van 3.3 naar 1.1 mbps

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
liezande

Heb de laatste tijd een probleem met mijn verbinding. Vanaf stipt elf uur s'avonds valt die de hele tijd uit. Aangezien ik een gamer ben is dit zeer ambetant. Er is mij gezegd dat ik mijn verbinding toch constant kan houden door de snelheid te verlagen naar 1.1 mbps. (ik zit namelijk ver van de centrale)

De vraag is nu: "hoe verlaag ik mijn verbinding naar 1.1 mbps?"

:-D
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Dit kan u niet zelf doen maar moet BGC (belgacom ) voor u doen.Ik stel voor dat u naar de adsl helpdesk belt (gratis ) 0800 22 700 en leg die mannen (of vrouwen ) daar w probleems eens uit
Registered Linux user #286313
walkie
Starter
Starter

Yup, één enkel telefoontje volstaat wel. 080022700 (storingen) of 080022312 (ADSL Helpdesk) kunnen dit voor jou doen.
liezande

ok, maar dan wordt mijn verbinding voor altijd terug op 1.1 mbps gezet, of niet? Ik hou wel van de 3.3 mbps overdag.... maar s'avonds is het een ware hel op skynet.

Kun je bijvoorbeeld vragen dat ze je verbinding s'avonds vanaf 11 uur verlagen naar 1.1 mbps??

Dank bij voorbaat
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Niet voor zover ik weet - zoals ik het begrepen heb, wordt de snelheid softwarematig en handmatig teruggezet op 1,1Mbit (of terug verhoogd naar 3,3Mbit) natuurlijk.

Als ik er zo een beetje verder over nadenk, dan zou het wel tot een chaos leiden, mochten de klanten hun snelheid kunnen regelen :lol:
If you can't beat them, confuse them.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik denk niet dat dat mogelijk is, maar hetgeen je beschrijft lijkt mij eerder iets anders,
valt je verbinding uit als je verbonden bent of kan je niet opnieuw verbinden?
is het om 24uur en om 01 uur nog zo? dan is er waarschijnlijk een bedrijf dat al zijn software update op dat uur

maar aangezien je zegt stipt denk ik eerder dat iemand het password van je internetconnectie heeft em met een script ofzo om 11 uur zelf inlogged om zo op jou limiet te downloaden, verander je password dus eerst eens en kijk of dat helpt
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

liezande,

eerst en vooral kan je niet switchen tussen 3.3 en 1.1. Dit is een instelling die moet gebeuren op de DSLAM die in de centrale staat waarop je bent aangesloten. Het is dus niet direct software matig zou ik zeggen. Eerder setting van een hardware device. Ergens tussen software en hardware niveau. Dat kan met een telnet session gewijzigd worden door de adsltechnici bij BGC. Aangezien dat manueel is, gaan die zeker niet iedere avond rond dat uur dat ff verzetten. Het is ofwel 3.3 ofwel 1.1 éénmalige keuze als ik mij niet bedrieg. (allez zo zou ik het doen en zou ik verstaan van BGC, ze hebben andere dingen te doen ook eh)

Ik volg wel Sensei zijn mening dat het niet direct aan je lijn zou liggen?
Indien je té ver van de centrale zou zitten zou je op alle momenten van de dag een onstabiele lijn hebben. Je zal wat meer info moeten geven omtrent: modem, tijdstip, speedtests,instellingen...

Als je eens verder kijkt in dit forum of klachten, dan zal je zien dat er een gelijkaardig probleem was in de regio zele onlangs, toen vermoedden we dat het om upgrades e.a. betrof waardoor connecties onstabiel waren.

Er kan idd iemand op je login aan het surfen zijn, maar normaal zal jij daar geen onstabiliteit van ondervinden, enkele een hogere dl op je rekening.

Ben je zeker van je afstand? Confirmed door BGC? Wat zegt BGC zelf?
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik ken ook mensen die eraf geziwiert worden als iemand et hun pass probeert in te loggen, je moet een bepaalde proecedure doen en je kan de andere erafkicken (ik ga ze hier niet uitleggen maar ik ben het via een betrouwbare bron te weten gekome)

en dit lijkt daar sterk op

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, dat zou moeten lukken zenne zeon.

We hebben die discussie toch al gevoerd? Zie topics met tussenkomst van AYB?

