Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@weepeechris

tenzij jullie volop gebruik zouden maken van satelliet!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Edward Valckx schreef:Uiteraard stelt iedereen zijn eigen prioriteiten, maar het verschil zou toch echt wel groot moeten zijn, tenzij er iets fout staat ingesteld. Een DVD bekijken op een groot HD scherm levert natuurlijk nog steeds slechts een SD beeld op. Veel mensen hebben hun digicorder ook op 720p staan (de standaardinstelling) ipv 1080i. En er zijn zelfs mensen die hun digicorder via een analoge SCART aansluiting verbinden met hun HD TV (al een paar keer tegengekomen!).

Het is zelfs zo dat als ik nu bij mensen kom die nog een standaard 50 Hz beeldbuis hebben, ik een heel erg storend geknipper opmerk. Blijkbaar was ik daar vroeger zo aan gewend, dat het toen niet meer opviel.
Persoonlijk ben ik meer te spreken over 720p dan 1080i. Het geeft betere kwaliteit in mijn ogen.
Van een oude beeldbuis word ik enorm moe als ik daar naar kijk. Een programma van 20 minuten volgen zal nog lukken maar bij een hele film val ik gewoon in slaap :p
En het is logisch dat veel mensen hun digibox via SCART aan hun HDTV hebben hangen. Ze krijgen geen HDMI kabel bij hun digibox bij (nog steeds schandalig dat men dat niet meelevert) en mensen komen daar nu eenmaal niet meer aan nadat de installateur dat geplaatst heeft. De optionele HDMI-kabel is te duur.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

MClaeys schreef: En het is logisch dat veel mensen hun digibox via SCART aan hun HDTV hebben hangen. Ze krijgen geen HDMI kabel bij hun digibox bij (nog steeds schandalig dat men dat niet meelevert) en mensen komen daar nu eenmaal niet meer aan nadat de installateur dat geplaatst heeft. De optionele HDMI-kabel is te duur.
Veel mensen interesseren zich daar ook niet in. Het werkt, dus pootjes van :) Ahja want "mijnheer den technieker" heeft dat allemaal in orde gebracht en die zal het wel weten zeker. Dat is hoe veel mensen denken... Aan de ene kant terecht (ik verwacht ook dat als hier een loodgieter komt om alles in orde te maken, dat ik achter zijn rug zelf niks meer moet doen).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

MClaeys schreef:Persoonlijk ben ik meer te spreken over 720p dan 1080i. Het geeft betere kwaliteit in mijn ogen.
Daar zijn al boeken over volgeschreven (720p vs 1080i). Maar in dit geval gaat het over een omzetting van een signaal in de digicorder. Zie ook mijn bericht op http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 0i#p478319
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Edward Valckx schreef:Veel mensen hebben hun digicorder ook op 720p staan (de standaardinstelling) ipv 1080i.
1. Geldt dit zowel voor Belgacom als Telenet.
2. Kun je die optie gemakkelijk verzetten ?
3. Vind je het 1080i beeld er beter uitzien (dan 720p) op een Full HD. i is interlaced. Levert dat uiteindelijk ook geen 720 beeldlijnen op ? Maar dan in 2x opgebouwd. Of bouw je een full hd beeld op van 1080 lijnen (in 2 keer).

Is me niet echt duidelijk soms. Ik heb zelf een HD ready TV (die kan maximum 1080i aan).

