OVH: DID in België

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

@waterboy: ja geenenkel probleem.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Vorige week zaterdag een nummeroverdracht gevraagd van Belgacom naar OHV.
Status in de manager van OHV staat op in behandeling ,maar nog geen brief gekregen thuis.
Hoelang duurt het normaal om die brief te ontvangen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Baggioo
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2012, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij mij hetzelfde: een nummeroverdracht van Telenet (ouders) maar nog geen brief...
Misschien loopt OVH wat achter (te druk?)... want mijn nr-overdracht een tijdje terug ging erg snel.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Die adresverificatie per brief is niet waterdicht en is te omzeilen/versnellen omdat alle info die in je brief staat, ook in je klantenportaal te vinden is.
Maar ik weet niet of zoiets hier op het forum uitgelegd mag worden, dus ik zal eerst op het antwoord van een moderator wachten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een truukje publiceren om via een achterpoortje 2 nummers te krijgen op hetzelfde adres, daar hebben wij niets op tegen ...
Zolang je geen illegale praktijken aanprijst, want dat is inderdaad tegen de Forumregels.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Illegale praktijken zijn het niet. Men kan het wel misbruiken om je nummer op een ander of onbestaand adres te registeren. Een ander adres wordt wel moeilijk omdat die brief wel zal toekomen daar natuurlijk.

Ik heb 2 keer een nummerportatie aangevraagd, voor 2 verschillende adressen. De eerste keer heb ik gewoon de procedure gevolgd. De brief bevat een code die je samen met je identificatienummer moet ingeven op een speciale website. Maar het was me opgevallen dat die code ook al als referentie in het klantenportaal staat bij de aangevraagde nummerportatie.
Het enige wat je nog niet weet, is natuurlijk de speciale website, maar die is voor iedereen dezelfde, namelijk "auth.ovh.com"

Dus als je met je klanten-id en die referentie naar die site gaat, kan je de nummerportatie versnellen. Zodra je daar de code ingegeven hebt, vraagt OVH de portatie aan bij je huidige provider.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb johcla zijn procedure ontvangen (heb pas enkele dagen gelden de portatie aangevraagd, dus nog geen brief ontvangen), maar zou de portatie nog graag deze maand afgerond zien, zodat ik geen abo meer moet betalen aan Belgacom voor volgende maand.
Volgens mij staat nu de datum van portatie ingevuld in de manager, terwijl dit voorheen niet zo was.

Aangezien ik mijn vaste lijn porteer van Belgacom naar OVH, maar wel mijn internet en digitale TV wens te behouden, dien ik Belgacom hier al op voorhand over te contacteren dat deze 2 diensten wél nog actief moeten blijven op mijn lijn, na de nr-portatie?
Of zal Belgacom mij automatisch een virtueel lijn-nr toekennen na de portatie, om mijn internet en digitv te identificeren?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb mijn vaste tel. nr. laten porteren naar OVH. Ik heb de brief ontvangen en met die code mijn portering bevestigd. Ik had gevraagd om het nummer op of vanaf 19 maart 2013 te porteren (aanvraag ingediend laatste week februari). Gisteren de bevestiging gekregen dat de portatie wordt doorgevoerd op 25 maart. Houd dus rekening met een viertal weken om je bestaande nummer te porteren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb de portatie vorige week 12/03 aangevraagd. Gisteren zat de brief in de bus ivm adresverificatie, maar had reeds dit weekend de code op de site ingevoerd. Ik had gevraagd om over te schakelen op 26/03 en dit is me nu per mail ook bevestigd.
Mijn portatie zal dus 2 weken in beslag nemen. (en waarschijnlijk kon het ook sneller)
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb net een Gigaset C610IP van OVH in gebruik.

