nieuw tarief of fabel? 150/10 @ 99€/maand

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

weet iemand hier meer over ?
IK heb 2 versies gehoord vandaag beiden 99€

shake vrij

vrij downloaden 150/10
vrij vaste telefonie
vrij tv bassis aanbod en alle zenders met uitzondering van de erotische zenders
vrij gsm

shake onbeperkt

hetzelfde maar onbeperkt.

is dit een fabeltje of zit er echt aan te komen
Laatst gewijzigd door TiTanium 24 apr 2013, 20:41, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Veel te duur, zouden ze al standaard moeten geven bij de hoogste abonnementen. Vooral die upload moet omhoog!
Of het waar is of niet kan ik niet zeggen.
Ik zie al iets in die aard verschijnen:
Fibernet 150 ~ 750GB
XL 250 ~ 1250GB
"hoogste" 400 ~ 2000GB
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

+ vrij kabelabonnement?

Alle gekheid op een stokje: marketing van alle bedrijven denkt constant aan nieuwe tarieven, want iedereen wil beter zijn dan de rest. Ze moeten gewoon alles genoeg voorbereiden qua marketing (reclame), technisch (systemen), personeel (uw volk moet het kennen en allemaal kunnen inleiden), etc. Het kan echt zijn, dat kan het niet zijn. Dat hangt vooral af van wie jij "reliable" acht, en laten we eerlijk zijn: elke fabel die je hoort, zal je natuurlijk verkondigen.

Dit zijn in feite bedrijfsgeheimen.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Technisch is het in elk geval geen probleem, docsis 3.0 (zelfs met 4x1 bonded channels) kan gemakkelijk 150/10 aan. Daarnaast biedt UPC in Nederland ook die exacte snelheden aan en lijkt het me logisch dat Liberty Global meer uniformiteit wil creëren (zie ook het invoeren van de FUP bij UPC).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Met technisch bedoel ik ook de administratieve systemen bij Telenet.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Er zou een nieuw tariefplan op komst zijn voor internet, dat heb ik ook reeds mogen vernemen van een bevriende kennis die bij telenet werkt. Meer info heb ik niet :) Het kan dus dit zijn?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

proximusboyke schreef:vrij downloaden 150/10
Vrij of regenboogkleurige FUP ?
Afbeelding Afbeelding
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Onbeperkt datavolume is alvast technisch onmogelijk op het Telenet-coaxnetwerk want als honderden klanten per node 's avonds tegen 150 Mbps gigabytes data gaan verbruiken dan kan zelfs EuroDOCSIS 3.0 channel bonding met 8 of 16 kanalen de nodige capaciteit niet leveren. (En bij 16 kanalen channel bonding moet Telenet analoge tv quasi volledig opdoeken.)

Upload zal bij Telenet de komende jaren sowieso beperkt blijven tot 10 à 15 Mbps terwijl Belgacom en de OLO's volgend jaar met vectoring en FTTH in nieuwe verkavelingen fijne symmetrische snelheden zullen kunnen aanbieden.

Vanavond weten we meer zeker? Resultaten eerste kwartaal 2013 worden bekendgemaakt en misschien een aantal vooruitzichten?
frandone
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 7 keer

gbmed schreef:
proximusboyke schreef:vrij downloaden 150/10
Vrij of regenboogkleurige FUP ?
Als Liberty global Fup gaat toepassen zoals nu in Nederland bij hun UPC 200/20 zie ik geen achteruitgang.
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Het overbelaste netwerk van Telenet niet vergelijken met UPC, zou ik zo zeggen ...
Afbeelding Afbeelding
frandone
Forumtroll
Forumtroll