Denk niet dat het dat is zenne ;)

Dan is een pwd change de oplossing en is het snel opgelost, maar betwijfel het.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

discussie gevoerd en conclussie was dat ge slechts 2 verbindingen kunt hebben, als ik mij niet bedrieg (zou the oddity zeggen :wink: ). Als de "dief" dus zelf met 2 man dat paswoord gebruikt, zit ge met 3 man in een carrouselleke te draaien. De langst verbondene valt telkens af :?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
liezande

dus jullie stellen voor om mijn passwoord te veranderen? Die theorie is anders niet zo slecht want de laatste tijd bereiken we onze limiet zeer snek. Zal het eens proberen.

8)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

laat iets weten als het dat was

en je pass veranderen is minder werk dan je lijn te laten omschakelen en plezieriger ook om te surfen :)

Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

vraagske: hoelang hebt ge dat eigenlijk al? Als dat nog maar een weekske is ofzo, kan het zijn dat ge misschien de nieuwste van bugbear staan hebt, tschijnt dat da virus alles doorstuurd wat ne mens zowat intypt naar de maker van het program.
liezande.

heb het juist veranderd. Zal vanavond om 11u eens kijken of het probleem zich nog stelt. (zal dan direct posten of het dat was)

dat probleem stelt zich al enkele maanden. Niet bugbear dus. Wat me ook opvalt is dat wanneer de telefoon wordt opgenomen de internetverbinding soms uitvalt. Strange....

PS: er zijn meerdere mensen met een adsl-verbinding die dit probleem hebben. Vanaf 11u s'avonds, kan ook iets vroeger zijn, valt hun verbinding constant uit. Misschien dat skynet beter een onderzoek instelt. (Hacking op grote schaal, ik weet het niet)

Edited by The Oddity
Posts samengezet. Nu je een reg-member bent kan je zelf nog iets toevoegen aan je posts, zo moet je geen nieuwe maken.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

tis ook niet zeker dat het hacking is he, het kan ook gewoon een fout zijn dan BGC. Wonen die mensen in elkaars buurt?

PS: ge kunt u mss inschrijven, want ik vermoed dat ge met u adsl-lijn hier nog veel zult moeten komen :wink:
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb alleen maar goeie ideeen :roll: :lol:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

liezande schreef:Wat me ook opvalt is dat wanneer de telefoon wordt opgenomen de internetverbinding soms uitvalt. Strange....

Dat is waarschijnlijk een foutje met de splitters. Zit er op elke stopcontact een splitter? Ook op de niet gebruikte contacten zet je best een splitter. Normaal mag je internet niet uitvallen als je aan het bellen bent. Kijk dat eens even na.

Cheers
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:Dat is waarschijnlijk een foutje met de splitters. Zit er op elke stopcontact een splitter? Ook op de niet gebruikte contacten zet je best een splitter. Normaal mag je internet niet uitvallen als je aan het bellen bent. Kijk dat eens even na.

NOOIT een splitter zetten op een stopcontact... als het u al lukt zal uwe modem der ni beter van worden :p

Ik had dat hier in het begin ook dat de verbinding SOMS verbrak bij het opnemen van de telefoon... dat is raar genoeg vanzelf over gegaan (waarschijnlijk eens een splitter omgewisseld of een slecht contact terug goed gezet waardoor het verholpen werd).
NuKeM
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

heb dat postje over het hoofd gezien. Inderdaad, als fouten samengaan met een bellende telefoon, dan zitten u splitters verkeerd.

nog eens dat schermaatje:

contactdoos
||
splitter ----------adsl modem
||
telefoon -------- telefoontoestel
liezande
Starter
Starter

jep, je hebt gelijk, de splitter zat verkeerd. Dat probleem is opgelost. Ik weet wel niet of dat ook het andere probleem (verbinding kwijt vanaf 11u) oplost.

