Neem deze thread anders eens door;
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 5&start=20
Lijkt me dat als je de aansluiting die je van de modem binnenpakt op de pfsense bak "untouched" (geen NAT, eigenlijk een bridge port) kan aanleveren aan de digicorder dat deze dan wel een correct IP van Telenet gaat krijgen ... maar nogmaals ik heb nog nooit Telenet gehad, dus geen praktijkervaring.
Ik heb wel iets soortgelijks voor BGC TV, maar daar heeft de BBox2 (modem/router combo) dedicated poorten om STB's aan te sluiten. Omdat ik naar bepaalde punten geen extra kabels wil trekken pak ik deze untagged binnen op een switch en steek ze tagged mee door de bestaande trunks naar andere switches, dan kan ik op eender welke switch een untagged poort in dat VLAN aanmaken om daar een STB aan te sluiten.
In de thread hierboven wordt ook aangehaald dat je moet oppassen met support. Als er ooit een technicus van Telenet over de vloer moet komen om een probleem op te lossen gaat die persoon niet veel kunnen doen ... hij/zij zal moeten een standaard setup maken (met extra switchke), ...
Toen ik BGC TV nam liep er een actie voor gratis installatie, ik heb dat toen vriendelijk geweigerd want dat wou ik geen enkele fieldtech aandoen