV connectie dan niet correct over je VPN.
f0xbe
Member
Member

r2504 schreef:Maar je hebt twee verschillende IP-adressen... vermoedelijk gaat je WeePeeTV connectie dan niet correct over je VPN.
Hmm.. Ik weet niet of je er verstand van hebt maar zo ziet mijn configuratie van Viscosity eruit.. http://i.flrvt.be/16umPAO
Normaal gaat zo alles over VPN.

EDIT: ohja de twee verschillende ip adressen is omdat er een reconnect tussen de twee screenshots zijn maar normaal zijn die hetzelfde.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

f0xbe schreef:Ik vroeg me af of er nog iemand ideeën heeft. Of kan er iemand mij misschien voorzien van een VPN verbinding of SSH tunnel naar België, en liefst dan nog Belgacom?
Ik heb een vriendin, die 3 maanden in Zuid-Frankrijk verblijft, VPN toegang gegeven naar mijn FritzBox.
Werkt perfect, en de WeePee/VRT IP lock is ermee opgelost.
Ikzelf was de laatste paar dagen in Hamburg, en gebruikte ook een VPN naar huis.

Je begrijpt wel dat ik dat niet kan doen voor wildvreemden:
  • *) mijn upload is niet genoeg om méér dan 2 TV streams door te laten.
    *) door de VPN naar mijn router stel ik mijn volledig interne netwerk bloot aan de VPN user.
    * mogelijk misbruik via mijn IP.
Maar ik wil hiermee alleen aangeven dat dit perfect werkt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Neem even contact op met gebruiker "tim.bracquez" op dit forum. Misschien kan hij je helpen tegen een goedkoop prijsje.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

@f0xbe uw gebruikt mailadres op dit forum genereert nogal wat errors in onze mailbox, kan je dat aub fixen? ;)

Code: Selecteer alles

Unrouteable address
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

f0xbe schreef: TV Overal vereist een Belgacom of FON verbinding
Als eender welke FON ok is voor Belgacom, kan je een fonera bestellen en zo verbinden.
Anders zul je een vriend in België met Belgacom en VPN-compatibele router moeten zoeken. Ik denk niet dat je via een wildvreemde dat voor mekaar krijgt, en zelf zou je dat ook niet moeten vertrouwen: die persoon kan dan sniffen op je sessies vermits de VPN op zijn router stopt.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 18 keer

Uw IP geeft het volgende in RIPE:
inetnum: 86.39.128.0 - 86.39.255.255
netname: BE-EASYHOST-20050523
descr: Easyhost BVBA
country: BE
country: NL

Er zijn 2 countries gespecifieerd, waardoor het inderdaad mogelijk is dat weepee ofzo denkt dat je in NL zit.
Misschien eens vragen aan uw provider van die range (Easyhost) om dat aan te passen?
philippe_d
Moderator
Moderator

Of misschien nog eenvoudiger: aan WeePee verzoeken om dit IP adres als een Belgsich IP te beschouwen ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Veel britten gebruiken een http://nl.slingbox.com/go/home voor zo'n zaken
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dan moeten ze héél de range al veranderen, terwijl dit wss op geo-ip gebasseerd is.

Telefonie = EDPnet + OVH
f0xbe
Member
Member

meon schreef:@f0xbe uw gebruikt mailadres op dit forum genereert nogal wat errors in onze mailbox, kan je dat aub fixen? ;)

Unrouteable address
Ohja, oeps. Gefixt.
johcla schreef: Als eender welke FON ok is voor Belgacom, kan je een fonera bestellen en zo verbinden.
40 euro heb ik er wel voor over, maar dan moet ik wel zeker zijn dat dit werkt. Kan iemand dat bevestigen?
dupondje schreef:Uw IP geeft het volgende in RIPE:
inetnum: 86.39.128.0 - 86.39.255.255
netname: BE-EASYHOST-20050523
descr: Easyhost BVBA
country: BE
country: NL

Er zijn 2 countries gespecifieerd, waardoor het inderdaad mogelijk is dat weepee ofzo denkt dat je in NL zit.
Misschien eens vragen aan uw provider van die range (Easyhost) om dat aan te passen?
Ik heb contact opgenomen met mijn VPN provider. Ze gaan het nakijken

Thnx allemaal voor de suggesties. Ik hou jullie op de hoogte.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Op een buitenlandse FON hotspot zal je niet achter een Belgisch IP zitten, dus dat zal ook wel niet werken.

