Gigaset wordt niet herkend op PC

Plaats reactie
castro
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2013, 15:03

Alvast bedankt aan iedereen voor al de info die er is! Ik heb al enorm wat bijgeleerd hier.
Wij gebruik thuis al jaren voip (betamax alternatieven) via de pc, en nu wou ik ook dit via de thuistelefoon doen, en Telenet telefonie wegdoen.

Nu, ik wou dit eerst testen dus ik heb nog niets via WeePee besteld (is wel de bedoeling naar de toekomst toe), maar als ik het goed heb begrepen, ben ik niet verplicht om dit te doen, om eerst te testen of ik mijn uitgaande oproepen kan instellen.

Ik zit eigenlijk al vast bij het begin;
Ik heb de Gigaset Siemens C610 IP gekocht, alles mooi verbonden, lichtje brandt, firewall uitgezet op de pc, ... Maar ik kan niet verbinden met de telefoon via de pc.
Ik krijg de melding (die je krijgt als je op een willekeurige PC naar de website gaat) dat hij niet verbonden is, of dat hij geblokkeerd is via de firewall.
Ik ben ook bij mijn zus gaan proberen, ik dacht dat het aan de PC lag, maar hier krijg ik de zelfde melding.

Nogmaals bedankt voor de hulp!
tt9304
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 apr 2013, 14:54
Bedankt: 15 keer

heb je je gigaset een fixed ip gegeven, kun je die pingen???

Greetz
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

castro schreef:Alvast bedankt aan iedereen voor al de info die er is! Ik heb al enorm wat bijgeleerd hier.
Wij gebruik thuis al jaren voip (betamax alternatieven) via de pc, en nu wou ik ook dit via de thuistelefoon doen, en Telenet telefonie wegdoen.

Nu, ik wou dit eerst testen dus ik heb nog niets via WeePee besteld (is wel de bedoeling naar de toekomst toe), maar als ik het goed heb begrepen, ben ik niet verplicht om dit te doen, om eerst te testen of ik mijn uitgaande oproepen kan instellen.

Ik zit eigenlijk al vast bij het begin;
Ik heb de Gigaset Siemens C610 IP gekocht, alles mooi verbonden, lichtje brandt, firewall uitgezet op de pc, ... Maar ik kan niet verbinden met de telefoon via de pc.
Ik krijg de melding (die je krijgt als je op een willekeurige PC naar de website gaat) dat hij niet verbonden is, of dat hij geblokkeerd is via de firewall.
Ik ben ook bij mijn zus gaan proberen, ik dacht dat het aan de PC lag, maar hier krijg ik de zelfde melding.

Nogmaals bedankt voor de hulp!
ook via de gigaset.net login ?

http://gigaset.com/hq/en/cms/PageIntern ... Login.html
castro
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2013, 15:03

Ik probeerde via mijn PC die via de kabel is verbonden met internet, en dit ging niet.
Ik dacht dat het zo moest, en dat het niet ging via wifi.
Ik probeerde toevallig via mijn laptop die via wifi (op hetzelfde netwerk zit) en hier lukte het wel.
Heel vreemd, en bedankt voor de reacties maar het is dus opgelost.

Op beide vragen moet ik wel negatief antwoorden (niet dat het nog uitmaakt), hij werd gewoon niet herkend op het netwerk alhoewel ik wel verbonden was; ik had oa weersvoorspellingen etc..

Ik heb nog één vraag:
Als ik nu mijn nummer wil overdragen via WeePee, maar ik heb bij Telenet een Shake, en de shake wordt dus verlaagd naar eentje zonder telefonie, krijg ik dan een administratieve boete van Telenet?
Dit durven ze wel te doen als je naar een goedkoper tarief wil gaan, maar als je de persoon van de callcenter onder druk zet door te zeggen dat je volledig weggaat, wordt deze boete teniet gedaan.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hoelang ben je al telefonieklant bij telenet? Volgens de nieuwe telecomwetgeving kan je weg na 6 maand, maar bij mijn weten kan je bij telenet vroeger vertrekken zonder boete.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
castro
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2013, 15:03

Ik ben al langer als een jaar klant (met telefonie) bij Telenet dus dit bedoelde ik ook niet, ik heb het eerder over "de administratieve kost van 50 euro voor het veranderen van tarief". Deze "administratie" wordt toegepast als je een downgrade doet van je tarief (vb. van Fibershake naar Basicshake). Dus vroeg ik mij af of dit gebeurt als je uw shakeinhoud (zonder telefonie) veranderd?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gelieve op het Forum geen geruchten te verspreiden niet niet waar zijn (tenzij je er bewijzen van hebt).

Telenet heeft gans de procedure van "éénmalige" kosten gewijzigd, en dit is al méér dan één jaar in voege nu.
  • actvatiekosten (50€) worden alleen gerekend bij nieuwe klanten. Als je al tenminste één digitaal product hebt (internet, telefonie of DTV), dan betaal je géén activatiekosten meer als je ene nieuwe product bestelt.
  • Veranderen van abonnement is volledig kostenloos. Als je wegens de verandering een nieuwe modem nodig hebt (vb upgarde naar FiberNet), dan is de nieuwe modem ook gratis.
  • Als je op eigen initiatief een nieuwe modem wilt (vb omruilen van de homegatway naar modem only), betaal je 75€ "swap kosten"
Waar haal je dan de info dat er 50€ "administratie" wordt toegepast als je een downgrade doet van je tarief ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik kan bovenstaande info enkel beamen.

Mijn broer is enkele dagen geleden overgetapt op VOIP, in beide richtingen.
Telenet heeft hem op geen enkele manier extra kosten aangerekend, hij heeft nu gewoon een goedkopere shake en belt WAANZINNIG veel goedkoper :).
castro
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2013, 15:03

philippe_d schreef:Gelieve op het Forum geen geruchten te verspreiden niet niet waar zijn (tenzij je er bewijzen van hebt).

Telenet heeft gans de procedure van "éénmalige" kosten gewijzigd, en dit is al méér dan één jaar in voege nu.
  • actvatiekosten (50€) worden alleen gerekend bij nieuwe klanten. Als je al tenminste één digitaal product hebt (internet, telefonie of DTV), dan betaal je géén activatiekosten meer als je ene nieuwe product bestelt.
  • Veranderen van abonnement is volledig kostenloos. Als je wegens de verandering een nieuwe modem nodig hebt (vb upgarde naar FiberNet), dan is de nieuwe modem ook gratis.
  • Als je op eigen initiatief een nieuwe modem wilt (vb omruilen van de homegatway naar modem only), betaal je 75€ "swap kosten"
Waar haal je dan de info dat er 50€ "administratie" wordt toegepast als je een downgrade doet van je tarief ???
Mijn excuses hiervoor, daarom dat ik het ook kwam vragen.
Uit eigen ervaring weet ik wel dat dit iets meer dan een jaar geleden (januari 2012) wel nog zo was. Een bewijs? Neen ik heb het gesprek met het callcenter niet opgenomen maar toen ik vroeg om een downgrade te doen van Fibernet shake naar Basicshake werd dit destijds wel gezegd dat ik deze kost zal moeten betalen.
Ik ben blij dat het dan veranderd is.

PS: Het contract toen was al lang verlopen, dus hier lag het ook niet aan.


EDIT:
Ik zie net inderdaad op de website van Telenet staan:
Een ander internet-, digitale tv- of telefoonabonnement?
Je kunt altijd kosteloos van abonnement veranderen.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”