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik doe het dan ook af als een ondervinding en niet als een feit :) ze mogen bewijzen in boeken wat ze willen, als iets op de ene manier prettiger is dan op een andere manier naar mijn gevoel dan mogen ze naar de maan lopen met hun boeken ;) En ja, in principe zou men het signaal 1 op 1 moeten doorgeven naar de tv, maar ik ben nog niet veel toestellen tegengekomen die dat doen eigenlijk.
krisken schreef:
MClaeys schreef: En het is logisch dat veel mensen hun digibox via SCART aan hun HDTV hebben hangen. Ze krijgen geen HDMI kabel bij hun digibox bij (nog steeds schandalig dat men dat niet meelevert) en mensen komen daar nu eenmaal niet meer aan nadat de installateur dat geplaatst heeft. De optionele HDMI-kabel is te duur.
Veel mensen interesseren zich daar ook niet in. Het werkt, dus pootjes van :) Ahja want "mijnheer den technieker" heeft dat allemaal in orde gebracht en die zal het wel weten zeker. Dat is hoe veel mensen denken... Aan de ene kant terecht (ik verwacht ook dat als hier een loodgieter komt om alles in orde te maken, dat ik achter zijn rug zelf niks meer moet doen).
Daarom dat het in mijn ogen ook logischer zou zijn moest men voor mensen met een HDTV meteen een HDMI-kabel meeleveren en plaatsen. De schone sier uithangen met HD kanalen maar vervolgens hun decoder met SCART aansluiten zodat de mensen eigenlijk niks aan die HD kanalen hebben, netjes :roll: Dat is in mijn ogen hetzelfde als verkondigen dat je tegen 50Mbps gaat kunnen downloaden met je internet abo maar vervolgens een modem plaatsen die maar 20Mbps aankan :) Of op zijn minst mensen hier goed over informeren. Bij mijn neef hebben ze nooit over HDMI gesproken, die kabel heb ik achteraf geplaatst. Tis tegenwoordig al mijn gewoonte om de kabels te controleren als ik ergens kom waar men digitale tv heeft en een HDTV :p

@Gent32
1080 lijnen in 2 keer. Zie http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/720p-vers ... -20080709/
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Gent32m schreef:1. Geldt dit zowel voor Belgacom als Telenet.
Ik weet niet of je dit bij de Belgacom decoder kan aanpassen. Iemand?
Gent32m schreef:2. Kun je die optie gemakkelijk verzetten ?
Ja, in de instellingen (ben momenteel op het werk, kan het dus niet letterlijk omschrijven)
Gent32m schreef:3. Vind je het 1080i beeld er beter uitzien (dan 720p) op een Full HD.
Ik persoonlijk wel, ja. De HDTV's zijn echt geëvolueerd de laatste jaren. Ik zie helemaal geen artifacten meer op mijn HD TV als ik een 1080i beeld zie.

Maar probeer het gewoon eens zelf.

Het probleem is echter dat je dit niet kan kiezen. Eén HD is nu eenmaal 720p, en VTM HD is nu eenmaal 1080i. Je kan wel zorgen voor zo weinig mogelijk omzettingen in de decoder. Voor de dreambox is er een plugin die de ingangsresolutie gewoon doorgeeft naar de TV.
Gent32m schreef:i is interlaced. Levert dat uiteindelijk ook geen 720 beeldlijnen op ? Maar dan in 2x opgebouwd. Of bouw je een full hd beeld op van 1080 lijnen (in 2 keer).
Bij digitale TV spreekt men eigenlijk niet meer van "lijnen". Dat is iets typisch van analoge TV.

720p zijn 1280x720 pixels (1 megapixel dus) en er zijn 50 beelden per seconde.
1080i zijn 1920x1080 pixels (2 megapixels) en er zijn 25 beelden per seconde.

De bandbreedte voor beide is dus identiek. Ofwel 50 beelden van 1 megapixel per seconde, ofwel 25 beelden van 2 megapixels per seconde.

720p zou beter zijn voor bewegende beelden (sport), en 1080i beter voor eerder statische beelden (interviews bvb). Maar zoals ik hoger schreef, kunnen moderne TV's (laatste 2 jaar ofzo, zeker de high-end modellen) erg goed overweg met 1080i, en zijn de nadelen amper nog te zien. Ik merk vooral de verdubbeling in resolutie op. Het feit dat bijna alle HD zenders 1080i gebruiken (behalve de VRT en nog een paar) zegt toch genoeg.
Gent32m schreef:Ik heb zelf een HD ready TV (die kan maximum 1080i aan).
Een HD ready TV kan maximaal 1280x720 laten zien. Hij kan echter wel een 1920x1080i ingangssignaal omzetten naar 1280x720 en dit dan laten zien.