Ik wilde graag eens bekijken of gigaset.net (de gratis Voip dienst van Gigaset) handig werkt.
Maar die account werkt blijkbaar niet; heeft OVH die uitgeschakeld of zo? Als ik 'm onder 'Telephony -> Connections' op 'Active' zet dan is de boodschap 'Registration Failed'. Hebben alle OVH-Gigaset telefoons die beperking?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Activeer de STUN server eens voor je Gigaset.net verbinding.

Edit: Indien je een verbinding activeert dan verschijnt er vaak allereerst "Registration Failed".
Indien je de pagina ververst dan blijkt de verbinding toch "actief" te zijn...
Een foutje/bug dat ik al op meerdere types basisstations gezien heb.
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

STUN stond al aan, en afzetten maakt ook geen verschil.

Is Gigaset.net een SIP service? Misschien moet ik eens kijken naar de NAT poorten? In elk geval, de OVH SIP doet het wel.

Edit: Bedankt voor de pagina refresh tip. Dat was het inderdaad ;-)

Edit2: Nu geraak ik niet in het gigaset.net telefoonboek... Het wordt wat off-topic nu maar echt goed gedocumenteerd is die gigaset.net toch niet he...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

't Is natuurlijk allicht ook allemaal nieuw, hé. :wink:
Volgend een linkje van de S685IP (dat is in het Nederlands): Handleiding S685IP.
Vanaf pagina 32 staat Gigaset.net erg duidelijk uitgelegd.
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Bedankt, da's inderdaad al wat beter beschreven dan de summiere 1 pagina uitleg in de C610IP handleiding.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Waterboy schreef:Vorige week zaterdag een nummeroverdracht gevraagd van Belgacom naar OHV.
Status in de manager van OHV staat op in behandeling ,maar nog geen brief gekregen thuis.
Hoelang duurt het normaal om die brief te ontvangen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
OVH heeft de brief i.v.m. nummeroverdracht vertuurd op 11 maart en op 18 maart heb ik deze thuis ontvangen.
Op 25 maart gaat de nummeroverdracht uitgevoerd worden.
Vanaf dat moment valt het telefoonsignaal weg van Belgacom,en dus ook het internet signaal.
Met wie moet ik dan contact opnemen om het internet om te zetten naar internet zonder vaste lijn?
Is dit met de klantendienst of de dienst storingen ?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Persoonlijk zou ik hen daar nu al (schriftelijk) van op de hoogte brengen.
En dat je van hen verwacht dat ze, gelet op deze kennisgeving, hun dienst blijven aanbieden zonder onderbreking.

Of de klantendienst dan wel de technische dienst het snelst is indien er zich wel een onderbreking voordoet?
Het lijkt me dat, indien je een technische storing hebt, de technische dienst dit het snelst zal kunnen ondervangen.
Baggioo
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2012, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Is er iemand die het maandelijks betalen van OVH via OVERSCHRIJVING al werkend heeft gekregen?

Indien ja, graag even uitleggen plz
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

