http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 130416_092Minister van Economie Johan Vande Lanotte heeft geen goed woord over voor de bedrijven die Belgische domeinnamen verkopen. Volgens de minister verkoopt die sector 'enkel leugens en lucht' en 'dat er veel te verdienen valt met weinig werk'.
Vande Lanotte: 'Domeinnaamsector verkoopt leugens en lucht'
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
oftewel: dat em zich is met iets nuttigs bezig zou houden...Jan Modaal heeft geen goed woord over voor de politici die Belgische idealen verkopen. Volgens Jan Modaal verkoopt die sector 'enkel leugens en lucht' en 'dat er veel te verdienen valt met weinig werk'.
als ze alles toch beter weten, waarom in godsnaam verspilt de overheid dan zoveel geld aan nutteloze dingen?
of aan een overdreven aantal politici? waarvan sommige functies gewoon uit de lucht zijn gegrepen.
ik zeg: afschaffen koningshuis, afschaffen huidige politieke structuur, en laat maar komen met presidenten.
1 president, 1 senator / provincie, 1 burgemeester / gemeente. done.
Laatst gewijzigd door Splitter 16 apr 2013, 20:49, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat is toch de specialiteit van onze politici.'dat er veel te verdienen valt met weinig werk'.
Of dulden ze geen concurrentie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Net ook dit artikel gelezen...
Wat een rare pipo's daar toch in Brussel...
Het lijkt mij dat die Vandelanotte gewoon een nieuwe sector zoekt om even zwart te maken, om het vuurtje lopend te houden. Waarschijnlijk met aankomende verkiezingen in het achterhoofd...
Een quote: "Wij zullen de industrie dus rustig bekijken, met veel plezier trouwens.'"
Dat laatste is ook nogal denigrerend...
Anyways, voor 15€ per jaar heb je een domein, als de politiek ons daar al voor moet gaan redden hebben ze toch wel verkeerde prioriteiten...
Wat een rare pipo's daar toch in Brussel...
Het lijkt mij dat die Vandelanotte gewoon een nieuwe sector zoekt om even zwart te maken, om het vuurtje lopend te houden. Waarschijnlijk met aankomende verkiezingen in het achterhoofd...
Een quote: "Wij zullen de industrie dus rustig bekijken, met veel plezier trouwens.'"
Dat laatste is ook nogal denigrerend...
Anyways, voor 15€ per jaar heb je een domein, als de politiek ons daar al voor moet gaan redden hebben ze toch wel verkeerde prioriteiten...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hij mag zich gerust amuseren met de netbeheerders... het lijkt me dat daar voor de gemiddelde consument meer te besparen valt (maar waarschijnlijk raken we dan aan al die politiekers en hun postjes)gunmaster schreef:Het lijkt mij dat die Vandelanotte gewoon een nieuwe sector zoekt om even zwart te maken, om het vuurtje lopend te houden. Waarschijnlijk met aankomende verkiezingen in het achterhoofd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
@ r2504
Inderdaad, zeker voor electriciteit, maar das weer een ander onderwerp. Anyways, de helft van uw energie factuur gaat naar die eandis oplichters. Gelukkig zijn er nog grijze zone's (op zondag draai ik thuis @ 10cent/kwh)
Inderdaad, zeker voor electriciteit, maar das weer een ander onderwerp. Anyways, de helft van uw energie factuur gaat naar die eandis oplichters. Gelukkig zijn er nog grijze zone's (op zondag draai ik thuis @ 10cent/kwh)
- Splitter
- Elite Poster
meon: mwoah, dan vind ik de .it zone beter georganiseerd.
althans wat het technische betreft (een domain kan niet actief worden tot er 2 aparte nameservers zijn, die beide authoritatief reageren en juist geconfigureerd zijn)
moet dat bij .be geimplementeerd worden zou je nogal een aantal domains op zwart zien gaan denk ik
maar wat ik niet snap is dat vande lanotte denkt hier weer iets te hebben aangeboord... een .be domain kost de registrar 2.50 (exclusief)
een reseller die samenwerkt met een registrar heeft al 2.50+registrar aan zijn been.
