NIS 2003

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hallo,
Vandaag mijn (gratis= PLUS abo) Nis 2003 ontvangen en direkt geinstalleerd, zonder problemen.
Naar aanleiding van een paar posts op het Skynetforum nog dit:
- Eerst je oude NIS of andere virussoftware deinstalleren
- Bij het installeren, de Parent control niet configureren(pas na install)
- Laat NIS je pc je internettoepassingen scannen en geef ze daarna pas toegang of niet.

Dit zijn een paar tips die algemeen zijn maar waar toch nog veelvuldig
vragen over zijn.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, nice tips.

Ik ben er nog niet aan toe om te veranderen naar NIS2003. Heb nog tijdje abo van NIS2002 en dan zien we wel wat we doen ;-)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Gisteren, heel raar
ik kon geen sites meer bezoeken maar wel mail ontvangen
afzetten van de firewall en alles was ok. Na een reboot en met de firewall terug aan kon ik weer surfen nochthans had ik niets veranderd in mijn firewallrules.

Raar maar waar.
Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, das idd wel strange,

ma kmoe zeggen, heb hier met NIS2002 ook al trouble gehad in accounts onder Win2000, onder een admin-account werkt alles prima, onder power-user ook, en plots niet meer onder power-user....

heb email-accounts reinstalled, configratie x gedefaulted en dan weer ingesteld en was opgelost, maar wat het probleem was???
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zal men het ooit begrijpen hoe een prog in mekaar zit als men het zelf niet geschreven heeft??????????

Greetz

PS: Tot nu toe geen probs meer gehad
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, das idd wel waar.

Maar van Microsoft verwacht ik zo dingen,maar eigenlijk had ik van Symantec een hogere dunk daarmee dat ik het strange vond die problemen.. ;-)
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

die parent control is enkel nuttig as ge minderjarige kinderen hebt en je wilt hen de toegang tot "bepaalde websites"(zo zullen we da maar noemen :mrgreen:) ontzeggen ik heb dat een keertje nodig gehad toen mijn zus haar dochtertje op mijn pc kwam surfen ;)

je kan NIS zo configureren dat het windows accounts gebruikt

(enkel windows 2000 en XP pro)
Registered Linux user #286313
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik gebruik ook de Parental Control niet maar bij het installeren bij een vriend kreeg ik nergens geen toegang omdat die was ingeschakeld bij het installeren.
Misschien nog een foutje in de software???
Of anders te streng ingesteld, Symantec heeft een reputatie hoog te houden en daarom verwonderde het mij dat dit gebeurde.
Ik heb anders bij de NIS 2002 weinig of geen probs gehad.

Greetz
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Heb een tijdje geleden ook die NIS 2003 eens uitgetest en na 3 dagen terug overgeschakeld op NAV 2002 en zone-alarm Pro. Het is mogelijk dat mijn settings niet juist waren, maar geregeld kreeg ik geen mails meer binnen (heb 4 accounts, d'er is wel altijd min. 1 server die nog werkt). Na wat foefelen aan de settings lukte het dan toch weer, om een dag later weer niet te werken.

De anti-virus lijkt wel goed zijn ding te doen, van de fire-wall was ik allesbehalve content. Jammer dat je via NIS niet alleen de AV kan installeren. Als je de setup van AV 2003 in NIS draait lukt wel de installatie, maar de anti-virus wil na opstarten van je PC niet werken.

Dus hier voorlopig nog altijd NAV 2002 en ZA. Sorry Symantec.

P.S. Ook zo'n eigenaardigheid : Toen ik de 2002 terug geïnstalleerd had, was ik na registratie weer vertrokken met een geldigheid van een jaar (stond er nochtans al ettelijke maanden op). Ook een foutje van Symantec zeker. Nu, mij zie je niet treuren.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmja, dat is iets dat niet geheel duidelijk is, want ik krijg/kreeg dat ook steeds na een reinstall die geldigheid van een jaar, maar toen ik nog NAV 5.0 had, blokeerde dat toch wel na die datum, weet nog niet of dat nu met NAV 2002 ook zo gaat zijn, zullen zien ;-) Ma is idd ergens een fout van Symantec, maar is er ook eentje waar ik niet om treur ;-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb nog altijd Norton 5.0 (wel up to date) en ik kan nog altijd updaten en ik heb niks veranderd aan die registratie. Er is gewoon geen datum bij mij. Waarom niet, dat weet ik niet. Eigenlijk wel leuk dat die er niet is, altijd updaten zonder last.

Cheers
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik weet zeker dat dat werkt met de 2001 versie en nu blijkbaar ook met de 2002 dat jij na reinstall terug 1 jaar kon updaten
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maar zijn er eigenlijk noemenswaardige verschillen tussen nis 2001, 2002 en 2003 of slaagt dat gewoon terug op de tijd dat ge kunt updaten?

Ik heb een versie van over 5 jaar (4.01), maar ik kan die nog steeds updaten. Wel geen quarantaine, maar het kost mij geen 2.5 eurocent. En samen met zonealarm werkt dat perfect.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wel, 'verbeteringen' in 2002 zijn onder andere: emailscanning, scant in en uitgaande emails, is heel handig, virus-emails komen er niet meer in...
verder heb je nog scriptblocking, maar denk dat dat in de oudere versies ook zit. belangrijkste update in 2003 is een betere antivirus beveiliging voor msn, messengers.. filetransfers etc. etc.

De meeste wijzigingen zijn maar hier en daar een extra feature, normaal als je in jouw geval je av up to date houd en je kan er mee werken, dan maakt dat niet zo veel uit of het een oudere versie is.
Bij jouw versie zal je af en toe zelf maybe nog eens een bestandje moeten scannen... (kan wel niet direct zo een situatie bedenken, ma dacht dat ge dat soms had met versie 5.0) met NAV2002, 2003 mag je lekker in je luie zetel zitten, is zo goed als Full-proof AV bescherming.

Maw, hij doet redelijk veel zelf en correct, merk op, dat het NOOIT full proof is eh, en dat ge altijd bij alles alert moet blijven, software kan altijd missen... (bewezen door b. gates ;-) )
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik vindt de nieuwe versie zelfs soms onhandiger dan de oudere versie in 2001 kon je als je een virus kreeg kiezen, hij probeerde eerst te repareren en dan kreeg je de vraag wat hij nog moest doen verwijderen/quarantaine/het bestand zo laten
nu krijg je die keuze niet meer en hij quarantained onmiddellijk wat soms vervelend is (vind ik)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik kan mij niet direct iets voorstellen dat ik nog handmatig moet scannen (als ge da bedoelt). Dat loopt zoals de nieuwere virusscanners ook al op den achtergrond van windows. Scriptblocking, webbugs, etc etc heb ik via spyblocker. Ik denk dat al die kleine programmekes samen minder eisen van mijne cpu en geheugen dan de nieuwe versies van NIS (NAV 4.01, ZA, Spyblocker).

Zolang het gratis is werkt het goed :wink:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

mja, kan zijn ze dat ge zelf niks moet scannen, maar ik meen mij te herinneren dat er toch een foutje ofzo in versie 5.0 zat, dat hij een bepaald iets niet automatisch scande iets met email dacht ik, weet er het fijne niet meer van, dat was ook alles ze.

Idd NIS vraagt wel redelijk wat cpu-usage en memory ;-(, maja
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”