echt jammer dat ze geen prepaid aanbieden. Vooral om niet voor verrassingen te staan, als het bedrag op is, gedaan met bellen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Dit laatste is hier al aan bod gekomen. Je kan namelijk een zeker bedrag storten (vb 10 €) die dan kan dienen om je maandelijkse facturen te betalen. Dan moet je, telkens je hun factuur ontvangt, niet vlug vlug betalen zoals ik ervoor deed met PayPal. Enkel het restbedrag in het oog houden en op tijd aanvullen is dus de boodschap.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Vandaag is mijn Belgacomnr geporteerd naar OVH. Niet om 14h,zoals in de brief van OVH vermeld stond, maar rond 16h. Op zich geen probleem, aangezien ik toch op het werk was. Even naar het geporteerde nr gebeld en kwam ogenblikkelijk op de VoiceMail terecht bij OVH, dus kon ik halvelings besluiten dat mijn internet niet meer actief was.
Vorige week had ik van Belgacom een brief ontvangen ivm de portatie en het stopzetten van diensten, maar deze diensten waren niet gespecifieerd. Ik dus contact opgenomen met de klantendienst om te zeggen dat ik nr ga porteren, maar dat mijn internet maxi en digitale TV wel actief moeten blijven op de lijn. Geen enkel probleem volgens de dame van de klantendienst. Mogelijks ging mijn internet wel onderbroken worden, maar dan moest ik naar de klantendienst bellen om mijn internet te wijzigen naar internet zonder vaste lijn, zodat er een nieuw fictief lijnnr kon toegekend worden.
Ik bel dus naar de klantendienst en kom blijkbaar op de technische dienst uit, kijkt het even na en zegt dat er inderdaad nog een nieuw fictief lijnnr moet toegekend worden, maar dat dit voor de klantendienst is, ik wordt correct doorverbonden. De dame in kwestie hoorde het in Keulen bijna donderen toen ik vroeg om mijn internet-abonnement te wijzigen en dat ik een fictief lijnnr moest krijgen. Ze wou me terug door verwijzen naar de technische dienst. Heb haar dan maar gezegd dat ik juist van daar kom en dat dit wel degelijk door de klantendienst moet aangepast worden. Ze ging wat dingen nakijken en na een 5-tal minuutjes kreeg ik de melding dat ze het niet onmiddellijk kon oplossen en vroeg me of ze me binnen het uur mocht terugbellen. Voor mij geen probleem, zolang het maar in orde komt.
Anderhalf uur later nog steeds geen telefoontje ontvangen op m'n gsm en internet-signaal nog steeds niet actief. Dus dan maar terug de klantendienst opgebeld, mijn verhaal nogmaals gedaan en volgens deze man was het absoluut niet mogelijk om mijn telefonie bij OVH te hebben en nog internet bij Belgacom, ik moest dan maar met alles bij OVH gaan. Heb hem dan toch kunnen overtuigen dat dit wél mogelijk is. Om een nieuw fictief lijnnr toe te kennen moest hij blijkbaar mijn internet en digitale tv opnieuw activeren. Toen ik zei dat dit ok was, maar dat mijn internet wel door de werkgever wordt betaald, was dit weer niet mogelijk. Alle diensten moesten immers op eenzelfde factuur staan... Dan maar uitgelegd hoe IFE (Internet For Employees) werkt en mits wat tegenstribbelen dan toch alles geactiveerd, maar nogmaals met de boodschap dat het volgens hem zeker niet ging werken! Toen ik vroeg of mijn internet-login ging wijzigen wist hij niet wat hij moest antwoorden: tja, ik denk het niet, maar ben niet zeker... de activatie kon ook wel 72h duren, mogelijks kon dit ook sneller zijn. Hij kon me gelukkig ook mijn nieuwe fictieve lijnnr meedelen.
Enkele minuten later had ik terug een actieve internetverbinding. Bij mijn digitale tv diende ik wel het nieuwe lijnnr in te voeren, alvorens ik naar TV kon kijken.

Al bij al is het nog vlot verlopen. Omdat ik redelijk geïnformeerd was via UB. Ben je echter niet goed geïnformeerd en hang je af van de klantendienst en hun kennis, dan zou het wel eens een heel ander verhaal kunnen geweest zijn.

Nu alleen hopen dat de facturatie nog correct blijft, zodat internet aan de werkgever wordt gefactureerd, maar dat zien we dan wel weer...
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Na de code van de brief ingevoerd te hebben op de website van OVH heb ik kunnen zien dat op 25 maart mijntelefoon nr. geporteerd ging worden naar OVH volgens de manager.
Geen brief ontvangen van Belgacom .
Dus telefoon is nog steeds actief bij Belgacom.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

jorisx schreef:Ik heb al een paar keer getracht deze instelling te wijzigen, maar deze wordt na de herstart altijd terug op rfc2833.
Iemand enig idee hoe ik dit toch kan aanpassen?
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden voor deze DTMF-bug aangezien ik ondertussen m'n Sagem 3464 naar de nieuwste Belgacom-firmware (60R10A-60A06W) heb geflasht en de juiste instelling verloren is gegaan.

