DVB-T frequenties

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Kent iemand de DVB-T frequenties (Belgie en omliggende landen) en wat erop te zien is ?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Bedoel je dit? http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties

En voor Vlaanderen meer in detail:
De ongecodeerde programma's worden voor de VRT uitgezonden op twee kanalen. Voor zuidwesten van Vlaanderen is dit op kanaal 22 (482 MHz) en voor het noordoosten is dit kanaal 25 (506 Mhz). Op beide frequenties worden de TV programma's Een, Canvas en Op12/Ketnet en de Radio programma's Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM, Klara Continuo, MNM Hits en Nieuws+ uitgezonden.

De gecodeerde programma's worden voor Telenet uitgezonden op zes kanalen (Teletenne). Voor het westen van Vlaanderen zijn dit de kanalen 40 (626 MHz), 43 (650 MHz) en 46 (674 MHz); voor het oosten zijn dit de kanalen 41 (634 MHz), 44 (658 MHz) en 47 (682 MHz). In het pakket dat uitgezonden wordt op kanaal 46 en 47 zitten nogmaals de TV programma's van de VRT Een, Canvas en Op12/Ketnet.
(Bron: http://www.vrt.be/ontvangst-dvb-t )
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Een compleet overzicht van alle Europese DVB-T-frequenties vind je op http://www.ukwtv.de/sender-tabelle/index.html (klik links TV/DVB-T)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Bedankt... 482 en 506 had ik reeds gevonden.

Ik ben nu eens aan het scannen voor de TN frequenties... al geeft 626 MHz hier al niets.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Ik heb gehoord van iemand bij Telenet dat ze recent zijn omgeschakeld naar DVB-T2. Daarom vind je niets meer met een gewoon DVB-T toestel. Je hebt de Teletenne-box nodig of een andere DVB-T2 ontvanger.
Ik heb enkele dagen geleden ook gescand. Het verhaal klopt. Mijn TV vindt niets meer van Teletenne hoewel ze nog steeds uitzenden.

ps: de VRT-multiplex is natuurlijk in DVB-T gebleven.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Ik heb inderdaad niets gevonden... ik zal nog eens controleren op de spectrum analyzer maar het signaal zal er vermoedelijk wel degelijk zitten.

Mmm... ik zie iets van 630 tot 638 wat op DVB-T lijkt... op 622 tot 629 zit tevens een signaal maar het ziet er anders uit ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

MarkDM schreef:Ik heb gehoord van iemand bij Telenet dat ze recent zijn omgeschakeld naar DVB-T2. Daarom vind je niets meer met een gewoon DVB-T toestel. Je hebt de Teletenne-box nodig of een andere DVB-T2 ontvanger.
Ik heb enkele dagen geleden ook gescand. Het verhaal klopt. Mijn TV vindt niets meer van Teletenne hoewel ze nog steeds uitzenden.

ps: de VRT-multiplex is natuurlijk in DVB-T gebleven.
Goed dat ze naar DVB-T2 overgeschakeld zijn, maar de VRT streams van de Telenet mux zijn bij mijn weten nog steeds versleuteld (dus Telenet abonnement nodig)...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

raf1 schreef:Een compleet overzicht van alle Europese DVB-T-frequenties vind je op http://www.ukwtv.de/sender-tabelle/index.html (klik links TV/DVB-T)
Heel handig overzicht (+1) met veel detailinfo.

Voor de Franse zenders, regio pas-de-calais/mast bouvigny staat er denk ik wel al op wat nog moet komen. Multiplex R7 en R8 starten pas einde dit jaar dacht ik voor die regio. Ik ga het vanavond eens checken op mijn tv.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb wat meer gevonden bij Telenet:

http://klantenservice.telenet.be/conten ... ne-netwerk
Ximmie
Starter
Starter
Provider

Vanaf morgen krijgen de teletenne klanten vier nieuwe zenders bij. Met name Nederland 1,2 en 3 en discovery. MTV verdwijnt en wordt vervangen door TMF.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer
Provider

Moesten ze nu eens die achterlijke decoder weglaten, en gewoon eender welke DVB-T2 tuner toelaten...

Hopelijk meer nieuws als ze midden dit jaar eventueel ook op de kabel met CI modules zouden beginnen via DVB-C!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

Positief dat ze investeren in een upgrade van DVB-T naar DVB-T2 anderzijds snap ik het niet goed, of er moeten toch grootste plannen met DVB-T zijn bij telenet.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Ben ook wel eens benieuwd naar de ervaringen van de Telenet dvb-t klant.
Zouden er eigenlijk wel klanten zijn die dat product afnemen ...? :-)

Mocht er ene dit toch lezen, graag eens een korte bespreking posten aub
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Ximmie
Starter
Starter
Provider

Ik ben klant bij Teletenne voor op kot. Aangezien ik niet veel naar huis ga en geen kabel aansluiting heb op kot, vond ik dit een goede oplossing om toch nog naar VT4 en nat geo te kijken. Helaas geen JIM en BBC. Buiten het zenderaanbod dat veel te klein is, is de rest redelijk goed. Ik woon in Gent en heb dus 'verbinding' via de belgacom toren, of waar dat da spel ook staat. :wink: Het beeld is zeer zuiver en valt niet weg als er een camion of tram voorbij komt.
De box is handig in gebruik, en zeer snel.

