Uitgaande mail versturen lukt niet
Beste forumleden,
Ik heb een vraag i.v.m. instellen van de uitgaande mail account.
Het zit namelijk zo, mijn vrouw zit op kantoor met een Telenet aansluiting en op haar laptop staat als als smtp: uit.telenet.be
Als ze dan met haar laptop thuis komt waar we een Belgacom Skynet aansluiting hebben dan lukt het niet om mail te versturen.
Hoe kant ik de instelling zodanig veranderen dat dit wel lukt zonder smtp:uit.telenet.be iedere keer te moeten veranderen als ze thuis komt?
Bedankt voor alle hulp,
Nico
Het zit namelijk zo, mijn vrouw zit op kantoor met een Telenet aansluiting en op haar laptop staat als als smtp: uit.telenet.be
Als ze dan met haar laptop thuis komt waar we een Belgacom Skynet aansluiting hebben dan lukt het niet om mail te versturen.
Hoe kant ik de instelling zodanig veranderen dat dit wel lukt zonder smtp:uit.telenet.be iedere keer te moeten veranderen als ze thuis komt?
Bedankt voor alle hulp,
Nico
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het enige dat je kan doen, is webmail gebruiken helaas...
Telenet laat niet toe dat iemand met een skynet account aanklopt op haar SMTP servers om mails te versturen, en vice versa! Zou anders voor spammers nogal gemakkelijk zijn hé
Telenet laat niet toe dat iemand met een skynet account aanklopt op haar SMTP servers om mails te versturen, en vice versa! Zou anders voor spammers nogal gemakkelijk zijn hé
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nee, gewoon de Gmail SMTP server gebruiken bijvoorbeeld (je hebt er dan wel een account nodig maar op zich hoef je die verder niet te gebruiken)... die kan je aanspreken vanop ieder netwerk.krisken schreef:Het enige dat je kan doen, is webmail gebruiken helaas...
Nochtans heeft een vriendin op het werk haar vertelt dat het wel mogelijk moet zijn
maar ze kende er zelf niet genoeg van en wist niet goed hoe het werkte, ergens met SSL en een andere poort of zo iets ?
Haar vriendin heeft ook skynet thuis en misschien gaat ze omgekeerd te werk dus op haar latop dan smtp: relay.skynet.be instellen en dan een andere poort gebruiken zodanig dat ze dan op het werk met telenet ook mail kan versturen zonder te moeten veranderen naar smtp: uit.telenet.be ?
ze kunnen via webmail niet inloggen of op een andere manier ook niet het is iets dat notarissen gebruiken!
Nico
maar ze kende er zelf niet genoeg van en wist niet goed hoe het werkte, ergens met SSL en een andere poort of zo iets ?
Haar vriendin heeft ook skynet thuis en misschien gaat ze omgekeerd te werk dus op haar latop dan smtp: relay.skynet.be instellen en dan een andere poort gebruiken zodanig dat ze dan op het werk met telenet ook mail kan versturen zonder te moeten veranderen naar smtp: uit.telenet.be ?
ze kunnen via webmail niet inloggen of op een andere manier ook niet het is iets dat notarissen gebruiken!
Nico
-
- Deel van't meubilair
TN heeft geen SMTP server die authentication supporteerd... of BGC dit heeft weet ik niet meteen.nico2 schreef:Nochtans heeft een vriendin op het werk haar vertelt dat het wel mogelijk moet zijn
De Google SMTP server is een voorbeeld van een SMTP server met authentication (en die kan je inderdaad op een andere poort via SSL aanspreken).nico2 schreef:maar ze kende er zelf niet genoeg van en wist niet goed hoe het werkte, ergens met SSL en een andere poort of zo iets ?
-
- Moderator
- Contacteer:
Tja wel grappig dat die vriendin van haar werk beweerd dat het mogelijk moet zijn, maar dat ze zelf niet weet hoe. Als die vriendin exact dezelfde situatie heeft (thuis skynet, werk telenet) dan kan ik je alvast zeggen dat dit via SMTP niet zal werken, maar dat ze thuis (=skynet) wel haar telenetmail kan lezen of op haar werk (=telenet) wel haar skynetmail. Ik spreek hier over normale omstandigheden, dus niet in het geval van firewalls etc.