Als je via de webinterface van de Sagem 3464 (http://192.168.1.1/?admin) de DTMF-mode niet kan aanpassen naar "in-band" dan kan je dit ook doen via telnet.

Inloggen via telnet:

Code: Selecteer alles

telnet 192.168.1.1
login: admin
Password: BGCVDSL2 ofwel OLOVDSL2 ofwel serial number LKxxxxxxxxxxxxx (afhankelijk van de firmware)
De huidige DTMF-mode opvragen:

Code: Selecteer alles

rg_conf_print /voip/VoiceService/0/VoiceProfile/0/DTMFMethod
De DTMF-mode instellen naar "in-band":

Code: Selecteer alles

rg_conf_set /voip/VoiceService/0/VoiceProfile/0/DTMFMethod InBand
save
De Sagem 3464 herstarten:

Code: Selecteer alles

reboot
En daarna eens naar 0800 22 800 bellen om DTMF uit te testen. :wink:
Laatst gewijzigd door raf1 30 maa 2013, 09:46, in totaal 2 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Mijn tel. nr. is nu geporteerd en geactiveerd bij OVH. Alleen... als ik naar mijn tel. nr. bel, dan krijg ik in het Frans mijn nummer te horen en verder niks. En nu?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Naar de manager : tabblad van je ported nummer.
Configuration du numéro.
dan Redirection (Redirect) of Redirection (Ddi, SDA, Trunk) naar je andere telefoonnummer bij ovh.

Het verschil tussen de 2 redirects is me niet duidelijk.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Laatst gewijzigd door guy-pc 30 maa 2013, 10:05, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Thanks Benny, het werkt; blijkbaar is de tweede optie (Ddi) voor een SIP nummer. Zoals iemand anders hier al schreef, de OVH website blijft toch een onoverzichtelijk iets.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb nu een lijn bij OVH (05286xxxx) en mijn geporteerde nummer (05248xxxx). Op termijn wens ik enkel mijn geporteerde nummer te behouden en mijn ander nummer annuleren. Is dat mogelijk?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Jack Daniels schreef:Op termijn wens ik enkel mijn geporteerde nummer te behouden en mijn ander nummer annuleren. Is dat mogelijk?
Neen, het originele OVH-nummer zit vast aan jouw Ligne SIP. Maar je kan wel de nummerweergave instellen op het geporteerde nummer zodat het OVH-nummer "geheim" blijft.

benny schreef:Het verschil tussen de 2 redirects is me niet duidelijk.
Het verschil tussen de 2 redirects staat hier uitgelegd: Frans: http://www.ovh.fr/telephonie/services_i ... appels.xml Engels: http://www.ovh.co.uk/VoIP/services_incl ... ection.xml

Als je slechts één eenvoudige Ligne Sip Individuelle hebt dan is Redirection (Ddi) de meest logische keuze.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

raf1 schreef:
jorisx schreef:Ik heb al een paar keer getracht deze instelling te wijzigen, maar deze wordt na de herstart altijd terug op rfc2833.
Iemand enig idee hoe ik dit toch kan aanpassen?
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden voor deze DTMF-bug aangezien ik ondertussen m'n Sagem 3464 naar de nieuwste Belgacom-firmware (60R10A-60A06W) heb geflasht en de juiste instelling verloren is gegaan.