Ik heb al een paar keer zitten denken dat ik de enige gebruiker ben van dat product, maar dat is niet zo toen ik bij een vriend zijne maat op kot ging zag ik er ook een exemplaartje staan. Nog twee en we kunnen kaarten...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

lol, bedankt voor update.
Antenne staat in Gent inderdaad op BGC gebouw.
De VRT zendt ook gratis door (op kanaal 22) , heb jij dan alle vrt zenders dubbel of zijn die niet zichtbaar op je Telenet ontvanger ?
Indien dubbel, merk je een zichtbaar kwaliteitsverschil op tss telenet vrt en kanaal 22 ?
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het lijkt me inderdaad iets voor studenten op kot die geen kabel op de kamer krijgen, maar buiten dit is het een te duur, te gesloten en te beperkt aanbod.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Stond er ook geen zendmast op de Boekentoren? (UGent)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ximmie
Starter
Starter
Provider

Je kan kiezen hoe je de zenders scant. Je kan totale scan doen en dan ontvang je alle zenders die er te ontvangen zijn. Dus VRT dubbel en RTBF (kan ik alleen thuis ontvangen tegen de Waalse grens, in Gent geen ontvangst). Of je kan een NIT-scan doen en dan krijg je alleen de zenders van Teletenne te zien. Ik doe altijd het eerst dan kan ik de zenders op mijn volgorde plaatsen en staat bv discovery op 7 en niet op 21. Zo is het probleem van de vrije plaatsen ook opgelost. Bij de NITscan staat er geen zender op plaats 3-6-16-17. Waarschijnlijk voor als ooit de VMMAzenders bij komen. Hoop doet leven.

Ik merk wel een verschil op beide VRT kanalen. Het beeld is zuiverder bij Teletenne dan gewoon. Voor de rest merk ik niet echt een verschil, buiten dat het beeld bij Teletenne een paar seconden achterloopt.
corneel
Starter
Starter
Provider

Op de nieuwe site van telenet vind ik nergens nog iets van teletenne
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

Dat het beeld beter is is logisch telenet is geswitched van DVB-T naar DVB-T2
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

Schandalig dat 1HD en canvasHD niet vrij te ontvangen zijn. Er is toch plaats genoeg op het dvb-t netwerk.
Iedereen moet wel belastingen betalen voor de openbare omroep, maar enkel deze met een bijomend abo krijgen hq beeld...

idem regiozender, wordt gesponsord met belastinggeld door iedereen te betalen, maar niet vrij toegankeljk voor iedereen
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Provider

corneel schreef:Op de nieuwe site van telenet vind ik nergens nog iets van teletenne
Klopt. http://www.teletenne.be loopt nu dood op de site van Telenet kabel-TV !
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nee, onderaan staat alle info over Teletenne, alsook de prijzen etc...
Toegegeven, het is goed verstopt, waarschijnlijk omdat ze goed genoeg weten dat het een flop product is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ximmie
Starter
Starter
Provider

Vandaag is 'Libelle Tv' toegevoegd aan het aanbod van Teletenne.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

kaarsenbril schreef:Schandalig dat 1HD en canvasHD niet vrij te ontvangen zijn. Er is toch plaats genoeg op het dvb-t netwerk.
Iedereen moet wel belastingen betalen voor de openbare omroep, maar enkel deze met een bijomend abo krijgen hq beeld...

idem regiozender, wordt gesponsord met belastinggeld door iedereen te betalen, maar niet vrij toegankeljk voor iedereen
Inderdaad, het zal wel geen toeval zijn dat de vrt kanalen niet in HD te ontvangen zijn (lees Telenet en BGC hebben hun lobby(tegen)werk uitmuntend gedaan.

Wat de lokale zenders betreft: Vlaanderen schijnt expliciet aangegeven te hebben dat ze hun zendgebied niet mogen overschrijden. Gevolg : ze zenden niet uit op dvb-t omdat dat het zendgebied kan overschrijden ... :lol: :cry:

Ik als Gentenaar kan niet mijn eigen AVS ontvangen (maar wel het regionale Nederlandse Zeeland, WEO een regionale zender van het Franse Pas-de-Calais.
Te belachelijk voor woorden, Vlaanderen weer eens op zijn smalst :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”