sateliet op pc opnemen?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een sateliet receiver op een pc aan te sluiten om zo bepaalde programma's op te nemen? Is dit mogelijk en indien ja, wat heb ik hier allemaal voor nodig?
-
- Premium Member
- Contacteer:
Dit is de software neem ik aan? En welke hardware heb ik nodig? Een DVB-S kaart of een DVB-C kaart? Welke is aan te raden of is een gewoon goedkoop kaartje voldoende?
-
- Premium Member
- Contacteer:
die van conrad is iets te duur voor te testen vindt ik .... Gaat het met dit ook niet lukken?
https://www.alternate.be/html/product/T ... HD/252146/?
https://www.alternate.be/html/product/T ... HD/252146/?
-
- Premium Member
- Contacteer:
Wow ..... Wat is dat allemaal?? fta? ci slot en softcammen??? Heb hier echt geen kaas van gegeten hoor ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
-
- Premium Member
- Contacteer:
Pfff, zal het maar achterwegen laten, veel te veel gedoe voor dit klaar te spelen. Topic mag op slot van mij
Waarom koop je geen "Ferguson Ariva 102mini".
Dit is een kleine linux HD sat ontvanger van ongeveer 70 eur (duitse webshops).
Dan kan je opnemen over het netwerk of naar een usb schijf, en kunt er zelfs tv mee kijken. Lijkt me makkelijker als iets te doen via de pc.
Dit is een kleine linux HD sat ontvanger van ongeveer 70 eur (duitse webshops).
Dan kan je opnemen over het netwerk of naar een usb schijf, en kunt er zelfs tv mee kijken. Lijkt me makkelijker als iets te doen via de pc.
-
- Premium Member
- Contacteer:
Ok toch even proberen dan. Ik heb een Duits abbonement op Sky Duitsland. Zijn er eigenlijk geen dvd recorders met een mogelijkheid dan om hier mijn Sky smartcard in te steken of is het zoals met Telenet dat het gecodeert is en dat het enkel met de digibox van Sky zelf mogelijk is?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Is mogelijk met een Linux sat ontvanger. Er zijn programma's die onder OSX of Windows draaien en die je de mogelijkheid geven om een programma hetzij op de harde schijf van de ontvanger op te nemen hetzij op de (harde schijf van de) PC. Als je op de PC opneemt ben je best dat de sat ontvanger via ethernet kabel met de pc verbonden is. Bij draadloze netwerken durven er nogal eens "hikjes" op te treden en die staan dan ook op de opname. Een betere oplossing (volgens mij dan): opnemen op harde schijf van de ontvanger en dan copieren naar harde schijf van de pc. Daar eventueel converteren om op DVD te branden (VLC media player).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Vu solo/duo (aansluiten via hdmi): opnemen via NAS/usb/NFSfiestaboyke schreef:Ik vroeg me af of het mogelijk is om een sateliet receiver op een pc aan te sluiten om zo bepaalde programma's op te nemen? Is dit mogelijk en indien ja, wat heb ik hier allemaal voor nodig?
-
- Elite Poster
De dreambox 8000 heeft een DVD recorder ingebouwd en kan via oscam/cccam/andere cams de kaart lezen (maar dat is duur, een vu solo/uno kun je wel vinden voo een 150eur). Geen boxkey zoals bij Telenet, wel gecodeerd natuurlijk.fiestaboyke schreef:Ok toch even proberen dan. Ik heb een Duits abbonement op Sky Duitsland. Zijn er eigenlijk geen dvd recorders met een mogelijkheid dan om hier mijn Sky smartcard in te steken of is het zoals met Telenet dat het gecodeert is en dat het enkel met de digibox van Sky zelf mogelijk is?
-
- Premium Member
- Contacteer:
Hmm ok, eens even rondneuzen wat die Vu+ solo voor mij kan betekenen .... Klopt het dat je op die dingen ook XBMC kan installeren?
-
- Elite Poster
Als plugin (blue botton) kan dat, met zulke boxen kan je bijna alles wat je je kan bedenken (Ik wordt bvb op de box gewaarschuwd als er binnenkomende calls zijn van mn pbx).
-
- Premium Member
- Contacteer:
Heb je daar ergens een link van hoe dat wordt uitgelegd, desnoods via pb? Want als ik op google VU+ solo blue button intype kom ik precies ook nergens
-
- Elite Poster
-
- Premium Member
- Contacteer:
Is het ook niet mogelijk om het via xbmc op een appletv 2 te zien? Want beide heb ik wel ....
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Ja hoor, je hebt dan wel een "backend" nodig om de signalen in streams om te zetten zodat XBMC ermee overweg kan. Meer info: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR/Backend
Tvheadend is al eens genoemd als backend, maar VU+ e.d. kunnen out-of-the-box backend spelen voor XBMC.
Tvheadend is al eens genoemd als backend, maar VU+ e.d. kunnen out-of-the-box backend spelen voor XBMC.
-
- Premium Member
- Contacteer:
Ok stel dat ik voor een VU+ wil gaan, wat is dan het verschil tussen die solo/uno en duo? Het enige wat ik wil is xbmc erop zetten en mijn Sky duitsland smartcard erin plaatsen en uiteraard gebruiken . 1 programma opnemen is genoeg, hoef er geen 2 gelijktijdig ofzo op te nemen, is toch alleen maar voor voetbal