Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@Philippe_d

Op dit ogenblik werkt het op Windows, Mac, iPhone, iPad en Android. Voor android installeer je best de officieuze app van Wim http://blog.42.be/p/weepeetv.html of de app van Belgian Waves die je in de Google app store vindt.

Wat nog niet ondersteund wordt: Blackberry en Windows mobile

@eternum

Terechte kritiek. Had ook graag gezien dat het wat sneller ging. Maar we hebben ons vooral gericht op stabiliteit en de back end. Er staat nog heel wat op het programma, gewoon kwestie van development tijd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik kijk dagelijks weepeetv, en nog geen last gehad van wegvallend beeld (behalve eerste dagen na launch). Ik kijk wel meestal via android...
de koe zegt boe
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Op computer wel, het was even in orde maar dan weer wegvallend beeld. De reden ook waarom ik niet meteen terug verleng. En een Windows Phone + Windows 8 app zou ik ook wel willen zien, maar ik heb de indruk dat daar maar 1 dev hebben dus dat zal wel nog even duren :P
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het lijkt mij ook een goed idee om nog wat te wachten.
Er staat immers nog héél wat op de agenda van WeepeeTV : zowel qua functionaliteit als content.

Turner hoopt tegen eind 2013 wel 150 kanalen in portefeuille te hebben.
Bron.

weepeechris schreef:Er staat nog heel wat op het programma, gewoon kwestie van development tijd.

Gewoon eventjes afwachten dus. :|
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

als er 150zenders komen, dan hoop ik dat ze de 15 die we mogen selecteren wel optrekken.

Maar ik geloof er niet erg in...
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik moet geen 150 zenders hebben, gewoon vier erbij en ik teken :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

fryelectro schreef:Ik moet geen 150 zenders hebben, gewoon vier erbij en ik teken :)

Het is hier al vaak genoeg gezegd; maar volledig akkoord. De rest van het product spreekt mij wel aan. Steek er VIER en eventueel Discovery Channel + National Geographic bij en ik zou het nemen.

Ik denk dat ze dat bij Weepee maar al te goed weten, maar dat Wouter Vandenhaute (ik bedoel SBS) dwarst ligt. Misschien zit de komst van Stievie er voor iets tussen?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Vrees van wel. Die hebben nu de kans om er iets aan te verdienen met stievie. En die marge zal misschien hoger liggen dan wat ze potentieel zien te verdienen als ze met weepee in zee gaan. Ach ja, dit zijn dan ook maar assumptions. Ze zouden blij moeten zijn dat een bedrijf zoals weepee hun wilt verdelen. Ik snap dat allemaal niet hoor, moeten die niet zoveel mogelijk kijkers halen om zoveel mogelijk reclameinkomsten te hebben?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Weet iemand wanneer de BBC (en op welk kanaal) het wereldkampioenschap snooker 2013 uitzend en of dit via WeepeeTV te bekijken is?
Zou dan wel es een maandje of 2/3 willen gebruiken.
Ik veronderstel dat Weepee vlekkeloos werkt op een Nexus 7 tablet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een bevriend koppel is voor 3 maand in hun appartement in Frankrijk.
Ik heb ze een WeePee TV abonnement aangeraden voor 3 maand, en alles op hun Laptop klaargemaakt.

Alles werkt perfect, met uitzondering dat één en Canvas niet bereikbaar zijn, wegens de IP ban.
Om dit te omzeilen, is een VPN waarschijnlijk de beste manier.

Iemand tips om op een gemakkelijke manier een VPN naar België op te zetten ?
Ik zou ze natuurlijk kunnen verbinden met mijn router, maar dan verlies ik een stuk upload bandbreedte, als ze de hele avond daar in Frankrijk naar TV kijken :-( .
Ideaal natuurlijk zou een VPN zijn naar hun eigen woning in België (gezien er nu toch 3 maand geen gebruik is), maar daarvoor is het nu te laat, ze zijn al vertrokken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik heb in het verleden https://www.overplay.net/ gebruikt en dat werkte vrij goed. Wel nooit met Weepee TV getest.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

philippe_d schreef:Ideaal natuurlijk zou een VPN zijn naar hun eigen woning in België (gezien er nu toch 3 maand geen gebruik is), maar daarvoor is het nu te laat, ze zijn al vertrokken ...

