Geen internetverbindng meer?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer
Provider

Ik hoop dat er via die VDSL-lijnen van dat ziekenhuis geen kritieke zaken moeten gebeuren. Ik dacht dat de meeste op glasvezel waren aangesloten?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

skills schreef:Ik snap dat niet zenne:

Update 29/04/2013 12:33: We've just received a confirmed ETR. The issue should be solved by 14h00.

Confirm dan niets he.
Om 11:15 was er effectief iemand daar, die met zijn eigen ogen gezien heeft wat het probleem was. Vervolgens wordt dit ook nog een geconfirmeerd om 12:33, en dan plots als het moment daar is, is het weer iets anders en moeilijker en weet ik veel wat. :evil:
Nochtans met fiber komt het altijd op hetzelfde neer, meten is weten !

Als ik zo mijn job moest doen, stond ik al lang opt straat :lol:
Een fiber kan ook op meerdere plaatsen doorgeknipt zijn... In the field kom je totaal andere zaken tegen dan vanuit een bureaustoel hé... Zie maar wat er onlangs gebeurde op de E40 ter hoogte van Aalst.
Tomsworld schreef:Voila straks een paar telenetjes en belgacommetjes bestellen.

1 keer ok, 2 keer is minder, fiber leggen neemt tijd, maar als je echt belang hecht aan je klanten dan bestel je een 1 GBit bles als backup, het is een belgacom site, er kan bles geleverd worden. Tsja dat kost geld, maar minder dan de imago schade vrees ik.
En wat is een "bles"?
Laatst gewijzigd door TiTanium 29 apr 2013, 19:57, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

Eindelijk
Data?
Precies
Niet
Evident.
Toch?

Afbeelding
skills
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer
Provider

krisken schreef: Een fiber kan ook op meerdere plaatsen doorgeknipt zijn... In the field kom je totaal andere zaken tegen dan vanuit een bureaustoel hé... Zie maar wat er onlangs gebeurde op de E40 ter hoogte van Aalst.
En dat is nu exact waarom ik zei, meten is weten :-)
Als ze de breuk vaststellen dienen ze een meting uit te voeren naar beide kanten om te kijken of het aantal KM fiber ongeveer klopt. Dat is hetgene wat eerst dient te gebeuren, alvorens een confirm uit te sturen.

Maar goed over 30 minuten is alles weer online, dus nog even geduld ...
skills
Member
Member
Provider

krisken schreef: En wat is een "bles"?
Belgacom Lan Extension Solutions, bvb Bilan/Explore/Fiber etc
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Hoe wordt dat eigelijk gemeten, en hoe bepaald men dan juist waar men moet graven? Lijkt me toch ni zo simpel als je dat voorkrijgt?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

skills schreef:
krisken schreef: Een fiber kan ook op meerdere plaatsen doorgeknipt zijn... In the field kom je totaal andere zaken tegen dan vanuit een bureaustoel hé... Zie maar wat er onlangs gebeurde op de E40 ter hoogte van Aalst.
En dat is nu exact waarom ik zei, meten is weten :-)
Als ze de breuk vaststellen dienen ze een meting uit te voeren naar beide kanten om te kijken of het aantal KM fiber ongeveer klopt. Dat is hetgene wat eerst dient te gebeuren, alvorens een confirm uit te sturen.

Maar goed over 30 minuten is alles weer online, dus nog even geduld ...
Dit probleem is reeds de vorige keer uitgelegd : de fiber is niet van EDPnet zelf, maar van een andere partij en EDPnet huurt deze. EDPnet kan dus zelf geen techniekers ter plaatse sturen om het probleem te bekijken, maar krijgt het nieuws door van die andere partij.

Volgens datanews werken ze nu samen met Eurofiber om, zoals in de andere provincies, Gent redundant op te bouwen. Dit zou volgende maand opgeleverd worden. Laten we dus hopen...

Wat uiteindelijk opvalt is dat het telkens opnieuw Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen zijn die eruit liggen. Waaruit in voorzichtig concludeer dat EDPnet niet zo een slechte provider is al bij al, maar ze gewoon in die 2 provincies immense misérie hebben...