Zoals reeds gezegd : je kan proberen om dit te verzenden via de gmail servers. Moet je wel een gmailadres voor hebben!
Zoals reeds gezegd : je kan proberen om dit te verzenden via de gmail servers. Moet je wel een gmailadres voor hebben!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Skynet heeft blijkbaar SMTP authentication via volgende methode;
- relay.skynet.be op poort 587
SSL/TLS ingeschakeld
SMTP paswoordverificatie vereist ([email protected] + paswoord mailbox)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Als je met Windows Live Mail werkt dan kan je dit als volgt:
1.Open Windows Live Mail en zorg ervoor dat de menubalk wordt weergegeven.
U doet dat door op de menu-icoon te klikken en vervolgens op Menubalk weergeven.
Open Windows Live Mail, klik op de menu-icoon en vervolgens op "Menubalk weergeven"
2.Klik in de menubalk op Extra en vervolgens op Accounts.
3.Er wordt een scherm geopend.
Selecteer uw Belgacom Skynet-account in de sectie E-mail
en klik vervolgens rechts in het scherm op de knop Eigenschappen.
4.In het nieuwe scherm gaat u als volgt te werk:
1.Klik op de tab Servers (bovenaan in het scherm).
2.Vink onderaan in het scherm het vakje "Voor deze server is verificatie vereist" aan.
3.Klik onderaan rechts op de knop Instellingen.
5.In het nieuwe scherm gaat u als volgt te werk: Vink het vakje Aanmelden met aan.
Typ uw volledige e-mailadres in (bv. [email protected]) in het veld E-mailadres.
Geef uw wachtwoord in in het veld Wachtwoord.
Indien u het wenst vinkt u het vakje Wachtwoord onthouden aan.
Klik onderaan in het scherm op de OK-knop.
6.Klik nu op de knop Geavanceerd en ga te werk als volgt:
1.Tik in het veld "Uitgaande e-mail (SMTP)" 587 in.
2.Vink het vakje "Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig" aan.
3.Klik onderaan rechts op de knop Toepassen.
4.Klik op de OK-knop.
7.Klik onderaan rechts in het scherm op de knop Sluiten.
PS: r2504 met je link "hier" kom je gewoon op de site van Belgacom terecht en om het zoekwerk voor Nico te vermijden heb ik het hierboven gepost zoals het op de site van Belgacom staat.
mvg
U doet dat door op de menu-icoon te klikken en vervolgens op Menubalk weergeven.
Open Windows Live Mail, klik op de menu-icoon en vervolgens op "Menubalk weergeven"
2.Vink onderaan in het scherm het vakje "Voor deze server is verificatie vereist" aan.
5.In het nieuwe scherm gaat u als volgt te werk: Vink het vakje Aanmelden met aan.
Typ uw volledige e-mailadres in (bv. [email protected]) in het veld E-mailadres.
2.Vink het vakje "Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig" aan.
4.Klik op de OK-knop.
PS: r2504 met je link "hier" kom je gewoon op de site van Belgacom terecht en om het zoekwerk voor Nico te vermijden heb ik het hierboven gepost zoals het op de site van Belgacom staat.
mvg
-
- Deel van't meubilair
Ik kom nochtans in een topic terecht waar de nodige informatie staat ?jackho schreef:PS: r2504 met je link "hier" kom je gewoon op de site van Belgacom terecht
-
- Moderator
- Contacteer:
r2504 : hij heeft gelijk hoor : authorisation required
Je moet dus een login hebben op dat forum.
Je moet dus een login hebben op dat forum.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Wakker worden krisken... da's de titel van het topic
Enfin, maakt niet uit... de TS heeft z'n oplossing al meer dan één keer gekregen nu (ofwel via Google ofwel via Skynet).
Enfin, maakt niet uit... de TS heeft z'n oplossing al meer dan één keer gekregen nu (ofwel via Google ofwel via Skynet).
-
- Moderator
- Contacteer:
r2504 : ik bedoel dat je een authorisation required krijgt als je jouw "HIER" link volgt Je moet dus een login hebben op dat forum waar jij die link vandaan haalde
Telefonie = EDPnet + OVH
Als ik op die link (genaamd: hier) klik kom ik ook op de Belgacom site uit.
