verhuis als Telenet klant

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kieper11
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2013, 01:25

Hallo,
Kunnen jullie even helpen?
ik ben reeds Telenet klant en woon in huis A welke een Telenet niet draadloze modem heeft met daartegen een D-link DES1005D 10/100 fast ethernet switch.......nu verhuizen wij de 26ste van deze maand naar een apartement(woning B).....Telenet apparatuur is daar reeds aanwezig.....Er hangt een NIU en een draadloze modem....maar geen sprake meer van een switch of accesspoint of wat dan ook........mijn pc zal aangesloten worden via vaste kabelverbinding en de laptop die gaat draadloos werken.......Gaat dit werken met de huidige opstelling?mvg,Yoeri
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan je ons van beide plaatsen een foto bezorgen van de gebruikte modem die Telenet heeft geplaatst of laten weten welke modem telenet heeft geplaatst (zie https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... ctivate.do)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kieper11
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2013, 01:25

hallo,
Dit is in de oude woning:
vermoedelijk deze:
Motorola SBV6120E Docsis 3.0

In de nieuwe woning weet ik niet juist welke er staat
Bijlagen
P1020640 (Small).JPG
in woning A
(48.14 KiB) 8 keer gedownload
Gebruikersavatar
Wout
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
Twitter: officialwhoo
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

kieper11,

Geen zorgen. De nieuwe eurodocsis 3.0 die je ofwel in je nieuwe woning hebt staan van de vorige klant ofwel zal de installateur die voor jou provisioneren, is meer dan voldoende qua wifi signaal (+ homespot antenne).
Indien dit niet toereikend is voor jou kan je altijd met utpkabel je eigen router installeren, via het kwakkele powerline adapter systeem door het hele huis,...

as you please :) dat gaat perfect werken :banana:
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De D-link DES1005D 10/100 mag je gerust meenemen bij je verhuis, dit toestel is geen eigendom van Telenet. De kabelmodem en NIU laat je gewoon hangen.
kieper11 schreef:Telenet apparatuur is daar reeds aanwezig.....Er hangt een NIU en een draadloze modem....maar geen sprake meer van een switch of accesspoint
Je bent dus zeker dat er zo'n Wireless Modem hangt?
http://klantenservice.telenet.be/conten ... -voordelen

Dan is inderdaad alles aanwezig om een pc via netwerkkabel aan te sluiten en een laptop via Wifi.

Hopelijk heb je je verhuis reeds aangevraagd want bij Telenet duurt dit minstens 3 weken om alles administratief in orde te brengen:
http://klantenservice.telenet.be/conten ... jn-verhuis
kieper11
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2013, 01:25

Hallo,
Ja hoor....zo een draadloze modem hangt er.....
Alles is al geregeld bij Telenet...ze komen langs de 26ste en hebben me er al 2x over gecontacteerd ook...telkens met de melding dat er iets mis is met de afspraak.....ik heb gevraagd om het zelf te kunnen doen en geen technieker te sturen maar dat moest dus wel van Telenet,want de modem moet omgezet worden naar mijn naam......ging dus een technieker komen doen en zou me niets kosten, vandaar dat ik ff hier me licht wou opsteken :)
Wat is het nut van die switch eigenlijk?
Ik heb in woning A ook een wireless router staan D-link DI 524 maar ben eigenlijk niet van plan om die terug te instaleren omdat de telenet modem al draadloos is daar.....of beter wel?
mvg,Yoeri
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Een switch is handig als je meer dan 4 netwerkapparaten(computers, gameconsoles, smart tv's, decoders,...) wil aansluiten. Zo kan je de Wireless Modem uitbreiden met 4 extra netwerkaansluitingen.

Voor een bescheiden appartement is een extra Wifi-station (D-link DI 524) misschien niet nodig, maar in een grotere woning of als je Wifi-ontvangst wilt op een terras of in de tuin dan komt het zeker nog eens van pas. (Bijvoorbeeld als je de Ronde van Frankrijk wil streamen naar een laptop/tablet in de tuin.)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik ga hier ook even op inpikken..
Binnenkort (binnen maandje) ga ik verhuizen naar mijn nieuwbouw.
Voorlopig hebben we hier op het appartement een modem-only setup omdat ik mijn draadloze router wou blijven gebruiken en niet met dubbele NAT wil zitten.
Echter in de nieuwbouw en het hele TN gebeuren heb ik overal LAN voorzien, maar.. natuurlijk de Ipad en Iphone moeten ook deftig kunnen surfen via WIFI.
Mijn ouders hebben een wifi modem, en het bereik er van valt voor mij serieus tegen!

