VDSL2 60-70 mb/s profielen
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hou rekening met een foutmarge op de "estimated line lenght" ...FleXe schreef:Ik zit m.a.w. op een 8d (20/2) provisioning profiel terwijl ik op minder dan 400m van de centrale zit
Never say "never" ... maar rekening houdend met de huidige criteria die Belgacom gebruikt, zal je inderdaad op een 8d profiel blijven, met een max van 30/2 .FleXe schreef:In ieder geval, een 50/6 (17a) profiel zal hier wel nooit mogelijk gaan worden zeker?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Iemand een idee wanneer ze de 60/6 en 70/6 profielen beginnen uit te rollen buiten West- en Oost-Vlaanderen
Ik kan alvast niet wachten
Ik kan alvast niet wachten
Code: Selecteer alles
__________________________________________________
/ \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
downstream upstream
Line: 50192 kbps 6048 kbps
Max: 84289 kbps 17660 kbps
Profile: 17a
Distance: 104 m
Training: 21 dB
Attenuation: 6,4 dB
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
de 60/6 en 70/6 profielen zijn landelijk uitgerold, gewoon geduld hebben (in het slechtste geval 90 dagen = 13 weken )Uzzi schreef:Iemand een idee wanneer ze de 60/6 en 70/6 profielen beginnen uit te rollen buiten West- en Oost-Vlaanderen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
in het slechtste geval 90 dagen = 13 weken
Er zijn er die het na 90 dagen nog niet krijgen dus dit is nog een slechter geval
Wat is daar dan de reden vani?
zelf mensen met veel beter waardes die Eva aanspreken omdat het blijkbaar niet in orde komt krijgen van Eva het antwoord hierop dar de DLM op de lijn actief staat!
het is een echte soep als je het mij vraagt en kan het niet zijn dat dit systeem soms zijn werk niet goed doet of tilt slaat , enfin ik weet het ook niet meer !!.
ik heb de indruk dat hoe meer je het wenst hoe minder je het krijgt de wet van murphy mss
Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat voor mijn geval het ook allemaal heel eigenaardig in orde gekomen is, ook volgens Eva was de DLM actief op mijn lijn tot ik heb bliven zagen en klagen dat het niet normaal was met mijn waardes ; afstand en verzwakking; ineens na 14 dagen was het allemaal OK ik kreeg 50/6 op mijn provisioning van 30/6 .
Er zijn er die het na 90 dagen nog niet krijgen dus dit is nog een slechter geval
Wat is daar dan de reden vani?
zelf mensen met veel beter waardes die Eva aanspreken omdat het blijkbaar niet in orde komt krijgen van Eva het antwoord hierop dar de DLM op de lijn actief staat!
het is een echte soep als je het mij vraagt en kan het niet zijn dat dit systeem soms zijn werk niet goed doet of tilt slaat , enfin ik weet het ook niet meer !!.
ik heb de indruk dat hoe meer je het wenst hoe minder je het krijgt de wet van murphy mss
Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat voor mijn geval het ook allemaal heel eigenaardig in orde gekomen is, ook volgens Eva was de DLM actief op mijn lijn tot ik heb bliven zagen en klagen dat het niet normaal was met mijn waardes ; afstand en verzwakking; ineens na 14 dagen was het allemaal OK ik kreeg 50/6 op mijn provisioning van 30/6 .
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik hoop dat het niet overal de zelfde weg zal opgaan zoals bv bij internet bankieren,
wat neer komt op doe het maar allemaal zelf van achter je computerken thuis en we zullen wel de overbodig geworden mensen afdanken
't ziet er allemaal wel veel belovend uit maar er zijn keerzijden aan die medailles.
Ik was maar even aan het doordenken, niet te veel van aantrekken
wat neer komt op doe het maar allemaal zelf van achter je computerken thuis en we zullen wel de overbodig geworden mensen afdanken
't ziet er allemaal wel veel belovend uit maar er zijn keerzijden aan die medailles.
Ik was maar even aan het doordenken, niet te veel van aantrekken
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
't is daarom dat ik het schrijf, zie voorlaatste paragraaf in dit document: "The last phase of DARE will be
implemented at end 2010. One of our biggest objectives then will be self repair."
implemented at end 2010. One of our biggest objectives then will be self repair."