Telefonie = EDPnet + OVH
skills
Member
Member
Provider

Een kabel gaat van punt A naar punt B met een lengte van bvb 100 km, ononderbroken. Met neme een OTDR meter en begint te meten aan punt A.
De OTDR zal een accurate schatting geven van de lengte van de kabel, omdat er op een bepaald punt een drop zal zijn in het signaal, namelijk op het einde van de kabel waar geen licht meer verder getransporteerd kan worden.
Als deze drop zichtbaar is op 40 km wil dat dus zeggen dat er een breuk is op km 40 van de fiber.
Men rijde naar daar en begint te schuppen om de fiber te checken. Een keer dat de breuk gevonden is, wordt er door middel van een tijdelijke connector een meting gedaan van het breukpunt naar punt A en naar punt B.
Naar punt A moet de lengte 40 km zijn, naar punt B moet de lengte 60 km zijn, indien deze lengtes korter zijn, heeft men de maken met meedere breuken en dient men hetzelfde nog eens te herhalen, totdat meedere breuken of het stuk slechte kabel gevonden zijn.

Hopelijk schept dit een beetje duidelijkheid johan ?
skills
Member
Member
Provider

krisken schreef:Wat uiteindelijk opvalt is dat het telkens opnieuw Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen zijn die eruit liggen. Waaruit in voorzichtig concludeer dat EDPnet niet zo een slechte provider is al bij al, maar ze gewoon in die 2 provincies immense misérie hebben...
Het is bij Belgacom perfect mogelijk om de traffic op 2 verschillende plaatsen te laten termineren, en zelfs al zou je dit doen via dezelfde fiberpartij (vermits edpnet beweert dat er maar 1 partij in Belgie is die daar kan/wil opleveren), dan is je locatie en dus ook je fysieke fiber ontdubbelt.
Maar omdat edpnet zo weinig klanten heeft, zal deze kost veel te zwaar doorwegen per klant, en bijgevolg kiezen ze ervoor om dit niet te doen.

Een oplossing is er ALTIJD, maar je moet er wel voor willen betalen. Dat is een afweging die edpnet zelf moet maken.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

skills schreef:Hopelijk schept dit een beetje duidelijkheid johan ?
thx
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Helaas liggen beide plaatsen waar men termineert in Gent, en was dit het probleem vermoed ik. Ik meen me te herinneren dat de eerste km's van de fibers hetzelfde waren waardoor zowel de mainfiber als de backupfiber onderbroken waren.

Telefonie = EDPnet + OVH
skills
Member
Member
Provider

edpnet termineert helemaal niet op 2 plaatsen in Gent, slechts in 1 enkele POP, hebben ze in vorige communicaties zelf toegegeven.
En of er nu wel degelijk een backup fiber is na de laatste km's of niet, dat laat ik in het midden, persoonlijk geloof ik er geen snars van, vermits dat zou betekenen dat er op een stukje kabel van 3 km vier keer een breuk zou zijn geweest.
Dan moeten ze al wel heeeeeeeeeeel veel pech gehad hebben, en geen enkele andere provider die last heeft van die werken / breuken ?
Ik heb er mijn bedenkingen bij.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

@krisken,

Failure by design dus. :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

skills schreef:Ik heb er mijn bedenkingen bij.
Eerlijk? Ik ook stilaan...
on4bam schreef:Failure by design dus. :angel:
Zo zou je het kunnen noemen :-) Laten we stilletjes hopen dat dit dus gauw opgelost is!

