tvv sbox8080 in spanje

Alles over TV en Internet via satelliet
maxpower
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

hallo

ik post hier een probleem dat mijn ouders momenteel meemaken met tvv in spanje , ze gebruiken al een paar jaar die sbox8080 (enkel sd en geen recorder) zonder probleem daar met een basic jaarabbo vooraf betaald

maar nu hebben ze dus op al de vlaamse zenders geen ontvangst meer met als fout alleen een rood vierkant , ik ben totaal geen satexpert maar heb ze via de telefoon de zenders laten herinstellen en de laatste firmware downloaden , geen effect

de smartcard is ok en geactiveerd

mijn beste gok is dat het iets met incompatibiliteit vd decoder en de mpeg4 norm heeft te maken maar ik ben niet zeker

weet er iemand hier wat er aan de hand is , bedankt en groeten
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Yup, andere receiver kopen...
maxpower
Member
Member

ok , bijkomende vraag

als ze daar in zo een lokale satshop een hd decoder met kaartslot kopen, werkt tvv daarop ?
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

gaat er vanaf hangen welke hd box ze kopen.
niet allen zijn compatibel.
dus misschien hier op forum welke ze gaan aankopen.
bvb een ferguson mini , een sab mini gaan werken maar alleen als tv voorzien van hdmi ingang.
is dus een van de mogelijke problemen.
maxpower
Member
Member

ik heb hun het volgende voorgesteld

neem tvv card mee naar winkel , test decoder in shop met hun kaart , voila werking verzekerd

ik ga morgen eens naar de tvv helpdesk bellen maar denk niet dat die veel meer weten
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

ik ga morgen eens naar de tvv helpdesk bellen maar denk niet dat die veel meer weten
Tja die gaan u zeggen dat het niet mag.
Maar ze smijten inderdaad alle zenders over naar mpeg4 dus als je het simpel wil houden koop hier een tvv box en stuur die naar uw ouders?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
maxpower
Member
Member

yep , heb ik ook overwogen

het is allemaal een dure affaire , hier in belgië kijken ze telenet , die tvv bazaar word jaar betaald en maar een maand ofzo gebruikt

was van plan dat hier voor hun te plaatsen (kit met schotel steekt nog altijd in verpakking) maar ik lees niveel goeds van tvv over de beeldkwaliteit etc.. en het blijft een complexere installatie tegenover telenet/bgc
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik Spanje zijn ze gewoon om expat installaties te zetten, ik zou dus vooral daar naar een winkel gaan ipv van hier(en je kaart dus meenemen)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster

maxpower schreef:yep , heb ik ook overwogen

het is allemaal een dure affaire , hier in belgië kijken ze telenet , die tvv bazaar word jaar betaald en maar een maand ofzo gebruikt

was van plan dat hier voor hun te plaatsen (kit met schotel steekt nog altijd in verpakking) maar ik lees niveel goeds van tvv over de beeldkwaliteit etc.. en het blijft een complexere installatie tegenover telenet/bgc
telenet goedkoop ???
en tvvl slechte beeldkwaliteit , zal wel van een telenet verkoper komen.
maxpower
Member
Member

ehm , heb ik iets gemist ofzo ?

telenet was hier goedkoper door ondermeer gratis install en materiaal dat ze daarin gebruikten , tvv slechte beeldkwaliteit is wat ik hier en daar lees op dit forum

ik ben zeker niet pro telenet maar 0 storingen/defects op 4 jaar tijd is niet slecht (voormalig indi gebied)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Je moet dat vooral zelf uitmaken... er is niks mis met de beeldkwaliteit van TVV, net zoals er niks mis is met de beeldkwaliteit van TN/BGC. Wel mist TVV nog altijd een paar Belgische HD zenders. Kan je natuurlijk ook zeggen dat BGC/TN een 3000 tal zenders mist die wel op de sat zitten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

iceke schreef:Kan je natuurlijk ook zeggen dat BGC/TN een 3000 tal zenders mist die wel op de sat zitten.
Alsof die een verdienste zijn van TVV :bang:
maxpower
Member
Member

ze gaan hier terug in belgie een decoder aankopen

iemand een advies ? (buiten die van tvv zelf) - zeer goedkoop en met scartaansluiting , voor de rest geen vereisten , zelfs geen recorder nodig
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Scart? Dan moeten ze toch al een oude tv hebben. Ben je dan niet beter dat je een nieuwe TV aanschaft met geïntegreerde DVB-S2 tuner? Uw ouders gaan blij zijn als ze alles terug met 1 afstandsbediening kunnen controleren. En ja, zulke TV's zijn tegenwoordig te vinden voor € 500,- en minder. Soms heb je daar alleen nog maar de decoder voor.
maxpower
Member
Member

niet aan gedacht en inderdaad een goed idee , thx
fendtje
Elite Poster
Elite Poster