En niemand heeft een sleutel om even de planten water te geven ofzo zodat je dit even kan fixen? :)
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Twitter: https://twitter.com/weepeetv/status/318656612162232322
Blijkbaar kunnen ze er toch zelf mee lachen :lol:
Afbeelding
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Dit weekend effe 15 minuten getest, maar de URL van weepe zelf kon ik kijken, maar met de ap van Wim lukte het niet. de app crashte.
Ik probeerde op een Nexus 7 tablet nadat ik ook MX player installeerde.

Moet de app van Wim een geldig abo bij weepee hebben, of zou het ook met de 15 test minuten moeten lukken?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ging trouwens in maart niet de full launch zijn? Ik heb hier niks meer van gehoord? In al die maanden is er eigenlijk nog niks veranderd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

inderdaad, ik dacht hetzelfde. Deze maand vervalt mijn abbo van 3maand... en tzal niet verlengd worden.

Waar ik mij nog het meest aan erger, is dat zelfs die kleine dingen er niet doorkomen, zoals paswoord veranderen. Dat zijn toch dingen die ze vrij makkelijk en goedkoop zouden moeten kunnen...
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Misschien zien ze zelf in dat ze er niet gaan komen zoals ze nu bezig zijn?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Nieuwe flash player voor Chrome en Firefox! :banana: Benieuwd naar bevindingen :)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Thanks om de bugs te fixen chris, nu de content en de prijs nog ;)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik kan er niet op dus kan niet testen.... :angel: (abonnement niet verlengd) Is er nog iemand die er wel opkan?
de koe zegt boe
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

weepeechris schreef:Nieuwe flash player voor Chrome en Firefox! :banana: Benieuwd naar bevindingen :)


Lijkt hier beter te gaan op Ubuntu Chromium, heb geen onderbrekingen gehad.
niceguy
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mar 2010, 10:18
Bedankt: 4 keer

In Zweden is vorige week een met Weepee vergelijkbare IPTV service van start gegaan:
http://magine.com/en
Magine biedt via connected TV, tablet, PC of smartphone naast de openbare omroep SVT1 & 2 ook het commerciele TV4 en een boeket met o.a. CNN International, BBC, Eurosport, National Geographic, Nickelodeon, TNT en Cartoon Network. Opvallend is ook daar het (voorlopig ?) ontbreken van de andere belangrijke commerciele omroepen zoals TV3 en Kanal 5.
Een abo kost EUR 11,5/maand.
Magine heeft verder aangekondigd op termijn zijn service over heel Europa te willen uitrollen (Spanje en Duitsland zijn alvast dit jaar nog gepland)
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@niceguy Ja, OTT is hot tegenwoordig :). Bijna zeker de toekomst van TV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

weepeechris schreef:OTT is hot


Probleem is dat het bij WeePeeTV en zelfs Telenet echt letterlijk over the top is... en dat het amper werkt op een iets afwijkende configuratie. OTT maakt z'n naam dus amper waar en werkt meestal enkel op Apple producten.

weepeechris schreef:Bijna zeker de toekomst van TV.


