Geruis op de telefoonlijn en gebottleneckt internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gesloten
antx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2013, 20:45
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Mijn huidig profiel is 8d 20/2, ik heb voor 2 weken op een 8d 30/2 profiel gestaan maar volgens de provider was dit niet stabiel genoeg ook al heb ik geen internet onderbrekingen waargenomen, ik heb ook de modem niet gereset of gerestart gedurende deze periode.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb uitgezocht waarom ze dachten dat deze lijn niet stabiel genoeg was op een 30/3 profiel. Ik ben te weten gekomen dat het internet & telefonie momenteel over een oude parlofoon kabel loopt naar de Sagem modem die op de eerste verdieping staat. Dit zou ook de constante storing verklaren op de huistelefoon en waarom een VDSL2 tool zegt dat mijn lijn maximaal 33 download en 6 upload aankan terwijl ik maar ~250m van het ROP zit.

Wat kan ik het beste doen om zowel mijn internetlijn te verbeteren en het geruis van de huistelefoon te halen?
  • Optie 1: Mijn modem plaatsen waar mijn lijn het huis binnenkomt daar ontbreekt nog een stopcontact dus zou ik een verlengkabel moeten trekken zowel als de huidige 5pin connector die zich daar bevindt verwisselen met het TF2007 bakje dat nu op de eerste verdieping zit (of mag ik dat niet zomaar verwisselen? Koop ik best een extra bakje aan? Of een 5pin naar 6pin adapter?) en een UTP kabel trekken naar het eerste verdiep. (Heb ik dan nog toon op de oude parlofoon draad voor op de eerste verdieping aangezien er nu een splitter zit waar de lijn binnenkomt?)
  • Optie 2: De oude parlofoon kabel vervangen met een nieuwe telefoon kabel. Ik weet te weinig over telefoonkabels, momenteel heb ik nog een liggen met 2x RJ11 plugs maar ik dacht dat zo een kabel alleen adsl snelheden ondersteunt dus weet ik niet of dit wel mogelijk is zonder het internet af te knellen.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Crossposten is tegen de forumregels
Je hebt al exact dezelfde discussie gestart in een ander topic, en antwoorden gekregen: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=37520#p487508
Gelieve daar verder te gaan

[slotje]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gesloten

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”