Kenw00t schreef:Scart? Dan moeten ze toch al een oude tv hebben. Ben je dan niet beter dat je een nieuwe TV aanschaft met geïntegreerde DVB-S2 tuner? Uw ouders gaan blij zijn als ze alles terug met 1 afstandsbediening kunnen controleren. En ja, zulke TV's zijn tegenwoordig te vinden voor € 500,- en minder. Soms heb je daar alleen nog maar de decoder voor.
de decoder is ingebouwd enkel nog een ci common interface nodig.
bvb eens kijken bij samsung naar dvb-s2.
kleine decoder nodig bvb http://www.sabsatellite.nl/nl/sab-sky-r ... ni-hd-s805
of mini Ferguson Ariva 102mini
wel hdmi ingang nodig op tv.

nog compacter nodig.
maxpower
Member
Member

forumcollega boulder heeft me een cool idee gepmd

sat tv streamen naar spanje met een slingbox , ip tv dus

iemand daar ervaring mee ?

waar mijn ouders daar zitten zijn geen telefoonlijnen maar ze zitten wel maar 50mr ofzo van een volwaardige gsm-mast
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Een VU+ kan evengoed streamen en het nieuwste Solo2 model kan zelfs transcoden (compressie toepassen om bandbreedte te sparen). Zoiets implementeren loopt echter niet van een leien dakje want je moet thuis al een redelijke schotelinstallatie hebben (een VU+ Solo2 of gelijkwaardig), dan moet je thuis nog een deftige uploadbandbreedte hebben, en dan moet je in Spanje nog deftige downloadbandbreedte hebben (begrijp ik goed dat je internet hebt via GSM ginder? Is dit 3G?). In Spanje moet je dan ook nog eens iets hebben dat het streamsignaal op uw TV kan laten zien (android stick/decoder). In theorie kan dat allemaal goed klinken maar in praktijk komen er bij streaming zoveel factoren kijken dat je hier beter mee wacht tot je voldoende ervaring hebt opgebouwd met een schotelinstallatie thuis. Als er 1 factor is die in de hele ketting niet voldoet, dan is uw (hoge) investering een maat voor niets geweest.

Hier een lijstje van goedkope TV's met DVB-S2 tuner én CI-slot (was ik vergeten vermelden): http://geizhals.eu/?cat=tvlcd&sort=t&bp ... 728_DVB-S2
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hebben je ouders daar een internetverbinding? Zo ja kan je dit proberen, Zo neen ga je daar een internetverbinding mogen betalen (zal ook per jaar zijn, ook al zijn ze daar maar een maand). Die GSM mast is leuk maar ik heb geen idee hoe het gesteld is met 3G in Spanje (en welke abonnementen hiervoor geschikt zijn). Wees aub niet zo "dom" om je simkaart van België te gebruiken om daar in Spanje TV te kijken : zal je een behoorlijke kluit kosten!

Ander puntje waar je moet op letten is welk internet ze momenteel thuis hebben : dit moet immers zorgen voor upload van de beelden...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

TV signalen streamen vreet bandbreedte! Reken eerst maar eens uit hoeveel dit kost om (draadloos) te ontvangen aldaar...
Misschien ook nog eens deze draad doorlezen:

http://www.sat4all.com/forums/topic/331 ... j-starten/
Laatst gewijzigd door wied 23 apr 2013, 13:14, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
iceke
Elite Poster
Elite Poster

toch raar wat een ideeën er allemaal komen bovendrijven.... die ouders motten gewoon een simpele hd box hebben om hun kaart in te proppen.
<200€ en hun problemen zijn opgelost :bang:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Ik kon moeilijk weten dat hun internet via GSM verloopt, is ook niet zo logisch.
En je hoeft niet per se satelliet door te sturen, met een extra koopdigibox moet dat ook lukken (heb dit wel zelf niet getest, maar toch een site gevonden van expats waar men het met een digicorder doet : http://expattvvlaanderen.blogspot.be/p/ ... ve-en.html).
Dan spaar je wel een TVV abonnement uit, ik vond het toch wat duur, een abonnement dat je maar 2 maanden per jaar gebruikt, waar je wel voor 12 betaalt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

maxpower schreef:ze gaan hier terug in belgie een decoder aankopen

iemand een advies ? (buiten die van tvv zelf) - zeer goedkoop en met scartaansluiting , voor de rest geen vereisten , zelfs geen recorder nodig