Uiteindelijk komt het erop neer dat het IP-based is... niets om wonderbaarlijk over te doen. De grote vraag is alléén wie de nieuwe "leverancier" van het signaal zal worden, de zenders zelf, een groepering, de ISP's, ... ze vechten vandaag nog allemaal om de koek en maken het elkaar serieus moeilijk. Ik betwijfel dus of er voor WeePeeTV een plaatsje zal zijn...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Als WeePee echt wil slagen, heeft het:
- Een veel lagere prijs nodig (ik dacht zelf aan zo een 5 euro / maand, maximum 7 euro)
- HD content in het aanbod (bv één en canvas in HD, ik heb die zenders nu al GRATIS in pal signaal, via DVB-T)
- Een aantal heel goede zenders in het aanbod (die mensen over de streep kunnen trekken). Hierbij denk ik bv aan: Kid channel, Sport channel, Nature channel, Music channel, Serie channel, Movie Channel (naast de voornaamste vlaamse zenders)
- Eventueel kan een kleine meerprijs gevraagd worden, voor elk kanaal dat men extra wenst.
- Of omgekeerd, een maand abonnement per kanaal (zender) waar je naar wilt kijken.

Ik wil gerust 2 euro / maand betalen om enkel naar VT4 te kijken.
Of 4 euro / maand voor één en canvas in HD kwaliteit.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op sommige punten heb je zeker en vast gelijk Gent32m, maar op andere (bvb de prijs) denk ik dat het onhaalbaar is.
Wetende dat je voor analoge TV alleen al (!!!) 15 euro en meer betaald, dan is WeePee toch wel goedkoop? Ze moeten hun investeringen er ook nog uit halen hé, en dan denk ik dat een prijssetting zoals jij voorstelt niet echt realistisch is.

Aan de andere kant heb je zeker een punt dat wat meer zenders (bvb discovery, vt4, ...) zeker mensen over de streep zouden trekken. De mensen die verknocht zijn aan hun TV toestel gaan blijven kijken via Telenet of Belgacom maar mensen zoals het gemiddeld UB publiek gaan sneller nieuwe zaken als OTT proberen. En daarbij hoort ook wel enige kwaliteit, ook van de zenders...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Gent32m schreef:ik heb die zenders nu al GRATIS in pal signaal, via DVB-T)

Niet dat ik wil muggeziften, maar PAL wordt niet meer gebruikt via de ether in België.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@Gent32m Bedankt voor je feedback.

Concreet:

- de prijs verlagen is héél moeilijk. Wij moeten aan alle partijen rechten betalen en ook nog eens onze hardware. Als kleine speler kunnen we niet echt eisen stellen aan contentpartijen.
- HD is in theorie geen probleem en komt sowieso. In de praktijk verbruikt dit veel bandbreedte en als er ergens op de connectie een probleem is, verlies je al die kwaliteit weer. Niet alle ISP's zijn gelijk...
- kanalen nemen vooral een afwachtende houding aan. Hoe succesvoller we zijn, hoe meer content we kunnen krijgen. En natuurlijk, hoe meer content, hoe succesvoller... Ons uitgangspunt is altijd geweest dat we bereid zijn met iedereen te praten.
- betalen per zenders is moeilijk omdat die prijs dan behoorlijk hoog moet liggen voor een basiszender. De infrastructuurkost is er sowieso. Bovendien zou het dan duurder uitkomen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een abonnement per zender. Dat kunnen we doen als de zender meewil, maar die prijzen zullen sowieso hoger liggen dan. Is daar eigenlijk wel een markt voor?

Wij hebben WeepeeTV behoorlijk vroeg gelanceerd, nu is het voor ons kwestie om het systeem op punt te zetten en content toe te voegen.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Is het mogelijk om WeePee TV te bekijken in het buitenland (hotel, 2de verblijf) zonder een VPN op te zetten? Eventueel met bewijs van Belgische ID of domicilie?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gent32m schreef:- HD content in het aanbod (bv één en canvas in HD, ik heb die zenders nu al GRATIS in pal signaal, via DVB-T)
Of 4 euro / maand voor één en canvas in HD kwaliteit.


