Outlook express: Accounts

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ice
Starter
Starter

Bij skynet heb ik een aantal aliassen aangemaakt. Voor elke alias wil ik natuurlijk een andere naam zetten die de ontvanger van mijn mail ziet. Is allemaal gebeurd.

Stel mijn basisemailadres is [email protected] en ik maak aliassen [email protected] en [email protected]. hiervoor heb ik accounts aangemaakt via Tools > accounts >mail... via het Propertiescherm kan je dan ook kiezen of dat account elke keer moet checken of er mail is.

Moet dit aangevinkt staan of komt alle mail binnen via [email protected] (wat mij het meest logische lijkt)

Ik heb al wat zitten testen, maar toeval of niet, mails komen enkel binnen via het adres waar ik het naar gestuurd heb. Is het toeval of heeft elke alias zijn eigen 'mailbox'?

surf ze nog

PS: aan de moderatoren: er zijn een aantal goede ideëen en opmerkingen op deze site te vinden die vooral naar skynet gericht zijn. Wordt Skynet zelf op de hoogte gehouden? is dit enkel om klanten onderling te helpen?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

alle mails komen op de main box binnen, dus op de [email protected] als je echter als naam [email protected] aanmaakt en je roept de mails op dan komen ook de mails binnen van [email protected] (als dit aliassen zijn)

die ideën zijn hier door de mods en members gezet, de meeste omdat ze zo dikwijls gevraagd worden op de fora dat we ze als stikckies hebben gezet. skynet heeft hier niets mee te maken maar op het skynet forum is het idee ontstaan en de meeste mods hebben een skynet adsl abbo
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Arator
Starter
Starter
Contacteer:

misschien die tips eens doormailen naar skynet.
ben wel benieuwd naar hun antwoord.
Arator, nisi incurvus, preavaricatur
(Plinius de Oudere)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat die accounts betreft heeft Sensei dat mooi uitgelegd een kleine aanvulling, die 5aliasen komen dus toe op 1mailbox. Dus kan je mail niet gescheiden houden van ouders en kinderen vb. Wil je dit wel dan kan je vb een gratis pop3 account krijgen bij www.belgacom.net je adres is dan gewoon: [email protected] en je hebt een kleinere mailbox. maar is heel handig. Zo gebruik ik hier thuis de skynet-account en mijn pa, via dezelfde adsl lijn een belgacom-emailadres zodat onze post gescheiden blijft.

Wat dat laatste in je post betreft:

Dit is volledig onafhankelijk van Skynet. Skynet heeft hier niks te zeggen en wij worden ook niet gesteund op enige manier door Skynet. Dit is gewoon gestart door een paar gelijkgestemde mensen (nu de mods op dit forum) die de werking op het skynetforum een beke beu waren en die zelf iets beters in gedachten hadden.
Nu wordt skynet van oplossingen en allerhande zaken niet op de hoogte gebracht, tenzij hun mensen het hier komen lezen. Maar de bedoeling is wel, dat eens we op onze nieuwe host zitten en diftig geinstalleerd zijn, nieuwe site, nieuw forum,.... dat we en contact leggen met Skynet en dat we dan eens praten wat kan en niet kan. Maybe dat we dan wel data uitwisselen.

We zullen jullie daar zeker van op de hoogte houden!

Dit is zeker voor de toekomst gepland dat we Skynet vb. contactern voor iets dat totaal niet kan, of waar eventueel een verbetering is. Maar dat zal pas na tegen eind februari zijn, dat we een contact proberen leggen denk ik. We gaan na de examens eerst het forum, site en domein in orde brengen ;-)
I love it when a plan comes together!
ice
Starter
Starter

Tiens, nog een student? They rule the internet :)

Hebben jullie trouwens geen werk? Ik zit mij voor die examens kapot te blokken en als ik eens een probleem op forum zet, is er onmiddellijk reactie op....Slapen jullie met de computer? :wink:

Kent hier trouwens iemand iets over computer grafiek ( Catman-Rohm, splines,....)?

succes met blok!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Oh jawel ik heb veel werk, maarja, beetje plannen eh.