PS. Het is misschien beter dit af te splitsen naar een aparte thread? Want we gaan off topic hier.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

MClaeys schreef:1080 lijnen in 2 keer. Zie http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/720p-vers ... -20080709/
Toch nog even dit. Interessante link. Maar klik ook zeker door naar het originele artikel (link als laatste woord op die pagina).

Onderaan staat er daar "What about full-frame capture?", en dat is interessant. Tegenwoordig wordt alles progressief opgenomen ("full frame") met 1080p camera's. De "verschuiving" (tearing) die je op de screenshots ziet krijg je dan niet meer als je het in 1080i uitzendt, omdat zowel het eerste als het tweede frame op het zelfde tijdstip zijn opgenomen (bij een klassieke geïnterlacede camera wordt het tweede beeld later in de tijd opgenomen). Hierdoor kan je zeker niet meer zomaar besluiten dat 720p beter zou zijn dan 1080i.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik heb de link niet gebruikt om mijn mening te staven, gewoon even snel opgezocht (eerste link die je tegenkomt als je 720p vs 1080i intiks in Bing) om te antwoorden op de vraag van Gent32.
Van die ghosting heb ik nooit last gehad op de tv van mijn ouders. Enkel bij voetbal valt het eens op aan de bal. Bij men eigen toestel helemaal niet. Mijn indruk daaruit is gewoon dat 720p beter aanvoelde dan 1080i. Dat is uit eigen ondervinding, dus niet van die link ;) Overigens al heel wat jaren geleden, want inmiddels is hier al heel wat jaren geen digitale tv meer. En met de console zag ik geen verschil tussen 720p en 1080i, vermoedelijk omdat geen enkel spel native op die resoluties speelde (allemaal upscaled).
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

krisken schreef:Echter helaas niet overal verkrijgbaar (bvb in mijn appartement kan ik het al niet nemen, ik moet de schotel volledig de kant uitrichten waar ik juist niet woon).
Ik heb kennissen met dezelfde problematiek: nieuwbouw appartement gekocht met alles op en aan (nadruk op design en lage energie). Wat komt er binnen? Belgacom en Telenet. Men heeft niet gedacht aan satelliet en de syndicus denkt er nog niet aan om een schotel op het (plat) dak te plaatsen. Uiteraard komen de typische vooroordelen erbij kijken zoals "het is lelijk en het past niet binnen het concept van de architectuur", terwijl er tegenwoordig heel wat discrete modellen op de markt zijn zoals Selfsat.

In principe zou je de mogelijkheden kunnen onderzoeken en dan samen met de buren naar de verhuurder trekken dat er een schotel moet komen. Meestal sta je dan sterker. De kunst is wel de buren te overtuigen, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij al mini-ISP speelt voor je appartementsblok?
krisken schreef:Is natuurlijk al interessanter, maar moet je daar dan ook een extra "kop" voor bijplaatsen op je schotel, normaal dien je per satelliet/tv toch een kop te hebben of vergis ik mij hier in?
In principe kan je een heel hotel of ziekenhuis voorzien van TV met 1 schotel. Ik spreek mij niet uit over koppen, want technisch ken ik het nog niet goed genoeg, maar het delen van een schotel is al jaar en dag mogelijk. Het systeem heet SMATV of GSO en het concept kan je hier uitgebreider nalezen: http://www.smhbv.nl/cms/tv-ontvangst-za ... o-systemen

In België zijn we door de hoge penetratie van KabelTV echter vreemd voor satelliet en door de verkoop van het KabelTV-netwerk aan de Amerikanen is dit ons zuur aan het opbreken. De overheid zou beter een regelgeving ontwikkelen om GSO te verplichten bij elke nieuwbouw appartementsblok. Een ander voordeel van die regelgeving is dat men dan de schotels kan verbieden die nu op bijna alle individuele appartementen in Brussel te zien zijn. Enkele jaren geleden was er een discussie hierover op Volt, waar enkele snuggere politici kwamen verkondigen dat men schotels ging verbieden aan de voorgevels. Zij waren echter niet op de hoogte hoe satelliet werkt, dus als de ene buur zijn schotel op de voorgevel moet hangen, moet de overbuur die in principe op de achtergevel hangen. De maatregel werd dus afgedaan als discriminerend en men kon met blozende kaken afdruipen.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