Rare uitspraak... je wil 4 euro betalen voor iets wat je al gratis hebt ?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

1. Prijs is een moeilijk punt. Vergelijk het met de BTW hier. Vanaf een bepaald percentage, wordt er minder geconsumeerd en/of gaan de mensen meer in het zwart werken, elders zaken aankopen (internet), waardoor de BTW inkomsten lager uitvallen, ondanks de verhoogde voet. Terwijl een lagere BTW heffing, de consumptie (en dus inkomsten) wel meer kan aanzwengelen. Hoe meer klanten je hebt, hoe sterker je de prijs immers kan drukken.

2. Op tablets kan je tegenwoordig allerlei APP's (voor nog geen 1 of 2 euro) kopen. Games zoals Angry Birds en wat heb je daar nog allemaal. 2 euro, dat is spotgoedkoop om zo een spel te kunnen kopen (en spelen). Een spel dat nochtans ook een veel hogere ontwikkelingskost kende. Maar door de schaalbaarheid (miljoenen mensen downloaden die app en betalen daar maar 2 euro voor) krijg je toch massa's geld binnen. Waardoor je business model overeind blijft.

3. Zo een economisch model is geen sinecure. Alle begrip daarvoor dat jullie die infrastructuur kosten moeten terugverdienen. Alsook de zenders daarbij nog moeten vergoeden.

4. Als de prijs niet veel marge biedt om mee te spelen, kun je enkel met je aanbod nog het verschil maken. Zoals: Aanbieden van HD kwaliteit, interessante en gevarieerde kanalen, opname mogelijkheden (indien toegelaten door de zenders), etc.

5. Op dit moment is er bij mij geen behoefte om over te stappen. Er is geen HD kwaliteit. Noch een zenderaanbod waarop ik graag wil intekenen. Neem nu eens (fictief) dat men een Science Fiction zender in het aanbod zou opnemen. En ik naar die afleveringen (bv de afleveringen van Star Trek) kan kijken wanneer ik dat wil ! Niet wanneer die zender toevallig die afleveringen uitzend (bv om 23u 's avonds). Maar wanneer ik bv thuis kom van een lange (of korte) dag werken. Op zo een moment, speel je op de behoeften (het comfort) van de gebruiker in. Een comfort waarvoor de Belg zeker wil betalen.

6. Nog verder redenerend. Neem nu eens, dat je diezelfde gebruiker (eens hij een aantal films bekeken heeft) films kunt aanbieden die op zijn eerdere keuzes zoveel mogelijk aansluiten. Ik hou bv van een goede science fiction film of thriller. Dan kun je die consument een aantal leuke keuzes voorschotelen (waaruit hij kan kiezen). Eventueel kan hij ook de reacties van een aantal andere kijkers over die film/uitzending lezen. En daarop reageren.

7. Paar weken geleden heb ik die uitzending op Reyers Laat gezien tussen Etienne Vermeersch en Bart De Wever. Die heeft een record aantal kijkers getrokken. Na dit debat, had ik zin om daar nog wat verder over na te praten. Ik ben dit toen op een fora gaan doen (op het internet). Want op de TV kon dit niet meer :wink: In de (verre of nabije) toekomst zie ik zulke zaken wel meer en meer bij de leefwereld van de TV aansluiten.

8. Het zenderaanbod nu, is me te weinig naar het individu gericht. Je hebt mensen die graag Sci-fi zien. Andere mensen zien liever wat cultuur. Of een goed politiek debat (praat programma). Wat humor, sketches. De meeste zenders (bv één, canvas, VT4, etc) hebben een aantal goede programma's. Maar voor het overige zitten zij hun zendschema's (en tv tijd) vaak met allerlei andere "rommel" op te vullen. Waarom is dat nodig ?

9. Dat een bepaald programma op één, canvas of VTM wordt uitgezonden interesseert mij als kijker niet echt. Ik wens dit of dat programma te zien (los van de zender). En ik zou graag kunnen kijken, wanneer ik dat wil (en niet wanneer dit toevallig wordt uitgezonden). Daarnaast zou ik ook de betalende optie (aan bv 2 euro/maand) willen kunnen nemen, om geen reclame meer te hoeven zien (op die commerciële zenders). Dit is consument gericht tv denken. En daar een business model aan vasthangen.