Naast het voorstel van VPN kan je ook een proxy server draaien thuis (bvb Squid). Heb ik vroeger zelf nog getest in het buitenland voor TV Overal en dat werkt vlekkeloos (aangezien Belgacom dan enkel jouw thuis IP adres ziet en niet dat in het buitenland).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik heb geen kaas geheten van vpn, heb er al veel over gelezen en proberen instaleren bv openvpn maar nog steeds niet werkende gekregen onder windows7 ..

ik gebruik gewoon teamviewer8 en connecteer daarmee op een pc thuis die ik overneem, natuurlijk wordt de connectie na een tijdje verbroken....

Als hier iemand kan uitleggen hoe je als een leek een VPN kan opzetten had ik het graag geweten, ik heb ook weepeetv maar werk voor een nederlands brdrijf, de servers staan in nederland en ook al werk ik in belgie ik kan ook niet naar de vrt zenders kijken :(
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator

laroyj schreef:Als hier iemand kan uitleggen hoe je als een leek een VPN kan opzetten had ik het graag geweten
Jouw vraag verwondert mij, gezien je uit vorige posts niet echt blijk gaf dat je een "leek" bent op IT vlak.
(ik denk aan je posts over de Telenet modem, waarop je thuis routers, servers en camerabewaking draait).

Voor VPN moet je natuurlijk 2 dingen doen:
  • aan de ene kant een VPN server draaien (een PC achter je router, of misschien wel een optie die je kan activeren in je router).
  • aan de andere kant een VPN client.
- Als je een VPN server draait achter de router, moet je wel de nodige poorten forwarden naar de PC.
- En natuurlijk bij Telenet rekening houden met de gesloten poorten inkomend <1024

Ik begrijp wel niet dat als je in België werkt (voor een Nederlands bedrijf) je dan via de servers van je werkgever zou willen kijken (los van het feit dat TV kijken via het internet van de baas waarschijnlijk buiten de normale user policy is :)).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

tja Philippe,

Ik heb er idd nie echt de tijd voor om te kijken en het mag uiteraard ook niet, maar ik wilde het wel even testen vandaar....
Ik kan mijn camerabewaking ook niet bekijken, via teamviewer wel :)

Remember mijn post ivm telenet...ik ken wel wat van IT maar ben gewoon een hobby-ist...
En ik heb heel wat nice-to have en multi media verslaafd, vandaar de vele routers etc...

Ik heb geprobeerd openvpn(SERVER) te draaien op mijn pc, en op de laptop bv de client maar krijg dit niet draaiende , ook onders windows7 met de ingebouwde functie krijg ik het niet draaiende....vandaar dat ik noodgedwongen teamviewer moet gebruiken...
Dud graag handleiding voor opzetten VPN-server / client of voor een proxyserver, de gevonden (gratis) proxiservers gaan voor geen meter vooruit...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator

Bij wijze van test heb ik f0xbe VPN toegang gegeven op mijn FritzBox (Belgacom IP).
WeePee TV werkt perfect (zowel op zijn i-Phone als op zijn Mac).
Maar misschien kan f0xbe zelf verslag uitbrengen van zijn bevindingen ...
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

ALs stievie uitkomt is dat geen oplossing ?
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik zit in het zelfde schuitje.
Weekends gaan traag voorbij op het werk (helpdesk) en wij mogen wel TV kijken via het netwerk.

Thuis hebben we Belgacom TV (Overal) en op het werk Telenet.

Momenteel gebruik ik op het werk Yelo.tv met login van mijn ouders, maar dat zal stoppen wanneer het betalend wordt.

Om BGCTV te laten werken op het werk én netwerkverbinding met onze servers te behouden zal ik 2 NICs moeten hebben, juist?

Proxy of VPN via Raspberry PI én bbox2 een (gemakkelijke) oplossing?
Victory Not Vengeance
f0xbe
Member
Member

Hey iedereen

Dankzij Philippe inderdaad al goed kunnen testen. Dit zijn mijn bevindingen:

** TV Overal werkte met een Belgacom IP nog steeds niet. Ik moet dit misschien nog eens verder uitpluizen maar misschien dat ze detecteren dat er een VPN gebruikt wordt, of is er een alternatieve manier van geolocation gebruikt
** Momenteel is er enkel een geolock bij WeePeeTV voor de VRT. Alhoewel WeePee wel al tegen mij heeft bevestigd dat de VMMa zenders ook een geolock gaan krijgen.
** WeePeeTV lijkt een lookup te doen via RIPE. Als het ip daar niet bekend staat als Belgisch werkt het niet.

