data optie die zolang mogelijk geldig blijft

Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ik zoek een prepaid of abonnementformule met data (GPRS is voldoende) die voor zo weinig mogelijk zo lang mogelijk 'houdbaar' blijft.

Een voorbeeld hiervan is Colruyt Mobile: Voor 6,75 euro krijg je 150MB die je op 3 maanden tijd mag opgebruiken. Ruim voldoende voor wat ik zoek.
Zijn er andere formules waarbij de data bundel nog langer houdbaar blijft en verhoudingsgewijs dus nog goedkoper is?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik denk niet dat er nog andere providers zijn waar je je datapakket pas binnen 3 maanden kan opgebruiken. De anderen zijn volgens mij allemaal maandelijks te herladen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik ken geen databundels die langer dan 3 maanden geldig zijn. Ik lees tussen de regels dat voor jou volume minder belangrijk is. Indien dat klopt, dan kan je ook kiezen om per MB te betalen.

Bijvoorbeeld BASE C met €0.1/MB. Zo krijg je voor €10 in totaal 100 MB, dat eeuwig geldig is. Dit is wel gevoelig duurder dan Colruyt, maar afhankelijk van je gewenste volume kan dit ook een optie zijn.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Bij welke internetprovider zit je als ik vragen mag ? want bij Belgacom krijg je data bij je internet abbo als ik met niet vergis ;)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

driesve schreef:Ik ken geen databundels die langer dan 3 maanden geldig zijn. Ik lees tussen de regels dat voor jou volume minder belangrijk is. Indien dat klopt, dan kan je ook kiezen om per MB te betalen.

Bijvoorbeeld BASE C met €0.1/MB. Zo krijg je voor €10 in totaal 100 MB, dat eeuwig geldig is. Dit is wel gevoelig duurder dan Colruyt, maar afhankelijk van je gewenste volume kan dit ook een optie zijn.
Dat klopt. Ik schat dat ik met 10MB per maand al een heel eind kom. Base C is dan erg interessant, bedankt!
Kan je bij deze formule online nakijken hoeveel data je al verbruikt hebt en je belkrediet raadplegen?
solid-killer schreef:Bij welke internetprovider zit je als ik vragen mag ? want bij Belgacom krijg je data bij je internet abbo als ik met niet vergis ;)
Niet bij BGC of Telenet dus dit is niet van toepassing.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Je kan ook eens kijken naar Scarlet Mobile. Daar is het ook €0,10/MB. Als je ook wil bellen en smsen is het goedkoper. Ze gebruiken het Proximus netwerk dacht ik en je kan online je krediet raadplegen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Scarlet Mobile gaat natuurlijk ook, maar heeft als nadeel van het via herladen werkt en je krediet maar 6 maanden geldig is. Je betaalt dus minstens €20 per jaar. Langs de andere kant werken ze via het Proximusnetwerk. Maar vermits GPRS voldoende is, is het BASE-netwerk een uitstekende keuze (EDGE).
jorgo schreef:Kan je bij deze formule online nakijken hoeveel data je al verbruikt hebt en je belkrediet raadplegen?
Ik dacht het wel, maar kan dit niet met zekerheid bevestigen. Misschien kan iemand met dit abonnement dit eens nakijken. Ik heb nog een oude gelijkaardige formule van BASE en daarbij krijgt je in ieder geval iedere maand een gedetailleerde factuur, die je kan laten betalen via domiciliëring. Extreem hoge facturen kan je normaal niet krijgen vermits je niet meer dan €15/maand kan betalen aan data.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”