10. Tot slot. Vroeger op VT4 werd Babylon 5 (een heel goede sci-fi serie) heel laat uitgezonden. Zo rond 23u30. Ik nam dit met de VHS op. Na 2 seizoenen (te weinig kijkers) is men er mee opgehouden. Ik heb nooit het vervolg gezien. Tot ik een paar jaar geleden (in de Fnac) mij die DVD box gekocht heb. Ik kon toen kijken wanneer ik wou en zoveel ik wou, etc. Waarom is zoiets via TV nog niet mogelijk ? Vermoedelijk liggen de auteursrechten daar dwars. HBO bv heeft ook schitterende series (zoals Game Of Thrones). Moesten we met zijn allen dit nu wereldwijd (of binnen Belgie, via een licentie) kunnen zien aan 2 euro / maand (of 5 euro om heel het seizoen uitgesteld te kunnen bekijken) Ik zou daar onmiddellijk voor tekenen.

r2504 schreef:Rare uitspraak... je wil 4 euro betalen voor iets wat je al gratis hebt ?


Niet helemaal r2504. Ik wil 4 euro per maand bijleggen, om die zenders in HD content te zien. Ik ontvang het nu in PAL formaat (of hoe noem je dit ?). Dus geen HD kwaliteit (720p of 1080p bluray). Terwijl ik het journaal in HD wel leuker vind om te bekijken. Mijn ouders hebben dit wel (via Telenet).

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Gent32m schreef:5. Op dit moment is er bij mij geen behoefte om over te stappen. Er is geen HD kwaliteit. Noch een zenderaanbod waarop ik graag wil intekenen. Neem nu eens (fictief) dat men een Science Fiction zender in het aanbod zou opnemen. En ik naar die afleveringen (bv de afleveringen van Star Trek) kan kijken wanneer ik dat wil ! Niet wanneer die zender toevallig die afleveringen uitzend (bv om 23u 's avonds). Maar wanneer ik bv thuis kom van een lange (of korte) dag werken. Op zo een moment, speel je op de behoeften (het comfort) van de gebruiker in. Een comfort waarvoor de Belg zeker wil betalen.


Als ik je goed begrijp, zou dit een soort van Deezer of Spotify zijn, maar dan voor films i.p.v. muziek?
Lijkt mij wel zeker interessant maar heel moeilijk en duur (serverruimte en auteurskosten) implementeerbaar. Tenzij je dit wil doen voor 1 genre, om op uw voorbeeld verder te gaan bv. science fiction. Maar natuurlijk wil niet iedereen enkel science fiction kijken, af en toe moet er ook eens gelachen worden :-D
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Gent32m schreef:Ik ontvang het nu in PAL formaat (of hoe noem je dit ?)

Je bedoelt waarschijnlijk SD.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Jordy1990 schreef:Als ik je goed begrijp, zou dit een soort van Deezer of Spotify zijn, maar dan voor films i.p.v. muziek?

Zoals bvb Netflix. Die zouden binnenkort misschien in België ook beschikbaar komen.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

En het gerucht doet al een tijdje de ronde dat Spotify met zo een video dienst bezig is op Europees niveau.

Meest recente bron die ik heb gelezen hierover: http://tweakers.net/nieuws/88072/spotif ... ienst.html
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Inderdaad, Netflix. Dat ik daar daarnet niet opgekomen ben.
Zij bewijzen daar dat zo'n abonnement niet duur moet zijn. Als ik mij niet vergis betaal je hier maandelijks minder dan 10 dollar voor, die lage prijs is dan wel te wijten aan hun grote klantenbestand waardoor ze minder per klant kunnen vragen om toch minstens break even te draaien.