IK speel inderdaad mini ISP voor mijn appartementsblok, maar dat gaat via UTP kabels die overal reeds toekomen. Coax ligt er ook overal maar ik denk dat er dan toch een versterker ga moeten geplaatst worden. Iets wat op zich moeilijk gaat dus...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenw00t schreef:Men heeft niet gedacht aan satelliet
Het is een alternatief maar de markt is veel te klein in Vlaanderen... TVV heeft dan ook problemen om een correct aanbod te leveren (beperkt aantal HD zenders). De gemiddelde Vlaming heeft ook geen interesse in die andere 4000 zenders die er wel zijn.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Gisteren een maandje betaald... Snooker World Championship on BBC, I am ready... :banana:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

https://weepee.tv/account

Oeps!
404 Not Found
Oei, er deed zich een fout voor. De pagina die u zocht, werd niet gevonden.
kan dus niet meer inloggen , toch zeker niet als ik de link volg : mijn account

als ik opnieuw inlog lukt het wel
de koe zegt boe
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Wat mij wel opvalt is dat de officiele app van weepetv wel werkt op mijn nexus 7 tablet, maar de geloofde app van Wim, niet. Deze vraagt telkens om MX player te installeren, wat ik al deed...
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@Johand eigenlijk zijn beide officieus :) En het hangt idd van toestel tot toestel af.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

paypal zou echt handig zijn... en ook weer simpel te integreren. Ik ben er zeker van dat dit de drempel om weepeetv te nemen, kleiner zal maken bij velen.

Als je bang bent van de fees, zou je bvb paypal betalingen +1.5% kunnen doen.

https://www.x.com/developers/paypal/doc ... d_overview
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

weepeechris schreef:Niets belet ons om in de toekomst ook HD te streamen. Alleen zal dat behoorlijk hoge eisen stellen qua bandbreedte én downloadlimieten.
Weepeechris,

Over wat voor bandbreedte spreken we dan ?

Ik behaal momenteel 48 Mbps download (na mijn aanpassingen in de garage, en de uitgevoerde verhogingen door Belgacom). Niet iedereen kan zulke hoge snelheden behalen. Maar de tendens is zeker vooruit (in de verre toekomst zelfs fiber2home).

Misschien interessant om eens een poll hierover te houden, onder de userbase leden ? Welke snelheden behaal je. Ik zal die poll zelf straks eens starten...

Als jullie nu 1 Mbps gebruiken (voor SD kwaliteit). Kan daar toch gerust 4 Mbps bij ? Eventueel de mogelijkheid voorzien dat de gebruiker kan kiezen in welke kwaliteit hij zijn streams wenst te ontvangen ? SD of HD (720p, 1080p). Het hoeft niet meteen 1080p te zijn bij HD hé (720p is ook al leuk). En 4K zit in de horizon (maar dat zal niet voor meteen zijn, gezien je dan toch wel een glasvezelverbinding nodig zal hebben, die hoger dan 50 Mbps uitvalt. Of niet ?)

Mijn download limiet is "unlimited" (optie bij Belgacom). Gezien alles meer en meer over het internet begint te lopen (surfen, muziek streamen, tv streamen, VOIP telefonie, etc) heb je dat in de toekomst wel echt nodig. Zodat je zonder zorgen kunt "gebruiken" (en niet met één of andere teller in je achterhoofd moet zitten).

