VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

tja, het moet nog economisch rendabel blijven.

vraag me af of je een tel+internet+digitvpack bij Belgacom of Telenet neemt, waarbij je al gratis belt na 16/17 u. en 1000' naar gsm in daluren, voor misschien 10 € meer/maand, of het heel voip gebeuren dan zooo interessant is.

Pas op, ik ook nog altijd voip, maar ovh out, weepee in, betamax gsm out. Begin je dan met voiptiger, kan je evengoed een shake, comfort pack nemen.

comfort: 44 € internet + telefonie (nu 39 €/maand)
internet only: 34,05 €
dus 5 à 10 € verschil.

13 € verschil bij telenet voor telefonie extra

als je al 2,5 €/maand betaalt bij voiptiger + gesprekken, kom je zeker niet goedkoper uit volgens mij.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je kijkt op jaarbasis...is het toch al wat leuks. En onlangs was er hier toch een artikel dat alle prijzen toch opnieuw de hoogte in gaan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Niet iedereen belt enkel na 17:00 of in het weekend hé. Maar zelfs dan is bellen via voip nog steeds goedkoper.
Hier wordt veel overdag en internationaal gebeld dus voor mij is het een no-brainer. Op 1 dag tijd verdien ik hier m'n voip abonnementen terug :)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Daar heb je natuurlijk wel een punt en iedereen moet zelf een beetje uitmaken wat het voordeligst uitkomt rekening houdend met belgedrag.
Ik heb een comfort pack bij Belgacom maar geen vaste telefonie. In mijn geval is voip een aanvulling op mijn Generation Connect (kost per belminuut: €0,25!) voornamelijk om overdag te bellen. Verder beschik ik nog over een oud Proximus abonnement aan € 10/maand waarmee ik ‘s avonds en weekends 10u mag bellen (vast& mobile). Die 10u haal ik haast nooit.
f0xbe
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Wij gebruiken nu een week VoipTiger om uit te bellen op kantoor. Ik kan zeggen dat er zeker een kwaliteitsverschil is t.o.v. Betamax.
Op vlak van spraakkwaliteit is er volgens ons geen merkbaar verschil, alhoewel er wellicht een kleine verbetering is. Wat wel merkbaar is, is dat de tijd tussen het vormen van de nummer en het overgaan van de telefoon van de correspondent korter is. Bij betamax kan die tijd soms heel lang oplopen, in onze tests is dit bij GSM nummers rond de 5 seconden, terwijl bij VoipTiger dit eerder 2 a 3 seconden is.
Ook de random issues met betamax (onbereikbare nummers of bezettoon wanneer dit eigenlijk niet zo is) hebben we niet meer ondervonden.

Of dit een verdubbeling van de oproepkosten naar GSMs waard is zijn we nog aan het overwegen.
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Als in januari de prijs van oproepen naar gsm's zou dalen van 0,05 naar 0,03 zoals Jelle eerder in deze thread vermeldde, dan is het misschien wel de moeite waard?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VoipTigerJelle schreef:De router is ontdubbeld en binnenkort komt er nog een failover op een andere locatie.

Is deze andere locatie reeds actief?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

betaal 10,75 € voor 10 € belkrediet via reseller voor recharge op freevoipdeal.com

0.005 € + 7,5% 'btw'= 0,005375 €/min. = nog geen 0,22 BEF/min.

voiptiger na nieuwjaar: 0,03 €/min. = 1,2 BEF/min. (= bijna 6 X zo duur)
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

Hallo, we zijn ondertussen 2013, zijn er nog concrete plannen voor de prijsverlaging naar 0,03/minuut?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@ satsurfer
via welke reseller doe je dat? Ik betaal €12,36 via FreeVoipDeal zelf om ook maar €10 krediet te hebben...
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

@nephilimhell Ja, vanaf 1 februari 0,03/m naar gsm's ! (dit werd mij bevestigd door iemand van voiptiger support)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ga ze binnen een week ook eens uitproberen, de ervaringen in dit topic zijn alvast positief :)

freevoipdeal.com is een nieuwe, zoveelste betamax kloon zeker? In dat geval overweeg ik het niet meer. 0,005375 €/min kan trouwens nooit rendabel zijn.
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Bij mij is de kwaliteit van freevoipdeal toch zeer goed hoor? Bel je met een IP telefoon rechtstreeks aangesloten op je modem? Vroeger belde ik enkel via de headset en computer, en dat liet toch wat te wensen over (bv. steeds wat vertraging op de lijn). Maar niets van dat met die Gigaset 610 IP die ik nu heb...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

FVD gaf vorig jaar bij mij veel problemen maar sinds begin dit jaar eigenlijk niet meer. Voor die prijs kan je niet bedrogen zijn :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Jeroen07 schreef:Bij mij is de kwaliteit van freevoipdeal toch zeer goed hoor? Bel je met een IP telefoon rechtstreeks aangesloten op je modem? Vroeger belde ik enkel via de headset en computer, en dat liet toch wat te wensen over (bv. steeds wat vertraging op de lijn). Maar niets van dat met die Gigaset 610 IP die ik nu heb...