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Interessant document. Blijkbaar is BGC ervan afgestapt om dit te implementeren, who knows ?DIBO schreef:'t is daarom dat ik het schrijf, zie voorlaatste paragraaf in dit document: "The last phase of DARE will be
implemented at end 2010. One of our biggest objectives then will be self repair."
Naar aanleiding van mijn contacten met de technische dienst werd ik vandaag nog eens vanzelf gecontacteerd. Helaas was ik net te laat bij de telefoon dus belde ik nog maar eens uit mezelf terug. Dit keer had ik een man met een Waals accent aan de lijn.
Ongelofelijk hoe weinig die mannen daar eigenlijk weten. Met de research die ik op ocharm één avond heb kunnen doen weet ik meer dan zij blijkbaar wisten. Ik liet weten dat zijn collega's al hadden geprobeerd om me op een 17a profiel te zetten, hetgeen niet gelukt was waardoor ik terug op mijn provisioning profiel, zijnde 8d, was terecht gekomen. Tot slot liet ik weten dat ik me ervan bewust was dat het nu terug afwachten geblazen was tot DLM zich moeit, maar dat ik toch graag nog even had geweten of dit nu daadwerkelijk actief was op mijn lijn en indien ja, welk DLM-profiel juist. Deze persoon had duidelijk nog nooit van DLM gehoord en moest eens navraag gaan doen bij een collega. Tien minuten later bevestigde hij wat ik hem voordien al had gezegd. Hij liet wel nog weten dat DLM om de 10 dagen je lijn evalueert. Hieromtrent heb ik intussen al verschillende cijfers horen rondwaaien. Of die 10 dagen effectief klopt of puur uit de lucht gegrepen is weet ik niet, maar 't is alleszins wel interessant. Anyway, 10 dagen op 20/2, daar kan ik nog wel mee leven.
Tien minuten later kreeg ik terug de vrouw van afgelopen weekend aan de lijn. Ik liet alvast weten dat ik na een gesprek met haar collega en wat research al wat wijzer was geworden. Toen ze daarna wilde weten wat ik dan nu wist, deed ik mijn verhaal nog eens opnieuw en liet ik weten dat ik omwille van lijnverzwakking en afstand tot de ROP niet op een 17a profiel kon worden geplaatst. Ineens kon ze hetzelfde bevestigen, want exact hetzelfde was gebleken uit wat ze had afgestemd met hun expert. Toch stelde ze voor om een technieker te laten langskomen "op hun kosten". Dit verzoek heb ik vriendelijk afgewezen en ik heb nog laten weten dat ik overweeg om naar een goedkoper abonnement over te stappen aangezien ik toch geen baat meer heb bij het duurste abo. Hier kwam uiteraard geen respons meer op.
In het vervolg kom ik rechtstreeks naar Userbase i.p.v. mijn tijd aan die commercanten te verdoen.
Ongelofelijk hoe weinig die mannen daar eigenlijk weten. Met de research die ik op ocharm één avond heb kunnen doen weet ik meer dan zij blijkbaar wisten. Ik liet weten dat zijn collega's al hadden geprobeerd om me op een 17a profiel te zetten, hetgeen niet gelukt was waardoor ik terug op mijn provisioning profiel, zijnde 8d, was terecht gekomen. Tot slot liet ik weten dat ik me ervan bewust was dat het nu terug afwachten geblazen was tot DLM zich moeit, maar dat ik toch graag nog even had geweten of dit nu daadwerkelijk actief was op mijn lijn en indien ja, welk DLM-profiel juist. Deze persoon had duidelijk nog nooit van DLM gehoord en moest eens navraag gaan doen bij een collega. Tien minuten later bevestigde hij wat ik hem voordien al had gezegd. Hij liet wel nog weten dat DLM om de 10 dagen je lijn evalueert. Hieromtrent heb ik intussen al verschillende cijfers horen rondwaaien. Of die 10 dagen effectief klopt of puur uit de lucht gegrepen is weet ik niet, maar 't is alleszins wel interessant. Anyway, 10 dagen op 20/2, daar kan ik nog wel mee leven.
