Overzetten GSM nummer

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Mijn vrouwke kreeg voor haar verjaardag een nieuwe telefoon. (smartphone)
Hiemee wil ze ook graag op internet. Ik wil haar een veilig systeem geven met voldoende internet (internet-on-mobile)
Hiermee kan ze surfen en nooit boven het budget gaan.

Haar huidig contract My15 : Start datum Contractduur 20/08/2010 24 months .
Ik bestelde een Internet-on-mobile herlaadkaart op de website van mobistar.
Deze herlaadkaart hebben we op 23 maart ontvangen. Toen moest ik binnen de 48uur na ontvangst op hun website
alle info doorgeven om haar oud nummer te behouden.
Ik heb hier ook bevestiging van gekregen :

Mail die ik ontvangen heb :
Je aanvraag om je nummer te behouden werd doorgegeven. Hieronder vind je een overzicht van je gegevens.

Wat mag je verwachten na je bestelling ?

Laat voorlopig de simkaart van je oude operator (bijvoorbeeld Base of Proximus) in je gsm zitten zodat je bereikbaar blijft.
Binnen de 48 uur na ontvangst van je formulier ontvang je een sms’je waarin staat dat we begonnen zijn met de overdracht van je nummer naar Mobistar.
Schakel je gsm uit na ontvangst van dit sms’je. Haal er vervolgens de simkaart (Proximus of Base) uit en steek er je nieuwe Mobistar-simkaart in.
Je hebt nu gedurende maximaal 30 minuten geen verbinding met het gsm-netwerk. Dit is normaal; de overdracht is bezig.
Na 30 minuten schakel je je gsm gewoon opnieuw in. ‘Mobistar’ verschijnt op je scherm.
ongeveer 4 dagen na ontvangst hadden we nog altijd geen sms gekregen en nam ik contact op met de klantendienst.
Ik kreeg de melding dat het Pasen was en de dienst gesloten was. Ok, kan ik begrijpen. nog even wachten dus.

Op 3 april neem ik opnieuw contact op en daar melden ze me dat het in verwerking is.

We zijn nu 9 april en ik begin het op mijn zenuwen hiervan te krijgen.

Hoe lang kan dit wettelijk duren. Kunnen ze ons nog een maand abonnement aanrekenen ?
Mijn aanvraag was 23 maart 2013. gaan ze dit rekken tot de 20ste april (einde lopende maand?)
wat kan ik hieraan doen ?
Shenron
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Je bent helaas niet correct bezig

Die procedure is bedoeld voor mensen die hun nummer willen overzetten / behouden VAN EEN ANDER NETWERK (proximus, base, ....)
Als je al Mobistar klant bent, zal dit niet werken, vrees ik

Je dient je contract op te zeggen (via mail, post of fax) en in je aanvraag vragen om een herlaadkaart te nemen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Contract opzeggen = nummer kwijt
Naar een Mobistar verkooppunt gaan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Toch raar dat je dat steeds terug ziet: contract opzeggen = nr kwijt.

Heb al meermaals eerst contract/abo opgezegd. Dan werd mijn kaart gewoon een herlaadkaart, maar mijn nummer ben ik nog nooit kwijtgeraakt op deze manier.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

ik heb vooraf contact gehad met de mobistar klantendienst en dit kon ook gebruikt worden door mobistar klanten.
Ze heeft me even on hold gezet om het na te vragen...
Het blijkt ook geen probleem want de procedure voor nummerbehoud is opgestart. ik heb hier een dossiernummer van.

Het zou toch raar zijn om eerst je nummer over te moeten zetten naar een bv. pay and go (proximus) en dan terug je nummer te moeten overzetten naar mobistar.
Dit zou toch te belachelijk voor woorden zijn.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Binnen eenzelfde provider moet dat echt wel mogelijk zijn, als je van een virtuele provider (zoals bv Scarlet via Proximus netwerk) verandert, zou ik wel aanraden om eerst naar een andere provider te gaan omdat dit vaak gemakkelijker (en vooral sneller) is.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Wout
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
Twitter: officialwhoo
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Bij wijziging van formule intern (wat perfect kan binnen zelfde provider, Mobistar in dit geval, zelfs op één dag)
krijgt de persoon aan de lijn geen verkoop of commissie.

Als de persoon je eerst je huidige dienst laat opzeggen,
overschakelen op prepaid
en DAN laat kiezen voor de nieuwe formule
dan heeft die persoon een bonus...

Laat je niet doen he! :wink:
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is onzin, mijns inziens. Een abonnement upselling van 10 naar eentje van 50 euro, levert volgens mij wel een sale op...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Het leven is simpeler als je je op voorhand informeert:
Ben je al Mobistar klant?

Stap je over van een abonnement naar een herlaadkaart?

Contacteer onze klantendienst op het nummer 5000 om je abonnement op te zeggen. Je krijgt daarbij de optie om je nummer en bijbehorende simkaart als herlaadkaart te behouden.

Stap je over van een herlaadkaart naar een abonnement?

Bij de overgang naar een abonnement hoef je niet van simkaart te veranderen. We activeren je nieuwe abonnement binnen de 48 uur en je behoudt automatisch je nummer. En je belkrediet? Ook dat verlies je niet! Het wordt afgetrokken van je eerste factuur met de vermelding "belkrediet".
bron: http://www.mobistar.be/nl/hulp/mobiele- ... r-behouden

Je moest dus helemaal geen nieuwe simkaart van Internet on Mobile bestellen, je moest gewoon naar 5000 bellen om je abonnement op te zeggen en vragen om de bijbehorende simkaart als herlaadkaart te behouden. Daarna kan je vlotjes kiezen voor Internet on Mobile op je bestaande simkaart en is een nummeroverdracht helemaal niet nodig!

Check dus nog maar eens via 5000 of je abonnement My15 is opgezegd en je aloude simkaart is omgezet naar een herlaadkaart. (Het startpakket met nieuwe simkaart is uitsluitend bedoeld voor mensen die overstappen vanaf het Proximus- of Base-netwerk en nummeroverdracht is compleet overbodig en mag dus geannuleerd worden en in de vuilnisbak gegooid worden.)
Gebruikersavatar
Wout
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
Twitter: officialwhoo
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Lord Utopia schreef:Dat is onzin, mijns inziens. Een abonnement upselling van 10 naar eentje van 50 euro, levert volgens mij wel een sale op...
Nope... upgrades niet (toch niet waar ik van weet)
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

ze kunnen me inderdaad overzetten naar een TEMPO maar niet naar een internet-on-mobile.

Dit zou niet onder TEMPO vallen. Dat hebben ze me toch aan de telefoon wijsgemaakt.
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

als je overgezet word naar tempo kun je zelf internet on mobile activeren via #123#

ik heb het ook gedaan van tempo text naar internet on mobile ....
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Vandaag is haar nummer overgezet naar een Tempo kaart.

Ik kan echter nog niet werken via #123#. Dit zal moeten wachten tot maandag.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

vandaag sms gekregen. Haar kaart is nu Internet-on-Mobile ?

gestart 23/03/2013
Overgezet 13/04/2013
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”