Als je via de webinterface van de Sagem 3464 (http://192.168.1.1/?admin) de DTMF-mode niet kan aanpassen naar "in-band" dan kan je dit ook doen via telnet.
Dag raf1, ik had eerder al laten weten dat bij mij de DTMF-codes ook werken indien ik op rfc2833 blijf staan.
Had jij dan problemen met de DTMF-codes bij rfc2833? Of heb je dit niet geprobeerd en onmiddellijk de instelling via telnet gewijzigd?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Wat betreft DTMF: alleen op 0800-lijnen werkte rfc2833 niet.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

ik heb schijnbaar toch geen probleem bij de klantendienst van Belgacom...
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Vandaag wilde ik de Siemens C610IP bij OVH bestellen, werkte tot nu toe zonder Voip toestel. Sip via modem of smartphone werkten goed.
Ik zag dat ik na de acceptatie wel TTC 92 € moest betalen ! Normaal vragen ze daar toch 80 € voor dat toestel in bruikleen te krijgen.
Ben teruggekeerd op de webpagina om het te checken en zag nergens nog iets staan van een bestelling oid. Ik wacht wat af en ga hen eens online- contacteren.
Iemand nog die hogere prijs tegenkomen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waarom bestel je die niet gewoon ergens anders? Zoals bij WeePee (http://weepeetelecom.eu/winkel/product_ ... cts_id/211, 85 euro), of voipandgo (http://www.voipandgo.be/voip-phones/dec ... 10-ip.html, 88 euro).

Je kan hem ook bestellen via coolblue (http://www.telefooncenter.be/product/12 ... black.html, 99 euro) en voipdepot (http://www.voipdepot.be/online-marketin ... ZNxJsr9eAk, 95 euro), maar deze zijn beiden duurder.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

lacer schreef:Vandaag wilde ik de Siemens C610IP bij OVH bestellen, werkte tot nu toe zonder Voip toestel. Sip via modem of smartphone werkten goed.
Ik zag dat ik na de acceptatie wel TTC 92 € moest betalen ! Normaal vragen ze daar toch 80 € voor dat toestel in bruikleen te krijgen.
Ben teruggekeerd op de webpagina om het te checken en zag nergens nog iets staan van een bestelling oid. Ik wacht wat af en ga hen eens online- contacteren.
Iemand nog die hogere prijs tegenkomen ?
80 euro waarborg 12 euro verzending dacht ik
Laatst gewijzigd door Tomsworld 15 mei 2013, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik geloof dat je die telefoon best besteld via ovh.fr dan via je "manager"... ik had dat laatste ook eens gedaan om de prijs te weten;
via support ticket idd gehoord dat er effectief een openstaande bestelling was; maar nooit factuur gekregen; heb het laten annuleren;
m'n verwees gewoon naar ovh.fr als je de prijs wou weten;
de 80 euro was een "garantie" die je terugkreeg op't einde lees ik in dat frans...
over verzendingskosten weet ik niets;..
via de manager was het idd vrij duur
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als die 80 euro inderdaad de garantie is dat je moet betalen, dan zou ik er toch over denken om deze zelf aan te kopen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

en die 80 euro zou je terug krijgen als je hem ooit terugstuurt... nuja ....
ik ben nog content van m'n C470IP
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Als ik via ovh.fr wil bestellen kan ik dit niet zonder ook een nieuwe sip account erbij te nemen. Ik zie anders geen mogelijkheid.
@krisken, momenteel zitten ze zonder C610IP bij weepee. Weet jij soms of ze daar verzendkosten voor aanrekenen ?
Bij die andere die jij gaf waren er ook verzendkosten, behalve coolblue dan, maar ja, die is ook duurder hé.
Heb geen zin om telkens een account aan te maken om de totale prijs te kennen.
Laatst gewijzigd door lacer 16 mei 2013, 01:05, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lacer : bij voipandgo kan je gewoon langsgaan, die zitten in Tienen (niet zover dus van Gent). Toffe mensen waar je eens mee kan praten :)
Zit WeePee echt zonder? De info op hun webshop klopt namelijk niet. Zie de tweet
Twitter: https://twitter.com/weepeetelecom/status/330046285161828352

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ok thanks, ik ga eerst een account aanmaken bij Weepee :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”