Aanschaf ultrabook
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zoek naar een snelle, lichte laptop met een goede resolutie. Kortweg een degelijke ultrabook (denk ik).
Budget: max 1.800 euro, maar liefst wat meer naar de 1.500 euro. SSD is uiteraard een vereiste, goeie resolutie en beeldkwaliteit ook, en wat leuk design is meegenomen. Ik zal hem toch wel een jaar of 5 willen gebruiken, dus goeie kwaliteit ajb (voor dat budget mag dat wel!). Ik heb bijvoorbeeld al de Asus zenbook gezien die er netjes uitziet, maar ik vermoed dat er heel wat merken zijn.
Enige waar ik niet naar kijk is Apple.
Dank voor jullie hulp!
Budget: max 1.800 euro, maar liefst wat meer naar de 1.500 euro. SSD is uiteraard een vereiste, goeie resolutie en beeldkwaliteit ook, en wat leuk design is meegenomen. Ik zal hem toch wel een jaar of 5 willen gebruiken, dus goeie kwaliteit ajb (voor dat budget mag dat wel!). Ik heb bijvoorbeeld al de Asus zenbook gezien die er netjes uitziet, maar ik vermoed dat er heel wat merken zijn.
Enige waar ik niet naar kijk is Apple.
Dank voor jullie hulp!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb hetzelfde "probleem" en ik kwam uit bij de Dell Latitude 6430u.
Ziet er in mijn ogen mooi uit:)
Ziet er in mijn ogen mooi uit:)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Alleen al voor de garantie zou ik voor een zenbook gaan, laatst loopt klant van me z'n usb poort eruit(stick erin, loopt ertegen)
Notebook 2 maand oud,1300€, volledige poort afgebroken.... RMA Asus, moederboard en CPU vervangen 4.32€ kosten.
Van zodra hij toestemde met dat bedrag hoefden ze zijn geld niet meer
Notebook 2 maand oud,1300€, volledige poort afgebroken.... RMA Asus, moederboard en CPU vervangen 4.32€ kosten.
Van zodra hij toestemde met dat bedrag hoefden ze zijn geld niet meer
-
- Pro Member
- Bedankt: 1 keer
Voor de 6430u, 1,69kg http://www.dell.com/be/bedrijven/p/lati ... -ultrabook
De XPS 1,36kg http://www.dell.com/be/bedrijven/p/xps- ... -l321x-mlk
De XPS 1,36kg http://www.dell.com/be/bedrijven/p/xps- ... -l321x-mlk
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
@devilkin heb je je XPS13 al ?
Naar de zenbook heb ik ook al gekeken, maar ik vind het geheugen te weinig,
ik heb toch liever meer dan 4 GB ram tegenwoordig, ook naar de toekomst toe,
want bij de meeste ultrabooks zit het geheugen vast gesoldeerd op het moederbord.
Dat geld dan ook weer voor de Samsung Series 9, scherm met maar een 1600*900 resolutie en ook maar 4GB ram.
Naar de zenbook heb ik ook al gekeken, maar ik vind het geheugen te weinig,
ik heb toch liever meer dan 4 GB ram tegenwoordig, ook naar de toekomst toe,
want bij de meeste ultrabooks zit het geheugen vast gesoldeerd op het moederbord.
Dat geld dan ook weer voor de Samsung Series 9, scherm met maar een 1600*900 resolutie en ook maar 4GB ram.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
In het verleden hebben wij niets dan negatieve ervaringen gehad met professionele laptops van acer.redman schreef:Als het over laptops gaat zou ik toch Acer niet vergeten.
