Bpost en aanbellen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Ik kan maar hopen dat Coolblue (en anderen) een goede businesscase gemaakt hebben en het risico van een verloren / gestolen / beschadigde zending kunnen compenseren.
Lijkt me duidelijk dat door de methode van B-post (afzetten voor de deur, zonder aanbellen) het risico op gestolen / beschadigde paketten (regen!) toch wel gevoelig stijgt...
Kan een opdrachtgever dit verlies op de een of andere manier verhalen op B-post? Iemand een idee?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ik heb net voor 850 € aan gouderen besteld in Duitsland. Met dit horrortopic in gedachten heb ik ja geantwoord op de vraag of ik een "trustedshops"-verzekering wou nemen voor 2,99 €. Deze verzekert enkel dat indien je niet geleverd wordt, trustedshops je je bedrag terugbetaalt. Idem indien je gebruik wilt maken van je teruggeefrecht en de shop moeilijk zou doen.

Waarschijnlijk een weggegooide 3 € maar indien ik iets zou tegen komen zoals hier, dan zou ik er wel heel blij mee zijn, denk ik. Dat systeem lijkt me dus wel degelijk leuk voor grote bestellingen. Noot: ik denk niet dat mijn goederen zelf ermee verzekerd zijn. Alleen het feit dat ze hier zullen toekomen ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Normaliter is een aangetekende zending verzekerd tot € 500 door BPost( en heb persoonlijk al altijd mijn geld/of 2de zending gekregen bij vermist pakketje(3x gebeurd,CoolBlue,2xProxisAzur ).

Nu vraag ik mij wel af wat er gebeurt zou zijn mocht mijn MacbookPro(toch meer dan €500) die ik verleden jaar besteld heb bij CoolBlue niet geleverd zou zijn.
axs
Moderator
Moderator

Coolblue etc doen idd niet moeilijk om je te crediteren en een nieuw pakket op te sturen, maar dat heeft dus niks met B-post 'service' en/of verzekering te maken.
Daarmee dus mijn vraag of Coolblue ea dit kunnen recuperen bij B-post als blijft dat Bpost in de fout gaat.

Verder is die verzekering bij Bpost enkel bij enkele van hun producten en dus niet van toepassing op alle zendingen.
Laatst gewijzigd door axs 05 apr 2013, 15:23, in totaal 1 gewijzigd.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Vorige week heeft BPost hier een grote doos (TV) geleverd, en we stelden de vraag of we niets moesten aftekenen. De postbode zei letterlijk: "Och trek u dat niet aan, ik teken dat zelf wel af in de auto." :eek:
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat dat zelf tekenen betreft : dit is GEEN grap! Toen mijn oude GSM raar begon te doen (+/- 2/3 jaar terug) kwam er juist die dag een interessante aanbieding voor een Smartphone op iBood. Ik heb deze toen besteld maar na een maand nog steeds niks ontvangen. Dus dan maar gemaild naar iBood en gevraagd waar mijn bestelling bleef...bleek dat deze al 2 weken in mijn bus zou moeten liggen. Toen ik terugstuurde dat dit absoluut niet kon, kreeg ik een mailtje terug waar men als "handtekening" simpelweg mijn naam had geschreven in drukletters, met dan nog een serieuze fout in mijn familienaam en Kris met CH geschreven ipv K. Pas toen ik hun een copy bezorgde van mijn identiteitskaart om aan te tonen dat ik een "handtekening" zet, niet mijn naam in drukletters en ze er op wees dat ze maar eens moesten kijken naar mijn handtekeningen bij vorige bestellingen heeft iBood zonder enig probleem het geld geretourneerd naar mij. De smartphone heb ik helaas nooit ontvangen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Morgen pakje afhalen.

Aangeboden om 8u23 deze ochtend, spijtig genoeg moest ik om 8u vertrekken, volgens de website aangeboden rond 11u, soit waarschijnlijk was de postbode dan rond met aanbellen.