Daar jacko de volledige uitleg gepost heeft, is dit ook geen probleem meer en kan ik dit ook eens uitproberen en of mijn vrouw dan met die instelling op het kantoor nog gaat kunnen post uitsturen op het Telenet netwerk dat zal ze ook moeten proberen.
Aangezien ze een gmail account heeft lijkt mij deze optie ook interessant om uit te proberen.
Moet ik dan op haar mailaccount instelling smpt: uit.telenet.be vervangen door smpt.gmail.com en ook SSl instellen met login en paswoord van haar gmail ?
Of klopt dit niet en moet ik nog iets anders doen.
Ik ben al heel blij dat jullie mij verder willen helpen want voor mij is dit allemaal niet zo evident.
Nico
Daar jacko de volledige uitleg gepost heeft, is dit ook geen probleem meer en kan ik dit ook eens uitproberen en of mijn vrouw dan met die instelling op het kantoor nog gaat kunnen post uitsturen op het Telenet netwerk dat zal ze ook moeten proberen.
Aangezien ze een gmail account heeft lijkt mij deze optie ook interessant om uit te proberen.
Moet ik dan op haar mailaccount instelling smpt: uit.telenet.be vervangen door smpt.gmail.com en ook SSl instellen met login en paswoord van haar gmail ?
Of klopt dit niet en moet ik nog iets anders doen.
Ik ben al heel blij dat jullie mij verder willen helpen want voor mij is dit allemaal niet zo evident.
Nico
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Instelling indien je ook gmail adres hebt :
Server voor uitgaande berichten (SMTP); hiervoor is TLS of SSL vereist: smtp.gmail.com
Authenticatie gebruiken: ja
Poort voor TLS/STARTTLS: 587
Poort voor SSL: 465
Servertime-outs Langer dan 1 minuut, we raden 5 minuten aan
Volledige naam of weergavenaam: [jouw naam]
Accountnaam of gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @gmail.com of @jouw_domein.com )
E-mailadres: je e-mailadres ([email protected] of gebruikersnaam@jouw_domein.com)
Wachtwoord: je wachtwoord voor Gmail
Ik werk al jaren met dit systeem, om ook in het buitenland mails te kunnen sturen/beantwoorden die
op mijn andere accounts binnenkomen.
Stef
Server voor uitgaande berichten (SMTP); hiervoor is TLS of SSL vereist: smtp.gmail.com
Authenticatie gebruiken: ja
Poort voor TLS/STARTTLS: 587
Poort voor SSL: 465
Servertime-outs Langer dan 1 minuut, we raden 5 minuten aan
Volledige naam of weergavenaam: [jouw naam]
Accountnaam of gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @gmail.com of @jouw_domein.com )
E-mailadres: je e-mailadres ([email protected] of gebruikersnaam@jouw_domein.com)
Wachtwoord: je wachtwoord voor Gmail
Ik werk al jaren met dit systeem, om ook in het buitenland mails te kunnen sturen/beantwoorden die
op mijn andere accounts binnenkomen.
Stef
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Nee, r2504 heeft gelijk, "530 Authentication required" is wel degelijk de titel van het topic. Je wordt geredirect naar de Belgacom hoofdpagina omdat je je taal nog moet selecteren, kies voor "Privé" bijvoorbeeld en open die link opnieuw, dan kom je in het topic uitkrisken schreef:r2504 : ik bedoel dat je een authorisation required krijgt als je jouw "HIER" link volgt Je moet dus een login hebben op dat forum waar jij die link vandaan haalde
-
- Moderator
- Contacteer:
Peter klopt, bedankt!
Telefonie = EDPnet + OVH
Ik heb het met de instelling smpt.gmail.com geprobeerd zoals Stef omschreven heeft en het werkt.
Het werkt zowel als ik als poort 587 kies en ook als ik poort 465 ingeef.
Wat is eigenlijk het verschil ?
Is er dan een voorkeur of speelt het geen rol wat je kiest ?
Nico
Het werkt zowel als ik als poort 587 kies en ook als ik poort 465 ingeef.
Wat is eigenlijk het verschil ?
Is er dan een voorkeur of speelt het geen rol wat je kiest ?
Nico
-
- Deel van't meubilair
587 is the Outgoing server (SMTP) port for IMAP. It uses a TLS encryption connection.
