Adsl Modem Router Firewall

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
grapjurk
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2004, 13:43

Yoe de manne ,

keb nu zo een onnozel bugt kaartje "adsl speedtouch PC" , werkt wel prima met de nodige drivers voor xp , maar kben van plan om nog ne pc bij te kopen en dan kannek op eentje volledig linux draaien (gewoon om wa bij te lere , ik ben nog ne superbeginneling) en dus zoek ik zo een opstelling om adsl te gebruike op twee computers ne linux en nog nen xp , en later miss longhorn hierop

en welk toestel is het beste , ik wil het liefst van al een apparaatje me nog ne firewall erbij in dat ik op twee oren kan slapen en het moe werken onder linux want adsl speedtouch PC werkt ni onder linux heb ik al gehoord. (ja mits een ingewikkeld kernelprobleem op te losse ma daar kan ik mij toch ni aan wage )
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Zoals elders ook te vinden op ons forum:

Alcatel speedtouch 510 Ethernet Internet Gateway voor 19€ bij de meeste supermarkten met een IT afdeling.

Deze werkt perfect en is OS onafhankelijk, heeft ingeboouwde Router en Firewall.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

grapjurk schreef:(ja mits een ingewikkeld kernelprobleem op te losse ma daar kan ik mij toch ni aan wage )


Hoe... jullie draaien toch allemaal Linux om dergelijke zaken zelf te kunnen oplossen... je hebt nu toch de source :lol:
grapjurk
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2004, 13:43

ja maar supermarkten das nogal vaag he

kzal die maar kopen in nen belgacom winkel ??
op de belgacom site , is da dit apparaat want er staan geen nummeringen bij
Thomson Speed Touch Ethernet (PSTN) 15 EUR **
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

grapjurk schreef:op de belgacom site , is da dit apparaat want er staan geen nummeringen bij Thomson Speed Touch Ethernet (PSTN) 15 EUR **


http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... older1.jsp

Aan 19 euro dus... geen 15 euro.

Wat de supermarkten betreft... Carrefour is er eentje van.
grapjurk
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2004, 13:43

maar ik heb toch geen behoefte aan installiepack??

en hier staat
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... iredmodems
dat thomson speedtouch ethernet maar voor 1 computer geschikt is

dan zou ik toch de Thomson SpeedTouch Multi-Pc moeten kopen ipv die ethernet

maar heeft de speed touch multi pc ook ingebouwde firewall en wordt hij ook ondersteund door linux ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Grapjurk... Wees gerust, die Speedtouch 510 kan meerdere PC's aan. Hij heeft misschien maar 1 lan-poort, maar hang er een hub of switch achter en dat is dan ook weer opgelost.

En die 510 bezit een ingebouwde firewall. Dus daar moet je je ook geen zorgen over maken. Wat dat installatiepack betreft, het zit er misschien bij, maar je moet het daarom niet (helemaal) gebruiken he. Een paar splitters in reserve kan handig zijn.

Cheers
Afbeelding
grapjurk
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2004, 13:43

tbegint me wa duidelijker te worden , belgacom moest zonodig al die 510 nummeringe weglaten
jullie bevelen me dus zo'n thomson speedtouch ethernet 510 plus een hub aan maar in feite is de thomson speed touch multi-pc dan toch een betere keuze ?
het is ook een 510 maar dan ineens geschikt voor meerdere pc's en hoef ik me geen zorgen te maken over een extra hub of switch te kopen ?
en twordt ook ondersteund door belgacom
minpunt is wel da het 90€ duurder is dan speedtouch ethernet ,
maar anders moet ik toch ook nog een hub kopen.
http://www.belgacom.be/enterprises/nl/j ... _res_price
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mja,

Als je het echt allemaal zo simpel wil wel ... maar aangezien je dan toch linux wil gebruiken dan kun je beter eens zelf wat de handen uit de mouwen halen. Enne, die Installatiepacks voor 19€ zijn zowiezo al voorgeprogrammeerd voor gebruik door 4PC's (ingebouwde én ondersteunde Belgacom config). Uiteraard moet je zelf nog een hubje kopen (5-port heb je al voor 20€ ofzo).

Me dunkt dat je dan met 39€ veel beter af bent dan een eentje van 109€ aan te schaffen via Belgacom. Ik heb er zelf al zo'n 3 verkocht aan familie en moet zeggen dat het zeer goede en gemakellijke zijn. Het enige dat de MultiPc versie extra heeft is een ingebouwde 4 port hub. Wil je meer dan 4 pc's moet je nog altijd een hub kopen hé.

Als ik u was zou ik toch die van 19€ kopen + een hubke. Mijn hart doet altijd pijn als ik mensen zo ineens enkele duizenden oude frankskes meer zien neertellen gewoon omdat ze het zaakje niet "vertrouwen" omdat ze denken dat goedkoper = slechter.

Maar ja, als je echt niet wil, doe wat je niet laten kunt, het is uw geld ten slotte.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

ja ,
kzal maar u raad opvolgen :)
kunt ge me ne switch eigenlek miskopen , is er iets waar ik op moe lette bij het kope daarvan ?
SMC Switch 5 ports 10/100 kdacht aan deze ma as er een beter merk is moetet maar zeggen he

merci vo de raad allema toch wel
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Als het voor thuisgebruik is kunt ge eigenlijk niet miskopen in een switch of hub .. enkel in de modem/router :p

Zie gewoon dat je de goedkoopste switch koopt ...

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”