Telefonie = EDPnet + OVH
PowerToTheUsers
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

krisken schreef:Een fiber kan ook op meerdere plaatsen doorgeknipt zijn... In the field kom je totaal andere zaken tegen dan vanuit een bureaustoel hé... Zie maar wat er onlangs gebeurde op de E40 ter hoogte van Aalst.
Het internet dat Zalando-gewijs uit de fibre spuit? :lol:
Datanews schreef:EDPnet heeft in de twee provincies zo’n vierduizend klanten.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/pan ... 600505.htm
Ik geef toe dat ik niet al te veel ken van de telecom- en fibrewereld in België, maar zijn dat niet erg weinig gebruikers? Hoe groot is EDPnet in de rest van België? Als je de kost van een extra fibre huren dan maar over een 4000 tal klanten kan delen, loopt dat dan niet snel in de euros (ipv eurocenten) per klant per maand?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Provider

krisken schreef: Zo zou je het kunnen noemen :-) Laten we stilletjes hopen dat dit dus gauw opgelost is!
"Within 2 hours" komt nu toch zeer dichtbij.

Ik denk stilaan aan "Three strikes and you're out"
Bye, Maurice
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 5 keer
Provider

Ik denk dat ze met de laatste problemen ewoon veel klanten verliezen en dat dat nu ook weer hey geval gaat zijn.
Geweldig dat ik net deze werk zeer zware opdrachren (waaronder bachelorproef deze ochtend) in te dienen heb en het internet weer eens weg is...
Misschien ook maar eens veranderen, edpnet heeft kansen genoeg gehad. Zo wouden ze ons eens €40 eur aanrekenen als we het bij een belgacom center gratis kregen!

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:
Provider

Da's toch echt fiber van den aldi die ze daar in Gent liggen hebben blijkbaar... Dit zal hun toch weer serieus wat b2b & residential klanten kosten...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Als internet zo belangrijk is zorg je toch voor een backup.
tegenwoordig heeft toch iedere particulier wel een smartphone met bijbehorende mogelijkheden om internet te delen?
When you pay peanuts...... :lol:
skills
Member
Member
Provider

Monkeys !!

Maar zijn ze vandaag de dag nog wel zo competitief van prijs ? Volgens mij zijn ze al lang de goedkoopste niet meer ...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Voor ons armtierig 4mbit lijntje wel denk ik.
skills
Member
Member
Provider

het is weer online geloof ik, EINDELIJK

Alle getroffen klanten gratis maandje internet is wel het minste lijkt me, het is dat of contract cancel :)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Ook hier (09, Merelbeke) terug online

Telefonie = EDPnet + OVH
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Een maand gratis internet kunnen we wel vergeten.
De vorige keer dat we eruit lagen voor meer dan 24 uur, hebben wij een compensatie van welgeteld €1 gekregen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Yup, terug up. Na net geen 7 uur offline.
Bye, Maurice
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

PingdomAlert UP: edpnet.gw.be.it2go.eu (edpnet.gw.be.it2go.eu) is UP again at 29/04/2013 15:54:20. Downtime: 6h 45m.

Telefonie = EDPnet + OVH
skills
Member
Member
Provider

Subbieh schreef:Een maand gratis internet kunnen we wel vergeten.
De vorige keer dat we eruit lagen voor meer dan 24 uur, hebben wij een compensatie van welgeteld €1 gekregen.
Tja dan kunnen we alleen maar concluderen dat ze mij niet nodig hebben als klant :)
De keuze is aan hen eh, maar ik vind dat we ondertussen al wel genoeg geleden hebben.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Update 29/04/2013 15:40: First of all, we're sorry for the delay in the update. The splicing has been just finished, all customers should get online again. The end of the works is not confirmed yet though, we'll keep you informed.

Telefonie = EDPnet + OVH
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Provider

skills schreef:
Subbieh schreef:Een maand gratis internet kunnen we wel vergeten.
Tja dan kunnen we alleen maar concluderen dat ze mij niet nodig hebben als klant :)
De keuze is aan hen eh, maar ik vind dat we ondertussen al wel genoeg geleden hebben.
Volledig akkoord. Ik heb hier genoeg problemen door gekregen (zie vorige pagina).
Toch misschien eens beginnen uitkijken naar een andere provider die wel om zijn klanten geeft en service kan bieden (deze was vroeger top).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Geen idee of het met de outage te maken heeft maar de imap verbinding met mijn mailboxen gaf herhaaldelijk foutmeldingen. Een mail van 300K duurde een eeuwigheid om te downloaden om na 60% af te breken met de melding dat er er geen connectie via SSL kon gemaakt worden. Na een half uur werkt alles weer normaal en heb ik eindelijk mijn mails binnen (die wou ik echt niet allemaal gaan lezen over mijn "Colruyt mobile" dataverbinding).
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zouden mensen hun Belgacom of Telenet TV ook buiten flikkeren na 7 uurtjes sneeuw?
(dit geheel terzijde)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Voor 7 uurtjes misschien niet neen. Maar als dat 4 keer voorvalt op een jaar tijd...