Betreft VPN providers:
** Zelf een VPN opzetten met fritzbox werkt dus prima.
** HideMyAss VPN heeft zogezegd servers in België, maar staan niet zo geafficheerd in het RIPE, dus werkt niet.
** Een gratis Belgische proxy werkte ook niet voor mij.
** Overplay.net is de enige commerciële VPN provider die ik tot nu vond die werkende servers in België heeft.

Ik heb een account bij Overplay aangemaakt en dat lost bij deze mijn probleem op.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Even terug inpikken op dit onderwerp. Ik heb een Potugese Vodafone 3G sim in mijn ipad steken, (zit dus in Portugal :-D )
Heb in het weekend een vpn server opgezet op mijn nas in België.
Met openvpn maak ik een verbinding, deze verbinding lijkt te werken vermits ik aan mijn lokale bestanden kan.

Nu als ik mijn ip nr hier bekijken, is dit een Portugees ip nr. Ik dacht een Belgisch ip nr te krijgen zodat ik aan Belgacom tv overal zou kunnen, maar dit blijkt dus niet te werken.

Iemand een idee waarom dit niet lukt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

een VPN verbinding zorgt voor een link tussen twee punten bovenop de bestaande verbinding. Je hebt een portugees ip adres en een virtueel ipadres van de tunnel naar je server.
sky
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb nu even mijn openvpn verbinding afgesloten en een pptp verbinding opgezet en dan krijg ik wel een Belgisch ip. Er zal dan toch iets anders zijn bij die openvpn dan bij pptp verbinding.
Nu voor Belgacom tv maakt dus blijkbaar niet uit, hij wil via gps locatie weten waar je zit, en weigert te starten.

freggy
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Je hebt wellicht niet ingesteld in je OpenVPN instellingen dat al je Internetverkeer over de VPN moet passeren en niet enkel verbindingen met je lokale netwerk aan de andere kant. dit doe je door aan de serverkant deze instelling in je configuratiebestand te maken:

push "redirect-gateway"
sky
Elite Poster
Elite Poster

Dat zou goed kunnen, thx.
Zal iets zijn om te bekijken als we terug thuis zijn.

Heb alleszins al gezien dat dat voor Belgacom tv toch niet veel uitmaakt, vermits er blijkbaar ook gps locatie nodig is.
Ik vraag me dan wel af hoe je ze dit controleren als je een tablet hebt zonder gps.

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

is de bhaalu box geen oplossing? Ok, de aankoop is relatief duur... maar vanaf dan betaal je maar 5€/maand en kan je ook kijken in het buitenland. (wat toch de helft is van weepeetv)
Als ik goed gelezen heb kan je dit koppelen aan uw belgacom tv abonnement.
Ja, dat kan zeker en vast. Net zoals je vroeger een videocassette kon meenemen naar het buitenland, zo kan je nu je bhaalu-opnames ook meenemen, op vakantie of op zakenreis, op bezoek bij vrienden of familie, zelfs als expat. Voorwaarde is wel dat je nog een gezinslid hebt dat in België verblijft en je in België rechtmatig over een tv-abonnement beschikt dat technisch al werkt met bhaalu. Je kijkt bhaalu waar en wanneer je wil, ook in het buitenland, via 4G en zelfs 3G. Mogelijks heb je een MYFI-apparaatje nodig. Let in het buitenland wel op je internetkosten.
je hebt enkel een geldig tv-abonnement nodig (TV Vlaanderen, Telenet, Belgacom, enz...) om de bhaalu-box te kunnen gebruiken. Geen andere hardware zoals een settopbox of schotelantenne..
de koe zegt boe
testertje
Elite Poster
Elite Poster

Op mijn iPad heb ik locatievoorzieningen uitgeschakeld en TV Overal vraagt niet om dit terug op te zetten.
Andere mogelijkheden : Monsoon Vulkano (heb ik zelf) of een Slingbox.
Voordeel van deze apparaten is dat je via een normale internetverbinding je decoder overneemt en je ook je opgenomen programma's kan bekijken.
Victory Not Vengeance
sky
Elite Poster
Elite Poster

Als ik via ipaddress.com kijk heb ik een Belgisch ip adres, met als locatie Hasselt, locatievooziening uitgeschakeld in ipad.
Maar als ik tv overal start krijg ik een melding "geoblock actief, dit werkt alleen vanuit belgie."
Misschien dat ze de vpn toch detecteren.