Het heeft niets met configuratie te maken.
Ik heb er al eerder een post aan geweid, het probleem ligt eraan dat betamax niet altijd dezelfde routes gebruikt om telefonie af te handelen.
Het kan weken goed gaan, op bepaalde tijdstippen perfect werken, maar mijn ervaring met ALLE klonen is dat je nooit de zekerheid hebt dat het vlot gaat.

Dan betaal ik graag 3cent/minuut voor die zekerheid wél te hebben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb deze week een kennis terug moeten omschakelen. Hij gebruikte internetcalls, en heeft de laatste weken ongeloofelijk veel last van onderbrekingen, onverstaanbaare tegenaprtij, enz
Zijn opstelling was: Telenet modem > FritzBox > ISDN centrale.
Uitgaand Internetcalls, Ingaand WeePee.
Ik heb die nu terug 100% op WeePee gezet. alle problemen verdwenen.

Kwaliteit van Betamax clonen ligt precies in periodes :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

tarieven zijn blijkbaar gezakt sinds gisteren:

naar vast Belgisch netwerk van 0,015 naar 0,013
en naar Belgische gsm's van 0,05 naar 0,03
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Daarnet een account aangemaakt, mijn eerste ervaringen zijn alvast positief:

-Account aanmaken ging vlot zonder vele bevestigingsmails, vervelende captcha's enz.
-Mogelijkheid tot betalen belkrediet met Sofort (gelijkaardig aan ogone en ideaal voor mij: via je normale bankkaart en toch direct belkrediet)
-Instellen outbound nummer was eenvoudig, gewoon een factuur van mijn nummer geupload en de CID werd meteen meegestuurd :)

In de loop van de volgende dagen zal ik mijn ervaringen m.b.t. de belkwaliteit en andere zaken nog delen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hier dik tevreden van Voiptiger. Kwaliteit is zeer goed.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

hoi, ik heb ook een testaccount gemaakt en gebruik gemaakt van de 0,15 euro die je krijgt bij aanmaken van een account en de kwaliteit leek me goed.

ik heb nu 2 sip accounts, eentje voor m'n vriendin haar iPhone en eentje voor de mijne.

nummer meesturen is inderdaad fluitje van een cent, nadat je bewijs opgeladen hebt.

ik heb een bestelling van 10 euro credit aangekocht via paypal, maar de belwaarde verschijnt blijkbaar niet automatisch?
bij mijn bestelling staat: betaling in behandeling, da's wel jammer.

Kan iemand me wat uitleg geven over de voiptiger iphone app en welke codecs ik daar best instel?
en hoe precies beslist wordt door de app welke codec gebruikt wordt? is dit afhankelijk van de gebruikte codec aan andere kant van het gesprek?
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

Voiptiger heeft blijkbaar sinds 19/04/2013 zijn tarieven naar
Belgische mobiele nummers opnieuw verlaagd:

van 0,03€ naar 0,0165€ (excl.btw)

Sterk!

https://www.voiptiger.com/nl/callrates
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VoipTiger heeft een nieuwe Android app waarmee je aan 4 cent kan bellen naar alle mobiele netwerken in België, ZONDER gebruik te maken van het internet.
Een Iphone app volgt binnen 2 weken, is er beloofd.

www.call-tiger.com

Post gerust jullie bevindinen hier in deze topic ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

goed nieuws uiteraard! Niettemin blijft (voorlopig) "freevoipdeal" aan de leiding met minder dan 2cent/minuut voor callback...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Het is blijkbaar een callback-functie die gebruikt wordt. Internetconnectie wordt gebruikt om de callback-opdracht te versturen. Als er geen internetverbinding is, gebruiken ze een sms. Best een goed idee, en kan handig zijn als je bijvoorbeeld in het buitenland data-roaming hebt afstaan. Je betaalt dan waarschijnlijk wel een internationale sms?

edit: FVD heeft wel een setup-cost van 3,9 cent, Voiptiger heeft die niet. Korte gesprekken zijn dus goedkoper bij VoipTiger.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

VT rekent ook af per seconde, en niet per minuut zoals FVD
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Juist geregistreerd om de Calltiger app te kunnen proberen.
Wel zo slim geweest om eerst op VoipTiger.com te registreren, daar gaat mijn gratis € 0.50, had niet door dat je in de app zelf ook kon registreren.
Support via tickets op Voiptiger.com worden wel zeer snel en correct beantwoord en opgelost. Ik had een probleem met mijn gsm nummer die ik blijkbaar al eens ingevuld had, dit was snel opgelost.