Telefonie = EDPnet + OVH
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer
Provider

7 uurtjes valt best mee als het een vezelbreuk betreft. Spijtig dat de reduntantie er nog niet is, maar eens dit in orde is, dan zijn deze problemen van de baan. Een compensatie zal je niet krijgen tenzij je een SLA contract hebt. Maar misschien krijgen jullie nu ook een voucher voor een gratis film :idea:
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

mailracer schreef:Maar misschien krijgen jullie nu ook een voucher voor een gratis film :idea:
Geef mij maar een ticket van de kinepolis voor Iron Man 3 :beerchug:
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer
Provider

Kan edpnet nu eens zeggen hoe lang deze niet geprotecteerde fiber juist is? Tussen Gent en Brussel?
Leveranciers genoeg in Gent die fiber kunnen en willen leveren. Je zal alleen misschien de hoofdprijs moeten betalen, en als je dan maar 4000 klanten hebt, kan je al snel aan 1 euro per klant zitten per maand.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer
Provider

@Mr.T: Zijn niet veel leveranciers die willen/mogen leveren denk ik. Je spreekt hier wel van concurrentie hé. Niet veel mensen weten maar op dat level worden er smerge spelletjes gespeeld.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer
Provider

Niet overdrijven he ...
edpnet is geen concurrentie. Of denk je echt dat een Belgacom of Telenet zich druk maken om 4000 klanten in 2 provincies?
En daarnaast houden de overige grotere glasvezel leveranciers zich niet of amper bezig met particuliere klanten.

In dit geval gaat het puur om geld, en dat kan ik best begrijpen. 2 gescheiden darkfibers (of 2x STM-16/64 of 2x1G/10G) tussen Brussel en Gent zijn duur. Met "maar" 4000 klanten op die locaties en als ze dan ook op prijs willen concurreren wordt je marge ontzettend klein, tot zelfs negatief. Eurofiber heeft meestal ook zeer scherpe prijzen, dus het lijkt me de enigste keuze.

Ik ben wel eens benieuwd naar een volledig netwerk overzicht van edpnet, maar dit zullen ze niet willen openbaren.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Wat ik mij af vraag is waar Knack die "4000 klanten" vandaan haalt. Ik kan mij niet voorstellen dat een COO van dergelijk bedrijf die cijfers meteen prijsgeeft. Ik vermoed dat Joachim niet zomaar in zijn kaarten laat kijken? Duimzuigerij, of heeft men wel degelijk een bron?

Telefonie = EDPnet + OVH
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Lijkt me juist van van Krisken, dit zullen toch meer klanten zijn...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Ik heb geen idee of ik het juist heb of niet, ik spreek me juist uit over het cijfer. Ik kan me inbeelden dat er online misschien documenten staan met hoeveel klanten EDPnet heeft in België, Nederland en Rusland, maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat er documenten zijn waarin EDPnet zegt dat er 4000 klanten zijn in OVL en WVL samen. Dit zou willen zeggen dat er ook cijfers zijn van Antwerpen/Limburg en de rest van België dan.

Ik kan het dus helemaal fout hebben, maar hoe goed ik google (mis)bruik, nergens zie ik een cijfer voorbij komen. Dus ofwel heeft men een bron van binnen in het bedrijf (en dat lijkt mij sterk, dergelijke cijfers geven kleine spelers niet snel prijs vermoed ik) ofwel is het duimzuigerij...

Telefonie = EDPnet + OVH
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”