Trouwens vanaf donderdag ben ik 06/02 offline op het forum examens...

Er zijn ook nog mensen die geen examens hebben eh, die er ofwel al gehad hebben of die er gewoon geen meer hebben eh!

Met die grafiek zal ik je toch niet kunnen helpen, ken ik niet veel van :-(
Bacchus

Makkelijkste oplossing hiervoor is dat je met mail rules werkt
spijtig genoeg zijn die niet ideaal
bij account A maak je een rule die zegt de mail voor account B niet te downloaden en omgekeerd
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bacchus schreef:Makkelijkste oplossing hiervoor is dat je met mail rules werkt
spijtig genoeg zijn die niet ideaal
bij account A maak je een rule die zegt de mail voor account B niet te downloaden en omgekeerd

Bacchus,

kzie niet goed in, hoe je dat wenst te bereiken, omdat om een rule toe te passen moet de mail reeds gedownload zijn, dus wanneer jij in die regel je mail checkt is het in principe al te laat om te zeggen om te downloaden... :? (ik bezie dit wel vanaf Outlook)

Tenzij jij een andere emailclient hebt die mails kan checken bij skynet op het niveau van de mailserver? dat zou wel leuk zijn.
Bacchus

Dit werkt wel degelijk
Je maakt een rule op die zegt :

als condition :
Where the to lines contains people : xxxxxxx

als action:

Do not download from the server

(wat dat in't nederlands is weet ik niet hoor)

spijtig genoeg kun je niet het tegenovergestelde zeggen van download alleen van account xxxxx
je moet het omgekeerd doen
dus als je 3 accounts heb moet je per account erinzetten om de mail van de 2 andere niet te downloaden
[/img]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm in Outlook heb je bij mij geen regel die zegt "niet downloaden van server" ... dus vind dat maar raar zenne.

Trouwens als je regels instelt in outlook e.g. zitten die rules in de emailclient, dus dat checkt pas als de mail gedownload is, dus om dan te zeggen, niet downloaden van server is dat wel effe te laat eh... kan zijn dat het met andere emailclient wel werkt, maar ben wel benieuwd de welke, zou dat wel ff willen proberen.

Outlook kan dat niet volgens mij (zit zeker niet in outlook2000)
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Wat Outlook betreft moet ik je gelijk geven. Ik gebruik de Office XP versie, en daar staat dat inderdaad niet tussen.

Groot was dan ook mijn verbazing dat dit wel te vinden is onder Outlook Express. Een geluk dat mijn bureaustoel van degelijk makelij is, want je zou er van minder afvallen. Als ze in hun kleine broertjes al beginnen met er een aantal mogelijkheden meer in te steken.

Vreemd dat Microsoft (of is het "micro" soft) aan de kleintjes begint te denken. Rare jongens moet ik zeggen.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Bacchus
Starter
Starter

Oeps Guys

de titel van dit alles was toch wel outlook express he
Dit grapje werkt dus alleen maar onder outlook express
in outlook 2000 zijn er ook (en zelfs meer) rules, maar daar heb ik ditnog nooit geprobeerd. Ik hou nl mijn mail van het werk (outlook) gescheiden van mijn home mail (outlook express)

gr
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm idd, dit blijkt idd in Outlook Ex aanwezig te zijn, maar ik stel mij toch vragen bij de werking. Ik ga dat straks eens testen, want eerlijk gezegd, klinkt het niet logisch, toch niet over pop-protocol.

Edit: Heb dat dus eens getest en dat werkt, das dus iets dat ik echt niet wist, thx Bachuss for letting us know! Wat is nu het verschil:
Outlook download gewoon de messages... en checkt ze dan...
Outlook Express download eerst een list met info over de emails (headers) en checkt de list simultaan met de rules tijdens attempt to download, dus komt idd gewoon niet binnen. is wel strange dat dat niet in Outlook zit.

Merk wel op dat je dit enkel kan doen met mensen wie je echt vertrouwt, want dit is snel omzeild..
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”