465 is the Outgoing server (SMTP) port for POP. It uses an SSL encryption connection.
Of het nu voor IMAP of POP is maakt niet uit want je gebruikt het enkel voor het verzenden... dus het verschil is eigenlijk TLS versus SSL wat betreft encryptie.
465 is the Outgoing server (SMTP) port for POP. It uses an SSL encryption connection.
Of het nu voor IMAP of POP is maakt niet uit want je gebruikt het enkel voor het verzenden... dus het verschil is eigenlijk TLS versus SSL wat betreft encryptie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik meen wel dat gmail smtp niet toelaat je afzenderadres te kiezen.
Je kan je Outlook-account wel anders instellen, met je skynet-adres, maar gmail overschrijft dat met je gmail-adres als je via gmail smtp-server verstuurt.
Je kan je Outlook-account wel anders instellen, met je skynet-adres, maar gmail overschrijft dat met je gmail-adres als je via gmail smtp-server verstuurt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Als je een ander dan je gmail-adres als afzender wil gebruiken, moet je dat adres eerst bekend maken in je gmail. Via "Instellingen", "Accounts en import" en dan "E-mailberichten sturen vanaf".
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 24 keer
Als je niet thuis bent , en op een belgacom verbinding zit moet je dus de uitgaande server nemen van belgacom , idem bij in het buitenland.nico2 schreef:Beste forumleden,
Bedankt voor alle hulp,
Nico
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Indien je geen gmail adres wil gebruiken kan je dit oplossen door je account 2x aan te maken.
1 maal met smtp van telenet
1 maal met smtp van belgacom
De account waar je het meeste opzit zet je dan als hoofdaccount.
vb:
inkomende mail: webmail.userbase.be
smtp (uitgaande): uit.telenet of relay.skynet.be
gebruikersnaam: xxxxx
wachtwoord: XXXXX
-> dit 2 keer doen!
Wel niet vergeten de 2 accounts aan het zelfde .pst bestand te koppelen anders kom je later in de problemen.
Het enige wat je dan moet doen als je een mail wil sturen is kijken op welke verbinding je zit en bij het "aan" veld telenet of belgacom te selecteren (je kan dit zelf definiëren bij de instellingen, je kan dit dus ook thuis-werk noemen)
Als je wil kan ik wel eens een screenshot uploaden, maar momenteel heb ik enkel mijn exchange mail
1 maal met smtp van telenet
1 maal met smtp van belgacom
De account waar je het meeste opzit zet je dan als hoofdaccount.
vb:
inkomende mail: webmail.userbase.be
smtp (uitgaande): uit.telenet of relay.skynet.be
gebruikersnaam: xxxxx
wachtwoord: XXXXX
-> dit 2 keer doen!
Wel niet vergeten de 2 accounts aan het zelfde .pst bestand te koppelen anders kom je later in de problemen.
Het enige wat je dan moet doen als je een mail wil sturen is kijken op welke verbinding je zit en bij het "aan" veld telenet of belgacom te selecteren (je kan dit zelf definiëren bij de instellingen, je kan dit dus ook thuis-werk noemen)
Als je wil kan ik wel eens een screenshot uploaden, maar momenteel heb ik enkel mijn exchange mail
je bent bezig over .pst bestand dus je hebt het over outlook.
Ik zou dan juist het zelfde kunnen doen onder Windows Live Mail, ook twee accounts aanmaken.
Dan staan de uitgaande mails natuurlijk op twee verschillende accounts (plaatsen) of kan je ook zorgen dat die tesamen komen te staan?
Nico
Ik zou dan juist het zelfde kunnen doen onder Windows Live Mail, ook twee accounts aanmaken.
Dan staan de uitgaande mails natuurlijk op twee verschillende accounts (plaatsen) of kan je ook zorgen dat die tesamen komen te staan?
Nico
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ergens in het topic moet ik WLM over het hoofd gezien hebben.
Maar er is goed en slecht nieuws, aangezien ik nog nooit met WLM heb gewerkt en het liever ook zo hou, heb ik het even opgezocht voor jou.
Ik kwam dit topic tegen.
Waaruit blijkt dat je inderdaad meerdere accounts kan aanmaken met een andere smtp maar je kan de naam bij het "aan" veld niet wijzigen.