Laptops die meer dan 3mnd in herstelling zijn terwijl je een "premium" garantie/support hebt aangeschaft
Tzou natuurlijk ook kunnen dat het ondertussen beter is, maar bij ons komt er geen acer meer binnen.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ja, DOA. Nieuwe is op weg...AnD schreef:@devilkin heb je je XPS13 al ?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Hier was de XPS13 ook een grote kanshebber
Had/heb ongeveer zelfde vereisten Dieter
Ik kwam ook steeds meer en meer bij BTO uit , maar dat was dan ook omdat ik graag zo een trackball zou hebben ipv een touchmuis
Had/heb ongeveer zelfde vereisten Dieter
Ik kwam ook steeds meer en meer bij BTO uit , maar dat was dan ook omdat ik graag zo een trackball zou hebben ipv een touchmuis
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Acer komt er bij mij ook niet meer in. Ik koop regelmatig laptops voor klanten en totnogtoe heb ik dat altijd bij Dell gedaan wegens zeer tevreden maar recentelijk ging de sales-support imho enorm achteruit (ze lijken de kleine klanten te verwaarlozen), ben dan maar overgestapt op Asus, MSI, ... (via Alternate), heb ik wel al een DoA gehad maar die kon ik onmiddellijk inwisselen.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
WQXGA+ is nog zaligerrpr schreef:Full hd scherm is zalig!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
En een serieuze klet duurder. Maar feit
-
- Plus Member
- Bedankt: 22 keer
Het is altijd een grote strijd tussen gewicht en performance... Persoonlijk ben ik eerder te vinden voor een DELL of die nieuwe HP Folio 9470, maar dan heb je geen grafische performance natuurlijk. En laptops met een degelijke grafische kaart worden al snel zwaargewichten...
Sony heeft dan weer toestellen zoals de VAIO S met een 15" full HD scherm, Nvidia GT640M met 2Gb video RAM en 8Gb geheugen voor 1.200€...en minder dan 2Kg.
Zowieso vind ik het een aanrader om een toestel met HD te kopen en géén SSD. Vervolgens koop je voor minder geld een véél snellere SSD los, je doet er nog een sharkoon USB3 enclosure bij voor 2,5" schijfjes en voor minder geld dan de SSD configuratie van de fabrikant heb je:
1) een grotere SSD (180 of 240Gb ipv 128Gb)
2) een snellere SSD (Intel 335 of zoiets)
3) een snelle USB3 externe harde schijf voor je backups
Bij de meeste merken kan je gelijke welke config zowel met SSD als met HDD krijgen, en bijna altijd ben je beter af als je de SSD achteraf zelf koopt.
Sony heeft dan weer toestellen zoals de VAIO S met een 15" full HD scherm, Nvidia GT640M met 2Gb video RAM en 8Gb geheugen voor 1.200€...en minder dan 2Kg.
Zowieso vind ik het een aanrader om een toestel met HD te kopen en géén SSD. Vervolgens koop je voor minder geld een véél snellere SSD los, je doet er nog een sharkoon USB3 enclosure bij voor 2,5" schijfjes en voor minder geld dan de SSD configuratie van de fabrikant heb je:
Bij de meeste merken kan je gelijke welke config zowel met SSD als met HDD krijgen, en bijna altijd ben je beter af als je de SSD achteraf zelf koopt.
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Best op voorhand nakijken dat je de HDD/SSD kan vervangen, bij Sony en Apple is dat vaak niet mogelijk.My_download schreef: Zowieso vind ik het een aanrader om een toestel met HD te kopen en géén SSD. Vervolgens koop je voor minder geld een véél snellere SSD los, je doet er nog een sharkoon USB3 enclosure bij voor 2,5" schijfjes en voor minder geld dan de SSD configuratie van de fabrikant heb je:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Toch simpel.AnD schreef:Kan je dat bewijzen ?En voor ultrabooks zijn de zenbooks nog steeds de beste.
Toon mij een laptop met 3 usb 3 poorten, een full hd scherm, verlicht toetsenbord en een degelijke dunne behuizing?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Dus omdat een laptop meer poorten heeft of een verlicht toetsenbord is dat een betere laptop. Dat is toch te gek voor woorden.
Maar als jou laptop met 3 USB poorten, een full hd scherm, verlicht toetsenbord en een degelijke dunne behuizing bijvoorbeeld heel slecht is in het afvoeren van warmte dan gaan je componenten minder lang mee.