Tien minuten later kreeg ik terug de vrouw van afgelopen weekend aan de lijn. Ik liet alvast weten dat ik na een gesprek met haar collega en wat research al wat wijzer was geworden. Toen ze daarna wilde weten wat ik dan nu wist, deed ik mijn verhaal nog eens opnieuw en liet ik weten dat ik omwille van lijnverzwakking en afstand tot de ROP niet op een 17a profiel kon worden geplaatst. Ineens kon ze hetzelfde bevestigen, want exact hetzelfde was gebleken uit wat ze had afgestemd met hun expert. Toch stelde ze voor om een technieker te laten langskomen "op hun kosten". Dit verzoek heb ik vriendelijk afgewezen en ik heb nog laten weten dat ik overweeg om naar een goedkoper abonnement over te stappen aangezien ik toch geen baat meer heb bij het duurste abo. Hier kwam uiteraard geen respons meer op.
In het vervolg kom ik rechtstreeks naar Userbase i.p.v. mijn tijd aan die commercanten te verdoen.
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Neen, DSM komt in de plaats van DLM. Of DARE nog actief zal zijn of een andere rol krijgt, dat weet ik niet.jackho schreef:Wat ik mij nu verder afvraag is, als de DSM zal in dienst komen, blijft de DARE en de DLM dan zijn werk verder doen zoals nu ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dat de DLM om de 10 dagen je lijn evalueert, dat is inderdaad initieel zo geweest,
maar of ze dit nu ondertussen veranderd hebben dat weet ik ook niet !
Het probleem is dat je met die ing. op deze dienst niet kunt in contact komen om deze details te weten te komen.
want er wordt heel veel gezegd en soms ook maar door iemand die het dan weer via iemand anders te weten gekomen is, je weet hoe dat gaat !
Wat niet betekend dat die persoon het niet met de beste bedoelingen meegeeft.
maar of ze dit nu ondertussen veranderd hebben dat weet ik ook niet !
Het probleem is dat je met die ing. op deze dienst niet kunt in contact komen om deze details te weten te komen.
want er wordt heel veel gezegd en soms ook maar door iemand die het dan weer via iemand anders te weten gekomen is, je weet hoe dat gaat !
Wat niet betekend dat die persoon het niet met de beste bedoelingen meegeeft.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Voor alle duidelijkheid : DLM evalueert uw lijn na 90 dagen terug.
Maar geldt dat ook als ze je profiel manueel hebben gereset? Ik dacht dat die 90 dagen eerder van toepassing was na een "succesvolle" eerdere interventie door DLM. Of anders gezegd, dat de tijdspanne vergroot als je lijn "recent" al eens onder handen werd genomen.
Ik wéét 100% zeker dat mijn lijn 30/2 aankan, aangezien ik (als ik me niet vergis) voorheen al langer dan 90 dagen aan die snelheid heb gesurft (met een DTM van +18dB).
Ik wéét 100% zeker dat mijn lijn 30/2 aankan, aangezien ik (als ik me niet vergis) voorheen al langer dan 90 dagen aan die snelheid heb gesurft (met een DTM van +18dB).
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Idem hier.
Ik heb nu een 16,5/2 profiel, verkregen na het foutieflijk afsluiten van mijn abonnement door Belgacom.
Sinds mijn "nieuw" abonnement zit ik op 16,5/2 en voordien heb ik enkele maanden lang op 25/2 gezeten.
Ik zit al bijna 3 maanden (sinds 21/1 ofzoiets) op 16,5/2 en ik zit echt op die verhoging te wachten...
Ik heb nu een 16,5/2 profiel, verkregen na het foutieflijk afsluiten van mijn abonnement door Belgacom.
Sinds mijn "nieuw" abonnement zit ik op 16,5/2 en voordien heb ik enkele maanden lang op 25/2 gezeten.
Ik zit al bijna 3 maanden (sinds 21/1 ofzoiets) op 16,5/2 en ik zit echt op die verhoging te wachten...
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
heist, een telefoontje naar BGC om het manueel aan te passen of eens heel vriendelijk aan Eva vragen?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
technieker schreef:Voor alle duidelijkheid : DLM evalueert uw lijn na 90 dagen terug.
DLM evalueert de lijn 10 dagen. vanaf dan is DLM actief (dit wil niet zeggen dat er reeds een verhoging is)
Vanaf dan wordt de evaluatie periode opgetrokken.
voorbeeld
1:Start TBF = +-10 dagen evaluatie
1a : gaat een beslissing nemen voor een verhoging.
2: evalueert 5 dagen + beslissing
3: evalueert 10 dagen + beslissing
4: evalueert 20 dagen + beslissing.
5: etc...