De nieuwe sab titan1 3606 HD misschien iets voor u , vind je voor een 89 tal euro . Gebruik de titan 2 al 2.5 jaar en ten volle tevreden van ! . TVV kaarten werken , ook de zender lijst updates , datum update's gaan vanzelf , gewoon geen omkijken naar . De titan2 heeft zelfs een rf modulator ingebouwd , zodat scart zelfs niet eens moet .
r2504 schreef:
iceke schreef:Kan je natuurlijk ook zeggen dat BGC/TN een 3000 tal zenders mist die wel op de sat zitten.
Alsof die een verdienste zijn van TVV :bang:

Neen , die zitten FTA op sat , zoals bbc 3 en 4 , itv enz , ze komen zo binnen , bij telenet moet je weeral langs de kassa passeren .
Afbeelding
maxpower
Member
Member

kan je ergens op je smartcard zien of het een seca3 card is ?

yes ik ben total sat noob dus vergeef mijn domme vraag , wil gewoon mijn ouders uit de nood helpen
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Alle TVV kaarten zijn nagravision seca3 kaarten , werken daar perfect in .zaptijden = gelijk aan hun boxen , maar voor die prijs een prima box .
Afbeelding
maxpower
Member
Member

ze hebben die card al wel van ergens in 2005/6 maar is dus ok

mmm , er valt me net nog iets op , vlgns de tvv website heb je voor de mpeg4 ontvangst een dual lnb nodig

ik geloof hun best maar is dit ECHT zo of gewoon een advies voor de beste kwaliteit ?

er staat nu een klein rond schoteltje met 1 kop
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het aantal koppen heeft niets te maken met de kwaliteit maar enkel met hoeveel zenders je simultaan kan bekijken of decoders dat je kan aansluiten.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

TVV is stilaan alle zenders aan het omzetten naar mpeg 4, op de 23.5 oost , waar ze vroeger op 19.5 oost zaten . Je kunt je schotel daarop afstellen of zo'n dubbele kop plaatsen zodat je beide posities blijft ontvangen .
Het aantal koppen heeft niks te maken met hoeveel zenders je simultaan kan bekijken , maar wel het aantal sateliet posities . Het aantal uitgangen op je lnb bepaald hoeveel tuners je kunt aansluiten .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

dopke schreef:Het aantal koppen heeft niks te maken met hoeveel zenders je simultaan kan bekijken
Dan wil ik wel eens weten hoe jij met één kop simultaan twee zenders gaat ontvangen die H en V zitten.

In het beste geval kan je met één kop meerdere zenders simultaan ontvangen... maar da's geen garantie.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Met één LNB kan je wel degelijk meerdere zenders tegelijk ontvangen, zelfs op verschillende frequenties en met andere polariteit.

De meeste mensen gebruiken tegenwoordig namelijk LNB's met meerdere uitgangen: twin (2), quad (4) of octo (8) LNBs. Iedere uitgang van deze LNB kan een compleet onafhankelijk signaal leveren aan de ontvanger. Met een octo LNB kan je dus maar liefst acht onafhankelijke satelliet ontvangers bedienen (of vier ontvangers met elk twee ingangen).

Als je een LNB met slechts één uitgang gebruikt, moet je namelijk een tweede schotel plaatsen om twee zenders die op dezelfde satelliet positie zitten tegelijk te bekijken of op te nemen. Daarmee dat dit type amper nog gebruikt wordt, zeker gezien het prijsverschil.

Het aantal LNB's op een schotel bepaalt dus hoeveel verschillende satelliet posities je kan ontvangen. Je kan geen twee LNB's op dezelfde schotel naar dezelfde positie richten.
maxpower
Member
Member

bvn komt nog door dus ik vermoed dat hun huidige lnb op die 19graden astra gericht is waarmee ze dan de vlaamse zenders terug kunnen ontvangen enkel niet in hd , ik hoop dat dit nog even zo blijft of ik moet daar het dak op
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Edward Valckx schreef:De meeste mensen gebruiken tegenwoordig namelijk LNB's met meerdere uitgangen: twin (2), quad (4) of octo (8) LNBs. Iedere uitgang van deze LNB kan een compleet onafhankelijk signaal leveren aan de ontvanger.
Zoals jezelf aangeeft... "iedere LNB"... het zijn er dus gewoon meerdere in één behuizing !