Dat Netflix binnenkort naar België komt, had ik wel nog niet gehoord.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Jordy1990 schreef:Als ik je goed begrijp, zou dit een soort van Deezer of Spotify zijn, maar dan voor films i.p.v. muziek?
Lijkt mij wel zeker interessant maar heel moeilijk en duur (serverruimte en auteurskosten) implementeerbaar. Tenzij je dit wil doen voor 1 genre, om op uw voorbeeld verder te gaan bv. science fiction. Maar natuurlijk wil niet iedereen enkel science fiction kijken, af en toe moet er ook eens gelachen worden :-D


Ja, zoiets. Maar niet enkel voor films. Gewoon tout court voor TV (dus beelden met geluid). Of je daar nu sport, series, natuur documentaires, fictie van eigen bodem, het journaal of een goed debat mee uitzend, maakt niet uit.

Het probleem technisch zit hem hier misschien bij de schaalbaarheid. Belasting (load) servers ? Ik ben hier maar wat aan het 'free weelen'. Maar neem nu dat ik met een soort abonnement systeem zou werken (los van de zenders). Soort RSS feeds of iets dergelijks, waarmee ik aangeef van. Kijk, als ik 's avonds thuis kom, download dan het nieuws, die film, serie, sport programma, debat, etc naar mijn home cinema.

Zodat ik dan later (uitgesteld) hiernaar kan kijken, eens ik mijn tv aanzet. Op die manier vermijd je dat iedereen op het zelfde moment die servers zit te belasten. Ik haal deze content immers op een later/ander tijdstip binnen (volgens mijn eigen voorkeur) en bewaar die tijdelijk op een lokale schijf. Eens alles gedownload is, kan ik dan naar die programma's kijken.

Enfin, whishfull thinking. Ik denk dat de markt (naar auteursrechten) hier nog niet klaar voor is. Nu verkoopt HBO bv zijn programma's aan een zender in America (die reclame uitzend) en vervolgens wordt dit dan weer doorverkocht aan andere zenders (VT4 bv in Europa / België). Die hier ook weer via reclame die kosten terug trachten te halen. Terwijl in een rechtstreeks provider - consumer model, vallen al die (tussen)zenders en kosten weg. Je betaalt dan enkel voor waar je naar wilt kijken.

Al dacht ik wel dat je Game Of Thrones ook al legaal kon downloaden (zoals je met muziek nu kan). Maar dan enkel vanuit Amerika. Ik weet het niet zeker. Ik zou daar eens verder op moeten googlen... Hoe de markt daar verder in aan het evolueren is. Tijdje gelden was ik op zoek naar een betalende online TV dienst voor Tennis, maar vond daar nauwelijks aanbod voor terug.

Wat niet is, kan wel nog komen.
"Op maat TV" kijken (naar wat jij wilt en wanneer je het wilt), lijkt me echt wel de toekomst.

bollewolle schreef:Meest recente bron die ik heb gelezen hierover: http://tweakers.net/nieuws/88072/spotif ... ienst.html


Interessant artikel. Echter spreekt men hier van EXCLUSIEVE content (waarmee men dus kijkers aan zich wil binden). Dan gaat dergelijke content oorlog zich van de huidige zenders nu, naar die nieuwe platforms verschuiven. Voor de consument is dit daarom geen goede zaak.

Ik heb liefst één technisch platform (één standaard, zoals bv Bluray). Waarmee ik alles kan bekijken (en betalen). Dan honderd verschillende platforms (en standaarden). De economie zit natuurlijk niet altijd zo in elkaar. Belgacom en Telenet hebben ook elk hun eigen decoder en software.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

FYI Vanaf vandaag kan iedereen in zijn account zelf alle gegevens aanpassen. Natuurlijk ook het wachtwoord.

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goed nieuws! Een feature/mogelijkheid die hier al lang is gevraagd :) +1!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

dank u :-) , dan verleng ik ook mijn account
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”