en je kan letterlijk honderden vinden die domains aanbieden, al dan niet met tig opties, voor prijzen tussen de 5 en de 50 euro / jaar. (inclusief! btw)
als hij het te duur en oplichterij wil noemen... dat hij dan de btw in de hostingsector verlaagt, gelijk voor iedereen minder kosten (oh, maarja... dan krijgt hij zijn zak niet meer zo vlot gevuld natuurlijk)
althans wat het technische betreft (een domain kan niet actief worden tot er 2 aparte nameservers zijn, die beide authoritatief reageren en juist geconfigureerd zijn)
moet dat bij .be geimplementeerd worden zou je nogal een aantal domains op zwart zien gaan denk ik
maar wat ik niet snap is dat vande lanotte denkt hier weer iets te hebben aangeboord... een .be domain kost de registrar 2.50 (exclusief)
een reseller die samenwerkt met een registrar heeft al 2.50+registrar aan zijn been.
en je kan letterlijk honderden vinden die domains aanbieden, al dan niet met tig opties, voor prijzen tussen de 5 en de 50 euro / jaar. (inclusief! btw)
als hij het te duur en oplichterij wil noemen... dat hij dan de btw in de hostingsector verlaagt, gelijk voor iedereen minder kosten (oh, maarja... dan krijgt hij zijn zak niet meer zo vlot gevuld natuurlijk)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Was het niet Vlaanderen die dan ook persé .vlaanderen wou? Een domein onder de vleugels van Combell?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
heu, nee.
het was kris peeters die het erdoor duwde en het is dns.be zelf die het .vlaanderen TLD zal uitbaten.
heeft dus niet veel met combell te zien voor zover ik weet.
maar misschien moet vande lanotte even met peeters samenzitten ?
de een wil de .be sector aanvallen, de ander zegt tegen dns.be 'doe .vlaanderen er ook maar bij'.
iets van een vierkant wiel imho
edit: trouwens, voor .vlaanderen enzo: er zou ook een .brussels komen "om het weinig bekende .irisnet.be te vervangen"
dat is me idd een onbekende site, maar je zit altijd op bruxelles.irisnet.be... terwijl brussel ook brussel.be, brussels.be, bruxelles.be heeft.
ik weet niet wie al die overheidscontracten heeft, maar geef me er maar 1tje van want ze zijn blijkbaar alles behalve efficient en kostbesparend bij onze overheid.
ALHOEWEL ik in het geval van de brussel domeinnamen wel moet zeggen: dat systeem vind ik leuk.
afhankelijk van de taal schrijf je brussel anders (dus de 3 domeinnamen) en je komt automatisch op de verwachte taal uit.
het was kris peeters die het erdoor duwde en het is dns.be zelf die het .vlaanderen TLD zal uitbaten.
heeft dus niet veel met combell te zien voor zover ik weet.
maar misschien moet vande lanotte even met peeters samenzitten ?
de een wil de .be sector aanvallen, de ander zegt tegen dns.be 'doe .vlaanderen er ook maar bij'.
iets van een vierkant wiel imho
edit: trouwens, voor .vlaanderen enzo: er zou ook een .brussels komen "om het weinig bekende .irisnet.be te vervangen"
dat is me idd een onbekende site, maar je zit altijd op bruxelles.irisnet.be... terwijl brussel ook brussel.be, brussels.be, bruxelles.be heeft.
ik weet niet wie al die overheidscontracten heeft, maar geef me er maar 1tje van want ze zijn blijkbaar alles behalve efficient en kostbesparend bij onze overheid.
ALHOEWEL ik in het geval van de brussel domeinnamen wel moet zeggen: dat systeem vind ik leuk.
afhankelijk van de taal schrijf je brussel anders (dus de 3 domeinnamen) en je komt automatisch op de verwachte taal uit.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dit is wat Combell ermee te maken heeft:
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/eer ... 711851.htm
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/eer ... 711851.htm
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
DNS.be gaat instaan voor de expoitatie van .vlaanderen. En volgens andere bronnen (vind die niet snel meer) zijn zij de technologie gaan halen bij combell... Al bij al : blijft een triestige uitspraak.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Splitter
- Elite Poster
krisken: nope
.gent en .brussels komen onder beheer van combell, en zij gaan gebruik maken van openregistry hun platform, op de eigen servers van combell.
dns.be verandert naar dns belgium en gaat het spek halen in oostenrijk (platform van nic.at, en zelfs ginds gehost... beetje ironisch voor dot vlaanderen, niet?)
.gent en .brussels komen onder beheer van combell, en zij gaan gebruik maken van openregistry hun platform, op de eigen servers van combell.
dns.be verandert naar dns belgium en gaat het spek halen in oostenrijk (platform van nic.at, en zelfs ginds gehost... beetje ironisch voor dot vlaanderen, niet?)
-
- Moderator
- Contacteer:
You have to be kiddin'....
