Telenet interface vs modem

Plaats reactie
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Vandaag lees ik in de krant dat Telenet de interface voor de digitale tv zal aanpassen. Om te kunnen upgraden is het nodig om een "sterkere modem" (wat dit ook mag betekenen) te laten installeren. Weet iemand wat men met deze sterkere modem bedoelt? Is het de modem met geintegreerde router?....dus de modem die enkel maar voor problemen zorgt bij een eigen VOIP installatie ?
Als dat zo zit, heeft telenet ons flink te pakken.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik zie geen enkele reden waarom ze voor de nieuwe Yelo TV interface de modem zouden moeten vervangen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Omdat het concept Yelo TV zich niet beperkt tot de TV's, maar ook smartphones en tablets heb je een modem nodig waar ook deze mee verbonden kunnen worden. Dat is de alles-in-een modem/wifi/router-dinges die Telenet nu ook reeds uitdeelt, maar niet de modem-only-modellen.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Dat is dan wel erg ondoordacht ontwikkeld :s Allez ja, bij Telenet zal het wel goed doordacht zijn uiteraard, maar ik bedoel maar vanuit een development perspectief bekeken is dat wel een redelijk domme keuze. Ik kan moeilijk geloven dat een iets of wat goede ontwikkelaar blij is om zoiets te moeten ontwikkelen. Ik denk dat ze liever voorkeur zouden geven aan zoveel mogelijk onafhankelijkheid in te bouwen. De enige reden die ik erachter kan vinden is dat Telenet inderdaad deze keuze enkel en alleen maar heeft gemaakt om zijn geprefereerde hardware te pushen.

BTW: waarom staat dit topic onder VoIP?
Laatst gewijzigd door bollewolle 08 apr 2013, 17:57, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wout
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
Twitter: officialwhoo
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

De versie digibox/digicorder is van enig belang voor de nieuwe interface,
oude versies zullen de oude interface behouden (DC-AD2100 minimum).
Andere setup boxen zullen later volgen.

De modem zou optimaal een Eurodocsis 3.0 mogen zijn (dit om opnames te streamen van hddc naar toestel) maar zou met oudere ook wel kunnen zolang...
meon schreef:niet de modem-only-modellen.
En dan nog deze vraag...
bollewolle schreef:BTW: waarom staat dit topic onder VoIP?
omdat
Catchthemoment schreef:Weet iemand wat men met deze sterkere modem bedoelt? Is het de modem met geintegreerde router?....dus de modem die enkel maar voor problemen zorgt bij een eigen VOIP installatie ?
En ja dan, helaas wel die modem is het antwoord...
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

bollewolle schreef:Dat is dan wel erg ondoordacht ontwikkeld :s Allez ja, bij Telenet zal het wel goed doordacht zijn uiteraard, maar ik bedoel maar vanuit een development perspectief bekeken is dat wel een redelijk domme keuze. Ik kan moeilijk geloven dat een iets of wat goede ontwikkelaar blij is om zoiets te moeten ontwikkelen. Ik denk dat ze liever voorkeur zouden geven aan zoveel mogelijk onafhankelijkheid in te bouwen. De enige reden die ik erachter kan vinden is dat Telenet inderdaad deze keuze enkel en alleen maar heeft gemaakt om zijn geprefereerde hardware te pushen.

BTW: waarom staat dit topic onder VoIP?
Ik heb dit onder VOIP gezet omdat het duidelijk impact heeft op het VOIP gebeuren. Het is best de de VOIP gebruikers dit weten, niet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Voor zover ik weet, zijn de problemen die VoIP gebruikers toen hadden in het begin van de homegateway, intussen opgelost.
Wout schreef:De modem zou optimaal een Eurodocsis 3.0 mogen zijn (dit om opnames te streamen van hddc naar toestel) maar zou met oudere ook wel kunnen zolang...
meon schreef:niet de modem-only-modellen.
Wat bedoel je met "de oudere" ? Voor zover ik weet heeft Telenet alleen Docsis 3.0 versies van de Homegateway ?
Petervanakelyen schreef:Ik zie geen enkele reden waarom ze voor de nieuwe Yelo TV interface de modem zouden moeten vervangen.
Zou het misschien kunnen dat die nieuwe interface 2 IP adressen geeft aan de Digicorder: je hebt een intern IP nodig om je opnames te kunnen streamen op andere clients in je netwerk, en een 10.x.x.x IP voor de interactiviteit.
Er was hier toch onlangs een user die zijn Digicorder "zag" in zijn netwerk ?

Vandaar dat dit alleen kan werken achter de Homegateway!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

@ philippe_d

SVG1501E is toch een 2.0 eurodocsis modem die ook homegataway is ? Mijn gebuur heeft nog zo'n toestel in gebruik .
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

meon schreef:Omdat het concept Yelo TV zich niet beperkt tot de TV's, maar ook smartphones en tablets heb je een modem nodig waar ook deze mee verbonden kunnen worden. Dat is de alles-in-een modem/wifi/router-dinges die Telenet nu ook reeds uitdeelt, maar niet de modem-only-modellen.
Goed om weten :-o
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

meon schreef:Omdat het concept Yelo TV zich niet beperkt tot de TV's, maar ook smartphones en tablets heb je een modem nodig waar ook deze mee verbonden kunnen worden. Dat is de alles-in-een modem/wifi/router-dinges die Telenet nu ook reeds uitdeelt, maar niet de modem-only-modellen.
Ik kan hier thuis voorlopig nochtans perfect Yelo (via wifi) gebruiken op mijn smartphone via mijn modem-only. Weliswaar met een eigen router erachter. Alleen tv-kijken lukt me niet, maar dat ligt aan de beperkte mogelijkheden van mijn smartphone.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Het is niet zozeer een probleem de huidige Yelo app te gebruiken maar ik vermoed dat meon wil zeggen dat de toekomstige mogelijkheden in de Yelo app/omgeving misschien niet allemaal meer mogelijk gaan zijn als je een modem only hebt. Bijvoorbeeld het bekijken van op de digicorder opgenomen series op je smartphone/tablet.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Lig ik niet van wakker.
Zolang het werkt is het leuk, maar als ze het waarschijnlijk in de toekomst dan toch betalend gaan maken, dan hoeft het voor mij al helemaal niet meer.
Gebruikersavatar
Wout
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
Twitter: officialwhoo
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

philippe_d schreef:Wat bedoel je met "de oudere" ? Voor zover ik weet heeft Telenet alleen Docsis 3.0 versies van de Homegateway ?
2.0 was ook tijdje geprovisioneerd. En daarvoor modem en switches...
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”