Je beredenering is wel heel kort door de bocht.
Edit: Samsung heeft ook weer een nieuwe ultrabook http://tweakers.net/nieuws/88082/samsun ... m-aan.html
Edit2: Ik heb vandaag ook een Dell XPS13 besteld.
Maar als jou laptop met 3 USB poorten, een full hd scherm, verlicht toetsenbord en een degelijke dunne behuizing bijvoorbeeld heel slecht is in het afvoeren van warmte dan gaan je componenten minder lang mee.
Je beredenering is wel heel kort door de bocht.
Edit: Samsung heeft ook weer een nieuwe ultrabook http://tweakers.net/nieuws/88082/samsun ... m-aan.html
Edit2: Ik heb vandaag ook een Dell XPS13 besteld.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Ondertussen is mijn werkende XPS13 binnen, wat een toestel.. er zat toch duidelijk wat scheef bij het ander - touchpad werkt heel goed, Samsung SSD is snel, scherm is haarscherp, wifi werkt als een droom... en Linux staat er ook al op ondertussenAnD schreef:@devilkin heb je je XPS13 al ?
-
- Starter
Weet niet of het nog van toepassing is.. Of je er al 1 gekocht hebt of niet?!
Maar heb er in laat ons zeggen mijn jonge leven toch al wel een x-aantal gehad, en probeer ook niet altijd op 1 merk te blijven.. Wil ze allemaal eens uitproberen, dus heb al asus, acer, msi en lenova gehad.. En eigenlijk met geen 1 van deze merken ooit problemen ondervonden! Indien er iets aan de laptop was, de RMA service was telkens zeer goed en zeer correct.
Maar moest ik eerlijk gezegd zo'n budget hebben voor een laptop als dat jij hebt, dan is er eigenlijk maar 1 ultrabook die er met stek uitsteekt voor mij..
Namelijk een acer : Acer Aspire S7.. Heb hel zelf 1x in m'n handen gehad en was best wel onder de indruk zeer stevig qua constructie, en dat allemaal in een vrij lichte ultrabook.
Hier een paar video revies over (sommige gaan ook over het 11 inch model, maar principe van het 11 als 13.3 inch model zijn vrijwel hetzelfde).
http://be.hardware.info/tv/563/acer-asp ... nch-review
Nu, met een asus zenbook is er zeker ook niets mis, of er zijn zeker nog andere goede ultrabooks die er zijn.. Maar qua design is dit eigenlijk de laptop die er bij mij het beste uitspringt..
ps. Waarom hebben mensen zo'n problemen met een Acer? Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk ^^?!
Maar heb er in laat ons zeggen mijn jonge leven toch al wel een x-aantal gehad, en probeer ook niet altijd op 1 merk te blijven.. Wil ze allemaal eens uitproberen, dus heb al asus, acer, msi en lenova gehad.. En eigenlijk met geen 1 van deze merken ooit problemen ondervonden! Indien er iets aan de laptop was, de RMA service was telkens zeer goed en zeer correct.
Maar moest ik eerlijk gezegd zo'n budget hebben voor een laptop als dat jij hebt, dan is er eigenlijk maar 1 ultrabook die er met stek uitsteekt voor mij..
Namelijk een acer : Acer Aspire S7.. Heb hel zelf 1x in m'n handen gehad en was best wel onder de indruk zeer stevig qua constructie, en dat allemaal in een vrij lichte ultrabook.
Hier een paar video revies over (sommige gaan ook over het 11 inch model, maar principe van het 11 als 13.3 inch model zijn vrijwel hetzelfde).
http://be.hardware.info/tv/563/acer-asp ... nch-review
Nu, met een asus zenbook is er zeker ook niets mis, of er zijn zeker nog andere goede ultrabooks die er zijn.. Maar qua design is dit eigenlijk de laptop die er bij mij het beste uitspringt..
ps. Waarom hebben mensen zo'n problemen met een Acer? Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk ^^?!
