forumleden,
Is er iemand onder u met een werkende nomado voip op een recente telenet basic shake (internet+tv) ? Ik zou graag terug voip doen met een cisco ata maar in twee richtingen. Vroeger had ik adsl met fritzbox het was daar een fluitje van een cent. Ik gebruikte de analoge lijn als inkomend en had voip voor uitgaande gesprekken.
Blijkbaar is dit niet zo eenvoudig met telenet. Ondanks mijn elektronica achtergrond begrijp in niet zoveel van het ICT taaltje. Dus graag een simpel antwoord. Mijn eerste vraag is kan ik voip realiseren in twee richtingen ?
Tweede vraag op wat moet ik letten
bedankt
Pieter
nomado op telenet
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
devlies : je wilt dus voor inkomende telefonie telenet gebruiken en voor uitgaande telefonie nomado (voip)? Of wil je dat alle verkeer via voip loopt?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@ tt9304
De TS heeft duidelijk aangegeven dat hij een cisco ata wil gebruiken met Nomado (in beide richtingen).
Jouw antwoord is dus weer niet relevant.
Er is trouwens geen enkele reden waarom het met een FritzBox beter zou lukken dan met een cisco ata.
@devlies
De belangstrijke vraag is: heb je een modem-only (met eventueel je eigen router), of heb je de Telenet homegateway (modem/wireless router).
De TS heeft duidelijk aangegeven dat hij een cisco ata wil gebruiken met Nomado (in beide richtingen).
Jouw antwoord is dus weer niet relevant.
Er is trouwens geen enkele reden waarom het met een FritzBox beter zou lukken dan met een cisco ata.
@devlies
De belangstrijke vraag is: heb je een modem-only (met eventueel je eigen router), of heb je de Telenet homegateway (modem/wireless router).
- - Met een modem only moet het perfect werken (beide richtingen), gezien je ATA dan een publiek IP zal krijgen.
- Met de homegatway waren er aanvankelijk problemen met VoIP, maar die schijnen intussen opgelost te zijn.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als het een cisco ATA betreft, dan heeft deze geen routingfuncties. Dus dan ga je deze achter een router moeten aansluiten en zal je cisco ATA een intern IP krijgen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti