Trage low budget pc

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Hier effe een pc probleem van een kennis

ik kan het computerprobleem bij mijn broer maar niet oplossen.
helaas heeft hij het spul gewoon zonder mijn advies te horen gekocht in de carrefour, een low budget pc met een celeron-processor.

Soms loopt het normaal, soms vervelend traag, soms reboot hij... ik heb er linux op gezwierd,maar ook dat is helemaal wisselvallig. Het machientje heeft 128 ram. Zou het kunnen dat de processor niet goed werkt, er wordt steeds maar een paar procent van de cpu die wordt gebruikt.

Ik ga nu nog eens zijn harde schijf op mijn pc zetten en zien wat het geeft. probleem is dat ik dan weer heel de tijd moet over en weer rijden.
Gast

Kunt gij iets meer specifiek zijn ?
Ik vrees dat die pc gewoon op zich traag zal zijn, ofwel zal het OS vol met spyware en toestanden zitten...
Te zien ook wat je erop gaat zetten hé, Celeron + 128Ram is eerder het minimum voor windows XP ofzo, dus is het logisch dat hij wat meer moet rammelen.
Kapotte cpu lijkt me eerder niet logisch, dan zou ie vast lopen of constant blue screens geven... Mss wordt er ook iets op geïnstalleerd dat niet mag ofzo? Enfin, alles is mogelijk... ik krijg het ook steeds op mijn systeem als mensen mij bellen om te zeggen dat hun PC 'traag' is ... Vele beseffen dat een pc niet werkt als een TV
Gast

De allerlaagste prijs willen betalen, en toch performance en kwaliteit willen willen van de duurdere PC. Helaas gaat dit niet samen.

128MB Ram is echt te weinig voor een moderne PC. Zeker als je er WindowsXP op wil. En je spreekt zelf van een Celeron processor, ook al niet de meest krachtige op de markt.

Wanneer is de PC gekocht? Als dit al een tijd geleden is, dan kan spyware of 1 of ander trojan een logische verklaring zijn. Zelfs het installeren/verwijderen van software kan voor serieuze vertraging zorgen, want soms worden bijv. .dll files met andere versies zonder pardon overschreven, met ook weer mogelijke miserie als gevolg.

Een andere mogelijkheid kan ook een defect op de RAM module zijn, waardoor.

Verkeert de HD nog in goede staat ? Doe eens een uitgebreide schijftest.

Hoe zit het met de warmtehuishouding van de PC. Als het te warm wordt, wordt de PC onstabiel, en krijg je dus ook een boel problemen.
Dus ventilatoren controleren (Voeding, processor, en indien aanwezig ook op de Gcard en de Case ventilator).
Gast

Anonymous schreef:Een andere mogelijkheid kan ook een defect op de RAM module zijn, waardoor.

daar dacht ik dus aan.

het eigenaardige is dat de pc soms normaal en soms traag werkt. hij is gescand met bitdefender, mcafee online en kaspersky.
De pc is gekocht begin juni, en na een maand begonnen de problemen. Er wordt amper iets van de ram gebruikt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Celeron + 128Ram is eerder het minimum voor windows XP ofzo

Daar wil ik XP, of zelfs een Linux met X, nog niet op installeren...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

x schreef:gekocht in de carrefour, een low budget pc met een celeron-processor
Volgens de nieuwe wetgeving op de verkoop van alle toestellen, of het nu een TV, Video, of PC is, moet de verkoper dit zonder onkosten voor de klant oplossen.
Ik zou zeggen breng uw PC naar Carrefour, met een kopie van het kassaticket. In theorie moet dit gratis opgelost worden, goed geld...goede ware welke zonder gebreken moet functioneren.

Als je de PC zelf geopend hebt is de kans groot dat de garantie vervallen is. (Dit is ook het geval indien de PC beschadigd is door vallen ofzo...)

Grtz, :wink:
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blue-Sky schreef:Ik zou zeggen breng uw PC naar Carrefour, met een kopie van het kassaticket. In theorie moet dit gratis opgelost worden, goed geld...goede ware welke zonder gebreken moet functioneren.

Hahahahaha... dat meen je niet.

Tenzij dat dit een hardware probleem is zal men bij Carrefour (of in eender welke andere PC shop) weinig doen. Je hebt de PC ontvangen in goede staat... wat er daarna mee gebeurd is up-to-you.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

ik schreef:Als je de PC zelf geopend hebt is de kans groot dat de garantie vervallen is. (Dit is ook het geval indien de PC beschadigd is door vallen ofzo...)
Hier staat toch als hij niet beschadigd is door vallen ofzo.
Persoonlijk ben ik met mijn Aldi PC welke onder garantie was naar de Service afdeling geweest in Gent (Gentbrugge)
Zonder een enkel probleem werd mijn PC daar in orde gezet aan nul tarief.
Het is wel duidelijk dat de PC geen sporen van uitwendige beschadiging mag vertonen, en zoals je schreef als het zich om een hardware defect handeld. (zoals bv geheugen ofzo)
Volgens de nieuwe wetgeving zijn zij verplicht, maar of ze daar zo gewillig in zijn is een andere vraag. :???:
Afbeelding
Gast

Idd Hardware problemen moeten ze inderdaad fixen binnen de garantietermijn, maar stel u voor dat ze voor de goede werking van een pc ook verantwoordelijk waren ?? :eek: :eek: Ik zou niet graag op de helpdesk daar werken ... :?
Een groot voordeel/verschil met DVDplayers/Tv's is dat die firmware daar vast inzit (ROM) en dat users daar dus niks kunnen aan veranderen ... De misérie begint natuurlijk als mensen op alles beginnen te klikken en vanalles beginnen te installeren ... my god en als ge dan zegt dat 90% van alle pc problemen user-gerelateerd zijn moet ge ze eens zien ontploffen :-D
Gast

Aja, maar bij die aldi pc's doen ze gewoon format c: ofzo en dumpen ze een gehele image van windows erop met alle prog's reed installed. Ik denk ni dat ze instaan voor het backuppen van al uw instellingen en gegevens!
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Anonymous schreef:Aja, maar bij die aldi pc's doen ze gewoon format c: ofzo en dumpen ze een gehele image van windows erop met alle prog's reed installed. Ik denk ni dat ze instaan voor het backuppen van al uw instellingen en gegevens!

Ik ken ook iemand die eens problemen had met een Aldi pc, er scheelde iets aan de harde schijf en in die zijn computer hebben ze een nieuwe harde schijf gestoken (binnen de garantie periode) en al zijn personnlijke gegevens stonden er ook terug op. Dus dat doen ze wel.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

@Blue-Sky; spijtig genoeg kan je de aldi-service niet vergelijken met diegene van andere distributeurs. Aldi-service is gewoon van hoge kwaliteit. Persoonlijk heb ik al meer problemen gehoord over de service van toshiba (toch wel een serieus merk), dan over de aldi-service.

@Frigobox; kunt ge aub eens een paar specs geven. Wat moeten wij nu begod weten met: "De PC loopt traag en hij heeft 128 MB RAM en een Celeron." Klinkt een beetje als een PC wannabe die net het verschil tussen cpu en ram geheugen heeft ontdekt en even zijn pc omschrijft :-) .

1/ Aan de processor mankeert het al niet: het is vrij simpel, die werkt of hij werkt niet (in 99.9% v/d gevallen).
2/ 128MB ram is te weinig voor win xp. Hij zal draaien, maar in prestatiemodus en dan nog traag.
3/ Als die pc traag loopt is daar een simpele verklaring voor: gierigheid; Je kan niet verwachten dat een pc die je koopt voor een "prijsje" gaat presteren als een athlon64. Prestaties naar prijs, ik heb het nog niet anders geweten bij computers 8).

Dus: Specs geven
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

The_Borg schreef:@Blue-Sky; spijtig genoeg kan je de aldi-service niet vergelijken met diegene van andere distributeurs. Aldi-service is gewoon van hoge kwaliteit. Persoonlijk heb ik al meer problemen gehoord over de service van toshiba (toch wel een serieus merk), dan over de aldi-service.

ook bij het nieuwe supportcenter?

want daar hoor ik niets dan klachten over
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
blux
Starter Plus
Starter Plus

vervang eens de RAM, ik heb ook nog dergelijke problemen gehad, wel niet met een budget pc, later bleek dat mijn ram naar de ****** was.
eapresley2
Starter Plus
Starter Plus

128 is gewoon veel te weinig,alle xp pc's verlaten bij ons de zaak met minimaal 512 mb ram.Dan draait xp tenminste deftig.256 durft ook nog wel eens problemen opleveren
unicomplex
Member
Member

256 geeft geen problemen voor XP zelf, het is wanneer je meerdere programmas gaat installerenof ermee gaat werken (multitasking remember) dat er problemen met het werkgeheugen kunnen optreden en dat je bakje gaat rammelen.

mvg Uni
Akira
Elite Poster
Elite Poster

kan daar volkomen over mee spreken :)
soms doe ik redelijk veel tegelijk en dan gebeurt het dat mijn pc echt veel lawaai gaat maken en dat ik er geen controle over heb

voorbeeld op fom duurde het 5 muinuten om firefox op te starten (klikken op firefox...wachten...(heb ik wel just geklikt)...5 minuten later is ie er.

256 MB is zeker genoeg voor mensen die alleen maar op msn zitten en mails bekijken, maar voor gamers, leechers, fotobewerking e.d. is 512MB echt wel minimaal

maar ja jan met de pet weet dit echter niet voor hij een pc koopt, hij denkt wow ik heb een pracht pc gekocht voor de helft van die andere pc.

Zo hadden wij vroeger ne compaq uit de makro (45000 koopje! dacht mijn vader) wat bleek shared videogeheugen = ik kon nix van games deftig spelen. en ik kreeg geen 3D kaart van mijn ouders: reden te duur.

het beste is iemand uit de familie of kennissenkring aanspreken die er wat vanaf weet want als je het in een computerwinkel gaat vragen verkopen ze je toch meestal praatjes

maar ja het is hun geld niet het mijne :)
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”