Ik heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn.

testertje
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, ik ben weliswaar in België en heb de locatie uitgeschakeld op iPad en iPhone en krijg geen geoblock meldingen of een melding dat de locatie optie moet aan staan.
Ik heb in mijn OpenVPN configuratie volgende regels:

push "redirect-gateway def1"
push "dhcp-option DNS 195.238.2.22"
push "dhcp-option DNS 195.238.2.21"

In veel handleidingen op het Internet zie je dat de DNS settings van Google worden gezet. Ik heb ze voor alle veiligheid naar die van Belgacom gezet.

Heb je al een DNS leak test gedaan op je iPad?
https://www.dnsleaktest.com
Victory Not Vengeance
sky
Elite Poster
Elite Poster

Als ik via pptp verbinding maak een dns leaktest uitvoer krijg ik 3 dns servers van Belgacom te zien met ip nrs.
195.238.25.109 .110 en .114, Isp Belgacom nv, country belgium

Dat lijkt me dus in orde te zijn.

Kan eventueel de openvpn setup proberen aan toepassen van hieruit, maar veel hoop heb ik niet aangezien de andere vpn setup via pptp een dns resultaat geeft dat goed lijkt en toch vraagt tv overal om geo locatie aan te zetten.

Edit: ondertussenn openvpn settings aangepast, nu krijg ik ook hier een Belgisch ip adres, maar heeft dus geen invloed op tv overal.
Deze blijft melding geven van geolock , en vraagt om gps aan te zetten.

Zal dus wss niet aan de praat te krijgen zijn vanuit buitenland
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb vroeger al iemand in Frankrijk geholpen om het aan de praat te krijgen. De sleutel is dat je ook je DNS-verkeer via je tunnel moet laten lopen (remote DNS).
Van een eventuele geolocatie had ik tot nog toe geen weet. Kan eventueel zijn omdat je op een tablet kijkt, laptops hebben immers geen GPS-module, dus kunnen ze het moeilijk afdwingen. Kijk je via een specifieke applicatie of zo? Ik zou het in ieder geval via de brower proberen.

En trouwens... Dit kan je echt niet representatief testen op een Apple-tablet. Je hebt immers geen enkele controle over de netwerkverbindingen, je hebt geen idee van wat dat ding allemaal uitspookt. Als je het echt wil testen, moet je het op een laptop doen waar je volledige controle hebt over de netwerkstack. Eénmaal je het daar aan de praat krijgt, kan je proberen of dezelfde aanpak ook werkt op de tablet.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Voor mensen die een eenvoudige wijze zoeken om o.a. een VPN op te zetten;

Fonera 2.0, een nu al wat oudere wifi-router te koop voor 59 euro, verzending inbegrepen. Diverse functies, ook de optie om VPN te draaien en al uw internetverkeer via die verbindingen te versturen.
... en toegang tot alle FON wifi's, bestandsdeling via diverse wijze, ook ftp ... kan ook een webcam streamen..

Leuk ding. Heb zo eentje.

Als je een gastgezin hebt waar je die mag/kan plaatsen lijkt mij een goed(koop) idee.

https://shop.fon.com/FonShop/shop/BE/Sh ... ct=PRD-022
https://fon.zendesk.com/entries/2192570 ... rf-feature
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Telefonie = EDPnet + OVH
testertje
Elite Poster
Elite Poster

Geen Jailbreak op je iPad? Location Spoofer is handig in dit geval ;-)
Victory Not Vengeance
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Werkt hier sinds een update van TV overal ook niet meer in het buitenland via VPN :(
GPS is uitgeschakeld ...
Start ik de VPN in BE, kan ik gewoon TV overal gebruiken.
In het buitenland dus de melding dat de content enkel beschikbaar is in Belgie.

zie topic dat ik hierover opende:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=38685
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

testertje schreef:push "dhcp-option DNS 195.238.2.22"
push "dhcp-option DNS 195.238.2.21"
Dit alleen is wellicht niet voldoende. Je moet er maar eens over nadenken, de details ga ik niet op een publiek forum zetten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik zie trouwens niet in wat een DNS server te maken heeft met jou locatie.

Je bent toch vrij eender welke DNS server te gebruiken... velen gebruiken bv. de Google DNS servers... en die staan ook niet in Belgie.

Volgens mij focussen jullie dan ook op het verkeerde en zit de oorzaak elders.
sky
Elite Poster
Elite Poster

@Gautier je mag natuurlijk altijd een pb sturen indien je nog een tip hebt die je liever niet hier ziet verschijnen.
Verder ben ik op verschillende topics aan het lezen, maar nog niets concreets gevonden.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”