Onbeschoftheid & ongerechtigde domiliciering bij numericable

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Wynand
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:26

Rond de 3de februari mailde ik numericable met de vraag waarom het afgeschreven bedrag van de rekening (domiliciering) -€49,9 niet het bedrag was waarvoor ik had getekend (€44,9).
Hierop kwam de reactie dat klanten daar een brief van zouden ontvangen hebben rond 29 november in verband met een prijsstijging. Eerste factuurdatum: 12/12/2012. Mail duid aan: prijsverhoging vanaf 2013. Domilicieringdatum: 3 januari 2013.
Goed, als de factuurdatum 12-12-2012 is, lijkt me die hoe dan ook nog onder de oude prijs te vallen.
De desbetreffende brief werd nooit ontvangen, maar daar is het me verder nog niet eens zo om te doen.
Na hun reactie (07/01) geef ik aan geen brief ontvangen te hebben en wegens contractbreuk mijn pakket wens te wijzigen naar eentje lager (€29,9/maand met optie onbeperkte download aan €9,9/maand) met de vriendelijk mededeling dat het ook handig zou zijn als ze hun prijsverhoging op hun site zouden plaatsen als die dan toch al meer dan een maand gekend is.

Daarop komt van hun kant uit de reactie dat het pakket van €29,9/maand ook een verhoging heeft gekregen naar €34,9/maand en dat er een downgrade kost is van €50. Downgradekost... Come again?

Gereageerd met dat het me verbaasd dat de prijzen op de site nog steeds niet aangepast zijn en ik wijs ze er op dat ze het zichzelf moeilijk of makkelijk kunnen maken:
- pakket opzeggen en terug gratis aanvragen adhv. tijdelijk lopende actie voor gratis installatie (=> alleen maar extra lasten voor hen omdat ze dan nog een keer een technieker mogen langsturen)
- downgrade gewoon uitvoeren zonder kost, zoals ook hoort, zeker als de boel van hun kant uit veranderd
...en een creditering verwacht voor de onaangekondigde extra debit van mijn rekening.

Daar kwam de reactie op dat ze m'n pakket wilde downgraden naar €34,9/maand, zonder bijkomende kost. Wel was het niet mogelijk de optie onbeperkt internet te nemen bij dit pakket. Tot op de dag van vandaag staat dat echter nog als optie op hun website bij dat pakket -overigens nog STEEDS aan de prijs van €29,9/maand.
http://www.numericable.be/nl/internet/a ... -mega.aspx

Sinds donderdag zit ik met een verschrikkelijk brakke verbinding (random wegvallen, modem/intern netwerk is perfect in orde). Met wat gescroll door m'n rekening blijkt dat er nog steeds maandelijk €49,9 afgeschreven wordt -hoewel de pakketwijziging al een factuurperiode of 3-4 geleden aangevraagd is. Goed, mailtje terug met de vraag waarom de toen aangevraagde wijziging nog steeds niet doorgevoerd is. Leken ze verkeerd begrepen te hebben en werd beantwoord met een korte "onze prijzen zijn aangepast, zie http://www.numericable.be/nl/verkoopprijzen-2013.aspx
&gelieve te laten weten welke tarieven er nog niet aangepast zijn. dank u."

Nu ze zijn aardig blind als ze zelf nog niet zien dat er nog keihard 29,9 bij dat pakket staat -en over het nederlands op hun site laat ik me ook niet direct uit (niet dat het mijne perfect is..), maar daar ging het me niet over. Nieuw mailtje terug dat het me over m'n pakket ging en niet over de juistheid van hun site -bijkomend m'n momenteel erg rommelige verbinding.

Niet direct een reactie op gekregen ondanks een leesbevestiging van de mail, dus na weer een dagje storingen vanavond maar een poging gedaan er telefonisch binnen te raken. Hopelijk raken franstaligen er sneller binnen op hun lijn.. Dat te zijde, een best vriendelijke man die me wel een dossiertje wilde aanmaken en tegen volgende week dinsdag misschien wat meer kon vertellen (goed.. dan zit ik een week of twee met een brakke verbinding.. hoef ik dan ook maar de helft van de factuur te betalen?). Tegen het einde van het gesprek gevraagd om nog even te horen me een antwoord te bezorgen op m'n eerder verzonden mail (had zelf niet veel zin er nog over te beginnen, 't eten was op die wachtrij-hangen klaar).
Ging vrij snel naar een aggresieve houding van de tegenpartij. Downgrade kostte 50 euro, absoluut, en wie was ik wel niet om te denken het bedrijf beter te kennen dan hij? Opzeggen ging ook best, maar dan duurt het wel 3 maanden voor ze terug een aansluiting willen plaatsen (what?). Ronde hij na die halve minuut woordspelingen aan met de mededeling dat hij daar geen zin in had, het beter wist, en dat er nog klanten waren die geholpen wilden worden (hoezo? hopelijk meer dan één nederlandstalige aan de telefoon daar? en ik heb die wachtrij niet getrotseerd?).
'k Ben als IT-er voor particulieren en KMO's aardig wat bullshit gewend van incompetente calldesk medewerkers bij belgacom, telenet, mobistar, base, name it, maar van die onbeschoftheid moest ik toch effe met m'n ogen knipperen. M'n laatste mail zou overigens niet aangekomen zijn, die zag hij niet staan in de mail historiek. Toevallig wel een leesbevestiging van gekregen.. Heb 'm maar effe opnieuw verzonden met die .eml er bij.

Nu goed, ze hebben het zichzelf op de hals gehaald, normaal zou 'k er niet eens wat van maken als ze gewoon even snappen dat zij diegene zijn die de boel zonder waarschuwing lopen wijzigen en telefonisch onbeschoft worden.

Samengevat zit ik dus met een provider die:
- een onaangekondigde prijswijziging doorvoert en te snel de verhoogde prijs debiteerd via domiliciering
- te hoog doorlopende domiliciering ondanks vraag pakket te wijzigen, zonder mijn akkoord
- €50 kosten aanrekend voor een downgrade na contractbreuk van hun kant uit. Algemene voorwaarden die ze klaarblijkelijk enkel in het frans hebben staan raak ik niet echt wijs uit, maar een ctrl+f op "50" levert niet veel hits op, maar misschien zitten hier mensen wiens frans beter is dan het mijne: http://www.numericable.be/documents/doc ... _sp_a4.pdf
- hun prijslijst 2013 spreekt hooguit van "administratieve kost - €50", maar goed, wat is een administratieve kost? Een factuur herinnering printen en posten kan ook een administratieve kost zijn. :)
http://www.numericable.be/fr/cust/docum ... 42970ad20d
- graag tegen klanten zegt dat ze stom zijn maar zelf niet weten wat er op hun eigen site / voorwaarden staat of wat eerdere medewerkers mailden


Nou, wat vang je daar nog mee aan als je voor de rest nog wel best tevreden bent...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik zie dat daar nog niet veel veranderd is sinds ik ze vier jaar geleden ontvlucht ben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

@ Wynand: je kan toch een domiciliëring stopzetten ?
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Zou ik ook reeds lang gedaan hebben. Indien ik een domiciliëring zou hebben, uiteraard. Het zijn net toestanden zoals deze, die maken dat ik nooit domiciliëringen aanvaard. :bang:
Krijg nu je teveel betaald geld maar eens terug ...
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”