De kogel is door de kerk. Maar eens te meer worden de eigenaars van zonnepanelen genaaid langs alle kanten. Waar tot nu toe altijd sprake was van het geïnstalleerd vermogen wordt dit nu plots:
"De forfaitaire netvergoeding wordt berekend op basis van het maximale AC-vermogen van de omvormer van de installatie die stroom opwekt. Als er meerdere omvormers zijn, worden de maximale AC-vermogens opgeteld. Deze gegevens krijgt Ecopower van uw netbeheerder."
Met andere woorden: mijn omvormer heeft een max. vermogen van 4,3 kvA. De panelen die ik liggen heb zijn goed voor 3,8 kW piekvermogen, de omvormer kan dus nog enkele panelen extra aan. Maar of er nu 1 paneel hangt aan die omvormer of het maximum aantal, maakt allemaal geen reet uit. We zullen betalen volgens het vermogen van de omvormer.
Injectietarief
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dat je moet betalen lijkt me niet meer dan normaal... maar ik ben akkoord dat dit ook absurd is.
Moest men nu nog de berekening maken op basis van het aantal panelen... maar dit is echt het andere uiterste.
Nu ja, je kan ook nog altijd een slimme meter laten plaatsen voor het effectieve gebruik.
Moest men nu nog de berekening maken op basis van het aantal panelen... maar dit is echt het andere uiterste.
Nu ja, je kan ook nog altijd een slimme meter laten plaatsen voor het effectieve gebruik.
- trikke2705
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
Dank u Freya en haar rooie graaiersbende! Eerst de mensen hun hoofd zot maken om te investeren en dan een veeg uit de pan verkopen. In mijn ogen een laag bij de grondse incompetente tr*t!
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Jammer dat het bij te betalen is, maar dit was eigenlijk wel te verwachten dat dit er van ging komen.
Het idee blijft absurd dit op basis van piekvermogen AC te doen.
Je rijdt toch ook geen 180 met je wagen omdat hij zo snel kan rijden...
Het idee blijft absurd dit op basis van piekvermogen AC te doen.
Je rijdt toch ook geen 180 met je wagen omdat hij zo snel kan rijden...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Probleem is dat het 'geen belasting mag lijken' en dus kan het niet op echte juiste dingen gebaseerd worden, zo denk ik erover.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Maar ze belasten je oa. ook op CO2 en cilinderinhoud/PK's ongeacht of je nu 30 of 150 km/u rijdt.honda4life schreef:Je rijdt toch ook geen 180 met je wagen omdat hij zo snel kan rijden...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Of men nu belast op maximum vermogen van de AC of maximaal vermogen van de PV installatie naar gelang je ligging ... dat maakt volgens mij niet veel uit.
Dat men +- €50 telt per Kva voor installaties <10Kva is het probleem. De andere producenten injecteren aan een veel lagere prijs naar het schijnt. Ik ken de exacte cijfers niet. Dit terwijl juist de grote zonneparken zijn die met het overgrote deel van het belastingsgeld gaan lopen en dus het probleem op dit budget vormen.
De subsidie had sowieso enkel mogen gelden voor kleine particuliere installaties. Waarom zou de belastingsbetaler opdraaien voor zonneparken van bedrijven als ING, Katoen Natie of Ikea ?
Dat men +- €50 telt per Kva voor installaties <10Kva is het probleem. De andere producenten injecteren aan een veel lagere prijs naar het schijnt. Ik ken de exacte cijfers niet. Dit terwijl juist de grote zonneparken zijn die met het overgrote deel van het belastingsgeld gaan lopen en dus het probleem op dit budget vormen.
De subsidie had sowieso enkel mogen gelden voor kleine particuliere installaties. Waarom zou de belastingsbetaler opdraaien voor zonneparken van bedrijven als ING, Katoen Natie of Ikea ?