- Goztow
- userbase crew
Lenovo ThinkPad X1 Carbon 3460 - Ultrabook - Core i7 3667U / 2 GHz - Windows 8 Pro 64-bit / Windows 7 Professional 64-bit downgrade - pre-installed: Windows 7 - 8 GB RAM - 180 GB SSD - 14" Premium wide 1600 x 900 / HD+ - Intel HD Graphics 4000 - 3G - keyboard: Belgium AZERTY - TopSeller
2.035 € BTWi.
2.035 € BTWi.
- selder
- Moderator
Da's ook niet goedkoop... voor 1/3de meer heb je een Macbook Pro met véél betere specs...
En jaja, in de startpost stond geen Apple, maar toch...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Voor mijn vrouw vorig jaar een Samsung 9 series gekocht. Mooi stukje techniek !
Toch 2 minpuntjes :
- trage SSD (Sandisk), maar die heb ik vervangen door een snelle Samsung
- en touchpad is nogal iffy ... mss beter te configureren, moet ik nog eens naar zien.
De nieuwe Series 9 heeft nu eindelijk een snelle Samsung aan boord.
Misschien toch even wachten op Intel "Haswell" ... nieuwe lading CPU's op komst met betere performantie (zeker grafisch!)
En indien niet, ben er zeker van dat er wat prijzen zullen gedumpt worden nav komst nieuwe wave CPU's
Toch 2 minpuntjes :
- en touchpad is nogal iffy ... mss beter te configureren, moet ik nog eens naar zien.
De nieuwe Series 9 heeft nu eindelijk een snelle Samsung aan boord.
Misschien toch even wachten op Intel "Haswell" ... nieuwe lading CPU's op komst met betere performantie (zeker grafisch!)
En indien niet, ben er zeker van dat er wat prijzen zullen gedumpt worden nav komst nieuwe wave CPU's
- Goztow
- userbase crew
Een derde meer is dan ook wel 666 euro meer! Kan je die specs eens posten? Ook het gewicht? Deze zou rond de 1,4 kg moeten liggen.selder schreef:Da's ook niet goedkoop... voor 1/3de meer heb je een Macbook Pro met véél betere specs...
[ Post made via mobile device ]
- selder
- Moderator
- Retina display: 15.4-inch (diagonal) LED-backlit display with IPS technology 2880-by-1800 native resolutionGoztow schreef:selder schreef:Een derde meer is dan ook wel 666 euro meer! Kan je die specs eens posten? Ook het gewicht? Deze zou rond de 1,4 kg moeten liggen.
- 2.7GHz quad-core Intel Core i7 processor (Turbo Boost up to 3.7GHz) with 6MB shared L3 cache
- 16GB 1600Mhz DDR3 RAM
- 256GB Apple SSD
- Intel HD Graphics 4000 AND NVIDIA GeForce GT 650M with 1GB of GDDR5 memory and automatic graphics switching
Afmetingen en Gewicht:
Height: 0.71 inch (1.8 cm)
Width: 14.13 inches (35.89 cm)
Depth: 9.73 inches (24.71 cm)
Weight: 4.46 pounds (2.02 kg)
Ok, hij is dus iets zwaarder
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
wel grappig dat Samung niet zijn eigen SSD's erin steekt, maar deze van de concurrentie.spacekiek schreef:Voor mijn vrouw vorig jaar een Samsung 9 series gekocht.
Snap niet goed wat de bedoeling hiervan zou kunnen zijn.
Kostenbesparing? Maar naar marketing toch een slechte strategie vind ik. Dan kan je beter de ultrabook iets duurder verkopen, maar met een goeie SSD erin, lijkt me.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Vind het wel prijzig... Dan vind ik de XPS13 toch iets meer z'n geld waard. Het enige wat ik niet heb is de 3g module, maar daarvoor kan ik tetheren met een smartphone
- Goztow
- userbase crew
Ze zijn inderdaad nogal prijzig. Maar naar het schijnt ook heel sterk. Dat valt natuurlijk nog af te wachten .