![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Daar is uiteraard niets mis mee.
Wat betreft het "per uur TV kijken" en de kosten daarvan: deze kosten zijn heden niet te berekenen aangezien er nog geen per uur aanbod op de markt is (denk ik toch).
Is ook de reden waarom ik nog geen meerkost overheb aan digitaal;eternum schreef:Indien ik al deze kritische (en negatieve) reacties lees over de "kwaliteit" van wat de televisiemakers trachten te verkopen ... dan vraag ik mij toch af waarom deze critici überhaubt nog zoveel geld op tafel leggen om deze programma's te bekijken??
Komt daar nog bij dat deze "kwalitatieve" programma's boordevol reclame zitten...
Ik kijk geen tv, of tis eens op café of als hij bij de vriendin thuis aan staat. En toen ik WeePeeTv testte. Als het er is kijk ik wel eens mee, maar ik heb voor het huidige programma-aanbod geen cent overeternum schreef:Indien ik al deze kritische (en negatieve) reacties lees over de "kwaliteit" van wat de televisiemakers trachten te verkopen ... dan vraag ik mij toch af waarom deze critici überhaubt nog zoveel geld op tafel leggen om deze programma's te bekijken??
Komt daar nog bij dat deze "kwalitatieve" programma's boordevol reclame zitten...
Misschien is het net daarom dat ik "slechts" enkele uren per week TV kijk.
Wat mij betreft mag er een aanbod op de markt komen waar ik per uur betaal om naar TV te kijken.
Er zijn nochtans massa's interessante programma's op BBC, Arte, NED2, enz.eternum schreef:Indien ik al deze kritische (en negatieve) reacties lees over de "kwaliteit" van wat de televisiemakers trachten te verkopen ... dan vraag ik mij toch af waarom deze critici überhaubt nog zoveel geld op tafel leggen om deze programma's te bekijken??
Misschien is het net daarom dat ik "slechts" enkele uren per week TV kijk.
Wat mij betreft mag er een aanbod op de markt komen waar ik per uur betaal om naar TV te kijken.
Nee, dat kan niet met de huidige Kinect (onder andere door bandbreedtetekort). Ze hebben een patent genomen op een techniek om te meten met EEN Kinect-achtig toestel hoeveel mensen naar een film kijken en de film te pauzeren als er te veel mensen naar kijken. Zo kunnen films per kijkende persoon aangerekend worden. Ze hebben er dus inderdaad een patent op maar met de huidige Kinect kan het alleszins niet. Ze hebben toen trouwens laten weten dat ze niet van plan zijn het in de praktijk te gebruiken (al weet iedereen dat dat op termijn wel zal volgen). Het is niet dat er een veredelde webcam in je toestel zit dat deze meteen ook hoofden en gezichten kan tracken om te zien waar ze naar kijken natuurlijk.Stroper schreef:Dat laatste kunnen ze nu al met bv. een Xbox Kinect.
Daarmee kan men nu al kijken hoeveel mensen naar een film kijken die je huurt via hun Xbox netwerk.
Het is een kleintje omdat ook toe te passen op de reclame.
En voor de mensen die denken dat ze veilig zijn omdat ze geen Xbox(Kinect) hebben.
Net zoals het tegenwoordig bijna elke laptop een webcam heeft, zal het binnekort ook wel standaard zijn om elke TV een smart functie met cam te geven.
Aah... Welcome to the general public. Never underestimate the stupidity of the average userOf zijn mensen echt zo dom om alles zomaar te slikken?
Inderdaad, heb ik al vaak gezegd : bij dit soort debatten is de consument/kiezer de enige wiens belangen genegeerd worden.ITnetadmin schreef:Ja maar dat wordt ook goedkoper, na de verrekening van herindexatie en andere prijsverhogingen op de rest van de producten natuurlijk
In zo'n debatten zie ik vrij vaak de media enerzijds en de providers anderzijds zich komen verdedigen, maar de belangrijkste partij, de consument, wordt nooit uitgenodigd om zijn visie/mening eens te komen verdedigen.