Die teller kun je wel op je Telefonie en/of TV gebruik plaatsen (bel-krediet versus tv-krediet). De internet lijn zelf is unlimited. Niet alles wat je bekijkt of afhaalt is immers betalend. Er is ook veel gratis materiaal te vinden.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gent32M : de bandbreedte moet ook betaald worden door WeePee hé. En bandbreedte is in België niet goedkoop (in Brussel zit je met gemak aan prijzen van €25/mbit en meer!). Uit het hoofd hebben ze momenteel level3 en cogent als transit en bnix voor peering. Echter vind ik op bnix (http://bnix.be/participant/weepee) al terug dat ze daar slechts 100mbit hebben. Ik denk dat de keuze tussen 100mbit delen over 100mensen (elk 1mbit) of delen tussen 20 mensen (elk 5mbit) dan snel is gemaakt. Tenminste als hun verkeer via bnix gaat! Logischer zou zijn dat ze bnix houden voor hun voip producten en alles voor WeePeeTV sturen via Cogent (vrij goedkoop per mbit). Het is niet alleen wat jij thuis krijgt wat telt, maar ook wat zij moeten betalen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hey krisken,

Bedankt voor deze verduidelijking. En helemaal met je eens!

Ik zie enkel mijn eigen achtertuin hier :wink: Maar de wereld (het totaalbeeld) is ruimer. Vanuit mijn kant (als gebruiker bezien) ben ik er alvast helemaal klaar voor (50 Mbps download, unlimited verbruik). De vraag is er. Maar inderdaad, het aanbod (langs die andere kant) moet er ook nog klaar voor zijn (en betaalbaar).

Geen gemakkelijke puzzel alvast.
Blijf ik voorlopig nog even op mijn honger zitten... :-D

Edit: Mijn DVB-T signaal (antenne) haalt GRATIS snelheden uit de lucht aan gemiddeld 5 Mbps. Love is in the air. And for free :) Totdat de regering onze lucht begint te belasten. Laat ik veiligheidshalve maar een toontje lager zingen... :wink:

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
42wim
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:16
Bedankt: 18 keer

johand schreef:Wat mij wel opvalt is dat de officiele app van weepetv wel werkt op mijn nexus 7 tablet, maar de geloofde app van Wim, niet. Deze vraagt telkens om MX player te installeren, wat ik al deed...
Johan, wat is je android versie en welke fout krijg je.

Vraagt die telkens om MX player te installeren, of krijg je gewoon een melding waar staat "if you can't play the stream install MX player"

Als de app crasht bij het opstarten dan is de kans groot dat je login en paswoord fout ingevuld is.
Uninstalleer de app, herinstalleer en vul je login en pass correct in :-)

(en ik heb pas een nexus 4 waar de app zonder problemen op werkt, dus de kans is zeer groot dat die dat ook op de nexus 7 moet doen ;-)
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

androidversie weet ik niet uit het hoofd ik denk 4.x
Ik krijg deze fout: "if you can't play the stream install MX player"
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

4.2.2
Herinstalleren werkte niet
42wim
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:16
Bedankt: 18 keer

johand schreef:androidversie weet ik niet uit het hoofd ik denk 4.x
Ik krijg deze fout: "if you can't play the stream install MX player"
Dat is geen fout, dat is een melding.
Wat gebeurt er precies na deze melding? Crasht de app of krijg je beeld ?

Zijn hier toevallig nog mensen met nexus 7 die problemen hebben ?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Hier cyanogenMod 10.1 (Android 4.2.2) Samsung Galaxy S2, 42wim zijn applicatie blijkt normaal te werken.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

42wim schreef:
johand schreef:androidversie weet ik niet uit het hoofd ik denk 4.x
Ik krijg deze fout: "if you can't play the stream install MX player"
Dat is geen fout, dat is een melding.
Wat gebeurt er precies na deze melding? Crasht de app of krijg je beeld ?

Zijn hier toevallig nog mensen met nexus 7 die problemen hebben ?
wit scherm.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Even meegeven dat je vanaf nu een volledige dag gratis WeepeeTV kan kijken :)

Registreer een account, maar betaal nog niet. Met de logins die je per mail krijgt, kan je een dag gratis kijken.