Even zeer kort getest, werkt zowel met internet connectie als zonder (ik kan wel de sms niet zien in mijn sms apps, dus geen idee wat ze in die sms zetten (niet speciaal buiten de 2 nummers waarschijnlijk)

Wel 'bug' als je niet opneemt bij de call back, dat je gesprek wel doorgaat en dus rinkelt aan de andere kant.... die dan niets hoort na opnemen.

edit// Proximus voicemail belt me juist, blijkbaar is die on opgenomen callback gesprek dat wel overging aan de andere kant, effectief opgenomen en verstuurt naar mijn voicemail :s.
Laatst gewijzigd door ReLoad op 24 apr 2013, 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

da's toch csipcimple dat voiptiger gebruikt?

moet je deze dan parallel laten draaien? vb. weepee incoming, voiptiger/fvd outgoing?
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mar 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Ofwel gebruik je csipsimple en bel je via SIP (internet).
Ofwel gebruik je de CallTiger app om callback op te zetten, dan gaat er buiten de 'aanvraag' voor de callback niks over internet.

Je kan ze beiden tegelijk draaien maar bellen zal toch echt maar via 1 van beide gaan ;-)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Heeft er iemand ervaring met een generieke Android/ios callback app icm. FreePbx ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Dit is wel interessant !

Hiermee kan ik goedkoop vanuit mijn werk (NL) naar mijn vrouw bellen.

Generation Connect: 0,11 euro / sms + 0,10 euro/min voor oproep
VoipTiger: 0,03 euro/min
Voor de eerste min komt dat dus op 0,24 euro tegenover 0,35 indien ik rechtstreeks zou bellen.

Hopelijk is dit te integreren in tasker, in belgie wil ik namelijk wel gewoon bellen, maar in nederland liever via deze weg ...
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Devastator: Houd er wel rekening mee dat je moet beschikken over wifi om dit tarief te behalen.
Anders komen er kosten voor 3g bij, of kosten voor internationale sms voor het opzetten van de call.

Niet goed gelezen daarstraks, je maakt inderdaad reeds correct melding van je worst-case-scenario.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door 2Flip op 24 apr 2013, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

@2Flip, dit is al het worst case scenario:

Indien er geen Wifi is, wordt een sms verzonden aan 11 ct. Een oproep ontvangen in het buitenland kost 0,10 ct/min.
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

App werkt voortreffelijk en is bovendien simpel in te stellen op 5 min tijd.

@ Devastator - Waar haal je die prijsinfo over een oproep ontvangen in het buitenland. Staat nergers tussen de FAQ op hun website.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Jurgen7002: De kosten die hij vermeldt zijn deze van zijn huidig tariefplan, Generation Connect.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jurgen7002 schreef:@ Devastator - Waar haal je die prijsinfo over een oproep ontvangen in het buitenland. Staat nergers tussen de FAQ op hun website.
Een oproep ontvangen op uw GSM in het buitenland is altijd betalend (boven de kost die de beller betaalt)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
castro
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2013, 15:03

Als je nu FreeVoipDeal wilt gebruiken via SMS, hoe moet dit dan?
Ik vind dit niet echt meteen op hun site.
En de apps die ik vind hebben meestal enkel de optie om te bellen via internet (slechte kwaliteit)

Alvast bedankt!

Castro
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Castro: SMS'en via FreeVoipDeal kan gewoon door in te loggen (via hun website, of via de applicatie).
Of was dit niet wat je bedoelde? (aangezien dit in het VoipTiger topic staat)
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

florisla schreef:Ofwel gebruik je csipsimple en bel je via SIP (internet).
Ofwel gebruik je de CallTiger app om callback op te zetten
ofwel gebruik je csipsimple met betamax callback add-on om callback op te zetten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

@wied: voor die add-on op csipsimple heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig.

kan je met andere VOIP-providers ook een callback opzetten middels sms ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”