Maar waarom moet ik nu nog tot 11 uur wachten morgen en kan ik gewoon niet om 9 uur mijn pakje gaan halen. Raar bedrijf :bang:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Daar snap ik ook de logica niet achter. Als ze klaar zijn met in de buurt aan te bellen kunnen ze die pakketten toch ook even naar het dichtst bijzijnde postpunt brengen voor afhaling? Dat moet toch logischer en goedkoper zijn dan het de volgende dag via het interne verkeer te laten leveren.
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Tegenwoordig bellen ze wel altijd aan bij mij. Als het terug goed is mag het ook gezegd worden.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij stond deze week het pakketje toch gewoon voor de deur. Nie dat het van grote waarde was maar toch.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

Onder het motto van dit topic even misbruiken.

In een postpunt, kan je volgens de website terecht voor, dit is eentje dat tot 20 uur open is (in een tankstation).

Code: Selecteer alles

Postproducten en -diensten :
Postzegels
Advies bij het frankeren
Aangetekende zendingen
Frankeeretiketten
Pakketten versturen
Taxipost Pick-up & Go

bpost bank en andere financiële diensten :
Stortingen
Paketten versturen kan ik dan terrecht voor verzending van een pakket met kilopost naar een van onze buurlanden ?

Weet iemand onder jullie dat, dat zou een hele hulp zijn.

EDIT

Net gevonden : http://www.bpost.be/site/nl/residential ... types.html

Het zou dus moeten kunnen tot 10 kg, deze week eens proberen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Kiala, die verzenden naar Nederland. Binnen België kost een pakket 4,50 euro tot 15 kg. Wel niet tot aan de deur geleverd maar bij een Kiala afhaalpunt van jouw keuze. Als ik pakketten verzend doe ik het nooit met de post. Er zijn betere, goedkopere en betrouwbaardere alternatieven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

@Jack Kiala had ik aan gedacht maar daar staat nog altijd :
Naar welke landen kan ik mijn pakketten verzenden?
De Kiala Verzendservice is momenteel alleen te gebruiken wanneer zowel de verzender (ook vernoemd als opdrachtgever) als de ontvanger zich in België bevinden. Let op: zowel de verzender als de ontvanger dient zich aan te melden op de Belgische site van de Kiala Verzendservice.
En als je een label aanmaakt moet je nog altijd akkoord geven hiervoor.

Ik heb een postpunt gevonden @Dendermonde, Total station is open tot 20 uur, ideaal kan ik na het werk nog naartoe. Het postkantoor in Brussel-Zuid is echt niet meer doenbaar, 6 lokketten open maar gemiddeld 30 wachtenden.
axs
Moderator
Moderator

2 weken geleden klacht ingediend via de site van de post...
Moet zeggen: Chapeau!
De postbode in kwestie werd aangesproken en deze belde zelfs thuis (geïrriteerd) aan omdat hij nu een sanctie aan zijn been heeft!

Was verwonderd dat De Post rekening houdt met klachten ingediend via de site ... nooit gedacht!
Denk dus niet dat die nog eens een pakketje gewoon voor de deur zal afzetten zonder aan te bellen :banana:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

sinds dit topic (en klacht via FB+mail) is het inderdaad gebeterd.
ik ga nog niet zeggen ideaal (krijgen terug opnieuw post foutief geleverd, van 2 verschillende namen nu zelfs),
maar het is dus wel gebeterd :)
heb ik ook zo gemeld op hun FB pagina, als een probleem opgelost is, is het wel zo vriendelijk dat ook even te melden.

nu is het gewoon afwachten voor HOELANG het in orde is
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Heb ze een tijd geleden op Twitter ook gecomplementeerd. Het was hard aan het sneeuwen en ze melden dat de post waarschijnlijk niet door ging komen, maar daar stond de facteur er toch op zijn fietske voor men game te komen afleveren. Niet dat ik dat geen extra dag kon missen maar kwas wel content :)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

axs schreef:2 weken geleden klacht ingediend via de site van de post...
Moet zeggen: Chapeau!
De postbode in kwestie werd aangesproken en deze belde zelfs thuis (geïrriteerd) aan omdat hij nu een sanctie aan zijn been heeft!

Was verwonderd dat De Post rekening houdt met klachten ingediend via de site ... nooit gedacht!
Denk dus niet dat die nog eens een pakketje gewoon voor de deur zal afzetten zonder aan te bellen :banana:
http://www.bpost.be/site/nl/residential ... index.html

Welke optie moet je nemen, "dienstverlening van de postbode/vervanger"?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
axs
Moderator
Moderator

yep. Dat is de optie ik gebruikt heb.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”