Hey hallo,
Ik heb een fritsbox 7390 op de kop kunnen tikken. Maar....als ik toegang zoek tot de installatie van de fritzbox merk ik op dat hij enkel in de Duitse taal is. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen, bijv. naar het Engels?
Wim
Fritzbox 7390
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Officiëel kan je geen Internationale Firmware flashen op een Duitse FritzBox.
Er bestaan daar wel truukjes voor, maar op eigen risico: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ol#p348072
Ik wil je ook wel helpen om die om te zetten, als je tot hier komt met je Box
Let wel:
Een Duitse FritzBox werkt perfect op VDSL2 in België, gezien Belgacom Annex B gebruikt voor VDSL2.
Bij Internet moet je kiezen voor "Weitere Internetanbieter" (meer providers) en dan kiezen voor "Andere Internetanbieter"
Hier kan je de provider een naam geven (vb: Belgacom VDSL2)
Kies dan voor "Werden Zugangsdaten benötigt? ": Ja
Hier kan je je Belgacom user (@SKYNET) + pasw invullen.
Onder "Verbindungseinstellungen" zie je "VLAN-Einstellungen"
Hier een tikje zetten bij "VLAN verwenden" en VLAN ID 10 invullen.
Zonder de correcte VLAN ID = 10 zal je wel een goede sync krijgen, maar je krijgt geen PPPoE (dus geen Internet)
De internationale versie heeft het voordeel - naast de keuze voor Engels - dat je ook de Belgacom instellingen automatisch instelt. Na de landkeuze "België" krijg je een drop-dwonlijst, waar je kan kiezen voor "Belgacom VDSL2" of "Belgacom VDSL2 + IPTV".
Er bestaan daar wel truukjes voor, maar op eigen risico: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ol#p348072
Ik wil je ook wel helpen om die om te zetten, als je tot hier komt met je Box
Let wel:
Een Duitse FritzBox werkt perfect op VDSL2 in België, gezien Belgacom Annex B gebruikt voor VDSL2.
Bij Internet moet je kiezen voor "Weitere Internetanbieter" (meer providers) en dan kiezen voor "Andere Internetanbieter"
Hier kan je de provider een naam geven (vb: Belgacom VDSL2)
Kies dan voor "Werden Zugangsdaten benötigt? ": Ja
Hier kan je je Belgacom user (@SKYNET) + pasw invullen.
Onder "Verbindungseinstellungen" zie je "VLAN-Einstellungen"
Hier een tikje zetten bij "VLAN verwenden" en VLAN ID 10 invullen.
Zonder de correcte VLAN ID = 10 zal je wel een goede sync krijgen, maar je krijgt geen PPPoE (dus geen Internet)
De internationale versie heeft het voordeel - naast de keuze voor Engels - dat je ook de Belgacom instellingen automatisch instelt. Na de landkeuze "België" krijg je een drop-dwonlijst, waar je kan kiezen voor "Belgacom VDSL2" of "Belgacom VDSL2 + IPTV".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.