Toch al bedankt :-)
archibabe
Member
Member

wij hebben al van april ADSL en toch surf ik nog steeds aan 1,364...bps of zie ik dat verkeerd? Moet ik daar ook voor naar Belgacom bellen of heb ik iets fout ingesteld? ik heb win98 en USB Asus modem :???: :???:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Als je die synchsnelheid hebt, dan heb je dus 3.3Mbit, anders zou er 1100000bps staan. Geef eens de juiste cijfers. Is je lijn stabiel? Als ze niet stabiel is, dan zou ik naar BGC bellen en vragen naar de afstand tot de centrale. Als deze meer is dan 4km, dan zou ik vragen om terug gezet te worden op 1.1Mbit. Als je lijn hierbij stabiel was. Heb je voor de rest problemen?

Cheers
Afbeelding
archibabe
Member
Member

ik zou er een schermafdruk bijzetten, maar ik krijg em er niet op
enfin er staat "verbonden met 1,364.800 bps"

ik geloof trouwens dat de afstand ongeveer 2 km is, ik dacht dat ooit eens gevraagd te hebben.

Ik denk niet dat ik hier problemen van ondervind, misschien als ik al lang aan het surfen ben, dat mijn pc heel traag begint te gaan (ook al s ik steeds op dezelfde sites blijf), maar ik denk niet dat het daar mee te maken heeft.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik zou eens een speedtestje doen op nukem zijn site bijvoorbeeld. Want als ge een goeie versie van windows hebt, kan het soms wel eens zijn dat hij totaal niet weergeeft wat uw werkelijke snelheid is. Ik heb eens iemand geweten waar er maar stond : verbonden met 286 bps. En dat klopt dus niet. Valt weinig aan te doen als het dat is. Anders is het gewoon u lijn die nie optimaal is.
archibabe
Member
Member

Pi R² schreef:ik zou eens een speedtestje doen op nukem zijn site bijvoorbeeld. Want als ge een goeie versie van windows hebt, kan het soms wel eens zijn dat hij totaal niet weergeeft wat uw werkelijke snelheid is.

het testje gaf verbonden met : 2856 kbit/s of 357 kbyte/s
Dan zit het dus toch goed? ja toch hé ???
Is het dan gewoon mijn windows dat het anders weergeeft? (stoort niet: want dan heb ik goede versie,volgens Pi :lol: )

btw Lizande hebt ge al eens iemand van Belgacom laten komen om uw kabels na te kijken, want wij hadden ook ene van slechtere kwaliteit en vilenn ook regelmatig uit (niet op vaste tijdstippen), hij heeft een nieuwe kabel gelegd en nu hebben we geen problemen meer

Edited by The Oddity
Posts eventjes samengezet.
Laatst gewijzigd door archibabe 13 jun 2003, 17:04, in totaal 1 gewijzigd.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

das perfect he archibabe. Ge kunt op u 2 oorkes slapen.
liezande
Starter
Starter

ok, ik denk dat het probleem is opgelost.

Bedankt allemaal!!!

Greetz
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

graag gedaan, blijf hier gerust nog wat rondhangen :)

als er nog problemen zijn: laat ons iets weten

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

archibabe,

bij die asus en eicon usb modems kan het soms aan de driver liggen dat de synch snelheid verkeerd wordt weergegeven. Windows maakt gebruik van de driver, dus als de driver verkeerde waarden doorgeeft, dan zal windows u ook rare dingen geven.

Ik zou zeggen bekijk eens wat je driver zegt wat je als synch snelheid hebt en indien dat hetzelfde is, dan zou ik zeggen, indien je het zelf nodig acht update je driver naar de laatste versie.
Laatste nieuwe drivers vindt je hier

Nu je dl-speed lijt uiterst in orde. Volgens mij is je connectie in orde. Enkel een fout in de driver. Zie elders in dit specifiek forum, hier zijn gelijkaardige problemen gepost.
archibabe
Member
Member

The Oddity schreef:archibabe,

bij die asus en eicon usb modems kan het soms aan de driver liggen dat de synch snelheid verkeerd wordt weergegeven. Windows maakt gebruik van de driver, dus als de driver verkeerde waarden doorgeeft, dan zal windows u ook rare dingen geven.

Ik zou zeggen bekijk eens wat je driver zegt wat je als synch snelheid hebt en indien dat hetzelfde is, dan zou ik zeggen, indien je het zelf nodig acht update je driver naar de laatste versie.