Dit bestond vroeger ook al, maar toen was het 15 minuten ipv een volledige dag. Dit is natuurlijk zonder enige aankoopverplichting.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmmm ik kijk vanaf nu elke dag gratis tv dan :D
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Gniffel gniffel :)
@weepeechris : graptsjen natuurlijk hé, maar toch uitkijken :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@krisken ja misbruik is een risico, maar we willen zoveel mogelijk mensen overtuigen om ons eens te proberen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Zijn er plannen om een tarief voor 24h aan te bieden? Ik zou, gemiddeld 2 keer per maand, WeePee tv kunnen gebruiken. €10/maand vind ik te veel om het enkel sporadisch te gebruiken, maar ik ben wel bereid om bijvoorbeeld €1 of €2 per 24h te betalen.

Als zo'n optie er niet is, dan zou ik ook telkens een nieuw emailadres (fictieve naam) kunnen verzinnen. :P

PS: Geen nood, IK hou mij daar niet mee bezig
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Goed om te zien dat er uiteindelijk toch geluisterd wordt naar ons. Complimenten daarvoor. Ik heb trouwens mijn ouders al eens op weekend gestuurd met zo'n Android-stick, en ze hebben niet 1 keer moeten bellen voor hulp (en het zijn leken). We gebruiken wel liever de app van Johan Cloetens ipv die van 42wim aangezien MX Player crasht op het moment dat je een andere zender hebt gekozen. :-(
krisken schreef:IK speel inderdaad mini ISP voor mijn appartementsblok, maar dat gaat via UTP kabels die overal reeds toekomen. Coax ligt er ook overal maar ik denk dat er dan toch een versterker ga moeten geplaatst worden. Iets wat op zich moeilijk gaat dus...
Je kan het ook omdraaien: je zet de decoder zo dicht mogelijk bij de schotel om nood aan coax te beperken, en je laat de decoder alles omzetten naar meerdere streams die je dan kan verspreiden via de UTP kabels. Er bestaat ook platte coax die als tussenstuk kan dienen om tussen een venster of deur te geraken. Je moet dus niet direct de Hilti bovenhalen als je aan satelliet denkt. :-)
Afbeelding
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@Kenw00t we luisteren wel degelijk hoor :) Alleen kan het een tijdje duren voor we zaken ook publiek implementeren. Zo hebben we al een extra player toegevoegd voor gebruik onder windows na een tip hier.

Al jullie tips zijn nog altijd welkom!

Ook nog even meegeven dat de eerste mensen nu de Weebox aan het testen zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Maar k wil hem kopen :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hoever staat het eigenlijk met de "officiele" Weepee TV apps ? Mogen we voor de zomer nog iets verwachten ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ik keek vorlopig alleen maar via een tablet; Kan ik op 1 of andere manier ook via TV kijken?
android stick, Dune madeiplayer?
weepeebox is nog niet leverbaar?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik kijk via android stick.... of soms via hdmi en mijn asus android tablet
de koe zegt boe
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Via android stick - Waar kan ik zoiets kopen? en wat moet erop installeren?
soms via HDMI, is dat dan een kabel tussen uw tablet en HDMI ingang op TV? Dat werkt dus ook?
USB ingang op TV en naar de tablet, zou dat ook werken?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

mijne stick komt van http://www.geekbuying.com/ Ik heb de gk802 , maar andere lukt ook.
Je kan er de weepeetv app van wim opzetten

Via hdmi en uw tablet werkt ook (bij mij toch). Als je al een tablet hebt (met hdmi poort), is dat de simpelste oplossing. Je moet alleen de juiste hdmi kabel hebben (sommige tablets hebben minihdmi)

USB werkt niet (denk ik)
de koe zegt boe
42wim
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:16
Bedankt: 18 keer

Ter info, nieuwe versie uit van wptvdroid. (http://slideme.org/application/wptvdroid)

De ssl proxy staat nu standaard uit (laatste MXplayer versie kan nu https aan). Met optie om terug te enablen indien nodig.

Als er mensen zijn waarmee het beeld soms lijkt te herstarten of er halverwege gestopt wordt, is't interessant om te upgraden. (anders niet de moeite)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

werkt goed wim.... lijkt iets sneller op te starten (maar kan ook aan iets anders liggen)
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”