Akkoord. Maar dan dient WeePee eerst een aanbod aan te leveren, waar ik als consument in geïnteresseerd ben. Voor mij zijn dit: één en canvas in HD, Vier (eventueel ook graag in HD). Dan maakt dit BETALEND aanbod, een verschil met mijn huidige GRATIS DVB-T aanbod. En de prijs moet ook redelijk zijn (wil ik hiervoor bereid zijn te betalen).Goztow schreef:Gent, stap over naar weepeeTV dan? Lijkt me een distributeur die veel minder gericht is naar aandeelhouders.
Ik heb het aanbod eens bezien, dit ziet er interessant uit. Zeker iets om op te volgen.wied schreef:of wachten op de komst van "stievie", dan betaal je meteen aan de producent zelf...
ITnetadmin schreef:In zo'n debatten zie ik vrij vaak de media enerzijds en de providers anderzijds zich komen verdedigen, maar de belangrijkste partij, de consument, wordt nooit uitgenodigd om zijn visie/mening eens te komen verdedigen.
Inderdaad. Wij als consument betalen aan de EERSTE LIJN (= de distributeurs). Wat er daarna met dat geld gebeurt (uitkeren aan aandeelhouders, weinig inkomsten doorsluizen aan de auteurs/zenders/rechthebbende, etc) hebben wij geen INSPRAAK meer op. Wij betalen een bepaalde prijs en daarmee is de kous voor ons af. Is die prijs te hoog, kunnen we bij de concurrentie proberen aankloppen.boulder schreef:Inderdaad, heb ik al vaak gezegd : bij dit soort debatten is de consument/kiezer de enige wiens belangen genegeerd worden.
Het is de politiek zelf die voor dat monopolie heeft gezorgd.Gert32m schreef:Telenet heeft meer dan 80 procent van alle TV kijkers in zijn portefeuille. Alsook een monopolie op het kabel netwerk. Waardoor daar niet onmiddellijk veel concurrentie (of verandering in beleid) zal opduiken. Tenzij de politiek dit (voortaan in Amerikaanse handen) bedrijf, wat op het matje kan roepen. En bepaalde dwingende afspraken (inzake fair play naar de zenders toe) kan opleggen.
Gent32m schreef: En degene die eigenlijk de centjes zou moeten krijgen (de consument in een verlaagde factuur en de producent in een hoger vergoedingsprijs voor zijn product) blijven in de kou staan.
Je spreekt jezelf tegen in je eigen post.Gent32m schreef:Hier in onze gezin, zijn we sinds een paar weken overgestapt naar biologische groenen van de "Wassende Maan". Deze organisatie verdeelt alle boeren. Levert enkel nog seizoensgebonden groenten en fruit. Op biologische teelt. De prijs die je voor deze groenen en fruit betaalt, ligt misschien iets hoger. Maar niet zo heel veel. Uiteindelijk worden vooral de producent (de boer die een eerlijke prijs krijgt) en de consument (die een beter en meer "vers" product) krijgt er beter van.
Over wat spreek je nu concreet ?hardyscript schreef:het is toch frappant te moeten horen (als dat juist is) dat telenet het 25 meervoudige zou doorrekenen naar de klant.
Ja, maar alle andere kosten worden dan maar gemakshalve vergeten ?Gent32m schreef:r2504,
Zie het debat van De Zevende Dag.
Die SP.A. politicus kon geen vaste bedragen noemen. Maar gaf wel een indicatie, dat hetgeen Telenet betaalt aan de omroepen en hetgeen ze zelf verdienen, een verhouding van 1/25 ste is.
Besparen ? De verhuur van decoders brengt serieus wat centjes op hoor.wied schreef:desgewenst kunnen zij wel besparen op encoders/decoders...
Ik denk dat er binnenkort een uitspraak te verwachten valt in deze zaak van de kabel openstellen. Er staat ook te lezen dat Telenet er niet in geslaagd is om het openstellen te vertragen. Zie onderstaande url:fluppie schreef:Er is ook nog geen concurentie op de kabel,tegen eind mei moeten de providers,die geintreseerd in een aanbieding v/e/ triple play pack,een voorstel kunnen voorleggen,(maar dit zal dan alleen zijn voor de providers die het Belgacom netwerk gebruiken.) Telenet is in beroep gegaan,tegen de openstelling v/d/ kabel,en zo hebben ze alvast uitstel gewonnen,ze zijn nog altijd alleen.( Zo word ook de mogelijkheid,om nieuwe providers te hebben,hier in Vlaanderen dekop ingedrukt)