Nu je dl-speed lijt uiterst in orde. Volgens mij is je connectie in orde. Enkel een fout in de driver. Zie elders in dit specifiek forum, hier zijn gelijkaardige problemen gepost.

aangezien ik het pas van eind april had, heb ik al de nieuwe versie, maar kom.
Mij maakt het eigenlijk niet uit dat daar een fout getal staat, ik weet nu (danzij het testje) dat mijn snelheid dik in orde is en meer moet dat voor mij niet zijn hoor. Aja, ik wist eerst niet waar ik dat bij mijn driver (??) moest gaan zoekn, ondertussen gevonden en 'hij' zegt @3360 Kbps, dus das ook weer dik in orde hé.

Maar toch bedankt!
Laatst gewijzigd door archibabe 17 jun 2003, 18:30, in totaal 1 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

archibabe,

mja, het is niet omdat je het nog niet lang hebt, dat je de laatste driver hebt. Het is zou niet de eerste keer zijn dat Skynet oudere drivers bij hun toestellen steekt ;-). Heb al geweten dat er bij een SPT een driver zat die out-dated was. Dan maar goeie van alcatel site gehaald. ;-)
Nuja, je speed is in orde en je driver zegt dat ook. Dan zou ik er niet wakker van liggen :)

Windows heeft weer kuren.
Gast

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Enfin toch iets gelijkaardig. Namelijk tijdens het gamen connectie verliezen met de gameserver. Dit kwam echter niet door een connectie verlies met skyent maar door synchronisatie verlies op de modem. En vooral ook na 11 uur 's avonds.
ik moest dus NIET terug connecteren met internet maar gewoon even wachten en dan herstelde het zich vanzelf.

Storingen gebeld, en ze hebben mij jammer genoeg terug op 1MBPS gezet (alhoewel ik expliciet gezegd had dat niet te doen). Maar mijn probleem is wel over.

Raar.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Guest,

das helemaal niet raar, als je het forum eens zou lezen.

Als je te ver van de centrale zit voor 3.3Mbps, kan het zijn dat je slechts kan synchen aan 3.2, 2.8,... dit omdat ge dus te ver zit voor de volle 3.3. Wat brengt dat met zich mee? instabiliteit en vooral op usb modems.
Nuja, je hebt hier twee opties:
- iets hogere onstabiele snelheid
- iets lagere stabiele snelheid

Belgacom gaat meestal voor het stabiele. Omdat er anders steeds geklaagd zal worden.. dat de snelheid niet gehaald wordt etc etc.

Is dus hélémaal niet raar. Lees eens een aantal topics in dit forum en véél zal je duidelijk worden.
Gast

JA begrijp ik, dat is niet wat ik raar vond.

maar het vooral na 11 uur 's avonds is zo raar. Normaal zou ik altijd een instabiele lijn moeten hebben, maar het is inderdaad vooral laat 's nachts. In de vooravond bijvoorbeeld had ik geen problemen.

Enfin, ik zit er niet mee in hoor op 1mbps te surfen. Is ietsje trager, maar het internet is in het algemeen al traag genoeg.
Gast

Ben overgestapt van skynet naar eucomfort van euphony. Heb ineens heel hoge upload 50 kpbs, maar de download ligt maar rond de 800 kbps ipv de +-2600 die ik ervoor had.
Rechts onderaan in het schermpje zie ik downloadsnelheid 1.1 MBPS ipv de 3.3 die er vroeger stond. Euphony werkt met lexen die in bgcm centrales gezet worden, dus aan de afstand tot het netwerk kan het volgens mij niet liggen. Ik vraag me af of het probleem nu bij bgcm ligt of euphony. Kan het misschien iets zijn dat bgcm doet om klanten terug te halen zoals ze ons eerder voor gewone telefonie al eens ongevraagd terug gecps't had?
Gast

Een uurtje geleden is ons door Mobistar bevestigd dat Belgacom een aantal LEX’en verkeerd geconfigureerd heeft, waardoor onze EuComfort-klanten een lager profiel toegekend kregen (en dus ook een lagere snelheid). Uiteraard is onze eerste zorg dat ze dit zo snel mogelijk rechtzetten. Lees ook in forum "toekomst" bij Euphony ADSL!
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

toekomst bij euphony ??? waar dat ???
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Spacekiek schreef:toekomst bij euphony ??? waar dat ???
Joke zeker :???:

Zoniet eens kontakt opnemen met Euphony of eens bellen met hun helpdesk.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”