Aan waar zie jij dat hun netwerk is overbelast.
Hun nodes worden allen ontdubbeld las ik ergens.
Laatst gewijzigd door frandone 25 apr 2013, 11:01, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bvb het feit dat er maar 5 klanten met fibernetXL toegelaten is per node?
Als dus een hele node (een hele wijk) fibernetXL wilt bestellen dan is dit een no-go. De eerste 5 krijgen het, de rest mag het vergeten...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

frandone schreef:Aan waar zie jij dat hun netwerk is overbelast.
Een node kan ongeveer zo'n 480 Mbps leveren (al zal dat ondertussen wel wat hoger liggen)... veel wiskunde heb je dus niet nodig om te beseffen dat enkele zware gebruikers op een node voldoende kan zijn. BGC heeft trouwens 1 Gbps per ROP en hangt daar heel wat minder klanten op.
frandone schreef:Hun nodes worden allen ontdubbeld las ik ergens.
Daar spreekt men al jaren over... maar eigenlijk zouden ze het ondertussen al drie maal moeten ontdubbeld hebben om mee te zijn met de stijgende snelheden en volumes.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hier waren er vandaag werken gepland aan telenet, en ben ik bij de eerste outage eens gaan rondloeren waar die node staat (waar ze dus aan het werk waren). Ze waren in het dorp 3km verderop aan het werk in een TN kast. Een dorp van sowieso meer dan 1500 huizen terwijl in ons dorp eveneens meer dan 500 huizen staan, da's toch net iets meer dan een wijk denk ik dan... :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik geloof ook eerder het vrije zoals we nu kennen dan onbeperkt.
Volgens mij gaan telenet en onbeperkt niet samen.
frandone
Forumtroll
Forumtroll

120Mbits is niet niks voor wie het heeft.
Ik zie geen enkele forum bezoeker die klaagt,deze snelheid niet te krijgen.
In de allerdrukste periode zal het wel wat minder zijn.Dat is op een snelweg ook zo.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik denk dat je dit forum dan maar eens wat beter moet lezen...
Jij betaald 65 euro per maand en je vind het normaal dat jouw internet wat trager gaat als het druk is?
Als je als grootverbruiker gemerkt staat krijg je tijdens de rode uren amper 1/40ste van waar je voor betaald (3mbit)...

Telefonie = EDPnet + OVH
TiTanium
Moderator
Moderator

krisken schreef:Jij betaald 65 euro per maand
Het is ondertussen 66.50.
krisken schreef:Als je als grootverbruiker gemerkt staat krijg je tijdens de rode uren amper 1/40ste van waar je voor betaald (3mbit)...
Ik zou het ook logischer vinden als het niet zo laag zit. Het verschil is enorm groot. We weten dat ze niet zonder kunnen maar 1/10de van de snelheid zou ik logischer vinden, het liefst natuurlijk geen beperking. Die 3Mbps is zelfs in de gele/oranje zone. Bij rood zakt die tot 1/120ste als je pech hebt! (1Mbps)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
frandone
Forumtroll
Forumtroll

En hoeveel grootverbruikers ziin er.
Probeer maar eens elke maand 300GB te verzetten.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

frandone schreef:Probeer maar eens elke maand 300GB te verzetten.
Sorry hoor, maar dat is echt niet zo moeilijk als je denkt :-D Zelfs zonder het illegaal te maken, als je dagelijkes enkel legale streaming services gebruikt (YT, weepeetv en alle andere nieuwe video diensten, spotify en consoorten, ...) kom je daar heel makkelijk aan hoor. Dit is gewoon een oplossing van Telenet om concurrentie voor een stuk uit te schakelen, want hoe ga je nog TV kunnen kijken via WeepeeTV bijvoorbeeld als je op een grootverbruikerprofiel staat?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Als je een 120mbit lijn nodig hebt, dan doe je veel verkeer. Anders kan je net zo goed een goedkopere telenetlijn nemen?
Ik ken particulieren en kleine bedrijven (éénmanszaak) die een server hebben in het datacenter en waar ze elke nacht de backup die men maakt download naar een andere server (andere locatie, ander netwerk, ...). Deze partijen zouden in mijn ogen zeker baat hebben aan dergelijke snelheden.

Dergelijke backups zijn toch al gauw tussen de 10 en 50GB groot, dus als je dat elke nacht doet spreken we over (bij 30 dagen) 300 tot 1500GB/maand. Dit zijn uiteraard full backups, maar waarom zouden die mensen klooien met incremental als ze dergelijke snelheden hebben?