Dus er zal 2 keer [email protected] komen te staan ipv [email protected] (Belgacom / Telenet).
Het zal dus in het begin even zoeken worden welke adres je telenet is en welk adres je belgacom is maar nadien kan je mailen zonder dat je mails van @gmail komen.
PS: WLM werkt met EML files op deze locatie: (C:\Users\<computernaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail)
Maar er is goed en slecht nieuws, aangezien ik nog nooit met WLM heb gewerkt en het liever ook zo hou, heb ik het even opgezocht voor jou.
Ik kwam dit topic tegen.
Waaruit blijkt dat je inderdaad meerdere accounts kan aanmaken met een andere smtp maar je kan de naam bij het "aan" veld niet wijzigen.
Dus er zal 2 keer [email protected] komen te staan ipv [email protected] (Belgacom / Telenet).
Het zal dus in het begin even zoeken worden welke adres je telenet is en welk adres je belgacom is maar nadien kan je mailen zonder dat je mails van @gmail komen.
PS: WLM werkt met EML files op deze locatie: (C:\Users\<computernaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail)
Hallo Iedereen,
Merci.
Kan ik deze confiuratie integreren in hMailServer 5.4 aub ?jackho schreef:Als je met Windows Live Mail werkt dan kan je dit als volgt:
4.Klik op de OK-knop.
Merci.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Uw antwoord slaat op niets, als je niet constructief mee kan werken aan een oplossing en als enige bedoeling hebt om te spammen en te bashen, kan dit eens een exit worden...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Deel van't meubilair
Het staat inderdaad krom van onwaarheden... niemand verplicht je bij Telenet een @telenet.be adres te gebruiken (zelfs niet via hun Eigen SMTP server).TiTanium schreef:Uw antwoord slaat op niets
-
- Moderator
- Contacteer:
Ja en neen : wil je als uitgaande mailserver poort 25 (standaard) gebruiken dan moet je uit.telenet.be gebruiken. Iets anders zal niet werken! Echter als je je eigen mailserver zo configureert dat deze ook werkt op poort 587 (alternatieve poort voor SNMP) dan gaat dit perfect. Gmail werkt bijvoorbeeld hiermee. Ook ken ik tientallen mensen die een eigen domeinnaam hebben en die dit adres gebruiken via telenet (via een IMAP of POP3 account op bvb thunderbird of windows mail). Dus wat tt9304 beweerd is 100% zeker onzin...
Telefonie = EDPnet + OVH
Ik gebruik overall send.one.com poort 2525. je moet alleen wel een account bij one.com hebben.
http://www.one.com/en/support/guides-faq#emailapps
Greetz
Greetz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
25°C en de eerste met nen zonneslag valt al binnen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Lees eens goed de volgende links, dan zal je ziet dat poort 2525 géén standaard poort is, en poort 587 de officieel alternatieve poort indien poort 25 gesloten is (uitgaand).
https://support.qdc.nl/webhosting/alter ... voor-smtp/
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=33992
https://support.qdc.nl/webhosting/alter ... voor-smtp/
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=33992
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
En wat doe je als je geen account bij one.com hebt? Juist, dan gebruik je als inkomende mailserver de mailserver van je hostingprovider en als uitgaande mailserver uit.telenet.be. Of zoals ik zeg (indien je hostingprovider dit ondersteund) : inkomende mailserver van je hostingprovider en uitgaande mailserver gewoon hetzelfde met poort 587...tt9304 schreef:Ik gebruik overall send.one.com poort 2525. je moet alleen wel een account bij one.com hebben.
Greetz
Of ga je er van uit dat iedereen bij one.com zit?
Telefonie = EDPnet + OVH
Ik bied een alternatief aan, en dan heb je ineens ook cloud ftp en webruimte en onbeperkt aantal mailboxen, en Eigen domain naam mogelijkheid. zodat als je van ISP veranderd ook niet je email adres moet veranderen.
-
- Deel van't meubilair
Alternatieven zijn externe hosting firma's, relays, forwarders... waarvan er genoeg gratis zijn.tt9304 schreef:Ik bied een alternatief aan zodat als je van ISP veranderd ook niet je email adres moet veranderen.
Het enige wat ik van jou lees is het kopen van een router bij firma X, en het nemen van een domein bij firma Y op iedere vraag in dit forum.