Laatst gewijzigd door schneider 03 apr 2013, 19:54, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Dit lijkt niet juist.heist_175 schreef:Idem hier.
Ik heb nu een 16,5/2 profiel, verkregen na het foutieflijk afsluiten van mijn abonnement door Belgacom.
Sinds mijn "nieuw" abonnement zit ik op 16,5/2 en voordien heb ik enkele maanden lang op 25/2 gezeten.
Ik zit al bijna 3 maanden (sinds 21/1 ofzoiets) op 16,5/2 en ik zit echt op die verhoging te wachten...
Als je lijnnummer even pm'ed kan ik voor jou éénmalig eens nakijken.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
@fryelectro
ik heb er zelfs een aparte thread over gemaakt, maar geen reactie
ik heb wel pas recent de stats uit de VDSL tool kunnen geven, want voordien werkte die tool niet (meer)
ik heb er zelfs een aparte thread over gemaakt, maar geen reactie
ik heb wel pas recent de stats uit de VDSL tool kunnen geven, want voordien werkte die tool niet (meer)
Blijkbaar heb ik gisteren ook nog een antwoord op mijn privébericht aan Eva gekregen:
Moet wel zeggen dat ik weer wat wijzer ben geworden. Ik vermoed dat Eva zo'n team van de zogeheten "experts" binnen de TD van BGC is. Ik vraag me af waarom je op een forum wel met die mensen in contact kunt komen, maar dat je, wanneer je naar de TD zelf belt, op je honger blijft zitten.
Zonde zonde zonde...
Er bestaan dus heel wat tegenstrijdige opvattingen omtrent dit onderwerp, maar bovenstaande lijkt schneider's uitvoerige uitleg wel te bevestigen.30/2 is een DLM-profiel, en is tevens het hoogst mogelijke profiel dat je door DLM kan krijgen als je basisprofiel van de lijn (toegekend op basis van afstand tot de straatkast en verzwakking van de lijn) 20/2 is. Je lijn zal in deze situatie niet hoger kunnen gezet worden als 30/2.
De operator heeft een TBF laten draaien op je lijn, een belangrijke kwaliteitstest waarover je hier op het forum wel wat informatie terugvindt. Het gevolg van deze test is dat TBF een evt. profiel dat door DLM werd toegekend desactiveert om de lijn ten gronde te kunnen testen op de belasting van het gekozen basisprofiel.
Op basis van de resultaten van TBF, welke positief zijn, zal DLM al dan niet geactiveerd worden op je lijn. Dit proces gebeurt volautomatisch, een 14-tal dagen na TBF. Nog een beetje geduld, DLM zal terug actief worden op je lijn en zal de lijn allicht terug opwaarderen naar 30/2, maar niet hoger.
Moet wel zeggen dat ik weer wat wijzer ben geworden. Ik vermoed dat Eva zo'n team van de zogeheten "experts" binnen de TD van BGC is. Ik vraag me af waarom je op een forum wel met die mensen in contact kunt komen, maar dat je, wanneer je naar de TD zelf belt, op je honger blijft zitten.
Zonde zonde zonde...
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Men zou bijna vergeten dat er mensen zijn die altijd op 16,5/2 Mbit zitten, en niet direct verbetering kunnen verwachten.
Vind de discussie of het nu 50,60 of 70 is een beetje een luxe-probleem
Maar goed, het blijft wel een interessante discussie, no offense intended
Om iets toe te voegen over discussie over DLM, deze heeft mijn lijn ooit op 20/2 gezet voor een paar dagen, maar dan terug omlaag ( omdat ik wat teveel reboots achtereen gedaan had ?) Persoonlijk verkies ik de 16,5/2 met een Snr van 13 dB dan de 10 dB die ik had met 20/2, in de stats van de Sagem waren er ook error packets te zien op 20/2. Liever (bijna) geen errors dan.