Hoeveel grootverbruikers er effectief zijn is één groot vraagteken. Telenet kan men (net als sommige anderen) nu niet bepaald een transparant bedrijf noemen. Echter als we even logisch denken moeten het er vrij veel zijn : anders zou men dergelijke ingrijpende maatregelen niet nemen...

Telefonie = EDPnet + OVH
frandone
Forumtroll
Forumtroll

krisken schreef:Als je een 120mbit lijn nodig hebt, dan doe je veel verkeer.
Hoeveel grootverbruikers er effectief zijn is één groot vraagteken.
Kunnen ze op userbase eens 'n topic starten,met wat is mijn maandelijks verbruik.
Nu is het gewoon gissen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Ik ken particulieren en kleine bedrijven (éénmanszaak) die een server hebben in het datacenter en waar ze elke nacht de backup die men maakt download naar een andere server (andere locatie, ander netwerk, ...). Deze partijen zouden in mijn ogen zeker baat hebben aan dergelijke snelheden....
Dergelijke partijen en praktijken vallen niet onder "normaal" gebruik vrees ik. We spreken hier over een consumenten formule !
krisken schreef:Dergelijke backups zijn toch al gauw tussen de 10 en 50GB groot, dus als je dat elke nacht doet
Zelfs bij 10 Mbits upstream (die 120 is fijn maar daar ben je niets mee bij een offsite backup) heb je hier tussen de 2 en 11 uur nodig. Misschien moet je dan eerder eens gaan kijken naar wat en hoe je backup'd... voor een KMO is 1 GB aan database data reeds ENORM ! (ik ken genoeg multinationals waar hun database zelfs kleiner is als 1 TB, compressed is dat misschien maar 200 GB).
krisken schreef:Echter als we even logisch denken moeten het er vrij veel zijn : anders zou men dergelijke ingrijpende maatregelen niet nemen...
Waarom moeten het er veel zijn... een node heeft zo'n 480 Mbps dacht ik... en voor de ontdubbeling sprak men van 1500 gebruikers... maar zelfs met 750 gebruikers heb je amper een halve Mbps per gebruiker !
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik vermoed dat je mij verkeerd begrijpt : ik spreek over particulieren of kleine bedrijven die een server hebben in het datacenter (waar minimaal 100mbit toch de norm is, en bij velen inmiddels gigabit) en gewoon een dagelijkse backup naar een platform bij hun thuis/op de zaak willen. Die hebben dus wel degelijk belang aan die 120mbit downstream (90% kans dat ze gigabit hebben...).

Dat is overigens net het punt : Telenet wilt dat we met zn allen overdag surfen en s nachts downloaden (duidelijk te merken aan hun groene/rode uren). Begrijpelijk, maar als iedereen s nachts zit te downloaden met hun "vrij downloaden" abonnement dan zitten ze met hun 480mbit evengoed in de misérie...

Voor de niet-techneuten:
Dataverkeer rekent men in volgens de 95 percentile regel. Héél eenvoudig uitgelegd : elke 5 minuten neemt men een foto van jouw dataverkeer. Op het einde van de maand gaat men deze gaan rangschikken van klein naar groot (dus volgens dataverkeer). De laatste 5% laat men vallen, het cijfer dat je dan hebt is waarvoor je betaald.

Telenet heeft, net als andere providers, ook "last" van de schommelingen tussen dag en nacht : uiteraard is er overdag meer dataverkeer dan s nachts. Gevolg hiervan is dat telenet meer moet betalen aangezien het dataverkeer "piekt" overdag terwijl er s nachts amper tot geen dataverkeer is.

Nemen we als voorbeeld de ams-ix, één van de belangrijkste internetknooppunten van europa, gevestigd te Amsterdam...

Afbeelding
Hier zie je duidelijk dat men rond 22u een piek heeft van 2Tbit. s Nachts (4u) daalt dit tot 0.5Tbit. Als men deze grafiek "effen" zou trekken en s nachs ook 2Tbit doen dan kan je meer dataverkeer doen voor hetzelfde geld...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Ik vermoed dat je mij verkeerd begrijpt
Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen... maar het blijft niet echt "normaal" gebruik.