Nu, kan ik als ik een wifi modem neem nog steeds mijn ROUTER gebruiken hierachter om te blijven surfen en het BETERE bereik te krijgen? Is dit moeilijk te realiseren?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:Mijn ouders hebben een wifi modem, en het bereik er van valt voor mij serieus tegen!
Er zijn verschillende modellen in omloop met beter prestaties (geen idee welk precies de "goede" zijn).
Dafke schreef:Nu, kan ik als ik een wifi modem neem nog steeds mijn ROUTER gebruiken hierachter om te blijven surfen en het BETERE bereik te krijgen? Is dit moeilijk te realiseren?
Gewoon DHCP uitschakelen op je router en een kabel inpluggen op je LAN poorten... op die manier gebruik je hem als dom AP (en indien je dezelfde encryptie en SSID gebruikt als je TN router gaan je clients automatisch het sterkste signaal nemen).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

DHCP uitzetten op je router en de UTP kabel in één van de LAN poorten steken (NIET de WAN) Moet dus zeker lukken. Philippe heeft hier al meerdere malen over geschreven.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ok en er is geen probleem met een lokaal netwerkje op te zetten op de TN wifi modem?
Want ik heb een wireless printer in het netwerk en een netwerkschijf die van op de laptop etc ook beschikbaar is..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geen probleem (alles wat lokaal op je netwerk zit staat trouwens los van de router functionaliteit).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Prachtig, ik denk dat de TS hier ook mee geholpen is :)


dan nog een klein extra OT vraag: ik heb een digicorder (nieuw model) zonder SmartCard, maar als ik op de kamer of zolder ook digitale tv wil krijgen, kan ik dan gewoon een digibox daar neerzetten zonder SC in? Werkt dat? Want ik ga geen 5x abbo extra betalen :(
Gebruikersavatar
Wout
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
Twitter: officialwhoo
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Yepla!

Bij een gebrekkig wifi signaal zoals in het geval van Dafke
Dafke schreef:Mijn ouders hebben een wifi modem, en het bereik er van valt voor mij serieus tegen!
Dafke schreef:Nu, kan ik als ik een wifi modem neem nog steeds mijn ROUTER gebruiken hierachter om te blijven surfen en het BETERE bereik te krijgen? Is dit moeilijk te realiseren?
kan je altijd het kanaal van je TN modem aanpassen via Mijn Telenet.

Als je zelf niet uitzoekt welke kanalen het beste zijn in de buurt raad ik standaard kanalen 1, 6 of 11 aan.
Wanneer je dan nog steeds ontoereikend wifi hebt kan je inderdaad nog via utp-kabel aansluiten wat je graag wil (modems, routers, printers, laptops, pc's,...) of via een minder gegarandeerde oplossing via kabel: powerline adapters.
Dafke schreef:dan nog een klein extra OT vraag: ik heb een digicorder (nieuw model) zonder SmartCard, maar als ik op de kamer of zolder ook digitale tv wil krijgen, kan ik dan gewoon een digibox daar neerzetten zonder SC in? Werkt dat? Want ik ga geen 5x abbo extra betalen :(
Je kan een digicorder met serienummer én smartcard laten activeren als aangekocht toestel om zo ook digitale televisie te bekijken zonder meerkost op extra tv's (ook als dit vroeger een gehuurd toestel was). Contacteer technische televisie ;)
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:maar als ik op de kamer of zolder ook digitale tv wil krijgen, kan ik dan gewoon een digibox daar neerzetten zonder SC in?
Of een smartcard noodzakelijk is is afhankelijk van het type toestel... de nieuwe hebben voor zover ik weet geen smartcard nodig.
Dafke schreef:Want ik ga geen 5x abbo extra betalen :(
Met of zonder smartcard maakt niets uit... je moet steeds maar éénmaal abonnement betalen (in essentie je analoge abonnement).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

De digicorder komt van iemand die deze weg doet. Dus hij gaat zijn smartcard er ook niet in laten zitten en zelf heb ik geen smartcard.
Kan ik deze dus gebruiken?

En ok, ik zal dan bij de nieuwbouw het "risico" maar lopen en een all in modem laten installeren.
kieper11
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2013, 01:25

Bedankt allen......denk dat het wel in orde komt nu met jullie uitleg......nu hopen maar dat ze effectief opdagen de 26ste ....groetjes
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Dafke, als het een box is met smartcard dan moet deze best bij het toestel blijven.

Jij kan dan Telenet bellen om de kaart op jou naam te laten activeren.

Zonder kaart zal de box niet werken.

Telenet Yugo
OVH voip
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

kieper11 schreef:Wat is het nut van die switch eigenlijk?
In jouw geval (nu) was een switch noodzakelijk, gezien je een modem-only hebt. De Digicorder moet namelijk op die switch aangesloten zijn.

In je nieuwe woning is die switch niet nodig, gezien je een Wireless modem/router zal hebben. Hierop kan je de digicorder direct aansluiten. Zoals raf1 zei, kan een switch handig zijn als je je netwerk wil uitbreiden (met 3 extra netwerkaansluitingen)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:De digicorder komt van iemand die deze weg doet. Dus hij gaat zijn smartcard er ook niet in laten zitten en zelf heb ik geen smartcard.
Hij moet er normaal gezien z'n smartcard laten inzitten (die blijft dus normaal bij het toestel !)... hij kan er toch niets mee doen. Telenet kan ze dan eenvoudig activeren op jou naam (en zelfs al staat ze nog op zijn naam dan kan dit geen kwaad voor hem - je zal heus niets kunnen bestellen).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”