STATS CONTROLEREN :
login: admin
Password: ***************
[admin @ home]$ shell
BusyBox v1.01 (2012.08.07-10:27+0200) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
# cat /etc/perfvdsl.stat
350. UncorrectableBlocks: [ 0]
2. Frames Received...: [ 325684]
5. Frames Transmitted...: [ 601044]
6. CheckSequence errors...: [ 0]
7. Alignment Errors...: [ 0]
22. Broadcast Frames...: [ 53]
25. Frames too long (oversize)...: [ 0]#
#
Vind de discussie of het nu 50,60 of 70 is een beetje een luxe-probleem
Maar goed, het blijft wel een interessante discussie, no offense intended
Om iets toe te voegen over discussie over DLM, deze heeft mijn lijn ooit op 20/2 gezet voor een paar dagen, maar dan terug omlaag ( omdat ik wat teveel reboots achtereen gedaan had ?) Persoonlijk verkies ik de 16,5/2 met een Snr van 13 dB dan de 10 dB die ik had met 20/2, in de stats van de Sagem waren er ook error packets te zien op 20/2. Liever (bijna) geen errors dan.
STATS CONTROLEREN :
login: admin
Password: ***************
[admin @ home]$ shell
BusyBox v1.01 (2012.08.07-10:27+0200) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
# cat /etc/perfvdsl.stat
350. UncorrectableBlocks: [ 0]
2. Frames Received...: [ 325684]
5. Frames Transmitted...: [ 601044]
6. CheckSequence errors...: [ 0]
7. Alignment Errors...: [ 0]
22. Broadcast Frames...: [ 53]
25. Frames too long (oversize)...: [ 0]#
#
Laatst gewijzigd door billeman 03 apr 2013, 19:29, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
schneider
Ik heb ook ooit ergens "white papers" tegen gekomen, toevallig door te googelen,
en inderdaad daar stond ook zoiets in te lezen.
Ik herinner me niet meer het juiste antal dagen tussen iedere actie, maar het komt er inderdaad op neer
dat de afstand in aantal dagen na positieve bevinding van ieder process groter wordt.
Maar volgt BGC ook dit algorithme !?
Ik heb ook ooit ergens "white papers" tegen gekomen, toevallig door te googelen,
en inderdaad daar stond ook zoiets in te lezen.
Ik herinner me niet meer het juiste antal dagen tussen iedere actie, maar het komt er inderdaad op neer
dat de afstand in aantal dagen na positieve bevinding van ieder process groter wordt.
Maar volgt BGC ook dit algorithme !?
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Ja, BGC volgt deze . tot een max van 90 dagen (niet 100% zeker)
En bij elke wijziging van profiel wordt deze gereset.
een vb
Evaluatie 20d ---> decision: geen impact
Evaluatie 40d ---> decision: verhoging van profiel!!
Evaluatie 0.5d....
Evaluatie 2d
etc.
Volgens mij zijn dit de evaluatie periodes.
TBF--- +-10dagen (dit is soms minder en meer)
Daarna DLM evaluatie's in dagen 0.5 / 2 / 5 / 10 / 20 / 40 / 80 / 90
En bij elke wijziging van profiel wordt deze gereset.
een vb
Evaluatie 20d ---> decision: geen impact
Evaluatie 40d ---> decision: verhoging van profiel!!
Evaluatie 0.5d....
Evaluatie 2d
etc.
Volgens mij zijn dit de evaluatie periodes.
TBF--- +-10dagen (dit is soms minder en meer)
Daarna DLM evaluatie's in dagen 0.5 / 2 / 5 / 10 / 20 / 40 / 80 / 90
Laatst gewijzigd door schneider 03 apr 2013, 21:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
'k ben vandaag van 30Mbit naar 40Mbit gesprongen
mijn vorige wijziging (van 50Mb naar 30Mb) dateerde van circa 17 maart dus circa 17 dagen geleden.
ook niet meer gecapt op 30Mb (regio 8200)
(met één tv spelend)
(tv speelt opgenomen film)
mijn vorige wijziging (van 50Mb naar 30Mb) dateerde van circa 17 maart dus circa 17 dagen geleden.
ook niet meer gecapt op 30Mb (regio 8200)
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 40200 kbps 6048 kbps
Modem max: 84332 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 69241 kbps 14507 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 178 m Estimated!
Training margin: 19.1 dB
Attenuation: 3.8 dB
(tv speelt opgenomen film)
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 04 apr 2013, 17:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 20056 kbps 2048 kbps
Modem max: 63688 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 52291 kbps 10956 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 284 m Estimated!