Ik blijf trouwens ook van mening dat wanneer je backup 50 GB groot is er iets grondig fout is met je methode.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Ik weet niet welk internetabonnement jij nu hebt en welk 5 jaar terug, maar kan jij met de hand op het hart zeggen dat je verbruik (volume dus) hetzelfde is gebleven?
Op al die jaren is m'n abonnement van 10 GB naar 150 GB (en meer) gegaan... factor 15 dus.

Download ik nu meer dan 15x zoveel als vroeger... nee dus want ik kom nog altijd ruimschoots toe.
krisken schreef:Ik alvast niet. Iemand die na jaren ADSL aan 4.4mbit plots komt op VDSL2 aan 50mbit gaat ook veel meer dingen proberen met zijn internetverbinding.
Tja, mijn focus zal anders liggen denk ik... ik download soms "grote" dingen ivm. m'n werk... en dan ben ik daar weken mee bezig om het uit te testen. Ondertussen download ik dus geen andere dingen buiten standaard zaken zoals mail, surfen, wat online radio, een Youtube presentatie, ... maar daardoor kom ik niet aan 15x m'n volume omdat het nu sneller gaat.

Als het natuurlijk gaat over films downloaden om te pronken met je media library (en zo ken ik tal van mensen die massa's films hebben welke ze nog nooit bekeken hebben, maar wel klagen over volumes en FUP)... tja dan zal je meer downloaden als het sneller gaat.
krisken schreef:Wat betreft de MySQL van Userbase : good question! Al denk ik niet dat deze te vergelijken is met die van het forum dat ik host : daar gaat het net specifiek om foto's etc.
En hoeveel websites zijn er zo ? Je kan altijd uitzonderingen bedenken maar daar ligt de focus niet van Telenet... kortom, ben je zo'n uitzondering dan is dat pech voor jou en moet je desnoods een business abo nemen (wat volgens mij ook terecht is voor zo'n uitzonderingen). Ik denk niet dat de gemiddelde consument wil opdraaien omdat iemand te lui is om een deftige backup te nemen.

Discussier dus eens in termen van "standaard" gebruikers... en niet de uitzonderingen.
Soete01
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Is er niemand aanwezig die hier werkt bij Telenet?

Dan kunnen we concreet weten of ze een aanpassing gaan doen aan hun snelheden ?

mvg
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik heb het hele backupdiscussie afgesplitst naar een nieuw topic:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=37579

Gelieve nu volledig ontopic te blijven aub!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Misschien moet je dan eerder eens gaan kijken naar wat en hoe je backup'd... voor een KMO is 1 GB aan database data reeds ENORM ! (ik ken genoeg multinationals waar hun database zelfs kleiner is als 1 TB, compressed is dat misschien maar 200 GB).
Yes, yes, ik ben het eens niet eens met r2504 :angel:

Aan die 1GB kom ik elke dag gemakkelijk. Het zijn zelfs verschillende GB per dag.
Bij mij is de beperkende factor de uploadsnelheid van mijn VDSL abonnement.

Ik heb een tijdje bij Telenet gezeten maar dat was super onstabiel, een paar disconnects per dag.

Ik denk persoonlijk dat zowel Telenet als Belgacom serieus de bal misslaan.
Ze focussen alle twee veel te veel op downloadsnelheid. Upload snelheid en cloud services worden bijna altijd vergeten met als gevolg dat de particulier en de KMO gebruik maken van buitenlandse diensten zoals Google en Crashplan en dan zijn ze verwonderd dat de kosten voor bandbreedte oploopt. Maar ja, de winst op korte termijn is belangrijker. Zo iets noemnt men visie :oops:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Astralon, niet te luid spreken over zo dingen. Straks gaan zo ook die dingen in uw abonnement steken en zeggen dat het daarom gerechtvaardigd is om de prijs op te trekken.

Dat ze zich eens beperken tot de core, een internetverbinding aanbieden. En als je extra diensten wilt, dan kan je die voor een zacht prijsje krijgen.
Ik moet geen mailboxen, webspace, mobile hotspots en wat nog allemaal van zwans hebben.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ze moeten geen extra services in mijn/ons internetabonnement stoppen.
Trouwens Belgacom doet het nu wel al. Op sommige abonnementen krijg je nu al 'gratis' backup space e.d.