Dear oh dear... Wat voel ik mij "Vlaming"...
Dear oh dear... Wat voel ik mij "Vlaming"...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Bedankt: 52 keer
De nagel op de kop -Het lijkt mij dat die Vandelanotte gewoon een nieuwe sector zoekt om even zwart te maken, om het vuurtje lopend te houden. Waarschijnlijk met aankomende verkiezingen in het achterhoofd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Je kan .be-domeinen al kopen vanaf €5/jaar (of misschien zelfs goedkoper). Er bestaat inderdaad ook bedrijven die meer dan €40/jaar vragen. De consument kan toch kiezen in functie van wat hij nodig heeft (service, etc).
Heeft die zich eigelijk wel goed geïnformeerd? Of is het weer gewoon wat populistische praat?
Heeft die zich eigelijk wel goed geïnformeerd? Of is het weer gewoon wat populistische praat?
-
- Moderator
- Contacteer:
https://www.secure.versio.nl/domeinnamen.php tijdelijke actie : 0.99 euro. Normaal : 2.99 euro.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Damn, die zijn wel spotgoedkoop.krisken schreef:https://www.secure.versio.nl/domeinnamen.php tijdelijke actie : 0.99 euro. Normaal : 2.99 euro.
Merci voor de tip.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Contacteer:
Zelf heb ik er niks staan (ik registreer bij transip.be) maar kreeg gisteren ook de prijs door via mail
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
Hoeveel vraagt dns.be zelf eigenlijk voor een domein?
Ik wil eigenlijk wel een hoop domeinen registreren, gewoon omdat het zo goedkoop is.
Maar het ontbreekt mij aan inspiratie.
Ik wil eigenlijk wel een hoop domeinen registreren, gewoon omdat het zo goedkoop is.
Maar het ontbreekt mij aan inspiratie.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Een registrar worden doe je niet zomaar, net zoals je als particulier niet zomaar bij een groothandel PC materiaal kan kopen. Je moet een minimum aantal domeinen per jaar halen enz.
Je moet minstens € 2500 (excl. BTW) per jaar afnemen.website van dns.be schreef:Welke tarieven hanteert DNS.be?
Dit zijn de tarieven die DNS.be aan haar registrars aanrekent voor de verschillende transacties:
€ 3,025 (incl. BTW) aan voor :
de registratie van een nieuwe domeinnaam
de jaarlijkse hernieuwing van het gebruiksrecht van een domeinnaam
de transfer van een domeinnaam naar de betreffende registrar
de overdracht van een domeinnaam naar een andere houder
Een 'monitored update' is kosteloos.
De reactivatie van een domeinnaam in quarantaine kost de registrar € 12,10 (incl. BTW).
De transfer van een domeinnaam in quarantaine kost de registrar € 48,40 (incl. BTW).
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Vandelanotte heeft jarenlang zelf lucht verkocht om zijn eigen kas te spekken.. Oprichting van BVBA's, participaties en dan via politiek mandaat de "weg effenen" om genoeg winst te kunnen maken.
http://www.jmdedecker.com/2012/04/eerst ... vande.html
Er is ook nog een 2e
Echt, neem gewoon de moeite om ze eens door te nemen.. Dan walg je van die VDL als hij nog eens de "Robin Hood" komt spelen op tv.
Ik spreek mij niet uit over Dedecker, maar deze 2 open brieven vond ik WEL heel erg geslaagd. Er is trouwens geen open antwoord terug gekeerd
http://www.jmdedecker.com/2012/04/eerst ... vande.html
Er is ook nog een 2e
Echt, neem gewoon de moeite om ze eens door te nemen.. Dan walg je van die VDL als hij nog eens de "Robin Hood" komt spelen op tv.
Ik spreek mij niet uit over Dedecker, maar deze 2 open brieven vond ik WEL heel erg geslaagd. Er is trouwens geen open antwoord terug gekeerd
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Vergeet de problemen en slechte support er ook niet bij te tellenkrisken schreef:https://www.secure.versio.nl/domeinnamen.php tijdelijke actie : 0.99 euro. Normaal : 2.99 euro.
@ Vande Lanotte, Dat ie vooral zelfs eens kijkt welke lucht hij in Oostende niet bakt en verkoopt.
Zijn boeken over geschreven over zijn lucht
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
- Trojan
- Elite Poster
Vertel eens, want zolang ik eenmaling mijn nameservers kan wijzigen zie ik geen probleem in een hoop domeinen aan €1/stk.