Of je dus twee koppen plaatst of één duo... je hebt in beide gevallen twee LNB's.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Tja, zo kan je natuurlijk altijd je gelijk krijgen...

Er is geen enkele satelliet gebruiker die uw nomenclatuur gebruikt hoor... Of vraag je in de winkel ook naar "4 LNB's" indien je één quad LNB wil kopen?
dopke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Edward Valckx schreef:De meeste mensen gebruiken tegenwoordig namelijk LNB's met meerdere uitgangen: twin (2), quad (4) of octo (8) LNBs. Iedere uitgang van deze LNB kan een compleet onafhankelijk signaal leveren aan de ontvanger.
Zoals jezelf aangeeft... "iedere LNB"... het zijn er dus gewoon meerdere in één behuizing !

Of je dus twee koppen plaatst of één duo... je hebt in beide gevallen twee LNB's.
Je kunt op 1 schotel geen 2 koppen op dezelfde positie plaatsen , moet je al een 2de schotel bij plaatsen . Die TVV dubbele koppen zijn speciaal gemaakt om 2 sat positie's te ontvangen , en die hebben 1 tot 4 uitgangen voor meerdere tuners .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Edward Valckx schreef:Tja, zo kan je natuurlijk altijd je gelijk krijgen...
Misschien dat het "bitneukerij" is... maar als je een technische discussie wil voeren zijn die dingen belangrijk.
Edward Valckx schreef:Of vraag je in de winkel ook naar "4 LNB's" indien je één quad LNB wil kopen?
Nee, maar je vraagt dus wel achter een "quad" LNB om aan te geven dat je eigenlijk vier LNB's wil op dezelfde positie ! Waarom denk je dat er een verschil is tussen een gewone LNB, een twin LNB en een quad LNB... moest je met "één LNB" meerdere zenders tegenlijk kunnen ontvangen zou dit onderscheid er namelijk niet moeten zijn.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Misschien dat het "bitneukerij" is... maar als je een technische discussie wil voeren zijn die dingen belangrijk.
Als je een technische discussie wil voeren, kan je misschien ook beter het jargon gebruiken. Je had het oorspronkelijk namelijk over "kop" ipv "LNB".

Een LNB bestaat uit een feedhoorn met de bijhorende elektronica. Aangezien een multi-output LNB slechts één gemeenschappelijke feedhoorn heeft, kan je eigenlijk niet spreken over meerdere LNB's intern, aangezien deze elk geen aparte feedhoorn hebben.

Zie? Ik kan ook muggenziften...
r2504 schreef:Nee, maar je vraagt dus wel achter een "quad" LNB
Neen, ik vraag naar een quad LNB :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Edward Valckx schreef:Zie? Ik kan ook muggenziften...
Inderdaad... laten we het houden op het feit dat het aantal koppen niets met de kwaliteit te maken heeft.

En dat je voor meerdere tuners/receivers een twin/quad/octo LNB nodig hebt.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Het aantal koppen heeft niets te maken met de kwaliteit maar enkel met hoeveel zenders je simultaan kan bekijken of decoders dat je kan aansluiten.
Dit klopt totaal niet , TVV heeft speciale twin lnb's voor 64 en 78 cm schotels zodat je 2 positie's kunt ontvangen , en dit heeft totaal niks met het aantal zenders dat je simultaan wil of kan ontvangen .

Dit is dus een quad , aansluiting voor 4 tunrs

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ maxpower , Als er een familie op de voorkant ( chipkant ) van de kaart staat , is het een seca63 kaart , denk ook niet dat er nog oudere in omloop zijn .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

dopke schreef:Dit klopt totaal niet , TVV heeft speciale twin lnb's voor 64 en 78 cm schotels zodat je 2 positie's kunt ontvangen , en dit heeft totaal niks met het aantal zenders dat je simultaan wil of kan ontvangen .
Je spreekt jezelf tegen... op die twee posities zitten toch verschillende zenders, dus moest je niet zo'n speciale twin LNB hebben kon je ze niet (simultaan) ontvangen tenzij je een extra kop zou bijplaatsen... maar ik ga er niet verder over discussieren. We zijn al te lang aan het muggenziften.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Het aantal koppen heeft niets te maken met de kwaliteit maar enkel met hoeveel zenders je simultaan kan bekijken of decoders dat je kan aansluiten.
Lees dit maar eens goed na dan , Tvv heeft speciale lnb's met dubbele feedhorn voor kleiene schotels ( anders kunnen ze niet dicht genoeg bij elkaar ) . Het aantal uitgangen bepaald hoeveel zenders je simultaan kunt bekijken , niet het aantal koppen ! .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”