Wat ik bedoel is dat beide grote spelers zich continue focussen op downloadsnelheid.
Ik zou bijna zeggen "who cares". Ik heb liever een 10/10 abonnement dan een een 30/4.
Maar ja, dan moet je afstappen van de eenheidsworst die je maakt en daar zijn die grote spelers heel slecht in.
Het is nochtans een gegeven in bijna elke industrie dat als je eenheidsworst maakt daar vroeg of laat de prijs voor betaalt.
Het is namelijk het gemakkelijkst te kopieëren business-model.
Laatst gewijzigd door Astralon 26 apr 2013, 08:57, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

thamar schreef:Astralon, niet te luid spreken over zo dingen. Straks gaan zo ook die dingen in uw abonnement steken en zeggen dat het daarom gerechtvaardigd is om de prijs op te trekken.

Dat ze zich eens beperken tot de core, een internetverbinding aanbieden. En als je extra diensten wilt, dan kan je die voor een zacht prijsje krijgen.
Ik moet geen mailboxen, webspace, mobile hotspots en wat nog allemaal van zwans hebben.
So true...
Al moet ik toegeven dat voor veel klanten van hun die mailbox wel leuk is. Al de rest aanbieden (zoals webspace) kan inderdaad tegen betaling...

Telefonie = EDPnet + OVH
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik denk wel dat ze iets gaan moeten doen aan hun kong.
Want die klanten lopen masaal weg volgens verkopers van telenetshops.
billeman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

krisken schreef: So true...
Al moet ik toegeven dat voor veel klanten van hun die mailbox wel leuk is. Al de rest aanbieden (zoals webspace) kan inderdaad tegen betaling...
Die mailbox aanbieden is waarschijnlijk ook een manier om klanten te binden, er zijn nogal wat mensen die het niet direct zien zitten om voor al hun internet accounts het email adres aan te passen, en dus geneigd zijn om niet van provider te veranderen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Astralon schreef:
r2504 schreef:Misschien moet je dan eerder eens gaan kijken naar wat en hoe je backup'd... voor een KMO is 1 GB aan database data reeds ENORM ! (ik ken genoeg multinationals waar hun database zelfs kleiner is als 1 TB, compressed is dat misschien maar 200 GB).
Yes, yes, ik ben het eens niet eens met r2504 :angel:

Aan die 1GB kom ik elke dag gemakkelijk. Het zijn zelfs verschillende GB per dag.
Dan spreek je toch niet over louter databases (maar over allerlei andere bestanden zoals programma en images).

Stel dat iedere entiteit 4 KB uncompressed is (wat al serieus overdreven is)... dan kan je 250.000 entiteiten stockeren in 1 GB. Een eenvoudig voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld 25.000 artikels, 25.000 klanten en 18.000 orders met elk 10 detail lijnen. Ik denk dat de meeste KMO's hier hun vingers van aflikken !

Als je natuurlijk over foto's spreekt (bv 8 MB stuk)... tja dan kan je in 1 GB er maar 125 stockeren.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

proximusboyke schreef:ik denk wel dat ze iets gaan moeten doen aan hun kong.
Want die klanten lopen masaal weg volgens verkopers van telenetshops.
Resultaten voor eerste kwartaal 2013
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

inderdaad maar nu zijn we 2de kwartaal waar base meer geeft voor 11 euro minder.
Vele gaan weg, ga eens gaan praten met mensen die moeten leven van de verkoop telenet.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ik denk dat dit off-topic is.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nee wat hierboven staat is allemaal off topic.
Dit is een vraag die ik stelde of het waar zou zijn dar een vrije shake op de markt zou komen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik denk dat alles "vrij" een fabeltje is... Het is een duur abo, maar als er ook Prime in zou steken zou ik misschien toch wel even nadenken om het wel te nemen. Nu kost alles me ook al 70 euro (gsm + toestel, tv, internet, geen vaste telefonie.)

Ik gok ook dat de auteursrechten ook nog dienen betaald te worden.

Moest het waar zijn, dan zou dit abo voor een aantal mensen niet eens zoooo duur uitvallen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”