jackho schreef:maar ik bewonder wel de mensen die dit verwezelijkt hebben van de datadoorvoersnelheid 1000 keer hoger te krijgen dan dat nu het geval is over de huidige glasvezel.
dat zou ik ook bewonderen moest dat het geval zijn, maar niets is minder waar. In plaats van de 2/3 lichtsnelheid die ze halen in de fiber (in vgl. met daarbuiten), halen ze nu bijna 100%. Bravo, da's de helft meer dan nu (maar waar we momenteel toch niet veel mee kunnen doen). De
'datadoorvoersnelheid 1000 keer hoger', da's een journalistieke vrijheid en da's in de eerste plaats het domain van de optical switch bouwers en niet van de 'glasvezelblazers'. MAAR, wat ze er 'vergeten' bij te vertellen is dat de holle-vacuüm fiber een 10x grotere attenuation heeft...."
This new hollow fiber optic cable reduces data loss to a manageable 3.5dB/km, making it suitable for use in supercomputer and data center applications.".... Ok BGC & TN, ze de schuppen maar terug opzij, er moet voorlopig geen nieuwe fiber in de grond.
Waar ik meer van opkijk zijn resultaten zoals
deze. Die kerels mogen gerust een FTTH proefprojectje komen doen bij mij
En euh, gevonden op internet...jammer dat het er nog kouder is dan hier "
Here in Latvia 200Mbps optical connection(whitout TV or home phone) and with guaranteed minimal download 30Mbps and upload 20Mbps costs 28.01USD"