Training margin: 28.1 dB
Attenuation: 11.0 dB
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
daar zit nog veel marge op (pas richting 10dB is 'het vet van de soep'). 30/2 is een kwestie van tijd, zou ik zetten. Het is wel jammer dat je maar op een 8d profiel zit, gezien de ruim <400m afstand. Komt dat overeen met http://www.lijntest.be resultaten ?pdrke schreef:Training margin: 28.1 dB
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
zijn er mensen die zonder DLM verhoging al op 50Mbit zitten? (die dus voorheen al 50/6 sync hadden en nu kunnen downloaden aan 50mbit) Dit omdat ik denk dat we zullen moeten wachten tot DLM passeert vooraleer we op 50 download komen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Ze zullen toch dringend een 50mbit provisioning profiel moeten aanmaken hoor. Op deze manier zijn nieuwe klanten al van dag 1 teleurgesteld. Ik wacht al sinds eind januari op DLM. Ervoor (met Scarlet) stond ik al op 50mbit. Mijn lijn kan voor zover ik zie aan de waardes met gemak de 70mbit aan.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je bedoelt de DLM verhoging naar 60/70 mbps?Joneszy schreef:zijn er mensen die zonder DLM verhoging al op 50Mbit zitten? (die dus voorheen al 50/6 sync hadden en nu kunnen downloaden aan 50mbit) Dit omdat ik denk dat we zullen moeten wachten tot DLM passeert vooraleer we op 50 download komen.
In principe heeft de verhoging van je Internetsnelheid (toegepast op alle abbonnementen) niets te maken met de sync verhoging en DLM. Deze 2 processen verlopen volledig apart.
Als je een 50mpbs sync hebt, en je download nog altijd aan 30 mbps, dan is er meer aan de hand.
Doe je de test met een PC rechtstreeks aangesloten op de BBox2 (dus niet wireless, en ook niet via uw eigen router) ?
- - Het kan zijn dat je router deze nieuwe snelheden niet goed aankan (oudere routers hebben geen 50 mbps WAN-to-LAN troughput
- In sommige routers moet je de (verhoogde) WAN snelheden zelf invullen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
info belgacom :
zonet de techn dienst aan de lijn gehad. Er werd mij gezegd dat men de 30mbit cap in delen aan het opheffen is. Dus al rond Brussel , Leuven & Antwerpen stuk voor stuk aan het verhogen (waar de lijn het toelaat naar de nieuwe snelheid van 50mbit). Oost & West Vlaanderen zijn veel delen nog niet actief. Ongeveer een week geduld zei men mij. Ik mocht wel eens proberen mijn modem te herstarten maar had geen effect. Geduld hebben dus...
zonet de techn dienst aan de lijn gehad. Er werd mij gezegd dat men de 30mbit cap in delen aan het opheffen is. Dus al rond Brussel , Leuven & Antwerpen stuk voor stuk aan het verhogen (waar de lijn het toelaat naar de nieuwe snelheid van 50mbit). Oost & West Vlaanderen zijn veel delen nog niet actief. Ongeveer een week geduld zei men mij. Ik mocht wel eens proberen mijn modem te herstarten maar had geen effect. Geduld hebben dus...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier in Oostende al enkele dagen 70/6 !
En dit met een Fritzbox 7390. Precies wel het gevoel dat zappen wat sneller gaat.
Telenet:
OVH:
En dit met een Fritzbox 7390. Precies wel het gevoel dat zappen wat sneller gaat.
Code: Selecteer alles
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 70000 6064
Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 640
Attainable throughput kbit/s 102348 17328
Current throughput kbit/s 69976 6048
Latency 8 ms 6 ms
Bitswap on on
Impulse Noise Protection 2.0 2.0
Signal-to-noise ratio dB 16 16
Line attenuation dB 6 -
Carrier record B43 B43
Profile 17a
OVH:
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals je hierboven ziet (Oostende) en bij mezelf (Waregem) - beide uithoeken van West-Vlaanderen - is die 30mbps cap er af.Joneszy schreef:info belgacom :
Oost & West Vlaanderen zijn veel delen nog niet actief. Ongeveer een week geduld zei men mij. Ik mocht wel eens proberen mijn modem te herstarten maar had geen effect. Geduld hebben dus...
Ik denk niet dat deze info accuraat is: ze zijn hiermee al begonnen zijn één week voor de aankondiging (in het slechtste geval kan het 96 uur duren voor de klant het merkt).
Dat herstarten zou ik maar niet doen, of toch niet frequent: het zou kunnen gebeuren dat je modem terug naar 30mbps vliegt .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.